Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
En metod som inte minst känns igen från ringhörnan kring Henrik Johansson, dvs de inbillar sig att om en part i en diskussion någonstans upprepar någonting tillräckligt många gånger så skulle det på något sätt även stärka något inbillat samband mellan det som upprepas och den andra parten i diskussionen. Henko är duktig på det där, men han tycks inte inse att gemene man är duktiga på att hålla isär vad ena parten i diskussion pratar om från vad den andra parten pratar om. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger Henko skriver på Twitter till Hållén om några SMS han har fått från någon, det gör det inte mer till Hålléns ensak ändå. Liksom stökiga nazister som lever rullan efter en demonstration inte har med Ann*lie Sj*blom att göra hur många gånger Henko än pratar om det i Svt Opinion.
Med tanke på hur många ggr Henko upprepar vissa lösryckta antaganden i podden, som om han VILL att det ska vara sant, så verkar det som att han inbillar sig att det han säger blir mer och mer sant för varje gång han uttrycker det.
Ja, men du får komma ihåg att han har sambo och en adress som har läckt i allt detta -- förstår du inte det?
När en snut inför, säg ett bankrån, tar på sig en skottsäker väst betyder det inte att han skiter i att i största möjliga mån undvika skottlinjen för det. Västen utgör en extra säkerhetsåtgärd, ingen säkerhet i sig.
Ingen som fruktar för sin eller sin familjs säkerhet på riktigt agerar som Henko gör. Bara för att man har hemlig adress eller söker kontaktförbud mot de man passiv-aggressivt adresserar till och från, betyder det inte att folk inte vet vart man bor eller tar hänsyn till någon helig osynlig linje ett kontaktförbud skulle utgöra.
Han har väl tur att jag dels inte ger mig på familjer till ovänner, och med det sagt aldrig haft motiv eller kommer ha motiv att skada någon bland Henkos familjemedlemmar, och dels också förmodligen ger honom underlag för att övertyga sin snutkontakt om en "förnyad hotbild" mot honom (vilket bygger på hans anmälan om olaga hot, och är alltså inte ett hot från min sida) för att han ska fortsätta kunna gömma sig bakom hemlig identitet.
Men mån om sin familjs hälsa är det sista han är. Lek med tanken att jag varit allt jag påstås vara tillsammans med alla andra monster han konstruerat för sina syften. Ingen frisk människa väljer att peta med en pinne på mig eller "någon av de andra" bakom sin osynliga gräns som utgörs av hemlig identitet och kontaktförbud i tron om att det skall utgöra något slags hinder för att man till slut biter tillbaks.
Det är inte heller ett hot att förutsätta att har man väl bestämt sig för att bita som svar och axla ansvar för nämnda bett, skiter man givetvis i att man slitit sönder det koppel de trodde att de hade en i också. Det kommer liksom med i paketet.
Jag gissar att Henkos "handläggare" eller vad fan det han går och gol-gnäller hos kallas är mer än lovligt trött på fanskapet.