Citat:
Ursprungligen postat av
167-steg-kvar
Om möjligt
*skrattar ännu mer ondskefullt*
Kan inte annat göra än instämma.
Full frontalangrepp deluxe! Just nu i denna stund... raderas det miljontals konton på Facebook, Twitter, Youtube och Instagram tillhörande oliktänkande, dissidenter och allehanda värdegrundsbrottslingar. Cancelkulturen och kriget om informationen har nu gått in i nästa fas. Twitters största konkurrent, Parler, har sedan några timmar tillbaka fått 24 hrs på sig åtgärda dessa "problem" annars raderas man från App store.Edit: Parler i detta nu borttaget från Playstore, liksom Steve Bannons youtube kanal, War room (ett ljus i mörkret).
Så här kom SD till riksdagen. Efter Ny Demokrati åkte ut 1994 satt MSM och politikerna locket på och 16 år senare satt SD riksdagen. Något annat jag tycker är intressant är att Zina Al-Dewany verkar förstå vad som nu har röstats för i USA.
Citat:
Men Biden fortsatte att sprida kaos oavsett vilket land USA kände för att befria. Hans administration hjälpte militären i Egypten att tränga ut landets president. Samma militär som efter två år utsatte landet för en statskupp och en ännu grymmare diktatur. I Libyen satte Obamas och Bidens administration in militär för att störta diktatorn Qaddafi, resultatet är ett pågående inbördeskrig. Syrien skulle också befrias, men är i dag i spillror. Det finns många exempel på när USA stöttat eller initierat militärledda statskupper, och i modern tid har Joe Biden varit en av de huvudansvariga.
”Jag har träffat Joe Biden vid fyra tillfällen, jag har full tillförsikt, är det någon som ska kunna klara det här att ena landet så är det Joe Biden, med sin erfarenhet med sina fötter stadigt på jorden(…) Joe Biden har sagt att han vill ha demokrati högt hög högt upp på dagordningen också i de multilaterala samtalen”, säger Stefan Löfven till SVT.
Jag förstår lättnaden många kände i USA när Trump förlorade valet. Men här i Sverige är det ingen som tvingar oss att hylla Biden bara för att markera mot Trump. Att göre det är inte bara naivt, det är direkt historielöst.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...land-politiker
Trist för Zina Al-Dewany att hennes folk i MENA kommer fortsätta lida under Joe Biden men Joe Biden är den som hennes arbetsgivare (Schibsted) och parti (S) vill ha. Jag är sympatisk med människor från MENA men jag har inte sympatisk med Zina Al-Dewany - hon bidrar aktivt till att USA kan fortsätta förstöra mellanöstern och döda en massa oskyldiga araber. Egentligen borde hon vara glad att hennes betalda propaganda på Twitter och i Aftonbladet för Demokraterna och den liberala ordningen har har trots allt givit utdelning - i form av Joe Biden. Själv har jag ju sagt att Europa bör ta avstånd från liberala USA och bygga allianser med resterande av världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleon.Snowball
Tack för den läsvärda artikeln. Lind gör några bondeoffer i texten. Joakim Andersen är en av de mer klarsynta dissidenterna i Sverige. Liksom en hel del andra gamla marxister.
https://www.friatider.se/elitens-spe...r-lojevackande
Läst den - spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
CNN ger sig på Tucker Carlson. Jag gissar att han är borta snart.
https://twitter.com/disclosetv/statu...67014354137088
Det finns absolut ingen opposition med makt som kan stoppa det som nu sker och kommer att ske eftersom Republikanerna är ännu mer måna om att rensa ut varje spår av Trump och MAGA-rörelsen så att den aldrig igen kan resa sig. Biden har redan tankarna på lagstiftning som ska uppnå det syftet och Republikanerna kommer bara kräva att han går ännu längre. USA är en post-demokratisk stat, och det blir nu intressant att se om Sverige kommer att följa i USAs fotspår. Wolodarski och den samlade vänstern agiterar för det nu.
GOP är ett gäng clowner. Det yttre partiet som Snowball skrev. Till och med när Trump faller så håller Trump Jr. "globohomo" (jag har lärt mig ett nytt ord) flaggan i topp. Så här skriver Jr. på Twitter;
Citat:
So the ayatollah, and numerous other dictatorial regimes can have Twitter accounts with no issue despite threatening genocide to entire countries and
killing homosexuals etc... but The President of the United States should be permanently suspended.
Mao would be proud.
https://twitter.com/DonaldJTrumpJr/s...98165030346752
Ayatollor, Mao, folkmord och döda homosexuella? Vad snackar han om. Adjös med Trump Jr. och hans korkade ideologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Nej jag vet inte vilken demokrat det är som ska leda demokraterna fram till insikten om att det är de själva som varit drivande bakom polariseringen. Och som ska backa. Självinsikt och självkritik är inte enkelt. Men det är klart om det handlar om USA:s överlevnad kanske vissa ryggmärgsreflexer aktiveras någonstans. Om det inte är försent. Men det är nog bara demokraterna som kan ändra på sakernas tillstånd. Där har du helt rätt. Jag hoppas för egen del och mina barns och barnbarns del att demokraterna i USA tar sitt förnuft till fånga. Liberalismen äter sina barn. Det börjar bli allvar nu. Politik och media måste börja inse att det inte är så viktigt vad du tycker utan mer vem du är och vilken nytta dina handlingar skapar.
Under franska revolutionen hög liberalerna huvudet av varandra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Reign_of_Terror
Jag tror att under de här fyra åren med Trump har de varit rädda att han skulle upphöra driva liberal politik så som att säga till utrikesdepartementet att upphöra med att sprida kulturliberalism. Under hela tiden här tiden som varit så har Trump spelat med liberalerna. De har fått precis vad de velat under de här åren. Jag har sett väldigt lite kritik av Trumps faktiska politik. De hyllade till och med hans erkännande av Jerusalem, Golanhöjderna och bosättningarna. I många fall har liberalerna krävt en mer aggressiv utrikespolitik än Donald Trump. Liberalen Johan Hakelius ställer öppet frågan vad liberalerna i USA tänker göra de kommande åren med de som röstat eller sympatiserat med Donald Trump;
Citat:
De som försöker använda stormningen i Washington som ett politiskt slagträ har fortfarande inte fattat något. De begriper inte omfattningen av det här. Kanske därför att de har dimmiga tankar om folket som teori och verklighet. De verkar tro att allt kan bli som vanligt igen om folk bara twittrar mer ansvarsfullt. De tycks mena att det enda raka är att skära bort vad som i USA, enligt opinionsundersökningen, verkar vara hälften av väljarna, i Sverige kanske en femtedel, tills de skärper sig. Gör man inte det är man en ”nyttig idiot”.
Och visst behöver folkviljan uppfostras. Men hur i all världen ska den här uppfostringen gå till?
Ska man beröva folk deras rösträtt? Och hur i all världen ska ett samhälle där så stora grupper utesluts, kunna vara ett samhälle? Det är alltid, förr eller senare, det förbannade folket som ställer till det. Nu har det gjort det igen. Lösningen? Jag har ingen aning. Men jag är rätt säker på att den inte är att avsätta folket och välja ett nytt.
https://www.expressen.se/kronikorer/...nte-losningen/
Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
min fetning När skiten från fläkten träffar - eller risker att småningom träffa - även dem som är främmande för sånt i USA, är det dags för dem att sänka hastigheten på fläkten. Skulle tro att det blir en snar högergir i Demokraterna, ledda av gissa vem?, för att ta loven ur trumpanhängarna och för att rädda USA. Det kan vara det enda möjliga för dem för att säkra sin ställning och minska polariseringen i USA. Men inte ett cent kommer ges som cred till Trump för att man i mycket tvingas kopiera hans politik. Om Demokraterna hinner innan konkursen äter upp allt. Bidens utlovade enorma satsningar och mest gällande the New deal i miljöpolitiken kan få USA:s redan gigantiska statsskuld att välta landet. Dollarn riskerar att gå mot en monopolsedel.
Som jag har skrivit tidigare och som Michael Lind i Tablet påpekar så kommer förändring ta decennier och då krävs det att ingen av de förstörande krafterna får fotfäste. Som jag skrivit om skolan kan väldigt lite förändras eftersom fackförbunden, lärarprogrammen, liberal media, internationella skolforskare, skolverket, skolinspektionen, 75% av lärarna samt 60% av politikerna vill ha det på det här sättet. Jan Björklund försökte men det gick inte. Man skall komma ihåg att det som Michael Lind skrev i Tablet
https://www.tabletmag.com/sections/n...apitol-assault
...är tabu i stora delar av det amerikanska samhället och i synnerhet i eliten. Således, ingenting kommer att förändras. Vad som kommer ske är radikalisering i det liberala lägret och de kommer nu slå hårt ned på oliktänkande. Jag betvivlar att den liberala eliten kommer tillåta att den här korkade MAGA-rörelsen överlever Donald Trump. Nu kommer liberalerna lägga locket på och skapa en tryckkokare. Den här gången lär det bli värre i USA. Man kan ju tycka att dialog skulle vara en framkomlig väg men liberaler för inte dialog. De saknar den förmågan. Liberalen Timothy Garton Ash;
Citat:
I hope I will then go down with the good ship Liberty, working the pumps in the engine room as we try to keep her afloat. But as I breathe my last mouthful of salty water—glug, glug—I shall find consolation in reflecting on one last, peculiar quality of Liberty
https://www.prospectmagazine.co.uk/m...ump-philosophy
Vad han egentligen menar är att det liberala ideologin är gränslös och vars moraliska ramverk existerar objektivt. Liberaler som Timothy Garton Ash skulle kunna offra planeten för den liberala saken.