2021-01-09, 10:53
Medlem
Min-Jeddaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
*skrattar ondskefullt*

Tror aldrig jag har varit så optimistisk som jag är idag. Den liberala repressionen kommer att öka ja, men den kommer att ha motsatt effekt.

Folk har nu sett hur svagt det liberala systemet är, allt som krävs är endast ett par aggressiva vita män som klampar in och tar för sig och systemet viker sig. Därför det skrivs så många nervösa ledare idag, dom är rädda. Återvandringen som skulle vara så omöjlig? Bara några få män krävs för att sätta igång processen.

Visst, närmaste tiden blir hård för oss dissidenter. Det blåser upp till fullt krig. Men när vi nu sett hur svaga eliten är kommer de inte kunna göra något.

Jag gör exakt motsatt analys.

6:e Jan var det absolut värsta som kunde hända. För det första blev det smärtsamt uppenbart hur impotenta Trumps fanboys är. Man såg ju på bilderna att den dominerande känslan hos de som deltog i “stormningen” var ren förvåning. Ingen hade ens tänkt tanken att det var möjligt att ta sig in i byggnaden. Att prata om ”kupp” är världsfrånvänt. Den fulle dansken som sprang in på Parkens fotbollsstadium i Köpenhamn och sparkade på bollen är väl den händelse i närhistorien som är närmast jämförbar. Om Pelosi och de andra legat sömnlösa på grund av Trumps blodtörstiga mobb av nazister och högerextremister, så kan de nu sova tryckt i förvissningen att när det väl kommer till kritan verkar de nöja sig med att arrangera om papperna i deras skrivbordslådor, ta selfies och skriva lappar om att ”vi ger aldrig upp” precis innan de de facto ger upp och går hem för att sova ruset av sig.

Samtidigt är symbolvärdet av en skrålande och flaggviftande pöbel i ”den amerikanska demokratins hjärta” så tungt att liberaler världen över kan och kommer att utnyttja det inträffade i decennier. OneSix blir för liberalerna vad NineEleven var för neocons. Men medan det var alldagliga mellanösternbor som fick känna på konsekvenserna av den senare så är det du och jag som nu befinner sig i drönarnas hårkors.

I Aftonbladet kräver Karin Petterson rakt ut omfattande censur och Jens Liljestrands hatdrypande text i Expressen är i ren Radio Mille Collines-klass.

Jag är rädd att fora som detta inte kommer att finnas kvar om ett år.
Senast redigerad av Min-Jeddak 2021-01-09 kl. 11:13. Anledning: Feluttryck
Citera
2021-01-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Om möjligt
*skrattar ännu mer ondskefullt*
Kan inte annat göra än instämma.
Full frontalangrepp deluxe! Just nu i denna stund... raderas det miljontals konton på Facebook, Twitter, Youtube och Instagram tillhörande oliktänkande, dissidenter och allehanda värdegrundsbrottslingar. Cancelkulturen och kriget om informationen har nu gått in i nästa fas. Twitters största konkurrent, Parler, har sedan några timmar tillbaka fått 24 hrs på sig åtgärda dessa "problem" annars raderas man från App store.Edit: Parler i detta nu borttaget från Playstore, liksom Steve Bannons youtube kanal, War room (ett ljus i mörkret).
Så här kom SD till riksdagen. Efter Ny Demokrati åkte ut 1994 satt MSM och politikerna locket på och 16 år senare satt SD riksdagen. Något annat jag tycker är intressant är att Zina Al-Dewany verkar förstå vad som nu har röstats för i USA.

Citat:
Men Biden fortsatte att sprida kaos oavsett vilket land USA kände för att befria. Hans administration hjälpte militären i Egypten att tränga ut landets president. Samma militär som efter två år utsatte landet för en statskupp och en ännu grymmare diktatur. I Libyen satte Obamas och Bidens administration in militär för att störta diktatorn Qaddafi, resultatet är ett pågående inbördeskrig. Syrien skulle också befrias, men är i dag i spillror. Det finns många exempel på när USA stöttat eller initierat militärledda statskupper, och i modern tid har Joe Biden varit en av de huvudansvariga.

”Jag har träffat Joe Biden vid fyra tillfällen, jag har full tillförsikt, är det någon som ska kunna klara det här att ena landet så är det Joe Biden, med sin erfarenhet med sina fötter stadigt på jorden(…) Joe Biden har sagt att han vill ha demokrati högt hög högt upp på dagordningen också i de multilaterala samtalen”, säger Stefan Löfven till SVT. Jag förstår lättnaden många kände i USA när Trump förlorade valet. Men här i Sverige är det ingen som tvingar oss att hylla Biden bara för att markera mot Trump. Att göre det är inte bara naivt, det är direkt historielöst.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...land-politiker

Trist för Zina Al-Dewany att hennes folk i MENA kommer fortsätta lida under Joe Biden men Joe Biden är den som hennes arbetsgivare (Schibsted) och parti (S) vill ha. Jag är sympatisk med människor från MENA men jag har inte sympatisk med Zina Al-Dewany - hon bidrar aktivt till att USA kan fortsätta förstöra mellanöstern och döda en massa oskyldiga araber. Egentligen borde hon vara glad att hennes betalda propaganda på Twitter och i Aftonbladet för Demokraterna och den liberala ordningen har har trots allt givit utdelning - i form av Joe Biden. Själv har jag ju sagt att Europa bör ta avstånd från liberala USA och bygga allianser med resterande av världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tack för den läsvärda artikeln. Lind gör några bondeoffer i texten. Joakim Andersen är en av de mer klarsynta dissidenterna i Sverige. Liksom en hel del andra gamla marxister.

https://www.friatider.se/elitens-spe...r-lojevackande

Läst den - spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
CNN ger sig på Tucker Carlson. Jag gissar att han är borta snart.

https://twitter.com/disclosetv/statu...67014354137088

Det finns absolut ingen opposition med makt som kan stoppa det som nu sker och kommer att ske eftersom Republikanerna är ännu mer måna om att rensa ut varje spår av Trump och MAGA-rörelsen så att den aldrig igen kan resa sig. Biden har redan tankarna på lagstiftning som ska uppnå det syftet och Republikanerna kommer bara kräva att han går ännu längre. USA är en post-demokratisk stat, och det blir nu intressant att se om Sverige kommer att följa i USAs fotspår. Wolodarski och den samlade vänstern agiterar för det nu.
GOP är ett gäng clowner. Det yttre partiet som Snowball skrev. Till och med när Trump faller så håller Trump Jr. "globohomo" (jag har lärt mig ett nytt ord) flaggan i topp. Så här skriver Jr. på Twitter;

Citat:
So the ayatollah, and numerous other dictatorial regimes can have Twitter accounts with no issue despite threatening genocide to entire countries and killing homosexuals etc... but The President of the United States should be permanently suspended. Mao would be proud.

https://twitter.com/DonaldJTrumpJr/s...98165030346752

Ayatollor, Mao, folkmord och döda homosexuella? Vad snackar han om. Adjös med Trump Jr. och hans korkade ideologi.

Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nej jag vet inte vilken demokrat det är som ska leda demokraterna fram till insikten om att det är de själva som varit drivande bakom polariseringen. Och som ska backa. Självinsikt och självkritik är inte enkelt. Men det är klart om det handlar om USA:s överlevnad kanske vissa ryggmärgsreflexer aktiveras någonstans. Om det inte är försent. Men det är nog bara demokraterna som kan ändra på sakernas tillstånd. Där har du helt rätt. Jag hoppas för egen del och mina barns och barnbarns del att demokraterna i USA tar sitt förnuft till fånga. Liberalismen äter sina barn. Det börjar bli allvar nu. Politik och media måste börja inse att det inte är så viktigt vad du tycker utan mer vem du är och vilken nytta dina handlingar skapar.
Under franska revolutionen hög liberalerna huvudet av varandra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reign_of_Terror

Jag tror att under de här fyra åren med Trump har de varit rädda att han skulle upphöra driva liberal politik så som att säga till utrikesdepartementet att upphöra med att sprida kulturliberalism. Under hela tiden här tiden som varit så har Trump spelat med liberalerna. De har fått precis vad de velat under de här åren. Jag har sett väldigt lite kritik av Trumps faktiska politik. De hyllade till och med hans erkännande av Jerusalem, Golanhöjderna och bosättningarna. I många fall har liberalerna krävt en mer aggressiv utrikespolitik än Donald Trump. Liberalen Johan Hakelius ställer öppet frågan vad liberalerna i USA tänker göra de kommande åren med de som röstat eller sympatiserat med Donald Trump;

Citat:
De som försöker använda stormningen i Washington som ett politiskt slagträ har fortfarande inte fattat något. De begriper inte omfattningen av det här. Kanske därför att de har dimmiga tankar om folket som teori och verklighet. De verkar tro att allt kan bli som vanligt igen om folk bara twittrar mer ansvarsfullt. De tycks mena att det enda raka är att skära bort vad som i USA, enligt opinionsundersökningen, verkar vara hälften av väljarna, i Sverige kanske en femtedel, tills de skärper sig. Gör man inte det är man en ”nyttig idiot”.

Och visst behöver folkviljan uppfostras. Men hur i all världen ska den här uppfostringen gå till? Ska man beröva folk deras rösträtt? Och hur i all världen ska ett samhälle där så stora grupper utesluts, kunna vara ett samhälle? Det är alltid, förr eller senare, det förbannade folket som ställer till det. Nu har det gjort det igen. Lösningen? Jag har ingen aning. Men jag är rätt säker på att den inte är att avsätta folket och välja ett nytt.

https://www.expressen.se/kronikorer/...nte-losningen/

Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
min fetning När skiten från fläkten träffar - eller risker att småningom träffa - även dem som är främmande för sånt i USA, är det dags för dem att sänka hastigheten på fläkten. Skulle tro att det blir en snar högergir i Demokraterna, ledda av gissa vem?, för att ta loven ur trumpanhängarna och för att rädda USA. Det kan vara det enda möjliga för dem för att säkra sin ställning och minska polariseringen i USA. Men inte ett cent kommer ges som cred till Trump för att man i mycket tvingas kopiera hans politik. Om Demokraterna hinner innan konkursen äter upp allt. Bidens utlovade enorma satsningar och mest gällande the New deal i miljöpolitiken kan få USA:s redan gigantiska statsskuld att välta landet. Dollarn riskerar att gå mot en monopolsedel.
Som jag har skrivit tidigare och som Michael Lind i Tablet påpekar så kommer förändring ta decennier och då krävs det att ingen av de förstörande krafterna får fotfäste. Som jag skrivit om skolan kan väldigt lite förändras eftersom fackförbunden, lärarprogrammen, liberal media, internationella skolforskare, skolverket, skolinspektionen, 75% av lärarna samt 60% av politikerna vill ha det på det här sättet. Jan Björklund försökte men det gick inte. Man skall komma ihåg att det som Michael Lind skrev i Tablet

https://www.tabletmag.com/sections/n...apitol-assault

...är tabu i stora delar av det amerikanska samhället och i synnerhet i eliten. Således, ingenting kommer att förändras. Vad som kommer ske är radikalisering i det liberala lägret och de kommer nu slå hårt ned på oliktänkande. Jag betvivlar att den liberala eliten kommer tillåta att den här korkade MAGA-rörelsen överlever Donald Trump. Nu kommer liberalerna lägga locket på och skapa en tryckkokare. Den här gången lär det bli värre i USA. Man kan ju tycka att dialog skulle vara en framkomlig väg men liberaler för inte dialog. De saknar den förmågan. Liberalen Timothy Garton Ash;

Citat:
I hope I will then go down with the good ship Liberty, working the pumps in the engine room as we try to keep her afloat. But as I breathe my last mouthful of salty water—glug, glug—I shall find consolation in reflecting on one last, peculiar quality of Liberty

https://www.prospectmagazine.co.uk/m...ump-philosophy
Vad han egentligen menar är att det liberala ideologin är gränslös och vars moraliska ramverk existerar objektivt. Liberaler som Timothy Garton Ash skulle kunna offra planeten för den liberala saken.
Senast redigerad av Edgerton 2021-01-09 kl. 11:51.
Citera
2021-01-09, 11:47
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Jeddak

6:e Jan var det absolut värsta som kunde hända. För det första blev det smärtsamt uppenbart hur impotenta Trumps fanboys är. Man såg ju på bilderna att den dominerande känslan hos de som deltog i “stormningen” var ren förvåning. Ingen hade ens tänkt tanken att det var möjligt att ta sig in i byggnaden. Att prata om ”kupp” är världsfrånvänt. Den fulle dansken som sprang in på Parkens fotbollsstadium i Köpenhamn och sparkade på bollen är väl den händelse i närhistorien som är närmast jämförbar. Om Pelosi och de andra legat sömnlösa på grund av Trumps blodtörstiga mobb av nazister och högerextremister, så kan de nu sova tryckt i förvissningen att när det väl kommer till kritan verkar de nöja sig med att arrangera om papperna i deras skrivbordslådor, ta selfies och skriva lappar om att ”vi ger aldrig upp” precis innan de de facto ger upp och går hem för att sova ruset av sig.

Samtidigt är symbolvärdet av en skrålande och flaggviftande pöbel i ”den amerikanska demokratins hjärta” så tungt att liberaler världen över kan och kommer att utnyttja det inträffade i decennier. OneSix blir för liberalerna vad NineEleven var för neocons. Men medan det var alldagliga mellanösternbor som fick känna på konsekvenserna av den senare så är det du och jag som nu befinner sig i drönarnas hårkors.

I Aftonbladet kräver Karin Petterson rakt ut omfattande censur och Jens Liljestrands hatdrypande text i Expressen är i ren Radio Mille Collines-klass.

De kommer att angripa avvikande uppfattningar med bredare vapen än sådana som har hårkors. Tänk hellre klusterbomber. Brianna Keilar på CNN säger att Tucker Carlson är "part of the illness, a propagandist, a liar, a parasite."
https://townhall.com/tipsheet/bronso...asite-n2582845
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2021-01-09 kl. 11:49.
Citera
2021-01-09, 11:49
Medlem
Citat:

Symbolers värde är inte knutna till någon guldstandard. Vad som haussas och vad som baissas är en börsfråga om vem som manipulerar. Om det är så att den makten önskar hitta någon symbol att spekulera i, så kommer den aktien hittas eller skapas.

Symbolvärdet av ett brinnande Washington och Vita Husets perimeter penetrerat av BLM-aktivister i somras var inte något absolut, utan sattes relativt och fiktivt till nära noll. Värdet av en kvinnlig veteran som ärligt trodde att amerikansk demokrati stod på spel och obeväpnad sköts till döds är ett, medan en påtänd kvinnomisshandlare har ett annat. Substansvärdet har inte så mycket att göra med spekulationen, marknadsmanipulationen.

Visst kan makten stänga ned Flashback när man vill, eftersom man har makten. Men om det har med Trump eller järnrör eller något annat att göra, är sekundärt. Och konsekvenserna, reaktionerna på maktutövande är inte alltid de avsedda. Kraft skapar motkraft, rekyl.

Det relevanta är att det som hände i USA gör att en försvarlig del av den vita majoriteten förstår att de är en maktlös minoritet vad gäller landets styre. Fiktionen av att vara en konstituerande, arrangerande hegemon har fått en avgörande knäck. Vilket normaliserar deras perspektiv mot andra ingruppers särintresserade kamp för representation och svartsjuk andel, istället för gemensam helhet där alla är välkomna att vara med.
Senast redigerad av oyto 2021-01-09 kl. 12:33.
Citera
2021-01-09, 11:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Samtidigt är symbolvärdet av en skrålande och flaggviftande pöbel i ”den amerikanska demokratins hjärta” så tungt att liberaler världen över kan och kommer att utnyttja det inträffade i decennier.

Riksdagshusbranden 1933 är väl en närliggande jämförelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
De kommer att angripa avvikande uppfattningar med bredare vapen än sådana som har hårkors. Tänk hellre klusterbomber. Brianna Keilar på CNN säger att Tucker Carlson är "part of the illness, a propagandist, a liar, a parasite."
https://townhall.com/tipsheet/bronso...asite-n2582845

De liberala utopisterna har nått syndabocksfasen och alla deras argument har stelnat till en "Håll käften"-doktrin. Intet nytt under solen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-01-09 kl. 12:02.
Citera
2021-01-09, 12:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Jag har nämnt det tidigare att Auschwitz och alla andra läger var endast möjlig i länder som Polen eftersom folken där var likgiltiga. Det i sin tur är också förklaringen till varför de tidigare och senare hade utvecklat sådan usel ekonomi och samhällssystem, vilket i förlängningen ledde till ett korrupt samhälle på dekis som har fått konsekvenser som märks än idag.

Man kan inte tvinga alla att tycka samma sak. Gör man det så leder det som sagt till likgiltighet som i sin tur påverkar samhällssystemen. Folk skiter i hur det går. Man gör så lite som möjligt. Gängen skulle få fritt fram, det skulle inte att bedriva exempelvis äldrevård eller boende för funktionsnedsatta. Vi känner alla till reportaget om barnhemmen i Rumänien. Får Karin Petterson som hon vill får vi ett samhälle som Östeuropa innan muren.
Citera
2021-01-09, 12:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man kan inte tvinga alla att tycka samma sak. Gör man det så leder det som sagt till likgiltighet som i sin tur påverkar samhällssystemen. Folk skiter i hur det går. Man gör så lite som möjligt. Gängen skulle få fritt fram, det skulle inte att bedriva exempelvis äldrevård eller boende för funktionsnedsatta. Vi känner alla till reportaget om barnhemmen i Rumänien. Får Karin Petterson som hon vill får vi ett samhälle som Östeuropa innan muren.

Det är det speciella med det demos som realt existerar, att det är det som skapar värden och bygger civilisation och socialitet. Det fiktiva demos ("framtiden") som utopister åberopar för att övertrumfa folkmeningen skapar varken värden ("Gesellschaft") eller civilisation och gemenskap ("Gemeinschaft"). Det fiktiva demos är helt impotent, annat än som blå dunst och ordmagi för att skapa majoriteter i nuet. Historiens hjul spårar obönhörligen ur, om det inte lever i nuet utan "lutar sig ut genom fönstret". Som Kirkegaard skrev så kan livet bara förstås bakåt, men måste levas framåt. Utopisterna gör tvärtom, vill förstå framåt och leva bakåt. Inte ens troende fysiker som Einstein skulle vända på tidspilen så.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-01-09 kl. 12:22.
Citera
2021-01-09, 12:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är det speciella med det demos som realt existerar, att det är det som skapar värden och bygger civilisation och socialitet. Det fiktiva demos ("framtiden") som utopister åberopar för att övertrumfa folkmeningen skapar varken värden ("Gesellschaft") eller civilisation och gemenskap ("Gemeinschaft"). Det fiktiva demos är helt impotent, annat än som blå dunst för att skapa majoriteter i nuet. Historiens hjul spårar obönhörligen ur, om det inte lever i nuet utan "lutar sig ut genom fönstret".

Exakt! Om människor känner att deras samhälle känns meningsfullt skapas det ett mervärde som kan användas för kreativt skapande, vilket i sin tur spiller över på systemen och produktionen. Globalism och mångkultur motarbetar detta. Mest illa går det då för migranterna som inte har någon riktning att gå på.

Onesix var bra eftersom det visar tydligt vad sådana som Karin Peterson eller Annika Strandhäll egentligen är ute efter, nämligen ett totalitärt samhälle.
Citera
2021-01-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har nämnt det tidigare att Auschwitz och alla andra läger var endast möjlig i länder som Polen eftersom folken där var likgiltiga. Det i sin tur är också förklaringen till varför de tidigare och senare hade utvecklat sådan usel ekonomi och samhällssystem, vilket i förlängningen ledde till ett korrupt samhälle på dekis som har fått konsekvenser som märks än idag.

Skulle vilja gå så långt som att säga att Det som skedde med judarna i Östeuropa var något som endast kan genomföras under det kaos som krig skapar.
Citera
2021-01-09, 16:50
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det så är Flashbacks servrar i USA. Morgan Johansson behöver bara slå en signal till den nya administrationen som kommer att vara välvilligt inställd till allt som Morgan Johansson vill ha gjort. Ingen officiell svensk begäran naturligtvis, bara ett informellt privat samtal mellan två kollegor och kanske ytligt bekanta.

Hur man löser det juridiska går inte att veta i förväg, men ingen bryr sig om juridiken längre i alla fall. USAs Högsta domstol vägrade till och med att ta upp ett flagrant brott mot konstitutionen i Pennsylvania för om man hade tagit upp det så hade man blivit tvunget att döma till Trumps fördel.

Jag håller med dig om att det ser illa ut nu. Det har aldrig sett värre ut.
Citera
2021-01-09, 17:32
Medlem
Ja man får väl passa på att skriva i tråden så länge det finns möjlighet.....

Jag skrev nyligen om det helt meningslösa i att vara den vuxna i rummet när man har med psykotiska galningar att göra. Här har vi ett ypperligt exempel på hur meningslöst det faktiskt är.

Det här pågått ett replikskifte mellan Bah Kunke och Tobias Tobe i anledning av att Bah Kunke påstått att moderater är värre än nazister. Kunke skriver

.
Citat:
I EU-parlamentet sitter ju grekiska nazister och står för avskyvärda saker, men de står i alla fall för vad de tycker. För mig är det mer provocerande med socialdemokrater och konservativa som talar, vackert, men inte är beredda att göra politik av det”.

Tobe svarar

Citat:
Jag har alltid respekterat Alice Bah Kuhnke och hennes engagemang, trots att vi tycker helt olika om politikens innehåll. Men hennes uttalande denna gång passerar en gräns för vad som är värdigt.*

Trots att den lilla kulörta miljöpartisten uttryckligen säger sig bli mer provocerad av moderater än av nazister vädjar Tobe att hon ska uppföra sig "värdigt". Det är verkligen på samma nivå som att be den dreglande, rasande och rabiessmittade Rottweilern att "lugna ned sig litegrann".

https://www.expressen.se/debatt/bah-...erat-en-grans/
Citera
2021-01-09, 19:14
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag skrev nyligen om det helt meningslösa i att vara den vuxna i rummet när man har med psykotiska galningar att göra. Här har vi ett ypperligt exempel på hur meningslöst det faktiskt är.
Jag anser att Tomas Tobé är mycket värre än Alice Bah Kunke. Det är lätt för moderater att kritisera vänsterflummare i Sverige, men i relationen med andra länder blir det uppenbart vilken globohomorörelse Moderaterna är:

Citat:
Moderaterna vill utesluta Orbáns parti
Moderaterna har samlat ett antal länder bakom kravet att utesluta ungerska Fidesz ur EU-parlamentets konservativa grupp EPP.

– Viktor Orbán har återigen visat att han nedmonterar rättsstaten, säger Tomas Tobé (M).
https://web.archive.org/web/20200402...-orbans-parti/

Citat:
M kritik mot regeringen: “Kraftlöst mot Ungern”
EU-politikern Tomas Tobé vill se större respons från regeringen på situationen i Ungern. – Om vi accepterar det här så flyttar vi hela tiden gränsen för vad medborgare i vår union ska tvingas acceptera, säger han.

Demokrati och rättsstatsprincipen är på tillbakagång i EU-länder. Det visar rapporter om bland annat läget i Ungern.

EU-parlamentarikern Tomas Tobé (M) tycker att EU-ledare har väntat för länge med att agera.
https://www.europaportalen.se/2020/0...ost-mot-ungern

Citat:
Europaparlamentet är man nu på krigsstigen efter Polens och Ungern veto tidigare i veckan mot EU:s långtidsbudget och coronapaket. Nu höjs röster för att länderna måste lämna EU.
...
Moderaternas EU-parlamentariker Tomas Tobé:

– Vi kan inte nu vika oss. Viker man sig nu, då har man slagit fast detta, då säger vi i grunden att det är okej att fortsätta i den här riktningen som vi sett från Ungern och Polen. Det här handlar i grunden om vilket Europasamarbete vi vill ha.
https://sverigesradio.se/artikel/7604459
Senast redigerad av Hlewagastir 2021-01-09 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in