2020-12-19, 05:36
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jag har hört några gånger om nåt tjack som fanns för länge sen som var gjort på eter om jag inte minns fel..
Eter används nog främst om man vill göra kokain till en fribas. Tjack vettefan.

Citat:
Har ni nån aning om vad jag pratar om??
Gissar du oroar dig över att ditt tjack bankats med eter. Möjligen har du också ledvärk - men det är inte från eter, det är ångest och inte farligt.
Citera
2020-12-19, 06:23
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Eter används nog främst om man vill göra kokain till en fribas. Tjack vettefan.

Gissar du oroar dig över att ditt tjack bankats med eter. Möjligen har du också ledvärk - men det är inte från eter, det är ångest och inte farligt.
*Speed is washed in anhydrous acetone and wash is repeated until acetone layer is clear (3-4 times)

*Acetone is evaporated and there is roughly a 1/4 weight loss

*Isopropyl alcohol/Ether is boiled and mixed/stirred with 2g of washed speed

*Some product is dissolved but quite a lot is not, this is filtered out using coffee filters (1.5g of insoluble product)

*Solution is left to cool and form crystals, any remaining isopropyl alcohol/ether will evaporate during this step

^främsta användning av eter i samband med amfetamin, eter evaporar snabbt och är därför inte speciellt smart att använda för att banka ur sin produkt med. Mer troligt att det används vatten eller liknande för att få det att likna 'klet'
Citera
2020-12-19, 06:31
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Vet inte vilket ämnet är/var men min vän sa att någon ingrediens ändrades när dom började göra mer E på 90 talet. Tydligen produceras denna ingrediens i Kina sedan dess och används sedan dess också i Amfetamin.

Detta är bara hörsäg med hon som sa det har bra koll och bott i många olika länder och festat på tjack sedan 80 talet.
Tror det är BMK du menar, pre-cursor som används för att skapa fribas nu för tiden. Kommer från Kina och används vid produktion av MDMA. Mycket lättare att få tag på och tror det ger mindre förlust i vikten också.
Men har hört att det är sämre kvalité på dagens tjack som är gjort på BMK om man jämför med 70-80 tals tjack
Citera
2020-12-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av struman
Hur fan slutar jag upp med detta äckliga jävla övertänket när jag tar tjack....?
Allt jag gör när jag är påverkad är att försöka se så normal ut som det går, tänker te.x som när man sitter på tvärbanan påväg till jobbet så tänker jag över min nästa kroppsrörelse hur den ska se så normal ut som möjligt så ingen misstänker något...så då sitter man istället skit stel och obekväm och tänker över då igen när man ska behöva ändra position.
Jag blir helt enkelt bara en ångestfylld icke presterande person när jag tar, vilket jag är medvetenen om men ändå måste jag ta det varje dag för annars blir allt så mycket tråkigare på jobbet och allt vad livet nu innebär.
Har inte åstadkommit ett dugg i mitt liv är ångestfylld konstant och haft kasst självförtroende....aldrig vågat vara social och ba kännt mig utanför samhället, den där lyckan och spontana vardagsglädjen och gemenskapen folk har, ba inte behöva övertänka och brottas med dessa orostankar varje sekund av mitt liv....allt jag gör måste förberedas i min hjärna, tänker ut alla slags scenarion som kan hända och hur jag ska agera om dessa nu uppstår...har bara en sådan skevvärldsbild och ljuger för mig själv hela tiden när jag inte tar tag med saker i livet....
Vill bara vara lugn i själen för en dag, ba kunna vara mig själc å bara veta att det är helt okej! Du är fanimej grym som du är, fuck att hata sig själv hela tiden.
Vet direkt inte hur folk egentligen tyckr å tänker om mig, är väldigt reserverad av mig och ganska fåordig vågar ej uttrycka mina känslor eller åsikter till folk i allmänhet.
Har ba kännt sån frustration till livet så länge jag kan minnas, att aldrig kunna få leva som en lycklig människa.
Allt hat som man bär inombords vet ej vad man kan vara kapabel till i adrenalinets fulla verkan...? Mörda för att få ut alla känslor och tankar man brottats med hela livet....skulle ba va så skönt att ba kunna åka till något ställe proppfullt med människor och skjuta ner alla, fyfan vad häftig jag skulle kännt mig, vara helt bortom vettet ba göra massförstörelse och kunna ta bort hela fuking världen....
Vet ej vad jag får för svar på mitt inlägg. Ville ba skriva av mig lite, hur jag som person tänker.oron.ångest.frustration.sorg.ensamheten.för tvivlan.avundsjukan.nedstämdheten.
Fan vet jag alla känslor jag känner, vet inte ens vad jag känner ?! Shit asså...
Vet ej...
På återseende!
Garvar ihjäl mig. Se till att nästa kroppsrörelse ska se så normal ut som möjligt. Vilken mardröm det tillståndet är. Usch.

Ont. Hur länge ska man vänta innan man tar nästa dos för att få samma skjuts? Är det mycket bättre att skjuta?
Citera
2020-12-22, 01:16
Medlem
Om man innan tjack-härjandet inte påvisat så långt man vet dvs något som indikera på att man har ADHD kan denna diagnos komma att bli verklighet genom att man tjackat till sig ''störningen'' på något vis.
Nu för tiden kan jag känna igen en del drag åt det hållet (add, adhd) & detta märker jag av under nyktert tillstånd. Blir som att ''abstinensen'' av tjacket jag tar kommer i form av dessa drag.
Sammanfattat, är det sällsynt med tjack-torskar som knarkar till sig diagnos? (missbruk till och från under drygt 2 år)
Citera
2020-12-22, 03:04
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Om man innan tjack-härjandet inte påvisat så långt man vet dvs något som indikera på att man har ADHD kan denna diagnos komma att bli verklighet genom att man tjackat till sig ''störningen'' på något vis.
Nu för tiden kan jag känna igen en del drag åt det hållet (add, adhd) & detta märker jag av under nyktert tillstånd. Blir som att ''abstinensen'' av tjacket jag tar kommer i form av dessa drag.
Sammanfattat, är det sällsynt med tjack-torskar som knarkar till sig diagnos? (missbruk till och från under drygt 2 år)
Beror nog på ålder mest. Är din hjärna färdigutvecklad tvivlar jag på att du kan knarka dig till ADD/ADHD.

Var dock på en föreläsning i gymnasiet där de pratade om hur överdriven konsumption av socker och andra stimulantia (koffein, nikotin osv.) i ung ålder ökar risk för utveckling av ADD/ADHD.
Så visst, säger vi att du använt tjack en längre period i tonåren/tidig 20-års ålder så kan jag mycket väl se det hända.

är nog vanligare att långvariga brukare utvecklar psykos-relaterade störningar som schizofreni, bipoläritet osv.
om du har anlag för det dvs.
Citera
2020-12-22, 03:11
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilranfors
Garvar ihjäl mig. Se till att nästa kroppsrörelse ska se så normal ut som möjligt. Vilken mardröm det tillståndet är. Usch.

Ont. Hur länge ska man vänta innan man tar nästa dos för att få samma skjuts? Är det mycket bättre att skjuta?
Dom flesta verkar tycka det är bättre att skjuta, enda jag vet som sagt att de föredrar snorta/bomba är de med ångestproblematik som tycker det är för "mycket" på en gång när de skjuter.

Själv kör jag såhär: Tar en ordentlig första dos (nasalt), fyller sedan på med mindre linor eftersom. Man lär sig snabbt när man behöver fylla på och hur mycket man behöver.
Anledningen till varför jag tar mindre linor när jag fyller på är för att slippa hjärtklappning osv.
Tar man stora linor när man fyller på är det större risk att du ligger där med ett hjärta som vill hoppa ur bröstet på dig.
Så hellre lite åt gången
Citera
2020-12-22, 12:28
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself

Har upplevt samma sak. Det hör nog till vanligheterna. Detta tenderar för min del att vara övergående, men det kan dröja upp till flera månader. (Av total avhållsamhet)
Citera
2020-12-22, 17:45
Medlem
Testa amfetamin

Hej är en nybörjare o har köpt 2 g amfetamin o det kom med post i dag

Känns pirrigt innan man ens öppnat påsen
Mim fråga är vad är minsta möjliga för o bara känna hur just min kropp svarar
Om man ex vis slickar på fingret me lite pulver vad händer ?
Hoppas på vettiga svar
Citera
2020-12-22, 17:46
Medlem
getbusys avatar
Ta en lina på 0.2
Citera
2020-12-22, 17:49
Medlem
CasualCats avatar
Det smakar inte särkilt gott, men antingen gör du på det sättet eller så lägger du upp en sytråd och drar i nosen.
Citera
2020-12-22, 18:33
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert56
Hej är en nybörjare o har köpt 2 g amfetamin o det kom med post i dag

Känns pirrigt innan man ens öppnat påsen
Mim fråga är vad är minsta möjliga för o bara känna hur just min kropp svarar
Om man ex vis slickar på fingret me lite pulver vad händer ?
Hoppas på vettiga svar
Testa dig fram först, ta riktigt tunn lina som är lite kortare än längden på ett kreditkort.

Vänta en timme och se vad som händer. Funkar det bra kan du fylla på med tunnare, ännu mindre linor då och då när du känner för det.

Beror på hur starkt det du fick är. Är det bra grejer så räcker det med 0.1'a lugnt som första dos när man är grön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in