2016-07-26, 17:42
Medlem
Tog bra tjack i 2 dagar. Sista natten/morgonen (ca 5 timmar efter senaste dosen) så började jag få väldigt mycket stickningar i underarmarna. Det var som rysningar fast värre, tänk typ "1000 nålar" i armarna. Sen blev jag extra nojjig eftersom det var mycket i vänsterarmen och även lite på överarmen.

Armarna kändes väldigt spända också.

Tog jag för mycket tjack möjligtvis? Fyllde på flera gånger under kvällen... Ovan brukare.
Citera
2016-07-26, 23:33
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinhead75
Jag får nästan aldrig avtändning....fler som upplever samma? Avtändning ska ju normalt sett va ganska jobbig!!
Typ enda gången jag fått avtändning på tjack var första gången jag tog det, efter det så har jag knappt upplevt någon.
Citera
2016-07-27, 05:31
Medlem
wasabi84s avatar
nu skriver jag säkert i fel tråd *förlåt moderatorer* en det är inte akut och det kanske ses som onödigt att skapa en ny tråd..

efter 6v frihetsberövning var jag fri och ganska snabbt tillbaka på tjacket... sista veckan har jag suttit ensam hemma och tagit tjack som mitt sätt att "tackla" en massa saker, inte minst psykiska saker..
Jag snortar (nån bomb här och var), äter helt ok och sover när jag har lust men senaste typ 3 dagarna har jag mått väldigt illa och äcklas...jag får inte ner ovanligt mycket av tjacket i magen och mår typ som när man e bakis och inte klarar lukta på sprit... det känns som att jag sitter och intar gift, kroppen känns så anti anti anti... jag mår ALDRIG illa på tjack

någon annan som mått liknande? Kan min kropp vara mätt?

vet att jag borde ta lite paus...eller ja egentligen lägga ner helt men det kommer snart...

edit: fan vad korkat inlägg men dela gärna med er av tankar, erfarenheter, tips whatever..
Citera
2016-07-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
nu skriver jag säkert i fel tråd *förlåt moderatorer* en det är inte akut och det kanske ses som onödigt att skapa en ny tråd..

efter 6v frihetsberövning var jag fri och ganska snabbt tillbaka på tjacket... sista veckan har jag suttit ensam hemma och tagit tjack som mitt sätt att "tackla" en massa saker, inte minst psykiska saker..
Jag snortar (nån bomb här och var), äter helt ok och sover när jag har lust men senaste typ 3 dagarna har jag mått väldigt illa och äcklas...jag får inte ner ovanligt mycket av tjacket i magen och mår typ som när man e bakis och inte klarar lukta på sprit... det känns som att jag sitter och intar gift, kroppen känns så anti anti anti... jag mår ALDRIG illa på tjack

vet att jag borde ta lite paus...eller ja egentligen lägga ner helt men det kommer snart...

edit: fan vad korkat inlägg men dela gärna med er av tankar, erfarenheter, tips whatever..

Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84

Den upplevelsen du beskriver har jag också haft efter att ha suttit häktad i 2 månader. Jag fick visserligen en hel del olika benzo under tiden jag var häktad (utomlands) men jag var helt ren från stimulanter.

När jag kom ut så trodde jag först att jag skulle kunna vara clean och ta tag i det som var viktigt i mitt liv men sen kom jag tillbaka till samma hjulspår som innan och sen tog det inte lång tid förrän jag tog till samma lösningar på mina problem som tidigare - det vill säga att knarka. Skillnaden var väl egentligen bara att jag då var medveten om hur destruktivt det var.

Det räckte ibland med en lina för att jag skulle få sura uppstötningar och bli illamående och börja svettas. Jag ignorerade det och fortsatte, det var inte bra. Sen var det en kompis som sa till mig efter att ha sett hur svetten började rinna och droppa efter endaste, han sa "din kropp vill inte ha drogen mer, du borde sluta".

Att sitta häktad borde ha räckt men det gjorde det inte och jag tror att det var sinnet och kroppen som i ren självbevarelsedrift sa stopp. (skulle kunna betraktas som en variant av konversionssyndrom i medicinska, psykologiska termer)
Citera
2016-07-28, 22:08
Medlem
Punklivs avatar
Någon här som tagit tjack nytatuerad? Det är ingen fara va? Skulle uppskatta snabbt svar eftersom jag är riktigt sugen på några linor, var fan typ två månader sedan nu, och tatuerade mig i förrgår.
Citera
2016-07-29, 00:20
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Någon här som tagit tjack nytatuerad? Det är ingen fara va? Skulle uppskatta snabbt svar eftersom jag är riktigt sugen på några linor, var fan typ två månader sedan nu, och tatuerade mig i förrgår.

Det har aldrig varit några problem för mig, iaf.
Citera
2016-07-29, 00:23
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

En polare har gjort det, för han var det inga problem. Dock säger jag inget som är helt säkert. Är det bra eller inte vet jag inte. Med lite enkel sökning på internet dock så har jag funnit poster med folk som tatuerat sig medans dom vart påverkade av både metamfetamin, ritalin och vanligt vamfetamin. Så allt för illa lär det väl inte vara.
Citera
2016-07-29, 03:16
Medlem
nokos avatar
Hur blir man av med lukten efter ett tjackrace? Duschar länge och grundligtmen den hänger kvar minst hela resten av dagen. Förstå så trodde jag att de bara var parampoa och man kan ju ha hörselqnioq, mqn kqn ju hq
Citera
2016-07-29, 05:34
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azazael
Ring till Apoteket och beställ istället för att köpa från kanyler.se som tar ut flera hundra % prispåslag. Det är trots allt värt att spara en femhundring om du dessutom kan hämta ut det snabbare än du hade fått hem beställningen.

100 st tvåkomponentssprutor (https://www.apoteket.se/produkt/injekt-100-st-115346/) och 100st gråa kanyler (https://www.apoteket.se/produkt/sterican-100-st-115607/ för 126 kr från Apoteket, jag föredrar trekomponentssprutor som håller längre men kostar en hundring mer (https://www.apoteket.se/produkt/omnifix-100-st-115379/). Ringer du och beställer behöver du inte ens oroa dig över att förklara dig på något sätt då själva beställningen är i en sluten förpackning som det bara sitter en kod för priset utanpå.

Har gjort det ett par gånger, men senast frågade tanten i telefonen vad jag skulle ha dom till osv fick komma på nån snabbt dravel men "får" dom ifrågasätta en?
Citera
2016-07-29, 17:17
Medlem
Är Xerodent ett alternativ mot muntorrheten? Någon som testat? Hittade en burk hemma nämligen nu när tjacket verkligen kickar igång.
Citera
2016-07-29, 18:21
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Är Xerodent ett alternativ mot muntorrheten? Någon som testat? Hittade en burk hemma nämligen nu när tjacket verkligen kickar igång.

Den är ju mot muntorrhet så kör på
Citera
2016-07-29, 19:48
Medlem
pojkhelvetes avatar
Jag tog 25mg för 3 timmar sedan och 25mg till för 1timme sedan, det är första gången jag testar tjack. Men jag känner knappt någonting, har gäspat lite dom senaste timmarna. Men känner mig inte speciellt pigg eller att jag vill vara social Det är som sagt första gången jag testar detta så trodde 25+25 på 3 timmar skulle räcka? Har en vän som köpte av samma snubbe som sa att det funkade bra, Bör jag ta mer, eller är det lika bra att skita i det?
Senast redigerad av pojkhelvete 2016-07-29 kl. 19:48. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in