2020-10-29, 19:09
Medlem
postvagns avatar
I senaste avsnittet (avsnitt 92) blir det otroligt uppenbart hur totalt verklighetsfrånvända det här gänget är i fråga om antisemitism i Sverige 2020. Kan det bero på att 2/3 bor i skogen eller inte umgås med nån som är "lite mörk under ögonen"?

Rektor Hamids nättrollande tas upp och Henrik är bestört över hur massa högerprofiler går ut och förlåter väldigt snabbt och att t.ex Hanif Bali kommer ut med sitt bög- & judehat när han var ung, direkt. Han drar parallell med att detta skulle aldrig accepteras om "random snorunge i SSU" uttryckte sig likadant. Sen hetsas det om lallaren Hans Anderberg och Fogelklou osv.

Anderberg i all ära. Uppenbart antisemit och vit som snö.
Men grejen är ju att det inte är "random snorunge i SSU", av en händelse Hamid och Hanif osv osv osv. Det är helt uppenbart vilka det är. Det är människor (mestadels män) som invandrat från MENA. Att inte göra den kopplingen, avslöjar ju att de inte VET vad de pratar om. Judehatet bland människor i dessa länder upphör inte bara för att de sätter sig på ett flyg och landar i Sverige. För att vara ett gäng som så ofta klagar på bristen av kritik bland journalister, kanske det vore dags att syna sig själva?
Citera
2020-10-30, 07:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
I senaste avsnittet (avsnitt 92) blir det otroligt uppenbart hur totalt verklighetsfrånvända det här gänget är i fråga om antisemitism i Sverige 2020. Kan det bero på att 2/3 bor i skogen eller inte umgås med nån som är "lite mörk under ögonen"?

Rektor Hamids nättrollande tas upp och Henrik är bestört över hur massa högerprofiler går ut och förlåter väldigt snabbt och att t.ex Hanif Bali kommer ut med sitt bög- & judehat när han var ung, direkt. Han drar parallell med att detta skulle aldrig accepteras om "random snorunge i SSU" uttryckte sig likadant. Sen hetsas det om lallaren Hans Anderberg och Fogelklou osv.

Men grejen är ju att det inte är "random snorunge i SSU", av en händelse Hamid och Hanif osv osv osv. Det är helt uppenbart vilka det är. Det är människor (mestadels män) som invandrat från MENA. Att inte göra den kopplingen, avslöjar ju att de inte VET vad de pratar om. Judehatet bland människor i dessa länder upphör inte bara för att de sätter sig på ett flyg och landar i Sverige. För att vara ett gäng som så ofta klagar på bristen av kritik bland journalister, kanske det vore dags att syna sig själva?
Ja, dra alla över en kam. Att man inte gjort det tidigare.
Citera
2020-10-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn

Jag tycker nog det var värre att typ halva avsnittet ägnades åt att återge ett tjafs på Instagram (eller var det Flashback) där de sitter och läser varenda kommentar innantill. Ja, Peter Runk är förstås ett stolpskott av rang och det hade varit stor humor att själv läsa igenom det men som högläsning? Knappast "bra content".
Citera
2020-10-30, 19:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag tycker nog det var värre att typ halva avsnittet ägnades åt att återge ett tjafs på Instagram (eller var det Flashback) där de sitter och läser varenda kommentar innantill. Ja, Peter Runk är förstås ett stolpskott av rang och det hade varit stor humor att själv läsa igenom det men som högläsning? Knappast "bra content".
Underhållande content. Jag tycker det satte huvudet på spiken att få det uppläst hur korkad han är. Läste nämnda tråd men zoomade ut typ 1/10 in. Jag zoomade iofs ut sista 10-15 min av högläsningen också men på det stora bra content tycker jag.
Citera
2020-10-30, 19:30
Medlem
Kostar det 1 euro per avsnitt om man blir patreon? Brukar man inte betala månadsvis?

Mvh aldrig varit patreon men lite nyfiken på deras material där. Är det värt?
Citera
2020-10-30, 23:10
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Är det bara jag eller har det bara blivit mer och mer högläsning sedan Myra lämnade? Det är värdelöst i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Underhållande content. Jag tycker det satte huvudet på spiken att få det uppläst hur korkad han är. Läste nämnda tråd men zoomade ut typ 1/10 in. Jag zoomade iofs ut sista 10-15 min av högläsningen också men på det stora bra content tycker jag.
Jag tycker det är allt utom underhållande. Det känns som att sitta framför ett gäng högstadieungar på bussen.
Citera
2020-10-31, 00:24
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Är det bara jag eller har det bara blivit mer och mer högläsning sedan Myra lämnade? Det är värdelöst i alla fall.

Jag tycker det är allt utom underhållande. Det känns som att sitta framför ett gäng högstadieungar på bussen.
Precis som en sådan låter i alla fall den ena av de manliga deltagarna, Axel. Han verkar ha stannat i utvecklingen någon gång i de tidiga tonåren. Vilken tröttsam människa.

Och skånskans roll är att vara den lätt generade men överseende vuxna kvinnan, som ger sitt motvilliga men nådiga godkännande. Det framgick särskilt tydligt i.o.m. kroppsspråk och minspel i den där filmen som länkades ovan. Ungefär samma roll som fröken Örman tidigare. Den måste vara betungande.

De där två gossarna skulle inte kunna hålla på så där utan en kvinna i den rollen, som stötdämpare. Det måste liksom finnas en huld moder med som mildrar intrycket av köns-, vålds- och kissochbajsordsorgien.

Det är ett mirakel att man orkar kommentera skräpet, det tog längre tid än vad jag stod ut med att ägna sändningen.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-10-31 kl. 00:28.
Citera
2020-10-31, 07:19
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Ja, senaste avsnittet om Peter Rung med nästan en timmes högläsning hade dom kunnat korta ner till 15 minuter.
Citera
2020-10-31, 10:25
Medlem
Citat:

Jag uppfattar att det blivit mer sådant men jag tänker inte sitta och kontrollera gamla avsnitt.

Högläsning kan göras roligt, om man exempelvis gör som Flashback Forever och förädlar materialet på ett habilt sätt genom lagom mycket narrerande, bra punchlines och mini-analyser samt förstås att hålla tempot uppe.
Citera
2020-10-31, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Ja, senaste avsnittet om Peter Rung med nästan en timmes högläsning hade dom kunnat korta ner till 15 minuter.

Jag tyckte det var otroligt underhållande.
Citera
2020-11-02, 16:45
Medlem
Crapmagics avatar
Dum Henrik tror alltså att både en ny Hitler kan komma, och att Putin ska invadera Rosenbad
Tror gör han kanske inte, men han vill ituta sina lyssnare det som minst.
Citera
2020-11-02, 18:30
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja, dra alla över en kam. Att man inte gjort det tidigare.

Exakt. Det var precis det jag gjorde. Du har förstått hela texten jag skrev. Merry Christmas till dig och dina nära!!!

Citat:

Förstår varför de gör det, men är inte heller nåt fan av den typen av uppläsning eftersom det lätt blir rörigt då samma person som läser en viss "roll" ofta bryter in som sig själv utan att klargöra att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in