2020-10-20, 17:48
Medlem
jag måste erkänna att det senaste avsnittets segment där de kommenterar paret Rung är helt ljuvlig lyssning. Herregud vad det är guld med bråket mellan pratmakerskan och hennes förståndshandikappade man.
Citera
2020-10-20, 20:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
jag måste erkänna att det senaste avsnittets segment där de kommenterar paret Rung är helt ljuvlig lyssning. Herregud vad det är guld med bråket mellan pratmakerskan och hennes förståndshandikappade man.
Vilket par!

En timme och åtta minuter in i avsnitt 91 börjar paret Rung förekomma. Sagt så att ingen tvingas leta igenom hela paketet. Jag tröttnade fort. Det var horunge, bajskorv, kuk och fitta, Cissi Wallin igen o.s.v.
Citera
2020-10-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vilket par!

En timme och åtta minuter in i avsnitt 91 börjar paret Rung förekomma. Sagt så att ingen tvingas leta igenom hela paketet. Jag tröttnade fort. Det var horunge, bajskorv, kuk och fitta, Cissi Wallin igen o.s.v.
Wallin är totalt söndertjatat, jag håller med. Det var väl någon passage som berörde brott och straff, det var helt ok också.
Citera
2020-10-21, 00:04
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nåja, nästa vecka väntar en obehaglig överraskning dessa rättshaverister om jag förstått det hela rätt ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Förra veckan är slut. Vad var detta?

+1, detta låter ju superspännande!
Citera
2020-10-21, 03:22
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Leif
+1, detta låter ju superspännande!

Oroa er inte. Den som väntar på något gott.....;-)
Citera
2020-10-21, 05:36
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Med personlig menar jag att det finns någon konflikt i botten som rör ens person. Att man varit i någon FB-grupp med Henko och fått sig en törn eller känner någon som på något sätt hamnat i bråk, på nätet eller afk, med någon av Haveristerna osv osv. Det har inte jag, som inte känner någon av dem och aldrig träffat eller haft något samröre med någon som nämns i tråden. Men det är roligt med det uppskruvade tonläget och alla vilda, anekdotiska och förtalsangränsande anklagelser som bara kastas ut luften utan att någonsin beläggas. Plus de där enstaka psykfallen som verkar ha kopplat in sin medvetandeström rakt in i inläggen (Kyle mfl)

Angående Myra så är det långt ifrån något personligt. Hon verkar väl snäll. Men jag tycker att hon beter sig som en fjant i Haveristerna-konflikten. Res dig, gå vidare, lägg ingen mer tid på H & A, ignorera dem så kommer det bli bra med tiden, fokusera på ditt eget content istället för att spela sårad på Flashback. Vem orkar ens hålla liv i en sån konflikt om man inte är uppseendeväckande grälsjuk?

Så jag har 0 känslomässiga investeringar i allt det här. Men det är kul att tjafsa med de som verkar ha desto fler.

Det är lite oklart om du vet vad "beläggas" betyder i så fall, med tanke på att ljudklipp spelas upp, bilder läggs ut, likaså dokument och övriga källor. Utom i få undantagsfall där journalister istället erbjuds ta del av källmaterialet. Så, kan vi få en ordboksdefinition här och berätta vad som inte beläggs?

De flesta de ger sig på är f.ö. ointressanta för mig, men de har ju iaf alltid på skorna. När man har så högt tonläge är det ju ett måste om man inte är helt Trump-dum-i-huvet och inte bryr sig när man blir motbevisad utan bara tuffar på. Iofs verkar det ju funka för typ Gardet et al
Senast redigerad av UlphSvenson 2020-10-21 kl. 05:39.
Citera
2020-10-21, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Oroa er inte. Den som väntar på något gott.....;-)

Den som väntar på nåt gott får håll tillgodo med beskyllningar, prat, svammel o antydningar?

Det verkar som om de allvarligaste som kommer fram i denna tråd är:
-Nån som poddarna känner har en fejsbookgrupp som skojar om handikappade
-Nån är tjock och pratar högt och nån paranoid fittkärring tycker därför att den är "obehaglig"
-Dem är "fyllon" trots att ingen av dem har några egentliga problem med sitt drickande.

Är det nåt ja missat? En felparkering kanske?

Jag tycker inte ni ska oroa er för med tanke på allt det här skulle jag tro att dem blir inlåsta på livstid. Det är ju oerhört grova lagöverträdelser detta.
Citera
2020-10-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det är lite oklart om du vet vad "beläggas" betyder i så fall, med tanke på att ljudklipp spelas upp, bilder läggs ut, likaså dokument och övriga källor. Utom i få undantagsfall där journalister istället erbjuds ta del av källmaterialet. Så, kan vi få en ordboksdefinition här och berätta vad som inte beläggs?

De flesta de ger sig på är f.ö. ointressanta för mig, men de har ju iaf alltid på skorna. När man har så högt tonläge är det ju ett måste om man inte är helt Trump-dum-i-huvet och inte bryr sig när man blir motbevisad utan bara tuffar på. Iofs verkar det ju funka för typ Gardet et al

Det enda som har presenterats här är en skärmdump från fb där H påstås ha fel om en användares identitet och ska ha betett sig ”obehagligt”.

Jämför det med alla lösa anklagelser som kastats fram, allt fånigt skvaller som presenterats som sanningar.

Vi behöver inte ge oss in i något semantisk diskussion om ”belägg”. Jag önskar bara att den som påstår en sak om X kan visa att det inte bara är någonting man ”hört” eller ”sett på internet”.

Helt vanlig jävla källhänvisning. Ska det vara så svårt?
Citera
2020-10-21, 14:33
Medlem
Translobbyns avatar
Nu mobbas den sista transpersonen (Lukas Romson) ut ur gruppen.

Han var tidigare bannad för att han kritiserade deras antisemitism.

Går ej längre att skilja på Haveristerna-följare och SD-väljare.
Citera
2020-10-21, 14:34
Medlem
Translobbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Oj det var flera intressanta uppgifter på samma gång. Jag antar att du har något slags belägg för dem?
De gör ju det i patreon-avsnittet. Vad roligt det måste vara att höra på för Myra.
Citera
2020-10-21, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Nu mobbas den sista transpersonen (Lukas Romson) ut ur gruppen.

Han var tidigare bannad för att han kritiserade deras antisemitism.

Går ej längre att skilja på Haveristerna-följare och SD-väljare.

Det ska sägas att Lukas Romson är svår att ha att göra med.

Vad består antisemitismen av?
Citera
2020-10-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
De gör ju det i patreon-avsnittet. Vad roligt det måste vara att höra på för Myra.

Spännande. Har inte lyssnat pga inte patreon. Men får försöka komma över avsnittet på något sätt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in