2020-09-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
Ett besöksförbud utfärdades mot den personen under en umgängestvist under en tid men inget brott kunde påvisas, barnet i det ärendet var under 15 och kunde inte föra sin egen talan i domstol beträffande det, det har gått snart tre år och vad vi vet har ingen av Haveristerna eller någon annan varit i kontakt med vare sig barnet eller det brottsoffer från den tidigare 14 år gamla domen för att höra sig för om att det var OK att börja posta om det på Flashback eller dra upp det på sociala media ["eller någon annan" ingen utpekad här på FB]. På tre år hinner mycket hända, det finns inga skäl att sitta och "bevisa" hur de relationerna ser ut därför att det skulle outa berörda människors identitet och det är Haveristerna väl medvetna om. Det är de personerna som har hängts ut genom detta med, ett barn och en kvinna som gärna hade gått vidare. Axel är mycket väl medveten om vem kvinnan i den 14 år gamla domen är då han träffat henne och hon är en bekants bekant fortfarande. Barnet har han också träffat.

Kontaktförbud utfärdas av åklagare, inte som en del i vårdnadstvister utan som en konsekvens av en konkret bedömning av hur sannolikt det är med fortsatta trakasserier. Sköter man sin "vårdnadstvist" med ett minimum av snygghet får man knappast kontaktförbud. Låter som en tillrättalagd historia.
Citera
2020-09-30, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Kontaktförbud utfärdas av åklagare, inte som en del i vårdnadstvister utan som en konsekvens av en konkret bedömning av hur sannolikt det är med fortsatta trakasserier. Sköter man sin "vårdnadstvist" med ett minimum av snygghet får man knappast kontaktförbud. Låter som en tillrättalagd historia.

Det finns andra bedömningsgrunder, t.ex. tidigare brottslighet. Tar man det kontaktförbud som inte utfärdades mot Henko nyligen ser man att han har t.ex. inte det CV i sitt belastningsregister som en streetfighter som Martin Fredriksson har vilket hade gett andra bedömningsgrunder. Men det är ju bra att vi rört oss vidare från att det skulle vara nån form av straff eller brott som begåtts för att dra på sig sånt.

https://imgur.com/a/ZKQWrdY

Sen vet du mycket väl att det fanns inga inslag av våld eller någonting som var i närheten av det i bedömningen av åklagaren i det fallet. Men visst, osnyggt skött. Tittar du på FUP som jag antar du har eftersom du uttalar dig så tvärsäkert så ser du ju att det handlar om en förälder som vill prata med sitt barn och tycker den andra föräldern kan dra åt helvete. Du kan ju annars gärna visa att det skulle finnas någon korrelation mellan en 14 år gammal relationsvåldtäkt och att försöka kontakta sin unge. Det ansåg ju inte ens tingsrätten när besöksförbudet överklagades och JO skrev en erinran om att fallet inte skötts skyndsamt nog eftersom det rörde ett barn.

Edit: (Sen skrev jag nog umgängestvist och inte vårdnadstvist)

Men annars är det just det här med att hålla på att gegga i privatpersoners familjebusiness för att svartmåla som är lite problematiskt. Det om något är tillrättalagda historier. Faktum är att personen som omtalas inte begått något brott eller ens kört mot rött på 14 år.
Senast redigerad av Kyle.Rittenhouse 2020-09-30 kl. 14:37.
Citera
2020-09-30, 14:00
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Det där är väldigt bra sagt och vi visste att den retoriken skulle komma upp förr eller senare så då ställs frågan hur konsekventa tycker du Haveristerna verkar vara kring det när Henko sitter och gapar om "en våldtäktsstalker som fick besöksförbud mot sin egen familj" på Twitter inför 10k followers? Det kan inte vara så att det argumentet används som ett försvar selektivt när det passar. Antingen har man empati eller så spelar man bara ett spel när man drar till med sånt.
Och du har inte heller läst vad jag skrivit. Jag har inte för avsikt att försvara någon av haveristerna. Jag vet knappt vad du talar om. Jag tror visserligen det nämndes i senaste Paetron-avsnittet, men jag slog på dövörat för jag är totalt ointresserad av privatpersoners gegg. Att jag kommenterat det avsnittet i huvudsak handlar om beror på att jag vet att det är sant. Jag vet att folk, för att citera farfar, bettet sig och beter sig som ”dumfittor, (mans)grisar och skithögar.”
Citera
2020-09-30, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallhytta
Och du har inte heller läst vad jag skrivit. Jag har inte för avsikt att försvara någon av haveristerna. Jag vet knappt vad du talar om. Jag tror visserligen det nämndes i senaste Paetron-avsnittet, men jag slog på dövörat för jag är totalt ointresserad av privatpersoners gegg. Att jag kommenterat det avsnittet i huvudsak handlar om beror på att jag vet att det är sant. Jag vet att folk, för att citera farfar, bettet sig och beter sig som ”dumfittor, (mans)grisar och skithögar.”

Det var retorik från min sida och inte menat som att pådyvla dig ställningstagande. Min sympati ligger hos kvinnan som får sin personliga business och sexuella akter outade som slagträ i ett bråk.
Citera
2020-09-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Men hjälp. Ta och lugna dig.

Det kan låta skrämmande, ja. Att ifrågasätta sin världsbild och inse vart man är påväg med sin vrickade livsstil är jobbigt som fan.

Myra uppmuntrar kvinnor ONLINE till att sälja sex.

ONLINE = Yngre delen av befolkningen

Myra talar vitt och brett om hur vi bör normalisera sex i utbyte för pengar. Hon är naturligtvis inte medveten om att hon springer Satans ärenden, men det är det hon gör.

Även om du inte är troende än borde du kunna inse detta.
Citera
2020-09-30, 15:11
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Det var retorik från min sida och inte menat som att pådyvla dig ställningstagande. Min sympati ligger hos kvinnan som får sin personliga business och sexuella akter outade som slagträ i ett bråk.
Jag förstår. Bra, för jag kommer inte ta ställning. Du får ursäkta att jag har taggarna utåt, men det är lätt hänt i ett sånt här sammanhang.
Citera
2020-09-30, 15:18
Medlem
Citat:
Det där är väldigt bra sagt och vi visste att den retoriken skulle komma upp förr eller senare så då ställs frågan hur konsekventa tycker du Haveristerna verkar vara kring det när Henko sitter och gapar om "en våldtäktsstalker som fick besöksförbud mot sin egen familj" på Twitter inför 10k followers? Det kan inte vara så att det argumentet används som ett försvar selektivt när det passar. Antingen har man empati eller så spelar man bara ett spel när man drar till med sånt.

Barnet är i mitten av tonåren nu, brottsoffret från 14 år sen vet Axel mycket väl har haft omfattande kontakt med personen efter avtjänat straff. Även vänner och bekanta runt Axel från den tiden känner till det.

Man skulle ju kunna efterlysa självkritik eller om känslorna styrt självreflektion men nu har ju den här privatpersonen bett om ursäkt och hoppas att personens brottsoffer och barn även de har rätt till sin egen historia i framtiden.

Näthat är destruktivt. Det är en destruktiv kraft i samhället och det finns ingenting bra med det. Kulturen har rört sig vidare från sånt, det är omodernt.

Har jag missat något? Har Axel satt på någon unge för 14 år sen och gjort denne gravid eller vad pratar ni om?
Citera
2020-09-30, 20:57
Medlem
Citat:
Sen vet du mycket väl att det fanns inga inslag av våld eller någonting som var i närheten av det i bedömningen av åklagaren i det fallet.
Jag har inte påstått nånting om det.
Citat:
Du kan ju annars gärna visa att det skulle finnas någon korrelation mellan en 14 år gammal relationsvåldtäkt och att försöka kontakta sin unge.
Citat:
Det ansåg ju inte ens tingsrätten när besöksförbudet överklagades och JO skrev en erinran om att fallet inte skötts skyndsamt nog eftersom det rörde ett barn.
Citat:
Gegga i privatlivet.
Ja, tänk t ex att det finns en person här som helt utan anledning ville utmåla en del personer som pedofiler. Det är ju jättesjukt, eller hur?
Citera
2020-09-30, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Ja, tänk t ex att det finns en person här som helt utan anledning ville utmåla en del personer som pedofiler. Det är ju jättesjukt, eller hur?

Det var dumt gjort, det är fel att dra in folks barn i sina konflikter. Folk brukar ta rätt illa vid sig av sånt. Jag hoppas de bitarna har löst sig.
Citera
2020-09-30, 21:26
Medlem
Citat:
Det var dumt gjort, det är fel att dra in folks barn i sina konflikter. Folk brukar ta rätt illa vid sig av sånt. Jag hoppas de bitarna har löst sig.
Ja det är ju personen du tar i försvar som gjorde det, det erkände ju människan själv i de twitter-länkar som ett av peddo-troll-kontona postade.
Citera
2020-09-30, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Ja det är ju personen du tar i försvar som gjorde det, det erkände ju människan själv i de twitter-länkar som ett av peddo-troll-kontona postade.

Det var dumt gjort, det är fel att dra in folks barn i sina konflikter. Folk brukar ta rätt illa vid sig av sånt. Jag vet att den personen gjorde det när det började postas om personens barn i den här tråden för nått år sen, poster som kommer ligga kvar så länge Flashback består. Men vad jag vet är de sakerna du talar om undanstädade och personen är nog djupt ångerfull om det är som du säger eftersom det var grundlöst så som sagt jag hoppas de bitarna har löst sig för alla inblandade.
Senast redigerad av Kyle.Rittenhouse 2020-09-30 kl. 21:47.
Citera
2020-10-01, 01:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Vilka jävla nollor, en fet neger som hotar folk med gullmars och är en våldtäktsman och feta Henko som drivit ”inte rasist men” för att stoppa SD, vilket har totalt misslyckats.
Två hjärndöda vänsterblivna som har haft alla fel om den misslyckade invandringen.

Sjukt djupa takes, i denna tråd om podcasten Haveristerna i forumet Podcast.

Har någon hört senaste avsnittet om man får vara en smula off topic utan att bli anmäld och raderad för trams eller för 1.06?

Vem i Gardets krets hängs ut som nazi och anmälde för förtal? Vad var Henkos källa?
Senast redigerad av Spritnota 2020-10-01 kl. 01:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in