Citat:
Sakta i backarna.
Nu tror ju jag att Ekman helt enkelt bara har hört lite grann om Miljon Man March och Nation of Islams inblandning i den gigantiska aktivismen. Kanske har hon sett något klipp på Youtube och tänker sig något fantastiskt som kan kopieras och föras över till svensk miljö där alla rasifierade och muslimer kan vandra barfota hållande varandra i händerna från Malmö till Riksdagshuset. Vem vet?
Leman gör nu en kraftig markering mot Ekman som kommer att pudla eftersom hon inte förstått vad Farrakhan stod för, dvs. en oberoende stark rörelse för rasifierade kroppar som bestämde sin egen agenda. Det är något som vänstern för allt i världen inte vill se. Rasifierade kroppar som bestämmer sin egen agenda och som talar för sig själva med egna röster utan ombudsmän och sufflörer.
Louis Farrakhans organisation Nation of Islam har ju publicerat en omfattande serie forskning om den judiska inblandningen i den transatlantiska handeln med slavar och slaveriet i USA. Verkar ha varit baserad på grundlig forskning men ganska nyligen så blev hela serien censurerad av Amazon.
Här är en artikel från NOI. Naturligtvis från unz.com. Det finns flera.
https://www.unz.com/article/hold-on-...-philadelphia/
Nu tror ju jag att Ekman helt enkelt bara har hört lite grann om Miljon Man March och Nation of Islams inblandning i den gigantiska aktivismen. Kanske har hon sett något klipp på Youtube och tänker sig något fantastiskt som kan kopieras och föras över till svensk miljö där alla rasifierade och muslimer kan vandra barfota hållande varandra i händerna från Malmö till Riksdagshuset. Vem vet?
Leman gör nu en kraftig markering mot Ekman som kommer att pudla eftersom hon inte förstått vad Farrakhan stod för, dvs. en oberoende stark rörelse för rasifierade kroppar som bestämde sin egen agenda. Det är något som vänstern för allt i världen inte vill se. Rasifierade kroppar som bestämmer sin egen agenda och som talar för sig själva med egna röster utan ombudsmän och sufflörer.
Louis Farrakhans organisation Nation of Islam har ju publicerat en omfattande serie forskning om den judiska inblandningen i den transatlantiska handeln med slavar och slaveriet i USA. Verkar ha varit baserad på grundlig forskning men ganska nyligen så blev hela serien censurerad av Amazon.
Här är en artikel från NOI. Naturligtvis från unz.com. Det finns flera.
https://www.unz.com/article/hold-on-...-philadelphia/
Min erfarenhet av vänstern är att den är trendkänslig, och särskilt trendkänslig i vissa kvarter på söder i Stockholm eller kanske i Årsta, såder om söder. Jag tror ju Kajsa Ekis Ekman är en sådan person. Att ha de senaste och radikalaste åsikterna ger status. Och man vill ha fler som tycker som man själv så att man kan bilda en "rörelse". Så att man kan sitta och kuckla i köken på söder över en kopp té och ostpaj med likasinnade och vara det där avantgardet. Det vore konstigt om det inte förr eller senare uppstod en globalistkritisk vänster som ger foten åt den korrumperade och pestsmittade vänster typ Expo som kompar ihop med liberalerna och judarna. Och blivit en del av maktapparaten. Tiden är mogen nu. Mogen för en uppgörelse med det sakernas tillstånd där allt blivit möjligt och tillåtet men det samtidigt blivit sunkigt och förlorat sitt värde av att man duger som man är och allt är relativt och bara sociala konstruktioner. Nej dags för en restauration, en väckelse-satsning på innehåll och äkthet och kanske rent av det mest förbjudna en satsning på traditionella könsroller. Är man trött på att vara feminist och gå omkring och vara "offer"? Sitter inte den identietspolitiska kostymen bekvämt? Varför den superextreme Louis Farrakhan och hans Nation of Islam?
Är det något rent och puritanskt Kajsa Ekis Ekman fikar efter? Gillar hon det kompromisslösa med att mannen bestämmer, att det är förbud mot alkohol och fläskkkött? Att kvinnan är underordnad mannen och ska bära huckle? Lite schartauanskt om man ska översätta till något svenskt. Morgonbön och bordsbön ochså och schaletter på kvinnorna. Jag tror pendeln är på väg att slå tillbaks. Vänstern har segrat och man har hamnat i ett själlöst konsumtionssamhälle där allt blivi en trasa. Dags att vakna upp ur dvalan, typ. Det finns ett puritanskt drag hos vänstern. Jag vet eftersom jag var med en gång. Den som dricker alkohol var och varannan dag kan inte gå i första ledet när revolutionen kommer. Kanske anar man lite Jordan Peterson och hans protestantiska städa ditt rum och gör ditt bästa. En revolutionär hållning i en tid när man duger som man är. Vilket förstås inte ger ett bra samhälle. Det fattar man ju intuitivt. Jag önskar Kajsa Ekis Ekman lycka till. Om jag nu fattat henne rätt, vilket inte är säkert.
Senast redigerad av stevenstills 2020-08-11 kl. 09:51.
Senast redigerad av stevenstills 2020-08-11 kl. 09:51.