Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Red Bull sponsrar också flygtävlingar. Mången aerobaticsflygplan (konstflygningsflygplan) har prytts av "Red Bull" på vingarna när det har gjorts rollar, hammerheads och andra konstflygningsmanövrar.
Herr Österrikare äger även den finaste
DC6-B som fortfarande flyger i världen.
Det finns inga BLM-aktivister, Adidasriddare eller andra som kommer i närheten av dom här flygplanen eller flygtävlingarna. Så varför behöver Red Bull vara "woke"? Det behöver dom inte, lika lite som företagen Gulfstream, Brietling, Rolex, Koenigsegg och andra vars kunder fullkomligt skiter i "woke".
Nu har första spadtaget tagits, av Redbull. Nu får resten av företagen som inte behöver sälja sina produkter till "mångkulturen" våga sig ut på banan också.
Visst är det så! Och det är glädjande. Sedan är det klart att det finns massvis med företag som inte tjänar någonting öh. på att vara "nere med kidsen", eller vad de här woke-människorna på Red Bull nu hade tänkt sig att deras företag skulle vara. De som fick sparken, menar jag.
Red Bull är ju inget märke rent generellt som lever på en känsla exklusivitet, i alla fall inte deras huvudsakliga produkt, men man kan ju ha integritet för det. Jag tror att det är ett smart drag att inte gå i woke-fällan, till skillnad från Gillette, SAS och miljoner andra exempel.
Men jo, det jag tänkte säga är att det ju finns märken som har allt i världen att tjäna på att inte hänga på olika korkade trender i världen. Det finns som bekant designermärken som fått skit för att de inte vill att deras produkter ska köpas och bäras av "chavs"/WT, nyrika kinesiska turister, etc. Dessa märken, liksom dyra klock- och bilmärken, lär vi aldrig få se göra reklam med politiska/normkritiska undertoner.
Det ska även bli intressant att se vad som händer på reklammarknaden i Sverige på sikt. En så banal grej som regeringsskifte kanske leder till en renässans för blågul marknadsföring av blågula produkter. Allting går att sälja med mördande reklam, osv.