2020-07-23, 21:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det handlar inte om företagsekonomi utan om att ägaren till Red Bull, Dietrich Mateschitz är politiskt medveten icke-pk.

Det handlar absolut om företagskultur, och därför i längden om företagsekonomi.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-23 kl. 22:00.
Citera
2020-07-23, 22:45
Medlem
Apropå trådsanningen beskyllan om antisemitism som en debattmässig merit av relevans snarare än en exkluderande belastning för den framåtriktade diskursen, så skriver Nya Tider om initiativtagare till HMF-medaljen; en hedersbetygelse till den svensk som dömts för HMF:

Citat:
Syftet med projektet HMF-medaljen är att göra uppror mot den statliga anarkotyrannin genom att ge människor som åtalats för brottet hets mot folkgrupp stöd, gemenskap och råg i ryggen, och samtidigt ta udden ur den missbrukade rättsapparatens effektivaste och mest skändliga vapen för att avskräcka människor att kritisera den statliga värdegrunden och maktordningen eller reagera på dess konsekvenser. Detta görs genom en medalj och ett följebrev.

https://www.nyatider.nu/medaljer-ski...mot-folkgrupp/
Citera
2020-07-23, 23:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det här inger på något märkvärdigt sätt mer hopp än åtskilligt annat som postats i tråden den senaste tiden. Så det ÄR möjligt att säga upp folk på motsatta grunder än vad som vanligen är fallet. Alltså mer eller mindre kicka någon för att någon är "för woke", och att det skadar företagets affärer. Detta är ett idealiskt exempel på vad som kan hända om ett företag vågar bryta mot normen för att de inser vad som skulle kunna hända om det uppfattas stå för värden som deras kunder antagligen inte delar.
Det finns pengar att tjäna och spara på att vara icke-PK — eller åtminstone neutral. Varför chansa och hänga på woke-trenden när det är säkrare att inte göra politik av business? All heder till Red Bull som står emot.

I förlängningen kan man ju fråga sig vad som sker när aktörer som är ute efter att tjäna pengar förstår att det går att göra just det på att göra något anti-PK. Ponera att någon vågar, och att det visar sig bli succé.
Har nog aldrig smakat Red Bull men nästa gång jag besöker civilisationen blir det till att köpa.

Fast lite orolig är jag nog över företagets framtid, kunderna må jubla eller rycka på axlarna men hur kommer distributörer och andra aktörer att reagera? Kommer de stora kedjorna att vägra befatta sig med Red Bull?
Österrikaren utmanar mäktiga krafter som säkert vill statuera exempel.

Vi får hoppas att han vinner det här och att det där var sparken mot dörren som får hela det ruttna bygget att falla ihop🙂
Citera
2020-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har nog aldrig smakat Red Bull men nästa gång jag besöker civilisationen blir det till att köpa.

Fast lite orolig är jag nog över företagets framtid, kunderna må jubla eller rycka på axlarna men hur kommer distributörer och andra aktörer att reagera? Kommer de stora kedjorna att vägra befatta sig med Red Bull?

Vi får hoppas att han vinner det här och att det där var sparken mot dörren som får hela det ruttna bygget att falla ihop🙂
Precis. Det är detta alla företag är rädda för. Jag har en bror som driver ett företag i USA och i början på den här nya amerikanska kulturrevolutionen så satte de upp en svart poster på Facebook som skulle symbolisera att de stödde BLM, vilket många andra företag gjorde samtidigt. Ingen vill att Soros stormtrupper ska demolera allt man har kämpat för i så många år.

Det är definitivt inte företagsekonomi som driver Dietrich Mateschitz att sparka chefer som är PK. Tvärtom kan det leda till betydande ekonomiska skador. Han gör det av moraliska skäl och för att vi måste säga stopp någon gång annars kommer det här att sluta riktigt illa. Min bror gjorde inte det, och jag klandrar honom inte, men vi behöver sådana som Dietrich Mateschitz.
Citera
2020-07-23, 23:38
Medlem
Per Wirtén skriver i Expressen om det eviga dilemma dessa stackars liberaler befinner sig i. Nu handlar det om vilka organisationer som bör få bidrag eller inte och i så fall på vilka grunder. Den närmast inneboende sinnesjukdomen hos liberaler blir plågsamt tydlig.

Citat:
Det här är inte enkelt. Min osäkerhet är stor. Ska rörelser med rasistiska eller kvinnofientliga åsikter verkligen få verksamhetsbidrag? Det känns rätt vidrigt.

Jürgen Habermas*har övertygat mig om att det i första hand är demokratins regelverk och den demokratiska offentligheten som kan hålla samman ett kosmopolitiskt samhälle, där en massa olika värderingssystem behöver samsas och befinna sig i oavbruten dialog med varandra. Innebär inte det att demokratifientliga rörelser bör stötas ut? Men då hamnar man genast i konflikt med en av demokratins mest radikala och tålamodsprövande principer: att den även ska omfatta sina fiender, så länge de inte använder våld och hot. Det betyder att stöden till civilsamhället behöver vara så värderingsneutrala som möjligt.

*En liberal verkar tydligen våndas över beslutet med vilken hand man skall torka arslet efter att man har skitit, den andra handen kan ju bli kränkt. Det verkar som att allt fler liberaler insett att den liberala lattjolajbanlådan endast är fysisk möjlig i en fungerande nationalstat (något som börjar bli njutbart tydligt givet det brutalt låga stödet för L). Det liberala tankegodset i ett modernt mångkulturellt samhälle, till stor del framtvingat av just liberaler, känns ungefär lika samhällsrelevant som John Stuart Mill.

https://www.expressen.se/kultur/ide/...tsovervakning/
Citera
2020-07-23, 23:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Tack för det! Tycker det är konstigt att det inte är mer metadiskussion varför vissa sprider åsikter som de uppenbarligen inte tror på själva. Sådana påståenden går inte att besvara direkt, utan bara genom att bemöta det demagogiska beteendet.

Lantisarna är sällan negativa till någon invandrare som kör bussen eller startar en pizzeria i byn. Medan många i medelklassen ser ned på invandrare som inte har akademikerjobb. Malcom har tagit upp att många som anser sig vara medelklass i själva verket tillhör transferiatet. Tänstemän i skattefinansierad verksamhet är ekonomiskt beroende av att det finns ett trashanksproletariat och en politisk vilja att gödsla skattepengar över dem. Asylföretagare tillhör B-laget som företagare och har svårt att byta till en bransch på öppna marknaden. En svensk buse vill inte ha en avdankad asyladvokat.

Medelklassen kan svänga väldigt snabbt - vi såg det i Göteborg när föräldrar som lagt miljoner på att bo vitt blev vansinniga över att nyanlända prioriterades i skolvalet och fruktade att barnen skulle bussas till en blatteskola - trots att det i verkligheten berörde ganska få elever.

USA har från början haft en integrationsutmaning medan det är helt nytt i Sverige. Att många amerikanska städer saknar kollektivtrafik och gator beror inte på en konspiration från bilbranschen, utan det handlar om att skapa trygghet - orcher oavsett hudfärg har inte råd med bil. Att det saknas närbutiker är heller ingen konspiration för att folk ska ta bilen till köpcentret och bli feta, utan det ökar också tryggheten när det inte är massa okända som går igenom kvarteret till butiken och man märker främlingar mycket enklare.

Att bygga om svenska medelklassområden för att skydda mot integrationen är för dyrt. På sina håll byggs det villaområden ett par kilometer utanför städerna med gles busstrafik, och det är iallafall en början.

Malcom bloggade om det 2017, men jag har inte sett det tas upp av någon annan: https://tinkzorg.wordpress.com/2017/...dliga-latthet/

Svensk media är för inne på Greta för att diskutera den trygghetsskapande åtgärden att ta bort kollektivtrafik. Många verksamheter som börjat med drive-in under coronan lär dock fortsätta med det efteråt. Tror att många åtgärder mot corona egentligen handlar om att många vill ha ett rumsrent argument till att leva segregerat. Ännu mer i Tyskland än i Sverige eftersom tysk medelklass är så rädda för att någon ska tro att de nazister.
Tack själv för fler bra synpunkter! Bland dem är det några jag skulle vilja isolera, för att de är extra intressanta för svenskt vidkommande, och det är:
Medelklassen kan svänga väldigt snabbt - vi såg det i Göteborg när föräldrar som lagt miljoner på att bo vitt blev vansinniga över att nyanlända prioriterades i skolvalet och fruktade att barnen skulle bussas till en blatteskola - trots att det i verkligheten berörde ganska få elever.
[...]
Att bygga om svenska medelklassområden för att skydda mot integrationen är för dyrt. På sina håll byggs det villaområden ett par kilometer utanför städerna med gles busstrafik, och det är iallafall en början.
[...]
Många verksamheter som börjat med drive-in under coronan lär dock fortsätta med det efteråt. Tror att många åtgärder mot corona egentligen handlar om att många vill ha ett rumsrent argument till att leva segregerat.
Säga vad man vill om den ängsliga medelklassens bevekelsegrunder, men nog är det uppenbart att man gör det man kan i dag för att slippa beblanda sig med kaosfolket. Jag upplever iofs. inte direkt att PK-hetsen är på långa vägar lika explicit nu som för kanske fem år sedan i dessa kretsar, vilket med lite god vilja kan tolkas som att en viss mättnadskänsla alt. bakfylla infunnit sig.
Det är viktigare att hålla sig undan än att delta i masspsykosen. Det du tar upp med take-away och annat — jag tänker på lokaltrafiken även här — är faktiskt smart. Jag kan tänka mig att det njuts lite extra i de här villaområdena ett par kilometer utanför städerna denna vår och sommar. En ny livsstil på väg att ta form?

Däremot tror jag att det dröjer väääldigt lääänge innan den verkliga reaktionen kommer, om den någonsin gör det. Gnäll, stånk och stön och lama protester är en sak.

Jag skulle ärligt talat tro att landet hinner förändras i grunden innan medelklassen reagerar. En morgon vid frukostbordet är det innehållet i tidningen som ter sig annorlunda — om den gamla morgontidningen finns kvar, vill säga.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-24 kl. 00:09.
Citera
2020-07-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
DN serverar en ovanligt smaklös soppa.

(låst men ingress + rubrik räcker gott för att man ska hinna bli spysjuk)

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ni...a-aldersfalla/

I en tillhörande artikel går man på djupet och intervjuar en afrikansk kvinna. På klassiskt manér är ser vi naturligtvis en leende kvinna iklädd västerländska kläder tillsammans med några småbarn, av en händelse är hennes namn det positivt klingande ”Happiness”.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/in...-ar-eller-tva/

Inte en enda av kommentarerna till artikeln verkar tycka att detta låter som någon superidé. Hur fan kan DN på allvar tro att någon idoit tror på detta trams längre? Helt otroligt. Det är så sjukt att man knappt tror att det är sant.
Och Happiness är en vanlig pseudonym för en nigeriansk kvinnlig "kulturarbetare", dvs en prostituerad.

Mossiga DNs journalistiska trashanksproletariat kan ju inte ens den moderna ordboken, och dessa "namn" är samtliga sådana nicks som prostituerade använder.
Främst ifrån Afrika förstås.
Haha DN - Nu har ni gjort bort er helt ?
Se tex kabelkanalernas program om människosmuggling ifrån Nigeria.
Och tex i Italien där män ifrån Nigeria mestadels är hallickar åt "sina" nigerianska kvinnor.
Det finns liknande namn som användes av dessa.
EU vill genom sin massimport av afrikanska kvinnor göra om hela EU till ett horhus.. Och Bryssel är numera inget undantag, det finns idag ett stort utbud av sådana "tjänster" i Bryssel.

Så där har ni varför alla vill arbeta i Bryssel, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Per Wirtén skriver i Expressen om det eviga dilemma dessa stackars liberaler befinner sig i. Nu handlar det om vilka organisationer som bör få bidrag eller inte och i så fall på vilka grunder. Den närmast inneboende sinnesjukdomen hos liberaler blir plågsamt tydlig.

*En liberal verkar tydligen våndas över beslutet med vilken hand man skall torka arslet efter att man har skitit, den andra handen kan ju bli kränkt. Det verkar som att allt fler liberaler insett att den liberala lattjolajbanlådan endast är fysisk möjlig i en fungerande nationalstat (något som börjar bli njutbart tydligt givet det brutalt låga stödet för L).

Det finns ett citat ur Bibel som låter ungefär så här: "Om din högra hand är till ditt besvär så hugg den då av", således så bör Liberalerna genast hugga av sin ena hand, så då är det bara en kvar som kan bli kränkt.
Liberalerna är bara ett av många pajaspartier...

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är Alexander Bards liberala dröm. Nigreanska föräldrar som jobbar 23 timmar om dygnet och kör taxi, så att deras döttrar har råd att i USA gå på högprestigeuniversitet som Harvard och Yale och blir upstarts CEOs i USA.

Nu har han sålt in Nigeria till DN som ett land med framgångsrika invandrare, vars avkommor blir högpresterande kunskapsarbetare i det nya landet. Sen åker man hem till Nigeria och jobbar där.

Alexander Bards framgångskoncept han hittat i delar av USA kommer att falla sönder som ett jävla korthus post-Corona. Imperiebyggare Bard kommera att vara på ute-listan lagom till jul. Lika ute som Army of Lovers.

Harvard, Yale mfl har bara ett fåtal platser totalt för varje årskull. Dessa nigerianer som kommer in där kommer alltid att bara vara ett litet antal. Alexander Bard kommer väl aldrig att skaffa sig överblick om hur det ser ut ?
Har Bard ens varit i USA ?
USA har ju en enorm spännvidd av olika människor...
Asiater dominerar ju bland utlänningarna på amerikanska universitet, och så kommer det nog att förbli.
Taxijobbet kan bara krana in xxx dollar om dagen, det räcker inte till College-avgifterna och sedan Universitetet.
Jag tycker snarare att samtidigt som han hyllar USA så kan han ju tänka på hur ursprungsindianerna har det. Nu finns det ju säkert många av dessa som har det bra, men för fattigt folk i USA har det alltid varit svårt.

Alexander Bard verkar ju resonera som att det alltid kommer att finnas en underklass, och finns den inte så kan man lika gärna importera en underklass till, eller hur ?
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-07-24 kl. 01:44.
Citera
2020-07-24, 08:56
Medlem
Citat:
Säga vad man vill om den ängsliga medelklassens bevekelsegrunder, men nog är det uppenbart att man gör det man kan i dag för att slippa beblanda sig med kaosfolket. Jag upplever iofs. inte direkt att PK-hetsen är på långa vägar lika explicit nu som för kanske fem år sedan i dessa kretsar, vilket med lite god vilja kan tolkas som att en viss mättnadskänsla alt. bakfylla infunnit sig.
Det är viktigare att hålla sig undan än att delta i masspsykosen. Det du tar upp med take-away och annat — jag tänker på lokaltrafiken även här — är faktiskt smart. Jag kan tänka mig att det njuts lite extra i de här villaområdena ett par kilometer utanför städerna denna vår och sommar. En ny livsstil på väg att ta form?

Däremot tror jag att det dröjer väääldigt lääänge innan den verkliga reaktionen kommer, om den någonsin gör det. Gnäll, stånk och stön och lama protester är en sak.

Jag skulle ärligt talat tro att landet hinner förändras i grunden innan medelklassen reagerar. En morgon vid frukostbordet är det innehållet i tidningen som ter sig annorlunda — om den gamla morgontidningen finns kvar, vill säga.
Bor själv i ett medelklassområde i en medelstor stad och får en olustig känsla varje gång jag tar en tur i området.

I sina perfekta trädgårdar står man och trimmar sin gräsplätt eller klipper av ett skott som vågat sticka ut från häcken. Man vårdar maniskt sitt lilla paradis. På gårdarna leker mestadels svenska barn fritt utan yttre hot, inga bekymmer i världen kommer åt dom. En kilometer i varje riktning rasar verkligheten men hit tar den sig inte, här är det lugnt och fridfullt.

Ser framför mig Linda H i Terminator 2, skakande stängslet utanför lekplatsen, skrikandes till mammor och barn "Run, you all gonna die soon" innan den nukleära explosionen pulveriserar allt.

Lite så känns det att cykla runt här, de verkar helt avskärmade från vad som händer med landet, putsandes på sina små trädgårdar, förmodligen i behov av något som fortfarande går att kontrollera när allt annat rasar.

Nu ska jag ut och måla om staketet, trevlig helg!
Citera
2020-07-24, 10:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Ja, köp ett gäng Red Bull nästa gång du får chansen! Snart kan det vara för sent.

Nä, men, det är så klart svårt att förutse vad som händer nu. Det är troligtvis inte riktigt lika vanligt i dag att enskilda konsumenter som i grunden gillar en vara bojkottar företag för att de tagit ställning i olika frågor. På vänsterkanten är det (som jag uppfattar det) mer sällsynt nu än tidigare, just eftersom den här antiglobalistiska, antiimperialistiska vänstern som senast Nostra beskrev för någon sida sedan tynat bort. Tidigare fanns det ju en lång lista över företag som man inte skulle befatta sig med som medveten (föregångaren till "woke") antikapitalistisk krigare — Nestlé, Dole, israeliska varor, etc. Till och med Max restauranger.
Om grossister, matvarukedjor och kiosker väljer att sluta köpa in Red Bull återstår att se. Jag har på känn att just den här grejen flyger under radarn denna gång, men som sagt — det visar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre
Bor själv i ett medelklassområde i en medelstor stad och får en olustig känsla varje gång jag tar en tur i området.

I sina perfekta trädgårdar står man och trimmar sin gräsplätt eller klipper av ett skott som vågat sticka ut från häcken. Man vårdar maniskt sitt lilla paradis. På gårdarna leker mestadels svenska barn fritt utan yttre hot, inga bekymmer i världen kommer åt dom. En kilometer i varje riktning rasar verkligheten men hit tar den sig inte, här är det lugnt och fridfullt.

Ser framför mig Linda H i Terminator 2, skakande stängslet utanför lekplatsen, skrikandes till mammor och barn "Run, you all gonna die soon" innan den nukleära explosionen pulveriserar allt.

Lite så känns det att cykla runt här, de verkar helt avskärmade från vad som händer med landet, putsandes på sina små trädgårdar, förmodligen i behov av något som fortfarande går att kontrollera när allt annat rasar.

Nu ska jag ut och måla om staketet, trevlig helg!

Tack för rapporten från "verklighetens folk". Hur gick det med den etiketten, förresten? La KD helt ned den linjen?
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-24 kl. 10:22.
Citera
2020-07-24, 10:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det obehagliga med artikeln är att det ses som självklart att det behövs en befolkningsökning. Varför afrikaner ska flytta till Europa förklararas inte. Det bara postuleras. Men det är väl som hittills att det internationella transatlantiska storkapitalet, Big Tech och Big Oil och Big Pharma hela tiden kräver allt större marknader och allt fler konsumenter så att de växlar som ställts ut på en hela tiden ökande avkastning på kapitalet ska kunna lösas in. Mer av samma kan man säga. Ja det är en sorts pyramidspel som inte kan eller får avbrytas verkar det som. Sjukt absolut. Artikeln i the Lancet har sin logik. Det är makten som talar. Den makt som ligger hos nätverken runt Wall Street och det demokratiska partieti USA. Där hittar vi hjärtat i det som brukar kallas den nya världsordningen.
Framför allt fult av DN att publicera en artikel om den här "studien", som givetvis har ett syfte. DN hade kunnat välja att inte slå upp det här skräpet. Nu får typerna som redan anser att invandring "behövs" vatten på sin kvarn.

Och, som du skriver — varför i hela jävla friden skulle snabb befolkningsökning vara ett självändamål? Det är tvärtom otroligt positivt om ökningen mattas av, eller om den avstannar helt. Och då ska man alltså sträva efter att fördela befolkningen mer jämnt över jorden, om nu nigerianer m.fl. fortsätter att yngla av sig i hejdlös takt? Vansinne.

Pyramidspel. Stämmer bra det. Om det är den globala kapitalismen som kräver (!) tillförsel av ny arbetskraft för att ändra regioner ska kunna konkurrera med t.ex. Kina, då är det på detta urbota system som det är fel. Det studien i The Lancet bekräftar är ju det som så många av oss redan påpekat ett otal gånger här och annorstädes: det är den uppblåsta luftpastej som är vår ekonomi som "kräver" arbetskraft utifrån. Och detta narrativ väljer DN att lyfta fram som något positivt.
Se även vad de skriver om Sverige, som tydligen ska klara sig hyfsat bra redan som det är — tack vare mindre restriktiva regler för invandring. Det är därför födslarna sakta stiger i antal. De nämner så klart heller inte att de "redan stigande" födslarna beror på att icke-svenskar bosatta här räknas som svenskar pga. svenskt medborgarskap.

Detta är ett fult sätt att sälja in mer invandring med hänvisning till en källa (studien i The Lancet). Inget annat.
Citera
2020-07-24, 11:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Framför allt fult av DN att publicera en artikel om den här "studien", som givetvis har ett syfte. DN hade kunnat välja att inte slå upp det här skräpet. Nu får typerna som redan anser att invandring "behövs" vatten på sin kvarn.

Och, som du skriver — varför i hela jävla friden skulle snabb befolkningsökning vara ett självändamål? Det är tvärtom otroligt positivt om ökningen mattas av, eller om den avstannar helt. Och då ska man alltså sträva efter att fördela befolkningen mer jämnt över jorden, om nu nigerianer m.fl. fortsätter att yngla av sig i hejdlös takt? Vansinne.

Pyramidspel. Stämmer bra det. Om det är den globala kapitalismen som kräver (!) tillförsel av ny arbetskraft för att ändra regioner ska kunna konkurrera med t.ex. Kina, då är det på detta urbota system som det är fel. Det studien i The Lancet bekräftar är ju det som så många av oss redan påpekat ett otal gånger här och annorstädes: det är den uppblåsta luftpastej som är vår ekonomi som "kräver" arbetskraft utifrån. Och detta narrativ väljer DN att lyfta fram som något positivt.
Se även vad de skriver om Sverige, som tydligen ska klara sig hyfsat bra redan som det är — tack vare mindre restriktiva regler för invandring. Det är därför födslarna sakta stiger i antal. De nämner så klart heller inte att de "redan stigande" födslarna beror på att icke-svenskar bosatta här räknas som svenskar pga. svenskt medborgarskap.

Detta är ett fult sätt att sälja in mer invandring med hänvisning till en källa (studien i The Lancet). Inget annat.
Menar du att det är den vetenskapliga studien som orsakar befolkningsökningen och att DN är medskyldiga genom att publicera en artikel om den?

På vilket sätt menar du att studien är ”skräp”? Menar du att DN ska censurera sådant som denna studie?
Citera
2020-07-24, 11:09
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Tack själv för fler bra synpunkter! Bland dem är det några jag skulle vilja isolera, för att de är extra intressanta för svenskt vidkommande, och det är:
[...]
[...]
Många verksamheter som börjat med drive-in under coronan lär dock fortsätta med det efteråt. Tror att många åtgärder mot corona egentligen handlar om att många vill ha ett rumsrent argument till att leva segregerat.

Neuding förutspådde för flera års sedan den här utveckling i och med sina artiklar om stök i offentliga rum. Svenskar och assimilerade invandrare finner nya platser och nya former för umgänge när mångkulturen går för långt. Bosättarna hittar inte ut på landet där loppismarknader numer arrangeras; man behöver inte besöka bibliotek där arabiska ungdomsgäng och bedjande mohameds numer huserar, utan man laddar istället ned låneboken på mobilen eller laptopen. Vill man köpa boken så beställer man den på nätet och slipper åka in till stan.

Det blir som hotellen i Nordkorea: det bäddas sängar och lagas mat varje dag, men man har inga gäster. Det är bara en fasad, likt Annie Lööf som tror att det är politiskt inkorrekt och rent av ondskefullt att vara nationalist, trots att 8 miljoner svenskar och assimilerade invandrare är det idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in