Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Även Anders Borg skall prata i Sommar, som Mona och Tegnell...
Jag svarar direkt på ditt inlägg Edgerton eftersom det är distinkt och talande utan en massa lärd rekvisita och hänvisningar till anglosaxisk litteratur. Som mig går du här på egen uppfattning genom det livet lärt dig, alltid hävdar jag visare vilket Strindberg lärde oss när han sa om Björnstjerne Björnson "läser inte honom för att inte låta min buk förgiftas av hans hynda".
Det du säger är skåpmat men ändå värt att åter slå fast, och slå fast igen.
Vi kan tacka våra stora folkvalda och regeringsutsedda samariter för din beskrivning. Palme och ambassadören i Chile, Harald någonting, följda av Westerberg och Bonnier. Och när medierna inklusive public service slog in på den expansionistiskt altruistiska vägen, var allt slut gällande folkets mening om prioriteringarna för deras skattepengar, trots alla varningsklockor i två eller tre decennier till dags dato
Kort sagt, Sverige hade med en flyktingpolitik som Norge, som du jämför med Sverige till Sveriges nackdel, dels fyllt sitt samvete och dels varit ett föregångsland på de flesta områden till sin befolknings gagn. Tänk vad pengar det blivit över för Sverige att hjälpa på plats om nu vårt världsberömda samvete så krävde. UD:s och SIDA:s och andra hjälporganistioner hade kunnat få dela på 2-3 % av Sveriges BNP istället för nu 1%.
Slutligen reser jag tvivel om att invandrare skulle vara underepresenterade i vård och omsorg. Sett till sitt antal som viss grupp ställt mot alla anställda eller timanställda eller med olika anställningavtal utom tillsvidare anställning är de många även om de inte når upp till svenskars antal.
Biståndspolitiken är helt sjuk. Bara att kasta i väg 1% av BNP är enorma pengar. Kineserna delar inte ut överdrivet mycket bistånd men de bygger ekonomier genom investeringar. Alla vi som faktiskt har besökt Afrika vet att de behöver jobb och det blir ingen ekonomisk aktivitet om du inte har en infrastruktur. Vi talar alltså om vägar och järnväg men även avlopp, reningsverk, rinnande vatten, toaletter osv. Även sådant som sjukhus, ett fungerade banksystem, satsning på nattväktarstaten osv. har rätt stor betydelse i ett afrikanskt land som Ghana. Detta leder till jobb och jobb leder till att de får högre inkomster och kan investera i sig själva och sina barn. Kineserna investerar i det basala i Afrika på samma Många amerikaner med insyn vet att västvärlden förlorar Afrika eftersom kineserna ger dem bättre avtal och investerar i det som de faktiskt behöver. www
Svenskarna i deras inkompetenta dumhet vet trots allt att Ghana (som är långt ifrån det värsta landet i Afrika) lider av för höga födelsetal (3.9). De fortsätter att gå ned och kommer nå ungefär 3 om ungefär tjugo år. Födelsetalen går ned på grund av kinesiska investeringar och inte på grund av att Sverige har upplysningskampanjer i genus. Bangladesh har nu ett födelsetal på 2. De har det inte på grund av svensk exportfeminism men eftersom de strävar efter att levnadsstandarden skall gå upp samt att få bukt med en lång rad problem som rör allt från infrastruktur till korruption till patientsäkerhet.
När den generella levnadsstandarden går upp går födelsetalen ner. Ghana kan inte implementera en svensk jämställdhetspolitik. Det är ett land med ett BNP per capita på $2200 och inte $30,000. Större delen av befolkningen bor fortfarande på jordstampat golv och tror på tomtar och troll i skogen. Om man skall ha form av social policy är det möjligen att Sverige kan finansiera gratis preventivmedel till kvinnorna så att de inte får mer barn än tre men sådant förstår såklart inte svenskarna. Det är bättre att mästra dom om att Lisa minsann fick sin hämnd på Markus eftersom hon polisanmälde sitt fyllesex fem år efter sexet. Sådana här förstår naturligtvis inte ghananer eftersom de föreställer sig att en våldtäkt innebär att någon tvingade någon annan till sex. De gillar inte heller våldtäkt och annan kriminalitet men de råkar hysa de åsikterna som hystes när Sverige mådde på bättre på 1950-talet.
Som tur är går det bättre för Afrika men det hade gått riktigt bra om västvärlden inte sedan 1960-talet kastat pengar i meningslösa vänsterliberala projekt och ägnat sig åt att dela världsdelen. Framförallt känns det betryggande att Asien går riktigt bra. Tyvärr verkar liberalerna i det onda amerikanska imperiet inte släppa Afghanistan till kineserna. Landet ligger inom det kinesiska intresseområdet och kineserna skulle antagligen bygga upp det där landet rätt snabbt så afghanerna i Sverige kan återvända hem. .
......
Jag har rätt om sjukvården och omsorgen. Invandrarna är underrepresenterade och då framförallt de från tredje världen. Detta inte sagt att det arbetar många invandrare i yrket. Notera också skillnaden här. Om vi talade om enbart europeiska invandrare så är de säkert överrepresenterade men inte de utomeuropeiska invandrarna.
När det kommer till livserfarenhet. Tja, jag brukar ju kasta referenser. Jag kan härleda det mesta jag skriver till något men inte allt. Ibland får man förlita sig på livet och erfarenheten. Tyvärr är det många som gör det till en nästan extrem nivå. "Det är min erfarenhet att..." Sedan går det åt helvete. Det är därför jag ofta förlitar mig på data eller någon form av underlag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Birgitta Weidemo Uvell har tittat på denna fråga, liksom många andra.
https://uvell.se/2020/06/05/aldrevar...grationsslask/
https://uvell.se/2020/04/16/en-bomb-...tionsdebatten/
https://uvell.se/2020/03/06/flykting...r-inte-varden/
Slutsatsen är att menaiterna inte räddar vård och omsorg utan belastar den.
Men den Stora Hemvandringen kommer att rädda svenskarna.
Tack!
Det ser ut som svarta vänsterrektorn Jaamal Bowman (D) besegrade AIPAC sponsrade Elliot Engel (D) i demokraternas premiärvalet i 16th distriktet i
Citat:
I reflected on this brief encounter as I woke up to the joyous news that Jamaal Bowman, the progressive Democratic primary challenger, holds a commanding lead–61 to 36 percent–over Engel with more than 90 percent of precincts reporting as of this writing. Official results will not be available until after absentee ballots are counted on June 30, which could conceivably, but are unlikely to, sway the election for Engel.
(...)
The fact that pro-Israel PAC’s, including Republican Super PAC’s, spent millions of dollars in a futile attempt to stave off Bowman’s momentum and apparent victory is a humiliation for the Israel lobby. More importantly, this signals to Democrats that they do not need to fear the purported power of the Israel lobby any longer, and that they can speak to and reflect the growing base of support for Palestinian rights within the base of the party even in a contest against an old-school Democratic Party stalwart supporter of Israel like Engel.
https://mondoweiss.net/2020/06/appar...-israel-lobby/
För er som inte vet är Elliot Engel en av de ledande bland de liberala pro-israelerna i Demokraterna. Han är också (neo)konservativ och djupt involverad i globalistiska projekt. Jag säger inte att Jaamal Bowman är bra men han är bättre än Elliot Engel och det är en färre ultra-sionist i den amerikanska kongressen.