Citat:
Jo, men det här med "sanningen" är oerhört vanskligt. Det är svårt att rapportera neutralt om saker, och dessutom är det ju "kvalitetsjournalistik" många prenumeranter tycks vilja betala för. I det ingår analyser av olika slag. Tyvärr.Detta för den "fria" pressen, så klart. Vad public service beträffar är det så mycket tydligare vilket SVT:s och SR:s uppdrag är. De ska vara oberoende. Det går att slå fast rakt av, oavsett vad man tycker. Att motsatsen accepteras är onekligen ett litet mysterium, men jag tycker att det är bra att någon som Linus Bylund går till angrepp. Jag bryr mig inte om SD i OU. Jag gillar bara inte att public service håller på med saker som platsar i tidningar som trycker vilken skit de vill; presstöd eller inte.
Citat:
Helt enig, men jag ser inte varför media skulle inta en diametralt motsatta position i frågan mot tidigare. Troligare är att tidningsdrake efter tidningsdrake intar en mer kritisk hållning till massinvandring som fenomen, men chansen är ändå minimal att SvD någonsin börjar låta som Nordfront. Det är skilda världar, Totius.
När det gäller mångkulturen är det mycket enkelt: Mångkulturpolitiken är destruktiv för Sverige och helt oförenlig med rådande samhällssystem. Det finns bara två alternativ: Ett annat samhällssystem (okänt vad) eller en massiv återvandring.
Detta behöver medierna börja rapportera om på ett sätt så att folk begriper.
Detta behöver medierna börja rapportera om på ett sätt så att folk begriper.