2020-03-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Just det. Och väljarnas tröghet beror rimligen på att de agerar efter den information som de har, vilken i allt väsentligt kommer från MSM. Det närmast obefintliga mediakriget handlar inte om VARFÖR vi har de problem som finns. I bästa fall refererar det till sådant som händer men ger inga analyser och inga lösningar.

Det obefintliga mediakriget gör att folk i princip behöver drabbas personligen för att vakna upp. Det är ett exempellöst svek mot svenska folket.

Det beror ju på att lösningen på problemen med mångkulturen stavas Den Stora Hemvandringen.
Citera
2020-03-18, 12:00
Medlem
estetiks avatar
Denna åtgärd har föreslagits i tråden:

Citat:
Nu har EU placerat ut ytterligare gränspersonal för att hjälpa Grekland att stoppa migranter från Turkiet. För att lätta på trycket erbjuder EU också 21 000 kronor till dem som återvänder till sina hemländer från de överfulla lägren på de grekiska öarna.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...en-mot-turkiet

Kan ju vara problematiskt i längden då incitament är att ta sig till Europa för att få pengar om man tar sig hem.
Citera
2020-03-18, 12:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Just det. Och väljarnas tröghet beror rimligen på att de agerar efter den information som de har, vilken i allt väsentligt kommer från MSM. Det närmast obefintliga mediakriget handlar inte om VARFÖR vi har de problem som finns. I bästa fall refererar det till sådant som händer men ger inga analyser och inga lösningar.

Det obefintliga mediakriget gör att folk i princip behöver drabbas personligen för att vakna upp. Det är ett exempellöst svek mot svenska folket.
Du är verkligen idealist, Totius. Jag respekterar det. Men jag tror att etablerade media har en annan syn på saken och kanske inte alls anser att de problem Sverige dras med beror på de saker du (och till viss del jag) lätt räknar upp i trådar som den här. Det måste först bli ändring på konsensus, vet du, och det är inget som sker över en natt. Jag misstänker att det enda som kan splittra dagens enade mediala front är ett maktskifte, som får stor symbolisk betydelse om inte politiken förändras drastiskt i sak. Då får vi sannolikt två fraktioner: en pro regeringen och en anti. I dag står valet mellan I) pro liberal "svenskhet" och II) anti SD.

Man får heller inte glömma att "fria" media är beroende av intäkter och gör allt för att bevara status quo. Jag tror tyvärr inte ens att de medvetet förtiger vissa saker, utan att de tvärtom trycker på annat för att det än så länge finns potential i vår tids liberala narrativ.
Citera
2020-03-18, 12:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vårtan verkar ovanligt seglivad. Raset i tidningarnas sammanlagda upplagor har stannat upp

https://www.kantarsifo.se/rapporter-...tidningar-2019

För Mittmedia (Västmanlandsdelen i alla fall) är kurvan till och med uppåt sedan Bonniers tog över

Förklaringen är nog en ökad kriskänsla i befolkningen

https://www.vlt.se/artikel/nu-nar-vl...re-an-nagonsin

Till det skulle jag vilja tillägga, att tidningarna medvetet satsat på mera lokalt material. Man har släppt lite på det mera ideologiskt belastade global village-perspektivet och satsat mer på enbart village. Och det kan nog vara så media kommer att generellt anpassa sig för överlevnad.
Folk vill ha lokala nyheter. Många tidningar har också billiga prova-på-abonnemang. Med ökat presstöd kan de också satsa mer på lokal journalistik istället för att bara klippa och klistra TT-nyheter. MSM kommer att hänga kvar med hjälp av våra skattepengar. Därför måste mediakriget ut på deras plattform om det ska bli någon förändring.

I nuläget hånar MSM alternativmedia och forum som Flashback. Och deras härskartekniker fungerar. Glöm inte den senaste bilden som TU och försvaret har skapat: (FB) Medierna via Försvaret: "Medelålders män näthatar på FB på fredagskvällar"
Citera
2020-03-18, 12:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du är verkligen idealist, Totius. Jag respekterar det. Men jag tror att etablerade media har en annan syn på saken och kanske inte alls anser att de problem Sverige dras med beror på de saker du (och till viss del jag) lätt räknar upp i trådar som den här. Det måste först bli ändring på konsensus, vet du, och det är inget som sker över en natt. Jag misstänker att det enda som kan splittra dagens enade mediala front är ett maktskifte, som får stor symbolisk betydelse om inte politiken förändras drastiskt i sak. Då får vi sannolikt två fraktioner: en pro regeringen och en anti. I dag står valet mellan I) pro liberal "svenskhet" och II) anti SD.

Man får heller inte glömma att "fria" media är beroende av intäkter och gör allt för att bevara status quo. Jag tror tyvärr inte ens att de medvetet förtiger vissa saker, utan att de tvärtom trycker på annat för att det än så länge finns potential i vår tids liberala narrativ.
Det fetade. Det magiska ordet ”anser”. Här ligger förklaringen till många, kanske alla, problem. Chefredaktörer, ledarskribenter, journalister, politiker, byråkrater och så vidare ”anser” vad de vill oavsett hur verkligheten ser ut. De TYCKER en massa UTAN att VETA. Så går det INTE att bedriva någon fungerande verksamhet och därför havererar allting.

Problemet är att folk inte kan skilja makthavares TYCKANDE från VETANDE (alltså fakta). Därför blir alla lurade hela tiden.
Citera
2020-03-18, 12:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det fetade. Det magiska ordet ”anser”. Här ligger förklaringen till många, kanske alla, problem. Chefredaktörer, ledarskribenter, journalister, politiker, byråkrater och så vidare ”anser” vad de vill oavsett hur verkligheten ser ut. De TYCKER en massa UTAN att VETA. Så går det INTE att bedriva någon fungerande verksamhet och därför havererar allting.

Problemet är att folk inte kan skilja makthavares TYCKANDE från VETANDE (alltså fakta). Därför blir alla lurade hela tiden.
Absolut. Allmänt tyckande och kännande är tecken i tiden, men också en tilltagande komplexitet. Folk i media gör ibland analyser som inte nödvändigtvis behöver vara direkt felaktiga, men som ändå utesluter en eller annan viktig komponent. Det är ofta i detta moment som en politiserad tendens framträder. Att kräva absolut objektivitet faller på sin egen orimlighet, fast det självfallet är så media "ska" jobba. Det är deras förbannade plikt att belysa fenomen i landet på ett neutralt sätt, men det händer bara inte.

Om läsaren inte är på sin vakt kan media fortsätta "lura" svenska väljare i evigheters evighet, så ansvaret vilar även på folket. Det är en jävligt knivig situation.
Citera
2020-03-18, 12:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Absolut. Allmänt tyckande och kännande är tecken i tiden, men också en tilltagande komplexitet. Folk i media gör ibland analyser som inte nödvändigtvis behöver vara direkt felaktiga, men som ändå utesluter en eller annan viktig komponent. Det är ofta i detta moment som en politiserad tendens framträder. Att kräva absolut objektivitet faller på sin egen orimlighet, fast det självfallet är så media "ska" jobba. Det är deras förbannade plikt att belysa fenomen i landet på ett neutralt sätt, men det händer bara inte.

Om läsaren inte är på sin vakt kan media fortsätta "lura" svenska väljare i evigheters evighet, så ansvaret vilar även på folket. Det är en jävligt knivig situation.
Vissa saker är knivigare än andra. I vissa fall finns det ingen skarp gräns mellan åsikt och fakta. I andra fall är det entydigt vad som är sant och vad som är falskt.

När det gäller mångkulturen är det mycket enkelt: Mångkulturpolitiken är destruktiv för Sverige och helt oförenlig med rådande samhällssystem. Det finns bara två alternativ: Ett annat samhällssystem (okänt vad) eller en massiv återvandring.

Detta behöver medierna börja rapportera om på ett sätt så att folk begriper.
Citera
2020-03-18, 12:49
Moderator
Meijis avatar
Inlägg utbrutna till en egen tråd

(FB) Öppna gränser, diasporor och smittspridning

(FB) Corona och hur särintressen agerar

/Moderator
Senast redigerad av Meiji 2020-03-18 kl. 13:21.
Citera
2020-03-18, 15:29
Medlem
Citat:
Vissa saker är knivigare än andra. I vissa fall finns det ingen skarp gräns mellan åsikt och fakta. I andra fall är det entydigt vad som är sant och vad som är falskt.

När det gäller mångkulturen är det mycket enkelt: Mångkulturpolitiken är destruktiv för Sverige och helt oförenlig med rådande samhällssystem. Det finns bara två alternativ: Ett annat samhällssystem (okänt vad) eller en massiv återvandring.

Detta behöver medierna börja rapportera om på ett sätt så att folk begriper.

Sveriges privata mediamarknad är i princip en oligopolmarknad med några få ägarblock. Alla ägs eller kontrolleras av aktörer med samma intressen. Statsmedia kontrolleras av vänstern.

Inget av blocken har intresse av att föra en saklig debatt om hemvandring.
Citera
2020-03-18, 15:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Sveriges privata mediamarknad är i princip en oligopolmarknad med några få ägarblock. Alla ägs eller kontrolleras av aktörer med samma intressen. Statsmedia kontrolleras av vänstern.

Inget av blocken har intresse av att föra en saklig debatt om hemvandring.
Precis. Och i det läget har svensken två saker att välja på: 1) Göra ingenting utom att möjligen ta på sig offerkoftan och gnälla eller 2) ta strid mot det som denne inte är nöjd med.

Vi får ingen förändring för att den missnöjde svensken lämnar walkover till byråkraterna, politikerna och medierna (i den ordningen).

Och hur tror du att ”Den Stora Hemvandringen” ska kunna komma igång om det inte ens går att få igång en debatt?
Citera
2020-03-18, 16:24
Medlem
Citat:
Precis. Och i det läget har svensken två saker att välja på: 1) Göra ingenting utom att möjligen ta på sig offerkoftan och gnälla eller 2) ta strid mot det som denne inte är nöjd med.

Vi får ingen förändring för att den missnöjde svensken lämnar walkover till byråkraterna, politikerna och medierna (i den ordningen).

Och hur tror du att ”Den Stora Hemvandringen” ska kunna komma igång om det inte ens går att få igång en debatt?

Alternativmedia är just nu den enda öppna kanalen som jag ser det.
Citera
2020-03-18, 16:35
Medlem
En möjlig förändring av narrativet?

Kanske är det bara en lätt autistisk överdrift eller ett utslag av önsketänkande, men jag tycker mig se mer reklam med svenska familjer som är större än 1-2 barn i media under den senaste tiden.

Jag tittar ju in med några gånger i veckan på MSN networks som jag ser som en lämplig kanal för lättsamma imperienyheter och har noterat att ett av de tidigare återkommande tipsen/nyheterna nu helt verkar ha försvunnit - informationen om hur bra det är att inte skaffa barn och fördelarna med att leva barnfritt.

Nu ser man istället sådant som detta.

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...cid=spartanntp

En svala gör ingen sommar, men är det fler än jag som noterat denna möjliga skiftning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in