Citat:
Ursprungligen postat av
Snullerux
Huvudmålet är att försöka ge hela världens befolkning klimatångest så att man kan omfördela pengar genom att ta ut en massa onödiga skatter.
Så NASA, NOAA, NSIDC, ESA, Copernicus, AAAS, ACS, AGU, AMA, AMS, BoM, SMHI, FN, tidskrifter som Nature och Science, i stort sett all fackmedia och nyhetsmedia i världen, nästan alla forskare, nästan alla universitet i världen, nästan alla länders regeringar, i stort sett alla meteorologiska institut världen över, Svenskt näringsliv, Stockholms Handelskammare, Jacob Wallenberg, Dalai Lama, påven, David Attenborough, Arnold Schwarzenegger, Leonardo diDaprio, Harrison Ford, Klaus Schwab, Sveriges kung och drottning, prins Harry, Meghan Markle, Lawrence Krauss, Börje Salming, Penelope Cruz m fl, de samverkar alla i
en hemlig jättekonspiration i syfte att
höja skatten i Sverige och andra länder?
Ja, till och med vädret medverkar i denna jättekonspiration, vilket vi i Sverige fått erfara både sommaren 2018 och vintern 2020. Vi som inte är födda igår vet att det vi upplevde då var exceptionellt. Det går inte att skylla på "manipulerad data" i dessa fall eftersom vi kunde se detta mer våra egna termometrar eller känna detta med vår egen hud.
Det här är en konspirationsteori som till och med överträffar konspirationsteorin att NASA aldrig varit på månen, eller att WTC sprängdes av förinstallerade sprängladdningar, eller chemtrails. Detta är "the mother of all conspiracy theories".
Nä. Jag tror att flera av er själva skrattar åt er egen konspirationsteori lika mycket som jag. Det egentliga skälet till er (ofta spelade) klimatförnekelse/vetenskapsförnekelse är att ni inte vill att fossilbränsleanvändandet ska minska. Från början startades denna vetenskapsförnekelse igång av fossilindustrin av rent ekonomiska skäl (i syfte att skydda fossilindustrin) men nu har denna förnekelse även fått en politisk dimension nu när vissa högerpartier också anammat frågan. Sedan har detta delvis även fått ett eget liv då vissa personer faktiskt - på fullt allvar - även verkar tro på detta.
Dock vill jag påpeka att det jag skrev ovan inte ska blandas ihop med att olika forskare kan ha lite olika åsikter om hur fort uppvärmningen går och vilka konsekvenser det ger på sikt. Det är en annan sak och en annan diskussion. Likaså att vissa politiska krafter utnyttjar den faktiska situationen på olika sätt. Men att det pågår en jättelik konspiration där hela den officiella världen (inklusive världens seriösa forskare och meteorologer) samverkar och förfalskar data enbart i syfte att höja skatten är något som bättre passar i en roman eller kanske i en James Bond-film.