Citat:
Förlåt. Jag glömde nämna byte av samtalsämne i mitt inlägg som hypotetisk utväg för dig. Den är också självklar. Nä. Jag kommer börja genom att hävda att du inte har tillräcklig data att jämföra historiken. Endast USA har denna historik, du kommer att ignorera detta och påstå att en termometer i Sydamerika eller två termometrar Afrika under 50-år är tillräckligt för att mäta historia tillbaka till 1800-talet.
Jag påminner dig då om att i det område med äkta och kontrollerade mätningar tillbaka till 1800-talet USA, är 2019 ett av de kallaste åren som uppmätts.
PS. Dr Mototaka Nakamura en av vår tids mer framstående klimatforskare släppte i September en bok där han bekräftar att mätdata och mätupptagningar är att jämföra med Musse Pigg mätningar för vetenskapen.
"The real or realistically-simulated climate system is far more complex than an absurdly simple system simulated by the toys that have been used for climate predictions to date, and will be insurmountably difficult for those naïve climate researchers who have zero or very limited understanding of geophysical fluid dynamics. I understand geophysical fluid dynamics just a little, but enough to realize that the dynamics of the atmosphere and oceans are absolutely critical facets of the climate system if one hopes to ever make any meaningful prediction of climate variation."
https://www.technocracy.news/dr-mototaka-nakamura-the-sorry-state-of-climate-science/
Jag påminner dig då om att i det område med äkta och kontrollerade mätningar tillbaka till 1800-talet USA, är 2019 ett av de kallaste åren som uppmätts.
PS. Dr Mototaka Nakamura en av vår tids mer framstående klimatforskare släppte i September en bok där han bekräftar att mätdata och mätupptagningar är att jämföra med Musse Pigg mätningar för vetenskapen.
"The real or realistically-simulated climate system is far more complex than an absurdly simple system simulated by the toys that have been used for climate predictions to date, and will be insurmountably difficult for those naïve climate researchers who have zero or very limited understanding of geophysical fluid dynamics. I understand geophysical fluid dynamics just a little, but enough to realize that the dynamics of the atmosphere and oceans are absolutely critical facets of the climate system if one hopes to ever make any meaningful prediction of climate variation."
https://www.technocracy.news/dr-mototaka-nakamura-the-sorry-state-of-climate-science/
Hänvisa till något vetenskapligt som denne japanska forskare publicerat. Så lovar jag att titta på det. Jag sökte på scinapse.io och fick några träffar där den mest meriterade hade ett H index på 6. Världsledande forskare brukar ha betydligt högre. Ta Rockström som exempel med ett H index på 62 och som precis kom med i WoS prestigefyllda lista över mest citerade forskare. Är Nakamura på den också?
Rockström avfärdas ändock som bonde och en japansk joker hävdas vara världsledande forskare utan något som helst stöd. Det säger en del hur vilseledd du tyvärr blivit.
Technocracy.news är en källa du kan hitta desinformation. Skriver även mycket antivaccinpropaganda för de lättlurade.