2019-10-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ogiltigt som argument.

När du saknar argument är det bättre (för dig också) att du medger förlust.

Kom igen, nu är du bara barnslig. Om jag säger såhär då: varför vill du inte massutvisa folk som ljugit sig hit? För klassiskt liberala partiet har ingen repatrieringspolitik som sagt. Varför vill du ha kvar folk som har kommit hit på helt felaktiga grunder? Istället vill du utvisa folk först efter att de har förstört/tagit någons liv, dvs våldtäkt, mord, etc. Det är knappast hållbart. Och nej alla kommer inte försvinna för att man drar in bidragen. Inser du hur många som befinner sig här? Och jag skrev som sagt skäl till varför alla inte kommer att försvinna i mitt tidigare inlägg bara för att bidragen försvinner, därav min hänvisning dit.

Citat:
Ursprungligen postat av swedenplus
Jag tror på allvar Svenskarna skulle må psykisk illa av för mycket frihet.

Åtminstone dagens svenskar, och med stor sannolikhet den närmaste framtidens svenskar likaså.
Senast redigerad av Patch1 2019-10-19 kl. 19:12.
Citera
2019-10-19, 19:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Som jag påpekat tidigare, precis så där kan man resonera om många andra etiketter som PK-maffian stämplat och fortsätter att stämpla folk med. Bästa att inte reta upp dem så att vi slipper bli kallade för diverse saker, eller?

Tillmälen som "rasist", "nazist" och "fascist" håller på att tappa kraft eftersom de kletat dem på så många så länge nu. Jag ser fram emot den dagen samma sak händer med tillmälet "antisemit". Det borde förresten inte ens vara ett tillmäle utan en komplimang. Varför låter vi en så liten men ytterst skadlig och ondskefull etnisk grupp hemmahörande i Mellanöstern utöva en så stor makt över oss och vårt land? Detta är frågan som måste upp på bordet och den ska upp här och nu, i trådar som denna, inte om 25 år i nån tråd om hur man bäst syltar gurka.

De som är ytterst ansvariga för denna utveckling hittar du inte ens i Sverige, det är få svenskar som ens hört talas om dem och de flesta av de få som faktiskt gjort det verkar gå runt och tro att de är nån sorts påhittade sagofigurer som fabror Adolf brukade skrämma småbarn med för att få igenom sin politik.

Du verkar tro att förnuftet och det goda segrar i slutändan, bara man ger det hela lite tid. Du är naiv. Sanningen är att ondskan nästan alltid vinner och anledningen till det är att folk i gemen är så hopplöst okunniga och oupplysta. De fattar inte ens vem som attackerar dem, och varför. Och de skyldiga kommer nästan alltid undan. Det är bara småbovar som hamnar i fängelse och de som torteras ihjäl i krig är aldrig de som verkligen förtjänar det.
PK sitter än så länge på problemformuleringsprivilegiet och tolkningsföreträdet i samhället vare sig du vill det eller inte. Det är ett faktum som man behöver förhålla sig till.

I den mån det finns några ”yttersta ansvariga” så är de så skyddade att de inte går att nå i nuläget. Därför är det meningslöst att slösa energi på det.

Den ”ondska” som förstör samhället utgörs av politiker, byråkrater, medier och alla som på olika sätt stöder och skyddar PK-etablissemanget. Det är dessa människor som behöver avslöjas och ställas till svars.

De skyldiga är de som genom sitt agerande förstör landet – det duger inte att skylla på någon annan.
Citera
2019-10-19, 19:18
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Kom igen, nu är du bara barnslig. Om jag säger såhär då: varför vill du inte massutvisa folk som ljugit sig hit? För klassiskt liberala partiet har ingen repatrieringspolitik som sagt. Varför vill du ha kvar folk som har kommit hit på helt felaktiga grunder? Istället vill du utvisa folk först efter att de har förstört/tagit någons liv, dvs våldtäkt, mord, etc. Det är knappast hållbart. Och nej alla kommer inte försvinna för att man drar in bidragen. Inser du hur många som befinner sig här? Och jag skrev som sagt skäl till varför alla inte kommer att försvinna i mitt tidigare inlägg bara för att bidragen försvinner, därav min hänvisning dit.

Åtminstone dagens svenskar, och med stor sannolikhet den närmaste framtidens svenskar likaså.

"Jag tror knappast att" är inte ett skäl.

KLP vill legalisera vapen för självförsvar.

De vill också legalisera narkotika. Du kanske känner till att drogkrig är kontraproduktivt och skapar incitamemt för gängkriminalitet och utanförskap.
Citera
2019-10-19, 19:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag hyser helt enkelt inte en illusion av att vara en general som sitter och flyttar pjäser. Jag har inget färdigt manus som anger vem som ska göra vad och när. Du har svårt att relatera till mitt perspektiv, eftersom du själv utgår från att det är meningsfullt för dig att utdela order till dina meningsfränder istället för att kommunicera och diskutera.

Vad jag vill är att kritisera ditt splittrande, onödiga och världsfrånvända micro-management av dina egna meningsfränder. Har du accepterat det ordet nu förresten?

Agens56 har redan förklarat för dig att ditt resonemang lika gärna kan appliceras på andra fulstämplar, som nu är på väg att tappa sin kraft. Empiriskt motbevisad.
Du tjafsar om mig och olika ord. Tråden handlar om argument för och emot att Sverige går mot en systemkollaps. Min uppfattning är att Sverige går mot en systemkollaps för att de regelverk som ska få vårt samhälle att fungera systematiskt åsidosätts av statsapparaten och medierna. I det sammanhanget är ”judefrågan” irrelevant.

Vad du vill mer än att klaga på ord och bisaker förstår jag inte.
Citera
2019-10-19, 19:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du tjafsar om mig och olika ord. Tråden handlar om argument för och emot att Sverige går mot en systemkollaps. Min uppfattning är att Sverige går mot en systemkollaps för att de regelverk som ska få vårt samhälle att fungera systematiskt åsidosätts av statsapparaten och medierna. I det sammanhanget är ”judefrågan” irrelevant.

Vad du vill mer än att klaga på ord och bisaker förstår jag inte.

Det var du som klagade på ord.

Eller ska jag köra din stil? "Nej, jag menade inte att klaga, då har du missförstått, blablabla".

Du må tycka att "judefrågan" är irrelevant men dina försök att koordinera den här rörelsen är ännu mer irrelevanta. Någon kommer alltid att vara en fumlig idiot när man är tusentals människor. Välj dina strider.
Citera
2019-10-19, 19:28
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Om poängen är att vidhålla din poäng trots motbevis och tillföra en löjlig jämförelse mellan att vara socialt klumpig och att råka skottskada sig själv eller andra, så förstår jag utmärkt.

Det här är inte en poäng. Det är ett slöseri med energi att försöka eliminera idioter på din sida. ...För att inte tala om att personen du tar som exempel inte ens är särskilt idiotisk utan bara pratat om något vid ett enligt dig ostrategiskt tillfälle. Hur ska du få gehör för det här konstiga kontrollbehovet? Du gör dig irrelevant.

Och jo, du har en sida. Vi som vill samma är meningsfränder - i den här frågan. Ordet betyder inte att man är samma person och tycker likadant om allting, utan bara att man delar åsikt i en viktig fråga. Ett gemensamt intresse. Märk inte ord.

Jag blir alltid lite trött av att försöka kommunicera med dig, Totius.

Mjäll förstör inte tråden tack, många gillar att läsa i den.
Citera
2019-10-19, 19:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Mjäll förstör inte tråden tack, många gillar att läsa i den.

Konstigt att du skyller på mig men det är väl något slags komplimang får man förmoda.
Senast redigerad av Mjäll 2019-10-19 kl. 19:44.
Citera
2019-10-19, 19:50
Medlem
Totiuss avatar
Väsentligt mer intressant än ”judefrågan” är VARFÖR alla de makthavare som livnärs av skattepengar INTE sköter sina jobb.

En makthavare som har en enormt stor skuld i det som har hänt i Sverige är till exempel generaldirektören för Inspektionen för vård och omsorg, IVO. HUR många i Sverige förstår det? Ingen journalist som jag har pratat med (och det är ganska många) förstår det i varje fall. HUR ska medierna kunna rapportera om något som de inte ens fattar?

Om IVO, och dess föregångare Socialstyrelsen, hade gjort sitt jobb hade många av de problem som dagligen rapporteras inom vården och omsorgen inte ens varit möjliga. VARFÖR ställs inte IVO till svars? Hur många vet ens vad IVO är?

Man måste lära sig att förstå problemen och lära känna sin fiende.
Citera
2019-10-19, 19:51
Medlem
Citat:
"Jag tror knappast att" är inte ett skäl.

KLP vill legalisera vapen för självförsvar.

De vill också legalisera narkotika. Du kanske känner till att drogkrig är kontraproduktivt och skapar incitamemt för gängkriminalitet och utanförskap.

Seså kom igen nu, du hävdar att du inte är feg och inte gömmer dig bakom ekonomiska åtgärder. Varför vill du inte massutvisa folk som kommit hit på helt fel grunder?

Ja att ge folk rätt till vapen är ett steg i rätt riktning, men knappast en helhetslösning. Och legalisera narkotika är också den feges lösning. Återigen, varför vill du inte massutvisa folk som inte borde vara här? Vad är problemet? Vågar du inte stå för den åsikten offentligt?
Citera
2019-10-19, 19:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Seså kom igen nu, du hävdar att du inte är feg och inte gömmer dig bakom ekonomiska åtgärder. Varför vill du inte massutvisa folk som kommit hit på helt fel grunder?

Ja att ge folk rätt till vapen är ett steg i rätt riktning, men knappast en helhetslösning. Och legalisera narkotika är också den feges lösning. Återigen, varför vill du inte massutvisa folk som inte borde vara här? Vad är problemet? Vågar du inte stå för den åsikten offentligt?

Jodå, jag kan tänka mig den där massutvisningen. Vi pratar om vilket parti som är bäst att rösta på. Om du vill kan vi prata om våra egna exakta åsikter istället.

Varför är det fegt att legalisera narkotika? Vi jämför två partier. Att ha narkotika olagligt är kontraproduktivt resursslöseri och skapar problem som är starkt kopplade till invandringsproblem.
Citera
2019-10-19, 20:09
Medlem
Citat:
Jodå, jag kan tänka mig den där massutvisningen. Vi pratar om vilket parti som är bäst att rösta på. Om du vill kan vi prata om våra egna exakta åsikter istället.

Varför är det fegt att legalisera narkotika? Vi jämför två partier. Att ha narkotika olagligt är kontraproduktivt resursslöseri och skapar problem som är starkt kopplade till invandringsproblem.

Och varför är det bättre att rösta på ett mindre och mindre aktivt KLP som dessutom är betydligt mer PK, än AfS (som dessutom vill införa skattesänkningar)?

Det är inte fegt i sig att legalisera narkotika, men det är fegt att ducka för repatriering och istället endast fokusera på ekonomi och narkotika. Varför ska jag ha något som helst förtroende för KLP? Om SD kan PKifieras så kan KLP göra det 10 gånger om. De är helt enkelt inte trovärdiga, och heller inte livskraftigt.
Citera
2019-10-19, 20:41
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Och varför är det bättre att rösta på ett mindre och mindre aktivt KLP som dessutom är betydligt mer PK, än AfS (som dessutom vill införa skattesänkningar)?

Det är inte fegt i sig att legalisera narkotika, men det är fegt att ducka för repatriering och istället endast fokusera på ekonomi och narkotika. Varför ska jag ha något som helst förtroende för KLP? Om SD kan PKifieras så kan KLP göra det 10 gånger om. De är helt enkelt inte trovärdiga, och heller inte livskraftigt.

Är vapenlagstiftning ekonomi?

Är det rättvist av dig att vifta bort hela massinvandringen som en "ekonomisk fråga" i kontrast till något mer substantiellt? Roten till de problem du vill lösa med repatriering är ekonomisk.

Jag kan köpa att storleksskillnaden är betydande. Den är ungefär samma proportionellt sett som mellan AfS och ett mindre riksdagsparti. Däremot kan jag inte se att KLP är mer PK eller riskerar att bli det. Utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in