Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Liberaler har ingen trovärdighet. För det första är de betydligt mindre än AfS (och AfS är även det litet), för det andra finns inget engagemang värt namnet inom klassiskt liberala partiet, och för det tredje så kommer de backa och rätta sig i PK-ledet om det skulle börja hetta till.
Nej detta är ett pajasparti och verkligen ett parti för verklighetsfrånvända, naiva och delvis fega människor som gömmer sig bakom ekonomi och tror att det ska lösa alla problem i landet. Tjena, många invandrare skulle ändå föredra att leva fattigt i Sverige än sina hemländer.
Klassiskt liberala partiet, Sverige är inte England.
Jag beundrar Engelsmännen, deras fattiga kan tänka och vill tänka själva.
Vi är totala motsatsen, vi är snälla.
Den klassisk liberala republiken är inte förenligt med svenska kollektiva värderingar.
I det här landet har vi människor som tänker själva och dom är samma som tänker för
folket.
Resten av folket tänker inte och dom känner sig inte förnärmade, dom lyder villigt
och dom vill inte tänka.
Så länge länge dom känner att det finns någon anledning för deras förtyck så tar
dom bördan på sina egna axlar.
Saken är den att så länge överheten känner vissa begränsningar
och till och med bryr sig om sin stam så fungerar det.
Det fungerar inte här, svenskar behöver ordning och massor med regler
annars tror dom att man inte bryr sig om dom.
Jag tror på allvar Svenskarna skulle må psykisk illa av för mycket frihet.
Svenskarna vill bara använda sin frihet till en sak, till friviligt följa normer
och snabbare söka sig till flockens varma hjärta.
Svenskarna behöver en Svensk frihet, inte en Anglosaxiskt frihet.
Jag håller med om att ekonomi är bara en del av lösningarna, vi behöver något mer psykologiskt och mänskligt än bara fri handel.