2015-10-19, 19:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vi är många som hoppas att vårt klimat ska rädda oss från massinvandringen.

Invandringstakten borde börja minska nu när kylan blir alltmer närvarande.

Men sen är det vår igen...

Det är det som är det jävliga, att det kommer hela tiden nya år och folk bara fortsätter att välla in över gränserna och att sjuklövern tror Sverige klarar att erbjuda dem en svensk levnadsstandard.
Ja och för att kunna det så måste du och jag betala för det.
Vilket jag absolut inte vill och det oavsett om det kallas medmänsklighet.
Det är inte av medkänsla vår regering låter folket bära större börda och betala för deras fjäsk och idioteri.
De har fullkomligt tappat greppet om styret.
Citera
2015-10-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Intressant, uppenbarligen är du äldre. Dessvärre kan jag inte associera mig med de som har stora skulder som du verkar insinuera i din text. Jag har exakt 0 SEK i skulder men uppåt miljonen eller två i kapital, däremot funderar jag på att skuldsätta mig för att det verkar vara detta som är mest ekonomiskt på längre sikt så som det varit de senaste åren.

Gör det för Guds skull inte. Som någon sa kan bara räntorna gå uppåt nu, och du har inte en aning om när det sker.

Vi har en bostadsmarknad som skulle kunna krascha när som helst, vi har en migration som redan har knäckt statsbudgeten och som ingen ser ett slut på. Lägg på det en riksbank som ökar penningmängden extra mycket just nu. Jag ser inte någon större anledning till att Sveriges ekonomi kommer att bli stabil inom den närmsta tiden. Det mest rationella för den som är skuldsatt just nu kan t.o.m vara att amortera. Det ger en riskfri avkastning på någon procent i alla fall, jämfört med ca. 0% som börsen gått i år. Sen är det ju gött att vara skuldfri, bara en sån sak!
Citera
2015-10-20, 00:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Gör det för Guds skull inte. Som någon sa kan bara räntorna gå uppåt nu, och du har inte en aning om när det sker.

Vi har en bostadsmarknad som skulle kunna krascha när som helst, vi har en migration som redan har knäckt statsbudgeten och som ingen ser ett slut på. Lägg på det en riksbank som ökar penningmängden extra mycket just nu. Jag ser inte någon större anledning till att Sveriges ekonomi kommer att bli stabil inom den närmsta tiden. Det mest rationella för den som är skuldsatt just nu kan t.o.m vara att amortera. Det ger en riskfri avkastning på någon procent i alla fall, jämfört med ca. 0% som börsen gått i år. Sen är det ju gött att vara skuldfri, bara en sån sak!

Fast om foliehattarna i tråden har rätt och vi verkligen går mot en systemkollaps är det ju rationellt att ta ett stort lån och köpa sådant som kan behövas efter systemkollapsen: livsmedel, solceller, ammunition och allt annat du kan läsa om på olika domedagssidor.

Ingen kommer ju att kräva dig på återbetalning när systemet kollapsat, bankerna är väck, och alla sysslar med att överleva för dagen.

Inte för att jag för ett ögonblick tror på detta scenario.
Citera
2015-10-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast om foliehattarna i tråden har rätt och vi verkligen går mot en systemkollaps är det ju rationellt att ta ett stort lån och köpa sådant som kan behövas efter systemkollapsen: livsmedel, solceller, ammunition och allt annat du kan läsa om på olika domedagssidor.

Ingen kommer ju att kräva dig på återbetalning när systemet kollapsat, bankerna är väck, och alla sysslar med att överleva för dagen.

Sant, men jag tror inte att det blir så illa. Jag tror bara att det kommer att bli allmänt sämre och att det finns ganska många riskmoment just nu, och att det därför kan vara klokt att amortera om man kan. Inte att man tvärtom borde skuldsätta sig, som sinewave tänker göra.
Senast redigerad av Fishbone Mash 2015-10-20 kl. 01:04.
Citera
2015-10-20, 01:08
Avstängd
sherms avatar
Citat:

Vad som avses är alltså en kollaps utav det svenska välfärdssystemet och inte det globala bankväsendet. Uppenbarligen delar ju landets regering din inställning om det rationella i att "ta ett stort lån och köpa sådant som kan behövas efter systemkollapsen". Att det inte kommer krävas någon återbetalning är dock rent snömos.
Citera
2015-10-20, 01:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vad som avses är alltså en kollaps utav det svenska välfärdssystemet och inte det globala bankväsendet. Uppenbarligen delar ju landets regering din inställning om det rationella i att "ta ett stort lån och köpa sådant som kan behövas efter systemkollapsen". Att det inte kommer krävas någon återbetalning är dock rent snömos.

Nu är detta inte min inställning eftersom jag inte tror på någon systemkollaps. Jag drog bara ut konsekvenserna av foliehattarnas resonemang.

Att välfärden eventuellt blir sämre är inte en systemkollaps, men väl ett problem som bör tas på allvar.
Citera
2015-10-20, 01:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Sant, men jag tror inte att det blir så illa. Jag tror bara att det kommer att bli allmänt sämre och att det finns ganska många riskmoment just nu, och att det därför kan vara klokt att amortera om man kan. Inte att man tvärtom borde skuldsätta sig, som sinewave tänker göra.

Håller med om det. Det är oklokt att skuldsätta sig just nu även om vi inte går mot någon systemkollaps.
Citera
2015-10-20, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja så är det. Jag har alltid brunnit i det jag vill genomföra och är medveten om det.
Har koll på min egna förmåga och när jag skall dra mig ur.
Ibland behöver man backa för att inte bli en dreglande fanatiker.
Jag distanserar allvaret genom humor och ironi med massa allvar bakom.
Känner mig mest rädd för att Svensken blivit så hjärntvättad att de låter systemkollapsen fortgå.

Du har rätt igen! Och på den näst sista raderna, det låter bra. Allting låter bra.

Men visst, det är inte bra när de rödgröna gör så här, direkt dåligt ja. Jag tror att ju närmare dessa bidragssökande utlänningar kommer oss desto fler svenskar börjar känna sig hotade och reagera. Det måste beröra de rika områdena också [de influerar makten mera] för att få till förändringar. Än så länge har vi svenskar kunna stuffa undan dessa oönskade som vi inte vill umgås med och betala bort problemet. Nu börjar platserna ta slut och pengarna är det samma sak med. Problemet [MENA-männen] gör sig synlig från två fasetter till alltså.
Tidigare var de mest kriminalitet så som rån, mord, skjutningar, misshandel, narkotika, våldtäkter, sprängningar som uppenbara sig som problem men som uselt har mörklagts av massmedia. Riktigt jävla dåligt av dem, och som vanligt är de emot svenskar. Den här traditionella median och dessa sju-klöver politiker kommer jag aldrig att ta till nåder, den saken är helt klar. De är rökta i skärselden om jag säger så.
Senast redigerad av Sweden-United 2015-10-20 kl. 01:44.
Citera
2015-10-20, 01:54
Medlem
En av bevisen: i Gislaved kommun så har man på 1 vecka lagt ner, äldreboende, skola och förskola
Citera
2015-10-20, 06:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Nu är detta inte min inställning eftersom jag inte tror på någon systemkollaps. Jag drog bara ut konsekvenserna av foliehattarnas resonemang.

Innebär det att du inte räknar in nationellt försvar, fungerande utbildningssystem, statens upprätthållande av våldsmonopolet, samt lag och ordning, fungerande rättsväsende, fungerande brandförsvar, fungerande gränskontroller, sjukvården, järnvägen m.m. som en del av "systemet"? Trots allt har det nationella försvaret, utbildningssystemet, statens upprätthållande av lag och ordning, samt rättsväsendet redan kollapsat helt eller delvis. Brandförsvaret har t.ex. ifråga om sin förmåga att bekämpa skogsbränder kollapsat på vissa håll (samt där polisen inte upprätthåller tillräckligt med lag och ordning för att brandkåren och räddningstjänsten ska kunna utföra sitt arbete). Järnvägen har emellanåt slutat fungera helt och stora delar av järnvägen håller på att bokstavligen ruttna bort. Den svenska sjukvården har länge dragit med för ett i-land världsunika omfattande problem och står nu inför en kollaps i den mening att man snart inte längre kommer att ge alla vård och inte ens livräddande vård p.g.a. att akut platsbrist, personalbrist och Europas längsta vårdköer kommer att kombineras med enorma mängder nya patienter.

Eller kanske du förnekar att något av allt det har hänt och händer, samt att de som hävdar det är "foliehattar" (även om det i så fall är lite märkligt, då förklarandet av varför de flesta anställda inom dessa verksamheter, massmedia, forskare runt om i Europa m.fl. inte bara är "foliehattar", utan dessutom foliehattar som till synes oberoende av varandra säger exakt samma sak, lär ju i sig förmodligen kräva någon form av konspirationsteori som förklaringsmodell)?
Citera
2015-10-20, 07:07
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Har dock inte sagt att jag ska göra något.

Precis som Regulus säger så kan man argumentera för att om skiten faller så faller skiten och då spelar det mindre roll om man sitter med en massa lån. Den gången det blir problematiskt är när vi istället bara har en negativ utveckling, men ja ... jag har väntat på den här dåliga perioden i 3 år nu men den verkar inte komma överhuvudtaget.
Citera
2015-10-20, 08:23
Medlem
Igår kom två otvetydiga bevis.
Pensionsåldern skall höjas.
Landets finansminster lät meddela att landet måste låna till den groteska invandringens kostnader.

Båda ovanstående problem är av närmast permanent natur och löses icke av ovanstående åtgärder.

Idag kom ytterligare ett bevis.Ännu en flyktingförläggning brinner.

Som vanligt så hör allt ihop.

Det nya spännande Sverige kommer att bli en veritabel skräckis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in