2019-09-28, 23:37
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Jag hade inte oroat mig vid så låga doser benso efter 6-7 timmar!
Men helt safe ska man väl inte säga att det är!

Buprenorfinet är ju ute nu efter 36h och var 8h sen senaste två tre små blossen som bupen blocka lite men inte fullt.
Citera
2019-09-29, 23:04
Medlem
vargstars avatar
Funkar naltrexone vid heroin AT? Hatar myrkrypningarna, blir galen. Samt frossan.
Citera
2019-10-03, 03:08
Medlem
evions avatar
Vad bankas heroin ut med egentligen? Har HPPD och att röka heroin har förvärrat mina CEVs och lagt ett "instragramfilter på dem med "lösningsmedel". Också mer färgglatt. Som att trippa på ketamin och MDMA när jag blundar.

Blev inte såhär när jag sporadiskt snortade H i våras, utan det är rökningen. Man undrar om det är folie, tändargas eller nåt rökat är bankat med som förvärrar/förändrar min HPPD? Ska snart på beh. hem så hoppas hjärnan får vila sig lite och kan återställa sig igen. HPPD är inte kul :<
Citera
2019-10-06, 07:46
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Hur länge är pupillerna förminskade efter man har tagit en stor dos heroin nasalt? Blir det åtminstone skillnad 6h efter intag så man ser nyktrare ut även om pupillerna inte är helt återställda? I mitt fall har jag ingen tolerans.
Senast redigerad av LifeIsBrilliant 2019-10-06 kl. 07:50.
Citera
2019-10-06, 17:26
Medlem
Tjaba, jag HATAR att jag har såna problem när jag försöker röka heroin. Är sporadisk användare och det känns alltid som ett sånt jäkla slöseri att snorta skiten.

Det heroin jag har nu är ganska hårt, typ som en sorts halvfuktiga "stenar". Brukar ni mecka upp varorna innan ni lägger dem på folie eller lägger ni helt enkelt bara en sten rätt och slätt och börjar elda?

Kan någon som är rutinerad försöka ge mig lite enkla tips för att inte slösa så mycket. Kan ni inte beskriva kortfattat hur ni gör för att röka en liten kabbe? Hur mycket brukar ni lägga på foliet undrar jag också?

Det stora problemet jag har är att när jag eldar så smälter heroinet för mig, men däremot avger det ibland inga ångor när det börjar rinna - ska jag då elda hårdare? Eldar man för hårt börjar varorna liksom "dansa" och avger en massa ångor men bränns ganska direkt upp också. Blir tokig på det hela - känns som att jag aldrig kommer lära mig (kanske lika bra hehe).

Tack på förhand!
Citera
2019-10-07, 12:54
Medlem
Homebwoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Funkar naltrexone vid heroin AT? Hatar myrkrypningarna, blir galen. Samt frossan.

Tar Du Naltrexon när Du fortfarande har Opiater/Opioider i kroppen så kan Jag LOVA Dig att Du får vara med om en avtändning bortom denna värld!
Med andra ord så skulle Jag inte föreslå Naltrexon så länge som Du är positiv!

Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Hur länge är pupillerna förminskade efter man har tagit en stor dos heroin nasalt? Blir det åtminstone skillnad 6h efter intag så man ser nyktrare ut även om pupillerna inte är helt återställda? I mitt fall har jag ingen tolerans.

Tar Du en redig dos för Dig så förvänta Dig små pupiller i minst 6-8 timmar efter dosintaget, så är det iaf. för mig! :/

Citat:
Ursprungligen postat av NarreNarreK
Tjaba, jag HATAR att jag har såna problem när jag försöker röka heroin. Är sporadisk användare och det känns alltid som ett sånt jäkla slöseri att snorta skiten.

Det heroin jag har nu är ganska hårt, typ som en sorts halvfuktiga "stenar". Brukar ni mecka upp varorna innan ni lägger dem på folie eller lägger ni helt enkelt bara en sten rätt och slätt och börjar elda?

Kan någon som är rutinerad försöka ge mig lite enkla tips för att inte slösa så mycket. Kan ni inte beskriva kortfattat hur ni gör för att röka en liten kabbe? Hur mycket brukar ni lägga på foliet undrar jag också?

Det stora problemet jag har är att när jag eldar så smälter heroinet för mig, men däremot avger det ibland inga ångor när det börjar rinna - ska jag då elda hårdare? Eldar man för hårt börjar varorna liksom "dansa" och avger en massa ångor men bränns ganska direkt upp också. Blir tokig på det hela - känns som att jag aldrig kommer lära mig (kanske lika bra hehe).

Tack på förhand!

Att snorta Heroin är inte ett slöseri enligt mig, nu när Jag är utan "Verktyg" så kör Jag nasalt så länge och det funkar helt klart!
Det som Jag skaffar får Jag alltid i stenar, aldrig någonsin i pulver eller smulor sen tar Jag endast IV men skulle Jag nu välja att röka det så skulle Jag röka min sten hel som den är!
Varför hel? Jo därför för att krossar man ner det till ett pulver så smälter/ryker den upp så mycket snabbare och då brukar det bli för mycket ångor som sedan går till spillo, så har det varit när Jag brukade röka Dolcontin och Oxykodon. :/
Hur Du bör röka det? Jo Du börjar med att ha en slät bit aluminiumfolie utan skrynklor som Du viker i mitten så den får ett veck.
Sen lägger Du Heroinet i ena änden på foliet med den blanka sidan riktat uppåt (viktigt)!
Sen eldar Du försiktigt under foliet precis där Du har lagt drogen men lågan på tändaren ska vara ca. 2-3 cm. från att nudda folien, närmare än det så blir det för varmt!
Du MÅSTE ha foliet vinklat neråt så att Din drog kan rinna neråt när den börjar smälta, gör Du inte så att den rinner runt på foliet så ligger den bara stilla och typ kokar på samma ställe och då går det INTE (!) att röka, den kommer typ knappt att ryka nånting om den inte rinner runt, då kokar den bara upp och snart har allting gått till spillo!Ä

Hoppas Jag var till någon hjälp!
Lycka till!
Citera
2019-10-08, 19:45
Medlem
Efter många om och men har jag bestämt mig för att börja injicera heroinet istället för att röka/snorta det då min ekonomi inte tillåter det längre.

Jag har sterila pumpar och kanyler i mängder men där tar det stopp.

Jag fick med några pappersbitar ifrån sprututbytes programmet som likar sådanna man brukar trycka på hålet efter man injicerat för att stoppa blödningen, går det att filtrera igenom ett sådant?

Fick inte med någon kopp att koka det i utan de missuppfattade mig när jag bad om koppar så de stoppade ner plastkoppar i påsen, märkte det när jag kom hem. Hur safe är det att koka i en vanlig sked? Behöver jag koka den innan jag använder den eller räcker det att den är så ren den blir i diskmaskinen?

Jag har hört att cigarett filter inte är bra att filtrera igenom då glasfiberna kan orsaka infektioner, finns det något annat man har hemma som fungerar bättre?

Det råder delade meningar om hur man ska dra upp lösningen igenom filtret vissa föredrar att göra det igenom kanylen medans vissa säger att det är helt fel och man ska dra upp den direkt i pumpen.

Jag tänkte lösa upp heroinet i askobinsyra, finns det några nackdelar med det? Eller finns det något bättre att lösa upp det i?

Behöver jag koka kranvattnet innan jag injicerar eller är det bara att köra?
Citera
2019-10-09, 00:13
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsomfan
Efter många om och men har jag bestämt mig för att börja injicera heroinet istället för att röka/snorta det då min ekonomi inte tillåter det längre.

Jag har sterila pumpar och kanyler i mängder men där tar det stopp.

Jag fick med några pappersbitar ifrån sprututbytes programmet som likar sådanna man brukar trycka på hålet efter man injicerat för att stoppa blödningen, går det att filtrera igenom ett sådant?

Fick inte med någon kopp att koka det i utan de missuppfattade mig när jag bad om koppar så de stoppade ner plastkoppar i påsen, märkte det när jag kom hem. Hur safe är det att koka i en vanlig sked? Behöver jag koka den innan jag använder den eller räcker det att den är så ren den blir i diskmaskinen?

Jag har hört att cigarett filter inte är bra att filtrera igenom då glasfiberna kan orsaka infektioner, finns det något annat man har hemma som fungerar bättre?

Det råder delade meningar om hur man ska dra upp lösningen igenom filtret vissa föredrar att göra det igenom kanylen medans vissa säger att det är helt fel och man ska dra upp den direkt i pumpen.

Jag tänkte lösa upp heroinet i askobinsyra, finns det några nackdelar med det? Eller finns det något bättre att lösa upp det i?

Behöver jag koka kranvattnet innan jag injicerar eller är det bara att köra?

Gör det inte. Alltså iv. Du kommer ångra dig för resten av livet.
Det du känner nu, att du måste börja skjuta pga att det blir för dyrt att faktiskt bli hög, är ingen jämfört med vad du kommer känna om par år, kanske månader...beroende på hur frekvent du kör

Vänd om
Citera
2019-10-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Gör det inte. Alltså iv. Du kommer ångra dig för resten av livet.
Det du känner nu, att du måste börja skjuta pga att det blir för dyrt att faktiskt bli hög, är ingen jämfört med vad du kommer känna om par år, kanske månader...beroende på hur frekvent du kör

Vänd om

Tack för omtanken men detta är noga genomtänkt. Väntar på att komma med i LARO så om någon vecka är jag på subutex igen och kommer köra på en långsam nedtrappning.
Citera
2019-10-10, 09:49
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Kom att tänka på en sak. Har sparat de små bomullsbitar jag sugit upp heroin genom.
Blötlägger man ett gäng såna så får man en svag blandning. Skulle man liksom kunna koka bort vätska för att koncentrera lösningen eller kommer man att förstöra heroinet då?
Citera
2019-10-10, 14:37
Medlem
Har en riktig noob fråga
Mina vener är svåra att hitta men har en riktigt fet ven på sidan utav överarmen som är säkert 0.7cm bred och sticker verkligen ut över armen. Är det någon fara att skjuta i den? Varför har aldrig sjuksköterskor etc tagit prover ifrån den isåfall istället för att krångla med osynliga vener och få sticka om i vissa fall 5ggr?

Känns lite för enkelt
Citera
2019-10-10, 23:51
Medlem
Är det någon fara med att spara en fix i pumpen till dagen efter? Är det bara till att köra eller behöver jag koka, filtrera om fixen? Kanske byta pump helt o hållet?
Inget synligt blod i fixen men det kom lite lite men sprutade ut det, är det nån fara med så lite blod att ögat inte kan se det? Tänker det kan väll inte koagulera så lite?

Förstår att jag låter förståndshandikappad men vill verkligen inte göra något fel.
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in