2019-09-17, 00:50
Medlem
zebrabodys avatar
Metoer att inta heroin?

Inte så insatt på heroin, så frågar er flashbackare.
Är det bara IV som gäller? Sälvklart är det ju bäst o effektivast.

(Har injicerat oxy/dolc mkt men tyvärr är det inte längre lika lätt att komma in i venerna.. så då brukar ja köra enkla vägen: Rövpanna)

Men åter till topic: Heroinet!
Finns det fler sätt att inta än IV? (Eller är resten ett jäkla waste?)
Röven, intra muskulärt eller vad vet jag?
Man vill ju gärna åt den där ruschen..

Och hemst gärna biotillgänglighet på metoderna om ngn har koll
Citera
2019-09-17, 18:09
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody

(Har injicerat oxy/dolc mkt men tyvärr är det inte längre lika lätt att komma in i venerna.. så då brukar ja köra enkla vägen: Rövpanna)

Röka är bra "bang for the buck" och ger en schysst rush (dock svårt i början innan du lär dig jaga draken)
50-70% BA för rökning enligt bluelight. 47-52% nasalt.
Rövpanna har jag inte siffror på. Klart IV är mest kostnadseffektivt men det är inte en waste att röka H/ta H nasalt som det är med morfin (sugig BA för alla administrationssätt förutom rektalt & IV)

edit: Fler länkar med andra siffror https://www.bluelight.org/xf/threads/heroin-the-beginners-guide.627822/
"[*]I.V: 100%[*]Insufflation: 50-70%[*]Inhalation: 45%​"
Rent allmänt brukar folk ranka det som IV->Rökning->Snoken. Behöver läsa på mer om rektal BA.

edit2: Hittade en bra tråd om att köra H i rövpanna: https://www.bluelight.org/xf/threads/plugging-heroin.470839/
Hoppas nåt ovan var till hjälp!

Min fråga: Min senaste batch H svider satan i snoken. Nästan som mephedrone.

Vad kan det vara bankat med? Det är otroligt potent (60-80%, "Very high heroin content"/mörkrött på test) När jag suttit på batch med sämre kvalitét har det inte svidit lika mycket alls.

Polare har testat apoteksheroin från fjärran i näsan sin och det sved eller brände ingenting. Är det askorbinsyran som gör att det svider eller nåt annat? Vad i så fall?

Tacksam för svar! (Ursäkta långt/svårläst inlägg. Inte sovit)
Senast redigerad av evion 2019-09-17 kl. 18:39.
Citera
2019-09-17, 20:01
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:

Jag tycker att det funkar helt ok nasalt.
Blir lite mer vardags rus. Jag slipper illamående helt och hållet oxå.

Iv funkar ju bäst givetvis. Men jag blir alltid illamående när själva ruset går över till ett vanligt morfinrus, iaf om jag tar stora doser.

Kan tycka att det finns en tjusning med att låta ruset smyga sig på som det gör i näsan.
Kommer efter 10 min och peakar efter nån tim.
Citera
2019-09-18, 07:23
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Röka är bra "bang for the buck" och ger en schysst rush (dock svårt i början innan du lär dig jaga draken)
50-70% BA för rökning enligt bluelight. 47-52% nasalt.
Rövpanna har jag inte siffror på. Klart IV är mest kostnadseffektivt men det är inte en waste att röka H/ta H nasalt som det är med morfin (sugig BA för alla administrationssätt förutom rektalt & IV)

edit: Fler länkar med andra siffror https://www.bluelight.org/xf/threads/heroin-the-beginners-guide.627822/
"[*]I.V: 100%[*]Insufflation: 50-70%[*]Inhalation: 45%​"
Rent allmänt brukar folk ranka det som IV->Rökning->Snoken. Behöver läsa på mer om rektal BA.

edit2: Hittade en bra tråd om att köra H i rövpanna: https://www.bluelight.org/xf/threads/plugging-heroin.470839/
Hoppas nåt ovan var till hjälp!

Min fråga: Min senaste batch H svider satan i snoken. Nästan som mephedrone.

Vad kan det vara bankat med? Det är otroligt potent (60-80%, "Very high heroin content"/mörkrött på test) När jag suttit på batch med sämre kvalitét har det inte svidit lika mycket alls.

Polare har testat apoteksheroin från fjärran i näsan sin och det sved eller brände ingenting. Är det askorbinsyran som gör att det svider eller nåt annat? Vad i så fall?

Tacksam för svar! (Ursäkta långt/svårläst inlägg. Inte sovit)

Tack som fan! Jävligt bra info där du! Det la du ner tid på tack!

Röka tror ja blir svårt för har inte rökt ngt förr, oxy lr så.
De enda sätt jag intagit är oralt, nasalt, IV, röva!
Varför ja inte testat röka vet jag inte. Verkar krångligt och har dessvärre inga knarkar polare som kan hjälpa mig haha. Men det va ju jävligt för verkar ju ha rätt bra effekt!

Planen är IV men i med att mina vener börjat krångla, då måste ja ju ha en plan B. Och blir ju svårt o snorta ett upplöst heroin.
Så då får ja väll fan prova rövpanna då, eller "plugging" som dem i chatten du skicka skrev 😛

Är ju som sagt inte så jätte insatt i heroin.. Men att det sved när du snorta kan väll mkt väll vart askorbinsyra! Är ju en syra.. (eller nå annat skit de blandat i?) Är väll inte hel mysigt o köra in i snoken. Fast märkligt om dem redan tillsatt det...
De behövs väll bara för upplösning av H.
Senast redigerad av zebrabody 2019-09-18 kl. 07:40.
Citera
2019-09-18, 10:51
Medlem
Köpte en tvåa jonk igår från gatan, men undrar lite vad det kan vara för något.
Stenen är nästan åt mörkröd/brun färg och väldigt mjuk. Alltså ganska formbar. Det smakar även ganska kemiskt och luktar lite speciellt. Den stinker även ättika/vinäger. Tror inte det är fentanyl för känner igen heroinruset men det är ändå något skumt med det. Är det bankat med något eller vad tror ni?
Citera
2019-09-19, 01:39
Medlem
zebrabodys avatar
Förlåt i förväg men orkade inte leta igenom över 300s.

Vad är bästa filtret för brunt heroin?
(mm egentligen. Jag har oftast struntat i filtrering och hur bra är det med all gegga som trycks in..)

- Cigg filter (hur stor bit isf brukar ni ta?)
- Bomullen från tops
- Bomullsrondeller/sminkpads (men tog nog för mkt sist för säg ju åt sig typ allt så den e jag tveksam till!)

Vad använder ni? Ngt annat?
Sånt som kan köpas lätt. Inte de där mer avancerade (bättre) som måste beställas dyrt
Citera
2019-09-19, 01:57
Medlem
Citat:
Förlåt i förväg men orkade inte leta igenom över 300s.

Vad är bästa filtret för brunt heroin?
(mm egentligen. Jag har oftast struntat i filtrering och hur bra är det med all gegga som trycks in..)

- Cigg filter (hur stor bit isf brukar ni ta?)
- Bomullen från tops
- Bomullsrondeller/sminkpads (men tog nog för mkt sist för säg ju åt sig typ allt så den e jag tveksam till!)

Vad använder ni? Ngt annat?
Sånt som kan köpas lätt. Inte de där mer avancerade (bättre) som måste beställas dyrt
Aa alla tre alternativ är toprankat de enda bättre är microfliter man nyttjar som addon på pumpen, storlek på vomullet ska väl vara strax mer än öppningen på pumpen. Inte mycket som krävs, lätt eTT vanligt ciiggdilter räcker t 2.5-3 fix
Citera
2019-09-19, 02:56
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeLazis
Aa alla tre alternativ är toprankat de enda bättre är microfliter man nyttjar som addon på pumpen, storlek på vomullet ska väl vara strax mer än öppningen på pumpen. Inte mycket som krävs, lätt eTT vanligt ciiggdilter räcker t 2.5-3 fix

Ja jag vet att det finns bra varianter utvecklade för inj.
Speciellt tror jag på sterifilt. (den konformade) verkar grym. Men palla beställa från utlandet o den väntetiden..
Syringe filter, de där runda finns ju också.

Men behöver ju ngt som inte tar veckor o få fram.

Micro filter vet jag inte vad det är??
Och åter till cigg.. Hela filtret? Inte klippa av en cm eller ngt?
Citera
2019-09-19, 03:01
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ja jag vet att det finns bra varianter utvecklade för inj.
Speciellt tror jag på sterifilt. (den konformade) verkar grym. Men palla beställa från utlandet o den väntetiden..
Syringe filter, de där runda finns ju också.

Men behöver ju ngt som inte tar veckor o få fram.

Micro filter vet jag inte vad det är??
Och åter till cigg.. Hela filtret? Inte klippa av en cm eller ngt?

Klipp en bit från bomullspaden. Vad kan den bli -ca 2,5x2,5 mm. Den ska bara täcka pumpens mynning. Sug upp utan kanylen på. Får med 99,9% av lösningen. Ha det mys
Citera
2019-09-19, 10:33
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Köpte en tvåa jonk igår från gatan, men undrar lite vad det kan vara för något.
Stenen är nästan åt mörkröd/brun färg och väldigt mjuk. Alltså ganska formbar. Det smakar även ganska kemiskt och luktar lite speciellt. Den stinker även ättika/vinäger. Tror inte det är fentanyl för känner igen heroinruset men det är ändå något skumt med det. Är det bankat med något eller vad tror ni?

Ganska vanligt att det luktar mer eller mindre ättika, det är rester från reningsprocessen och inget att vara orolig för. Jag har fått superbra H som luktar väldigt lite, och sämre som luktat väldigt mycket.

Funderar lite; en sten som är formbar, då är det väl ingen sten? Snarare en klump?
Hur som helst; de bättre grejerna jag får tag i så brukar jag nästan alltid få tag i halva eller hela ägg (5/10g). Då vet man oftast att de inte är utblandade ytterligare, är de detta så har de ofta formen av rent pulver, eller halvhård bit som är mer oformlig och inte ser ut som en del av ett ägg.
När jag köper 2-2.5 g så får jag ofta en bit som är i formen av ett "hjul", en del av ett ägg alltså som är kanske 1 cm bred.
Tycker inte grejerna bankas ut med något som är farligt utan det man oftast blandar med är socker i någon form, kanske koffein/kreatin (fast det är vanligare i tjacket).
Det är nog lugnt.
Citera
2019-09-28, 20:43
Medlem
zero414s avatar
Hur safe är det för dom.som tar låga doser Ksalol (1-2mg) 6-7h efter ha rökt några bloss?
Hen tog 8mg Buprenorfin igår morse med
Senast redigerad av zero414 2019-09-28 kl. 20:47.
Citera
2019-09-28, 22:30
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Hur safe är det för dom.som tar låga doser Ksalol (1-2mg) 6-7h efter ha rökt några bloss?
Hen tog 8mg Buprenorfin igår morse med

Jag hade inte oroat mig vid så låga doser benso efter 6-7 timmar!
Men helt safe ska man väl inte säga att det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in