2019-06-06, 05:27
Medlem
Fan vad onödigt att ha slösat 350kr/80mg oxy när man ville bli noddig och go. Rökte för en stund sedan heroin för första gången och delade ett halvt g med en polare. Tog dock 2mg sub 7 timmar innan. Visst blev jag go av horset, men kände aldrig att jag nådde en punkt där jag bara ville släppa vad jag höll på med och bara gå in i drömvärlden. Kan denna mängd sub ha påverkat ruset av H så pass mycket?

Fett skönt att veta ett halvt g hade räckt två fulla nätter för mig om jag börjat vid 20/21 tiden.
Citera
2019-06-06, 14:20
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Fan vad onödigt att ha slösat 350kr/80mg oxy när man ville bli noddig och go. Rökte för en stund sedan heroin för första gången och delade ett halvt g med en polare. Tog dock 2mg sub 7 timmar innan. Visst blev jag go av horset, men kände aldrig att jag nådde en punkt där jag bara ville släppa vad jag höll på med och bara gå in i drömvärlden. Kan denna mängd sub ha påverkat ruset av H så pass mycket?

Fett skönt att veta ett halvt g hade räckt två fulla nätter för mig om jag börjat vid 20/21 tiden.
Ursäkta, men varför köra sub och ett par timmar räka heroin? Känns inte som att planering är din grej. Kunde du inte struntat i suben och bara tagit heroinet, eller tvärtom? Men jag vet, opioider är sjukt svåra att planera.

Och för att svara på din fråga ; ja buprenorfin binder till receptorerna så mycket dom kan även på dosen.
Citera
2019-06-06, 14:25
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
klart man röker tills allt är slut. Jag bränner det sista och har fått kommentarer för det men ändå jisses har jag betalat för skiten så ska jag väl ha valuta fört.
Ja och gränsen är hårfin mellan "slut" och totalt utbränd, så det slutar ju ofta med totalt utbränd...
Citera
2019-06-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Ursäkta, men varför köra sub och ett par timmar räka heroin? Känns inte som att planering är din grej. Kunde du inte struntat i suben och bara tagit heroinet, eller tvärtom? Men jag vet, opioider är sjukt svåra att planera.

Och för att svara på din fråga ; ja buprenorfin binder till receptorerna så mycket dom kan även på dosen.

Visste helt ärligt inte att sub gjorde så att effekten utav opioder försvinner, (trög, jag vet)..
Helt ärligt så fick jag höra att de som kört sub längre tid och höga doser kunde känna en stor minskning i effekten kring övriga opioder men ej den lilla dos jag tog..

Ska testa igen utan att ha kört sub.
Citera
2019-06-08, 16:38
Medlem
Ponera att man röker 0,5g 2 gånger i månaden MAX. Det jag söker i tråden är inget, "du kommer höja det till 4 gånger, ingen idé att du tänker så för det fungerar inte".

Känner en del barnfamiljer som lyckas hålla det till en gång i månaden m.m

Risken för ett fysiskt beroende lär väl knappast vara stort om man röker TVÅ gånger i månaden?
Citera
2019-06-08, 16:49
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ponera att man röker 0,5g 2 gånger i månaden MAX. Det jag söker i tråden är inget, "du kommer höja det till 4 gånger, ingen idé att du tänker så för det fungerar inte".

Känner en del barnfamiljer som lyckas hålla det till en gång i månaden m.m

Risken för ett fysiskt beroende lär väl knappast vara stort om man röker TVÅ gånger i månaden?

Lätt och tänka så just nu sen kan det ju hända att man får suget, men om du är verkligen säker på att du kommer kunna kontrollera dig så äre bara o köra, 1 gång varannan vecka funkar säkert då också.
Citera
2019-06-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Lätt och tänka så just nu sen kan det ju hända att man får suget, men om du är verkligen säker på att du kommer kunna kontrollera dig så äre bara o köra, 1 gång varannan vecka funkar säkert då också.

Är inte högmodig, heller inte alena med att ha haft denna tanke, säkert många tidiga missbrukare som nu är fast också, men om det enbart är så att 2 gånger i månaden är lugnt, då tänker jag fan köra på det.

Har tagit alla opiater man kan ta nu och det har pågått i fyra år. Kan gå veckor utan att röra något, ibland lite ofrivilligt men det är inte fysisk abstinens, psykiskt tänker jag ofta på det men är som sagt inte fysiskt beroende.

Får jag fråga, när är det som det går över till beroende, vad är det man gör fel och vart går gränsen så att säga?

Har länge känt att jag är ett med opiater. Blir hel. Tycker inte alls livet är givande och har känt så innan jag provade på opater bara det att allting blev mycket klarare då. Har vigt mitt liv till skiten men vill inte bli styrd av det, jag vill fortfarande styra så att säga, dvs sköta jobb, hygien, inte se ut som en junkie, aa du förstår..
Senast redigerad av Cousi 2019-06-08 kl. 17:18.
Citera
2019-06-08, 17:23
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:

Får jag fråga, när är det som det går över till beroende, vad är det man gör fel och vart går gränsen så att säga?

Enligt mig så börjar ett beroende när du börjar tänka att en gång till skadar inte osv, slutar med att du tar flera gånger i veckan sen så blir det varje dag, sen varje dag flera gånger osv osv, hänt så med mig på tramadol & oxy, aldrig varit så insatt i H.
Citera
2019-06-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Enligt mig så börjar ett beroende när du börjar tänka att en gång till skadar inte osv, slutar med att du tar flera gånger i veckan sen så blir det varje dag, sen varje dag flera gånger osv osv, hänt så med mig på tramadol & oxy, aldrig varit så insatt i H.

Förstår. Så fort det börjar kompromissas efter det som sagts hålla sig till då börjar det, okok bra förklaring.
Citera
2019-06-08, 17:40
Medlem
Hur många dagar behöver jag vänta för att heroinet ska kicka om jag inte tar sub så ofta, men låt oss säga tagit 8mg på två dagar, hur många dagar för H att kicka?
Citera
2019-06-08, 17:43
Medlem
Citat:
Hur många dagar behöver jag vänta för att heroinet ska kicka om jag inte tar sub så ofta, men låt oss säga tagit 8mg på två dagar, hur många dagar för H att kicka?
Jag har inte riktig koll på det. Men jag skulle gissa på att det är lungt att ta 2 dygn efter senast intag av sub.
Citera
2019-06-08, 17:46
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:

Jag skulle vänta 2-4 dagar så det är garanterat att du får full effekt från ditt H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in