Citat:
Ursprungligen postat av
nicketsomgorenglad
Kanske hamnar där jag med förr eller senare om toleransen skenar iväg. Har lite strul i livet så tar bara en dag i taget men har en respekt för heroinet. Får man dock bra heroin så känner jag att det inte är nån större skillnad på smärtlindring mellan oxycontin och heroin. Skillnaden är ju lagligheten.
Hoppas det ordnar sig för dig och att återdoseringarna inte blir för täta om du får till det. Tar själv väldigt små doser om jag jämför med andra. Givetvis beroende på kvalitet. Börja så smått du kan. Intramusukulärt fungerar det med. Ska vara lite mindre riskabelt än subkutant . Vid både SQ ich IM förlorar man lite i upptaget. Muskeln längst uppe på utsidan av axeln är en vanlig muskel att köra IM i inom sjukvården med. Dock får man hålla lite koll om det börjar kännas lite knöligt och hårt inne i muskeln och byta till annat ställe och även den andra axeln. IV är så klart att föredra men ibland kan det vara knepigt och då kör jag IM.
Röker allt mellan 2-5g heroin om dagen för tillfället och det är helt och hållet ohållbart, främst därför jag kommer att börja med nålar för att försöka få ner doserna lite, nu går det inte en timma utan att jag röker, och då mina lungor redan är körda så det räcker så känns det dags att ta steget till IV.
När jag började för flera år sedan försökte jag också hålla nere det så mycket jag kunde men har kraftiga smärtor så det är lättare sagt änn gjort. Sen hade jag hög tolerans på oxycontin redan så det gjorde ju inte saken bättre.
Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen allt löser sig för dig och att du kommer med i programmet.
Jo främst har jag tänkt gå över till IV, Är jäkligt spruträdd om jag ska vara ärlig. Fråga mig inte hur jag kan vara det efter i stort sett levt på sjukhuset i flera år med slangar i bland annat lungorna men den fobin verkar aldrig försvinna. De gånger jag har vaccinerat mig har det varit intramuskulärt och det är ännu jobbigare så kommer satsa på IV.
Heroin är ett riktigt gift som förr eller senare kvaddar livet totalt. Helt plötsligt kan man inte få tag på det längre och då finns det inte längre så mycket man kan göra.
Men sålänge man har tillgång och pengar så brukar det inte vara så stort problem. Det är främst livstilen runt skiten som drar ner änn.
Tackar för svaren! Uppskattas helhjärtat.
Mvh