2019-10-11, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsomfan
Är det någon fara med att spara en fix i pumpen till dagen efter? Är det bara till att köra eller behöver jag koka, filtrera om fixen? Kanske byta pump helt o hållet?
Inget synligt blod i fixen men det kom lite lite men sprutade ut det, är det nån fara med så lite blod att ögat inte kan se det? Tänker det kan väll inte koagulera så lite?

Förstår att jag låter förståndshandikappad men vill verkligen inte göra något fel.
Mvh
Bör tillägga att jag försökte sätta fixen, vilket för den delen är den första någonsin men visste inte om jag fick ett bra svar men det kom upp lite blod i pumpen men jag drog ut den. Sprutade ut allt synligt blod men kan det vara nån fara med små små mängder blod i pumpen om jag sparar fixen i säg 15-20h med tanke på bakterier?
Citera
2019-10-11, 15:10
Medlem
Citat:
Är det någon fara med att spara en fix i pumpen till dagen efter? Är det bara till att köra eller behöver jag koka, filtrera om fixen? Kanske byta pump helt o hållet?
Inget synligt blod i fixen men det kom lite lite men sprutade ut det, är det nån fara med så lite blod att ögat inte kan se det? Tänker det kan väll inte koagulera så lite?

Förstår att jag låter förståndshandikappad men vill verkligen inte göra något fel.
Mvh
Kom igen nu någon måste ju veta😉
Borde jag koka om fixen o byta pump eller är det bara till att köra?
Citera
2019-10-12, 02:14
Medlem
Nkpgisits avatar
Har nu testat att röka / injicera heroin för första gången/gångerna i mitt liv och är inte ett dugg imponerad av H IV. Tycker jag röka det lika gärna om det är så.

Inte för att jag trodde att jag skulle tycka att det va det bästa som finns. Mwb trodde det skulle va mer en vad det va. Dock varva jag med pannor med riktigt fint dos. Ae inget att ha enlig mig men vi är ju olika. En redig panna dos slår H på fingrarna.
Citera
2019-10-12, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Har nu testat att röka / injicera heroin för första gången/gångerna i mitt liv och är inte ett dugg imponerad av H IV. Tycker jag röka det lika gärna om det är så.

Inte för att jag trodde att jag skulle tycka att det va det bästa som finns. Mwb trodde det skulle va mer en vad det va. Dock varva jag med pannor med riktigt fint dos. Ae inget att ha enlig mig men vi är ju olika. En redig panna dos slår H på fingrarna.

Själv tycker jag tvärt om, när jag var yngre kunde jag uppskatta amfetamin och främst metamfetamin men sedan jag gick in mig på heroinet så har det vänt totalt.

Gillar verkligen inte att blanda dos och jonk så de gånger jag tagit dos på senare har varit under fullskalig heroin AT och det gör jag inte om. Fyyyyfan va dåligt man mår när man redan är avtänd, fryser, svettas, trött och rastlös och så tar man tjack och allt det negativa förstärks med 1000. Blir som en AT x 10 på tjack.

Skulle jag därimot inte vara beroende utav opiater skulle jag säkerligen kunna uppskatta tjack.

Tacka vet jag fribas kokain och jonk, de är fin fint
Citera
2019-10-12, 06:02
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Bör tillägga att jag försökte sätta fixen, vilket för den delen är den första någonsin men visste inte om jag fick ett bra svar men det kom upp lite blod i pumpen men jag drog ut den. Sprutade ut allt synligt blod men kan det vara nån fara med små små mängder blod i pumpen om jag sparar fixen i säg 15-20h med tanke på bakterier?

Spruatde du ut det mesta av blodet och det stannat längst nere vid kanylen och inte gjort hela innehållet rosa skulle jag kiunnat ha anvönt den åtminstonne 8 h senasre. Ganska luftttätt om du sätter locket över kanylen, spara den i kylen. Kanylen kan ha blivit igennsatt av levrat blod så har du en ny -anvönda den men så länge som 15-20h vet jag inget om. Du skulle i såna falla kunna värma på den igen och suga upp den genom bomull el vad du använder för att suga upp den med första gången.

Tror du frågade om en ven med. Så länge det kommer mörkt blod från den= ven alltså det min vill ha -blod på väg tillbla till hjärta. Mörkt ör pga syrefattigt. Artärer går djupare så det bör ha varit en ven. Att syrror inte tagit prover på dig fär är nog för att det funnit andra vener de hellre använt.

Du märker om det bildas om bulle under huden om du skulle vara utanför venen. Då blir det en subkutan injicering. Lite större risk för infektion, svider ofta lite mer men du kommer att känna av den föast senare än om du slår direkt i venen.

Läste att -tror det var du åtm. som hade tänkt ansöka om programmet snart. Annars vill man knappast hjälpa till för mycket för det är väldigt lätt att fastn i det här användandet medelst IV.
Citera
2019-10-12, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit

Då är nog opiater inte riktigt din grej. På både gott och ont men mest gott egentligen. Alt. så kan doset maskerat heroinet förstås. Väldigt individuellt det där. Kände du mer eller minsre ingen alls?
Citera
2019-10-12, 11:29
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Då är nog opiater inte riktigt din grej. På både gott och ont men mest gott egentligen. Alt. så kan doset maskerat heroinet förstås. Väldigt individuellt det där. Kände du mer eller minsre ingen alls?
Kände av det väl men gillar inte opiater så mycket.
Citera
2019-10-12, 13:34
Medlem
Citat:
Spruatde du ut det mesta av blodet och det stannat längst nere vid kanylen och inte gjort hela innehållet rosa skulle jag kiunnat ha anvönt den åtminstonne 8 h senasre. Ganska luftttätt om du sätter locket över kanylen, spara den i kylen. Kanylen kan ha blivit igennsatt av levrat blod så har du en ny -anvönda den men så länge som 15-20h vet jag inget om. Du skulle i såna falla kunna värma på den igen och suga upp den genom bomull el vad du använder för att suga upp den med första gången.

Tror du frågade om en ven med. Så länge det kommer mörkt blod från den= ven alltså det min vill ha -blod på väg tillbla till hjärta. Mörkt ör pga syrefattigt. Artärer går djupare så det bör ha varit en ven. Att syrror inte tagit prover på dig fär är nog för att det funnit andra vener de hellre använt.

Du märker om det bildas om bulle under huden om du skulle vara utanför venen. Då blir det en subkutan injicering. Lite större risk för infektion, svider ofta lite mer men du kommer att känna av den föast senare än om du slår direkt i venen.

Läste att -tror det var du åtm. som hade tänkt ansöka om programmet snart. Annars vill man knappast hjälpa till för mycket för det är väldigt lätt att fastn i det här användandet medelst IV.

Uppskattar verkligen svaren!
Yes jag står i väntekön eller vad man ska säga till LARO.
Citera
2019-10-12, 13:53
Medlem
Citat:
Uppskattar verkligen svaren!
Yes jag står i väntekön eller vad man ska säga till LARO.

Kanske hamnar där jag med förr eller senare om toleransen skenar iväg. Har lite strul i livet så tar bara en dag i taget men har en respekt för heroinet. Får man dock bra heroin så känner jag att det inte är nån större skillnad på smärtlindring mellan oxycontin och heroin. Skillnaden är ju lagligheten.

Hoppas det ordnar sig för dig och att återdoseringarna inte blir för täta om du får till det. Tar själv väldigt små doser om jag jämför med andra. Givetvis beroende på kvalitet. Börja så smått du kan. Intramusukulärt fungerar det med. Ska vara lite mindre riskabelt än subkutant . Vid både SQ ich IM förlorar man lite i upptaget. Muskeln längst uppe på utsidan av axeln är en vanlig muskel att köra IM i inom sjukvården med. Dock får man hålla lite koll om det börjar kännas lite knöligt och hårt inne i muskeln och byta till annat ställe och även den andra axeln. IV är så klart att föredra men ibland kan det vara knepigt och då kör jag IM.
Citera
2019-10-12, 19:38
Medlem
Citat:
Kanske hamnar där jag med förr eller senare om toleransen skenar iväg. Har lite strul i livet så tar bara en dag i taget men har en respekt för heroinet. Får man dock bra heroin så känner jag att det inte är nån större skillnad på smärtlindring mellan oxycontin och heroin. Skillnaden är ju lagligheten.

Hoppas det ordnar sig för dig och att återdoseringarna inte blir för täta om du får till det. Tar själv väldigt små doser om jag jämför med andra. Givetvis beroende på kvalitet. Börja så smått du kan. Intramusukulärt fungerar det med. Ska vara lite mindre riskabelt än subkutant . Vid både SQ ich IM förlorar man lite i upptaget. Muskeln längst uppe på utsidan av axeln är en vanlig muskel att köra IM i inom sjukvården med. Dock får man hålla lite koll om det börjar kännas lite knöligt och hårt inne i muskeln och byta till annat ställe och även den andra axeln. IV är så klart att föredra men ibland kan det vara knepigt och då kör jag IM.

Röker allt mellan 2-5g heroin om dagen för tillfället och det är helt och hållet ohållbart, främst därför jag kommer att börja med nålar för att försöka få ner doserna lite, nu går det inte en timma utan att jag röker, och då mina lungor redan är körda så det räcker så känns det dags att ta steget till IV.

När jag började för flera år sedan försökte jag också hålla nere det så mycket jag kunde men har kraftiga smärtor så det är lättare sagt änn gjort. Sen hade jag hög tolerans på oxycontin redan så det gjorde ju inte saken bättre.
Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen allt löser sig för dig och att du kommer med i programmet.

Jo främst har jag tänkt gå över till IV, Är jäkligt spruträdd om jag ska vara ärlig. Fråga mig inte hur jag kan vara det efter i stort sett levt på sjukhuset i flera år med slangar i bland annat lungorna men den fobin verkar aldrig försvinna. De gånger jag har vaccinerat mig har det varit intramuskulärt och det är ännu jobbigare så kommer satsa på IV.
Heroin är ett riktigt gift som förr eller senare kvaddar livet totalt. Helt plötsligt kan man inte få tag på det längre och då finns det inte längre så mycket man kan göra.
Men sålänge man har tillgång och pengar så brukar det inte vara så stort problem. Det är främst livstilen runt skiten som drar ner änn.
Tackar för svaren! Uppskattas helhjärtat.
Mvh
Senast redigerad av Skevsomfan 2019-10-12 kl. 19:42.
Citera
2019-10-12, 19:45
Medlem
Citat:
Kanske hamnar där jag med förr eller senare om toleransen skenar iväg..
Tyvärr så är det en fråga om när och inte om toleransen skenar iväg. Om du håller på dagligen dvs.

Känner du att du fortfarande kan klara dig utan i några dagar så så rekommenderar jag att varva med andra droger (ej opiater) några dagar i veckan för att hålla nere toleransen.

Lyrica, benso, kratom eller cannabis etc.
Citera
2019-10-13, 02:49
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Förklara mer, hur mycket av apoteksheroinet behövde du för bra effekt? intagsmetod? tolerans sen tidigare? Berätta gärna lite mer om apoteksheroinet och dess mytomspunna styrka.
btw 200mg rent Heroin måste vara ett redigt mördarpiller om det kommer i fel händer!?

Snortade det, och ett piller räckte iaf till 2-3 stadiga rus medans 40-50mg gjorde mig go...
Dock gick jag inte så pass mycket på opiater just då, så vågade inte nå önskvärd dos, hjärnan minns minsann hur mycket den vill ha, men kroppen kan inte ta hand om det utan att tillvänjas

Har aldrig varit någon daglig missbrukare av jonk, men i slutet av min tid på oxy låg jag på 560mg/dag (en 7-karta)

Men då jag inte skjuter kan jag inte säga att det var något speciellt märkvärdig skillnad i känslan på ruset från moffe eller vanligt brunt jonk för den delen...

200mg lär vara en dödlig dos om man saknar tolerans ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in