Citat:
Ursprungligen postat av
R.Bloodworth
Hej boys
Idag tänkte jag komma igång med min hemmaträning och det jag prioriterar är bröstmuskler då jag knappt har några alls, väldigt platt och "inåt" där, så vill framhäva dem mer.
Jag vet att gym alltid är det bästa. Men om ni var tvungna att träna hemma vilka övningar hade ni gjort för att bygga bröstmuskler? Jag har tillgång till hantlar men ingen bänk tyvärr eller något jag kan ligga på, förutom golvet då.
Så om ni skulle träna hemma och var i min sits, vilka övningar hade ni gjort för att bygga/framhäva bröstmusklerna?
Tack på förhand!
Armhävningar! Seriöst det behöver inte vara svårare än så.
Innan jag började träna på gym skaffade jag ganska rejäla bröstmuskler genom endast armhävningar. Kanske inte funkar för alla men värt ett försök tycker jag.
Det viktiga är att göra dem med perfekt form och lära dig pusha extrareps trots att det känns som att någon knivhugger dig i bröst och armar.
Man kan få stora muskler med högrepsträning.
Jag körde så att jag körde varannan dag och gjorde 3 set med max antal reps för att klara 3 set.
Sen la jag till typ 1 eller 2 reps varje gång eller varannan gång.
När jag var uppe i 60-70 reps per set var mina pecs ballonger efteråt av pumpen.
Du ska göra dem som om du vore en maskin, bara ner och upp utan att svaja, när dina armar är bortdomnade och du inte längre tror att du kan göra ett rep till så lura dig själv att du är någon slags hydraulisk press och bara blås ut och pressa igenom.
Om jag var du skulle jag köra hantelpress för maxstyrka(om du har tillräckligt med vikter) och armhävningar för pumpen.