2019-05-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Nja, är verkligen ingen expert på programmering, det låter väl bra att ta en paus från wendler ett tag men förstår inte tanken bakom att fortsätta träna med hög volym. Menar du högreps?

Aktiv vila, rörlighetsträning, rehab. Prova det.

Menade högreps som du påpekade. Jag vill gärna påbörja Wendlers där jag slutade. Eventuellt i framtiden så kör jag två omgångar wendler och sen 2-3 veckor högreps. Men jag ska höra mig för lite. Nu får det bli aktiv vila, rörlighetsträning och rehab. Tror jag snart är på banan igen.
Citera
2019-05-22, 08:31
Medlem
Citat:
Nja, är verkligen ingen expert på programmering, det låter väl bra att ta en paus från wendler ett tag men förstår inte tanken bakom att fortsätta träna med hög volym. Menar du högreps?

Aktiv vila, rörlighetsträning, rehab. Prova det.

Vad finns det för bra saker att göra vid aktiv vila? Har 2.20 i taket hemma. Ska man småhoppa eller köra latsdrag med lätta vikter eller vad är smartast? Mvh
Citera
2019-05-22, 13:29
Medlem
JustZlatans avatar
Är det bättre träning att stå på ett ben och göra knäböj än att använda båda benen samtidigt?
Citera
2019-05-22, 13:38
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bättre träning att stå på ett ben och göra knäböj än att använda båda benen samtidigt?

Jag brukar använda det tredje benet, även om det ej är en muskel så känns det bra och kan få riktigt bra pump.
Citera
2019-05-22, 13:43
Citat:

Det beror helt på, vill du tex bli bra på att göra enbenta knäböj så ska du träna knäböj på ett ben.

Vill du bli stark så rekommenderar jag att använda så mycket kropp som möjligt, du kan lyfta mer med bägge benen och därför få högre anabol stimulans.
Citera
2019-05-22, 13:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det beror helt på, vill du tex bli bra på att göra enbenta knäböj så ska du träna knäböj på ett ben.

Vill du bli stark så rekommenderar jag att använda så mycket kropp som möjligt, du kan lyfta mer med bägge benen och därför få högre anabol stimulans.

Jag använder inga vikter förutom min egen kropp. Ett ben som lyfter hela kroppen borde ju vara bättre då än att använda två ben samtidigt?
Senast redigerad av JustZlatan 2019-05-22 kl. 13:49.
Citera
2019-05-22, 13:58
Citat:
Jag använder inga vikter förutom min egen kropp. Ett ben som lyfter hela kroppen borde ju vara bättre då än att använda två ben samtidigt?

Jo...

Varför använder du inga vikter?
Citera
2019-05-22, 14:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Jo...

Varför använder du inga vikter?

Blir för tungt och lättare att skada sig då.
Citera
2019-05-27, 14:10
Medlem
JustZlatans avatar
Hur får snabbast och lättast sexpack?
Citera
2019-05-27, 15:17
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Hur länge måste man träna för att brösten ska bli stora? Jag kör 2 pass i veckan och har gjort så i ca 6 månader. Axlar och armar ser jag stor skillnad på men brösten ser fortfarande jättesmå ut på min stora kropp. Jag har lite fett på kroppen också, det ser ut som jag har chipstuttar från sidan. Brukar köra bänkpress,hantelpress lutande, kryssdrag längst ner och längst upp och pec deck.
Borde man kanske testa mer övningar såsom hantelflyes och lutande bänkpress?
Är 22 år och 195 cm

Satsar du på progressiv överbelastning?
Det är det enda som får dig att växa.

Du behöver inte fler övningar.
Se bara till att köra tungt och fokuserat!

Tracka din lyft (skriv ner vikten) och satsa på att öka vikten vecka efter vecka!
Muskler är en biprodukt av styrka.

Kör.
Citera
2019-05-27, 17:49
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Hur får snabbast och lättast sexpack?
Ha en bra grund med muskelmassa och kaloriunderskott. Genetik till sin fördel också.
Citera
2019-05-27, 23:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ha en bra grund med muskelmassa och kaloriunderskott. Genetik till sin fördel också.

Jag ändrar frågan. Hur tränar man magmusklerna på det mest effektiva och lättaste sättet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in