2019-07-03, 06:31
Medlem
Rufoss avatar
Jag skrev en liknande trådstart redan för 10 år sedan, men ja, det är kört. Sverige är i full färd med att begå självmord.
Citera
2019-07-03, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag betraktar det som ett under att vi inte har gått under redan. En miljon svartingar mitt ibland oss ingen vill anpassa sig till vår kultur. Svensken försvarar svartingens rätt att tala sitt hemspråk och bejaka sin vidriga klankultur dessutom. Jag fattar inte vad fan som händer längre.
Det var inte "en miljon svartingar" som började tala om mångkultur på 60-talet. Det var inte dem som lade grunden för mångkulturideologin 1975 och det var inte heller dem som stod tysta och lät politikerna - utan folkomröstning eller ens en förbannad jävla debatt - göra mångkulturideologin till en grundlag 2010.

Att folk beklagar sig över hur invandrare inte vill anpassa sig till en kultur som vi sedan länge övergivit visar hur otroligt ideologiserade svensken är. Inte ens de flesta av dem som talar emot mångkultur stödjer vår riktiga kultur eftersom de fokuserar på en identitetspolitiskt definierad kultur som kretsar kring kulturarvet och tillhörighet.
Citera
2019-07-03, 07:00
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cultura
Det var inte "en miljon svartingar" som började tala om mångkultur på 60-talet. Det var inte dem som lade grunden för mångkulturideologin 1975 och det var inte heller dem som stod tysta och lät politikerna - utan folkomröstning eller ens en förbannad jävla debatt - göra mångkulturideologin till en grundlag 2010.

Att folk beklagar sig över hur invandrare inte vill anpassa sig till en kultur som vi sedan länge övergivit visar hur otroligt ideologiserade svensken är. Inte ens de flesta av dem som talar emot mångkultur stödjer vår riktiga kultur eftersom de fokuserar på en identitetspolitiskt definierad kultur som kretsar kring kulturarvet och tillhörighet.

Du tolkar mitt inlägg som fan läser bibeln. Kanske jag är otydlig? Jag skrev jag betraktar det som ett UNDER att landet fortfarande kan fungera. Du yrar om 1960-talet!? Att mångkultur är en grundlag är ett beslut som fattades av fuhrer Reinfeldt och det var helt på svinets eget bevåg. Vad det har med mitt inlägg att göra är för mig oklart.
Citera
2019-07-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sossarna stramade till invandringen rejält efter invandringskaoset 2015, många som röstade på sossarna ville detta. Det har varit störst majoritet för minskad invandring sedan lång tid tillbaka. De som röstar på M, KD och SD vill minska massinvandringen kraftigt och har det idag som huvudfråga, och många trodde att det skulle bli så efter senaste valet då de som röstade för Alliansen trodde att Alliansen skulle ta makten och fixa till invandringspolitiken. Även V vill ha reglerad och inte fri invandring. Men politiker inom S, MP, C och L driver på och styr hur invandringspolitiken har sett och ska se ut. Extremisterna inom extremistpartierna som vill ha öppna gränser pushar på och förhandlar till deras fördel. De håller i trådarna och har så gjort i åratal. Majoriteten av Sveriges befolkning som under lång tid velat ha kraftigt minskad invandring har inte fått bestämma någonting överhuvudtaget. Men svenskar har varit för naiva och låtit sig tro att det ska kunna gå vägen på demokratiskt väg. Och SD har inte släppts in i värmen vilket borde ha gjorts för längesen. Det har med andra ord försökts på demokratisk väg men inte funkat.

För det första. Att C och MP samt L har så mycket makt beror på SD. Utan SD hade vi haft 2 block, det ena hade vunnit, båda hade varit för minskad invandring till majoriteten..

Man kan inte förväntad att släppas in i värmen om man inte ligger ideologiskt nära andra partier. Skapade jag ett part jag kunde stödja, ett radikalt vänsterliberalt, skulle inte jag heller få samarbete av samma anledning.. Ni ska egentligen vara rätt nöjda. Ni har ändå någon form av representantation, min politiska ideologi har inga förespråkare i riksdagen.

Slutligen är ju detta ett argument för a TT samlas för en sista motattack, så varför sitter ni å bögar på Flashback?
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2019-07-03 kl. 08:12.
Citera
2019-07-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det där är ett förenklat sätt att tänka. Teknologin kanske ökar hastigheten i migrationsströmmar men olika folk har trängt undan varandra via krig, förökning och sjukdomar sedan tusentals år. inte minst kring Medelhavet/Mellanöstern.

Vi själva i Sverige är till stor del ättlingar till det folk som tog över Norden under bronsåldern. Processen gick nog klart långsammare än idag men det var knappast fråga om ett mysigt multikultisamhälle där jägar/samlarna, de tidiga jordbrukarna och de nya krigarna med hästar satt i ring och sjöng kumbaya och hade multikulturafton tillsammans heller.

Nej massimmigration i betydelsen maktövertagande i en region från ett folk till ett annat beror oftast på någon form av övertag hos de nya. F.n. är detta övertag bissart nog skapat av de som har blivit invaderade. Detta beror knappast på teknologi utan på en mycket märklig (och troligen kortlivad) kulturell egenhet.

Vilket land hade massinvandring för 1000 år sedan då? Annars verkar det vara ett korrekt sätt att tänka.

Å mer blir det. Anta när vi slutligen uppfinner teleoperatörer, då suddas all gränser rask ut helt och hållet kan jag garantera. Alla kommer då bo överallt.
Citera
2019-07-03, 08:58
Avslutad
Citat:
Du tolkar mitt inlägg som fan läser bibeln. Kanske jag är otydlig? Jag skrev jag betraktar det som ett UNDER att landet fortfarande kan fungera. Du yrar om 1960-talet!? Att mångkultur är en grundlag är ett beslut som fattades av fuhrer Reinfeldt och det var helt på svinets eget bevåg. Vad det har med mitt inlägg att göra är för mig oklart.
Ja du har rätt. Var nog ditt val av uttryck som fick mig att tro att du såg "svartingarna" som orsaken bakom problemet.

Anledningen till att jag drog upp 60-talet samt övriga åratal var för att poängtera hur dessa idéer inte hade något med invandrarna själva att göra utan våra egna ideologer. Men som du klargjort så är du redan överens om detta.
Citera
2019-07-03, 09:00
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag har faktiskt gått i tankarna på en såkallad "false flag" attack.

Dvs. icensätta ett terrordåd för att bilda opinion, men tror att media är för kontrollerat för att det ens ska fungera.

Jag menar, fackeltåg mot rasism direkt efter terrorattentat...

Inga etniciteter i media....

Mörkningar....

Vinklingar....

Censur

Jag misstänker att det är kört, äckel pkismen har vunnit. Nu är det bara att vänta och se sverige urholkas mer och mer.
Det behöver du nog inte. Det lär nog komma förr eller senare i takt med att tiden går.
Sedan tycker jag att vi tar och hänger pessimismen på hyllan. Om så är fallet att det är helt game over och det inte finns någon framtid så kan man ju gå loss helt, eller hur? Vad är alternativet?

Flytta till annat land?

Kanske. Om man vill flytta så är det till vita länder man vill, eller hur? Så till den vida grad att detta nya land också inte går i samma utveckling som västvärlden, vilket dom flesta troligtvis kommer att göra då detta inte har skett av en slump, så är valmöjligheterna få.

Varför inte istället göra någon faktisk och verklig skillnad i det miserabla liv som vi annars lever och gå ut med en smäll?
Citera
2019-07-03, 09:26
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sossarna stramade till invandringen rejält efter invandringskaoset 2015, många som röstade på sossarna ville detta. Det har varit störst majoritet för minskad invandring sedan lång tid tillbaka. De som röstar på M, KD och SD vill minska massinvandringen kraftigt och har det idag som huvudfråga, och många trodde att det skulle bli så efter senaste valet då de som röstade för Alliansen trodde att Alliansen skulle ta makten och fixa till invandringspolitiken. Även V vill ha reglerad och inte fri invandring. Men politiker inom S, MP, C och L driver på och styr hur invandringspolitiken har sett och ska se ut. Extremisterna inom extremistpartierna som vill ha öppna gränser pushar på och förhandlar till deras fördel. De håller i trådarna och har så gjort i åratal. Majoriteten av Sveriges befolkning som under lång tid velat ha kraftigt minskad invandring har inte fått bestämma någonting överhuvudtaget. Men svenskar har varit för naiva och låtit sig tro att det ska kunna gå vägen på demokratiskt väg. Och SD har inte släppts in i värmen vilket borde ha gjorts för längesen. Det har med andra ord försökts på demokratisk väg men inte funkat.

2015 kom 156000

2018 kom 138000

Kan inte säga att S stramat åt invandringen särskilt rejält. Honestly.
Citera
2019-07-03, 09:55
Medlem
Citat:

Vad är det egentligen du vill diskutera? Tråden har rätt begränsat diskussionsmaterial.. Ska vi säga stackars dig det är kört? Ska vi argumentera för och emot om det är kört? Hur vi ska stoppa mångkultur? Verkar knappt finnas en frågeställning här, utan verkar bara som du vill lätta på hjärtat å säga att du inte tycker om utvecklingen?
Citera
2019-07-03, 10:00
Medlem
..vänd på det!

Aldrig tidigare har det varit mer fördelaktig att vara vit svensk. I princip omöjligt att vara arbetslös, förtur på intervjuer och garanterat högre lön.

Bor ni på landet eller i småstäder utan framtid, plugga på distans och flytta sedan dit jobben finns.

Sen kan jag hålla med om att det inte är så charmigt med vattenpipor och burkor på stranden men det är bara att ignorerar och skapa sin egen framtid. Fortsätter sedan utvecklingen har man då skapat en bra grund som gör att flytt till länder med bättre framtid blir enkel. Kommer alltid behövas kompetent vit arbetskraft i västländerna, alternativt Asien om man kan tänka sig det.

Tipsen är därmed att gnälla mindre, kämpa på, vara flexibel, acceptera förändring så kommer det bli bra.
Citera
2019-07-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_johanss
..vänd på det!

Aldrig tidigare har det varit mer fördelaktig att vara vit svensk. I princip omöjligt att vara arbetslös, förtur på intervjuer och garanterat högre lön.

Bor ni på landet eller i småstäder utan framtid, plugga på distans och flytta sedan dit jobben finns.

Sen kan jag hålla med om att det inte är så charmigt med vattenpipor och burkor på stranden men det är bara att ignorerar och skapa sin egen framtid. Fortsätter sedan utvecklingen har man då skapat en bra grund som gör att flytt till länder med bättre framtid blir enkel. Kommer alltid behövas kompetent vit arbetskraft i västländerna, alternativt Asien om man kan tänka sig det.

Tipsen är därmed att gnälla mindre, kämpa på, vara flexibel, acceptera förändring så kommer det bli bra.

I kort, var pragmatiskt alltså.. Håller med, så man får ett bra liv. Motstånd mot samhällsutvecklingen leder i regel till olycka. Å motståndare till utveckling förlorar alltid.

Ludditerna ville inte ha den industriella utvecklingen, och till skillnad från Mad Monk tog dom dessutom aktion, väpnad sådan. Men var är vi idag? Industrialiserade. Globalism är samma sak, en ostoppbar del av utvecklingen, människor har alltid bundit större å större grupper, det är vår natur.
Citera
2019-07-03, 10:58
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Denna tråd avhandlar ett liknande ämne.
Kanske sammanslagning?

(FB) När blir etniska svenskar en minoritet?
Det finns en sjujävla mängd trådar ... Vissa FB-are tror att de är jävligt originella och märkvärdiga, de måste helt enkelt skapa nya diskussioner, även om det handlar om ett ämne som redan behandlats otaliga gånger förr. (Med smärre variationer vad gäller orden i rubriken).

(FB) Börjar det bli för sent, eller kan vi ändra framtiden för vårat land ? (2011)
(FB) Det Svenska Folkets Undergång (2011)
(FB) Invandringen har förstört för mig, känner ingen hopp eller tro om framtiden i sverige (2013)
(FB) Är Sverige som vi vet det helt kört? Vad nu? (2014)
(FB) Det är redan för sent för SD. (2015)
(FB) Det är kört för polisen i Sverige pga muslimsk invandring (2015)
(FB) "Det är redan för sent" (2015)
(FB) När kommer utvecklingen vända? (2015)
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen? (2015)
(FB) Allt krisar samtidigt. Befinner vi oss mitt i det svenska samhällets undergång? (2016)
(FB) Har det slagit er att Sverige aldrig kommer bli sig likt igen? Att det är kört? (2018)
(FB) Var detta sista chansen eller finns det fortfarande hopp? (2018)
(FB) Förstår ni att det redan är för sent att rädda landet? Invandrarna kommer ta över (2018)
(FB) Kommer det någonsin att bli bättre? (2018)
(FB) Även om vi stoppat invandringen helt idag - är Sverige ändå kört i det långa loppet? (2019)
(FB) Sverige kommer aldrig att bli etniskt homogent som det var på 1950 talet (2019)
(FB) Samla upp er alla flashbackare! Inte en dag för sent att Svenska StramKurs nu bildas! (2019)
(FB) Är det verkligen så illa ställt som det verkar? Finns det något hopp? (2019)

Med flera, med flera.
Senast redigerad av Ördög 2019-07-03 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in