2011-12-07, 21:33
Medlem
rainbow77s avatar
Hejsan! Satt tidigare idag och funderade på utveckling i Sverige när det gäller befolkning och kultur, började därefter att oroa mig för att det kanske börjar bli för sent? Alltså nu menar jag gällande invandringen och dess fasansfulla följder den har givit oss.

Med tanke på att Mellanöstern och Afrika regionen ligger på topp när det gäller barnfödsel, så borde det väl egentligen inte spela någon roll om vi så skulle strypa invandringen helt? Jag är inte emot att vi har invandrare här (Så länge dom gör rätt för sig såklart), Men jag är heller inte så positivt inställd mot att svenskar ska bli en minoritet inom 30,40 år. (Kanske mer, eller mindre men någon gång lär ju detta ske).

Detta diskuteras säkert hejvilt, men har inte hittat någon som riktar in sig på just hur man ska lösa detta "problem".

* Kan vi förhindra våran nationalitets undergång? Gällande befolkning och kultur.

* Skulle det ens hjälpa att strypa invandringen, eller är det massutvisning som gäller?

* Vad finns det för andra sätt att hindra detta från att ske?
Senast redigerad av rainbow77 2011-12-07 kl. 22:08. Anledning: Rubrik
Citera
2011-12-07, 22:08
Medlem
rainbow77s avatar
Ingen som har lust att ge sig på frågorna?
Citera
2011-12-07, 22:26
Medlem
Fris avatar
I Malmö har redan 40% utländsk bakgrund (alltså själva födda utomlands eller har båda föräldrarna födda utomlands). Från nyfödda upp till och med skolålder är de redan i majoritet. Jag såg nåt diagram som visade att ökningen av personer med utländsk bakgrund i Sverige de senaste åren har varit 15 gånger större än ökningen av svenskar, i absoluta tal. Det går fort nu!

Svenska staten är svenska nationalisters allra värsta fiende. Svenska staten kommer aldrig någonsin mer att stå för svensk nationalism. Men nationalister har tjocka pannben och fattar inte detta. De agiterar ständigt för ökad maktkoncentration till staten och mindre individuell frihet. På så sätt gräver nationalisterna sina egna gravar. Nationalisterna kommer att vara tacksamma för att svenska staten äntligen har blivit så mäktig den dag staten skjuter dem så att de faller ned i sina massgravar, det var ju precis en sån stat de alltid önskat (fast de står på fel sida om gevärsmynningarna...)

Om man vill leva i etniskt homogena samhällen så är enda möjligheten att göra så i ett kapitalistiskt samhälle där staten på inget sätt alls lägger sig i någon medborgares ekonomi eller livsstil. Bara då blir det möjligt för nationalister att återskapa de etniskt homogena samhällen som staten har utplånat. men nationalister hatar ju kapitalism, nationalister hatar sin egen frihet, nationalister hatar sig själva. De lever i en drömvärld som won't happen.
Citera
2011-12-07, 23:04
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77

* Kan vi förhindra våran nationalitets undergång? Gällande befolkning och kultur.

Bra trådstart om ett akut ämne.

Ja, jag vet att jag är tjatig, men det är min plikt jämtemot den västerländska demokratin som jag själv fått leva i:

1) Imamen Reinfeldt måste bort. Detta är absolut akut och nödvändigt. Jag behöver inte motivera, läs andra trådar.

2) Invandringen från MENA måste stoppas helt. Jag har inget emot människan från MENA, men dom bär på en mycket svårbotad psykologisk defekt - islam. På samma gång är deras nativitet hög - en bomb som den trögtänkte svensken ignorerar.

3) Det är troligen redan försent. Imamen Reinfeldt har accelererat utvecklngen så pass mycket att den blir svår att stoppa med demokratiska medel, och jag är emot våld.
Citera
2011-12-07, 23:14
Awaiting Email Confirmation
Vi kan givetvis stoppa utvecklingen ännu, så länge som vi svenskar besitter tillräckligt mycket makt för att kunna genomdriva nödvändiga förändringar så är det möjligt att vända utvecklingen. Det första steget är att stoppa invandringen, det andra steget är att skicka tillbaka de som är här. Förmodligen så skulle bara en sådan sak som ett slopande av socialbidrag och förbud mot att praktisera kulturella sedvänjor (såsom burqua, hijab, halal osv) samt att man slutade gulla med invandrare rent generellt kunna göra så att många lämnade av fri vilja. De som inte vägrar lämna av fri vilja och som ej kan klara av att anpassa sig till det svenska samhället kan antingen med våld tvingas att lämna eller kanske ges en viss peningsumma för att resa hem igen. Att endast stoppa invandringen kommer dock tyvärr inte att vara tillräckligt.
Citera
2011-12-07, 23:21
Medlem
rtyuios avatar
Det är redan för sent. Sverigedemokraterna kommer inte kunna hinna stoppa samhällsutvecklingen även om de vill. Inte genom demokratiska metoder i alla fall. Ni glömmer bort att 7-klövern gjorde fulingen för c:a ett år sedan att skriva in mångkulturen i grundlagen. Så att bryta den utvecklingen är ju att bryta mot Sveriges grundlag. Så vi kommer se en fasansfull utveckling i Sverige framöver. Sorgligaste av allt är att majoriteten av befolkningen tycks vilja ha denna oikofoba utvecklingen för landet.
Citera
2011-12-07, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
1) Imamen Reinfeldt måste bort. Detta är absolut akut och nödvändigt. Jag behöver inte motivera, läs andra trådar.

Absolut, håller helt med på denna punkt. Reinfeldt kommer aldrig att vika sig och så länge som han tillåts verka så är det dåliga nyheter för Sverige.

Citat:
2) Invandringen från MENA måste stoppas helt. Jag har inget emot människan från MENA, men dom bär på en mycket svårbotad psykologisk defekt - islam. På samma gång är deras nativitet hög - en bomb som den trögtänkte svensken ignorerar.

Islam är givetvis en del av problemet, men det är dock inte hela problemet. Det är även de generella kulturella sedvänjorna som är brukliga i dessa länder (vilket förvisso hänger samman med islam), deras mycket sämre utveckling samt i viss mån rasmässiga skillnader som är ansvariga för problemen.

Citat:
3) Det är troligen redan försent. Imamen Reinfeldt har accelererat utvecklngen så pass mycket att den blir svår att stoppa med demokratiska medel, och jag är emot våld.

Betvivlar detta, som jag beskrev i mitt eget inlägg så kan Sverige räddas så länge som etniska svenskar besitter tillräckligt mycket makt för att stoppa och reversera utvecklingen, vilket vi fortfarande gör och kommer att göra ännu ett tag, även med rådande massinvandring. Sen om svensken kommer att vakna eller inte är en annan sak, men det är ännu inte för sent om man ser till de rent faktiska förutsättningarna som finns.

Kanske det slutligen utmynnar i våld och icke-demo0kratiska metoder, personligen så har jag dock inte någonting emot detta då jag värdesätter min egen existens och välbefinnande betydligt högre än andra människors och synnerligen tredje värden slödder.
Citera
2011-12-07, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det är redan för sent. Sverigedemokraterna kommer inte kunna hinna stoppa samhällsutvecklingen även om de vill. Inte genom demokratiska metoder i alla fall. Ni glömmer bort att 7-klövern gjorde fulingen för c:a ett år sedan att skriva in mångkulturen i grundlagen. Så att bryta den utvecklingen är ju att bryta mot Sveriges grundlag. Så vi kommer se en fasansfull utveckling i Sverige framöver. Sorgligaste av allt är att majoriteten av befolkningen tycks vilja ha denna oikofoba utvecklingen för landet.

lagar är bara ord på papper, om viljan finns så går de att ignoirera eller arbeta runt om. Våra grundlagar är ändå så pass luddigt formulerade i de flesta fall att de nästan aldrig används i annat än i vägledande syfte. Sen så går det ju att ändra grundlagar också.
Citera
2011-12-07, 23:33
Medlem
rainbow77s avatar
Citat:
Bra trådstart om ett akut ämne.

Ja, jag vet att jag är tjatig, men det är min plikt jämtemot den västerländska demokratin som jag själv fått leva i:

Hur ska vi isåfall stoppa det? Ska man bara ge upp? Jag tycker det är dags för lite metoder som våra förfäder använde för många många år sen, stå upp för den nordiska befolkning.
Citera
2011-12-08, 00:12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devious666
lagar är bara ord på papper, om viljan finns så går de att ignoirera eller arbeta runt om. Våra grundlagar är ändå så pass luddigt formulerade i de flesta fall att de nästan aldrig används i annat än i vägledande syfte. Sen så går det ju att ändra grundlagar också.

Majoriteten av Sverige är oikofober, dvs ett slags masochistiskt självhat ägnad att utplåna den egna värdegrunden.
Med nuvarande samhällsutveckling så kommer det bli värre, om det kommer bli bättre vet jag inte.

Vad gäller tokiga Islamister (som blir fler och fler) så har vi under senaste året haft en självmordsbombare och ett gäng som skulle mörda Jyllandspostens redaktion. m.fl. Dessa Islamtrogna blir fler och fler i Sverige och kommer sprida skräck och terror.

Jag är optimist och hoppas Sverigedemokraterna får uppemot 10% nästa val, men den enda chans de har att strama åt invandringen är troligtvis om Kristdemokraterna åker ur riksdagen. Då blir det ett väldigt besvärligt scenario för Moderaterna. Då har de Miljöpartiet eller Sverigedemokraterna....och väljer de som nu senast miljöpartiet då kommer vi spä på med ännu fler Islamister hit från Al-Kebab och allt skit de kallar sig.

Håller med KarlDenSistaGustaf, Imamen Reinfeldt måste bort om man vill ha en minskad invandring. Jag trodde 2006 att nu jävlar blir det bättre, ack så fel man kunde ha om han.
Det lutar åt att Anders Borg blir vår näste statsminister om jag tolkat nyheter och statistik rätt, huruvida han kan tänka sig ett samarbete med SD att bromsa invandringen eller inte vet jag inte.
Citera
2011-12-08, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Majoriteten av Sverige är oikofober, dvs ett slags masochistiskt självhat ägnad att utplåna den egna värdegrunden.
Med nuvarande samhällsutveckling så kommer det bli värre, om det kommer bli bättre vet jag inte.

Vad gäller tokiga Islamister (som blir fler och fler) så har vi under senaste året haft en självmordsbombare och ett gäng som skulle mörda Jyllandspostens redaktion. m.fl. Dessa Islamtrogna blir fler och fler i Sverige och kommer sprida skräck och terror.

Jag är optimist och hoppas Sverigedemokraterna får uppemot 10% nästa val, men den enda chans de har att strama åt invandringen är troligtvis om Kristdemokraterna åker ur riksdagen. Då blir det ett väldigt besvärligt scenario för Moderaterna. Då har de Miljöpartiet eller Sverigedemokraterna....och väljer de som nu senast miljöpartiet då kommer vi spä på med ännu fler Islamister hit från Al-Kebab och allt skit de kallar sig.

Håller med KarlDenSistaGustaf, Imamen Reinfeldt måste bort om man vill ha en minskad invandring. Jag trodde 2006 att nu jävlar blir det bättre, ack så fel man kunde ha om han.
Det lutar åt att Anders Borg blir vår näste statsminister om jag tolkat nyheter och statistik rätt, huruvida han kan tänka sig ett samarbete med SD att bromsa invandringen eller inte vet jag inte.

Givetvis så har du rätt i mycket av det du skriver, min poäng är dock att det fortfarande är möjligt att rädda Sverige om bara viljan finns. Problemet är dock att få folk att vakna och det är inte säkert att detta kommer att ske i tid för att rädda landet. Givetvis så kommer det att behöva bli mycket värre innan vi kan börja hoppas på någon form av verklig effekt hos folket.

Onekligen hade det blivit ett intressant läge om KD åkt ur riksdagen, om inte annat så hade det ökat pressen på regeringen. Tror inte 10% är orimligt och det hade också gjort det mycket svårare att utestänga SD. Man kan ju alltid hoppas att ifall Borg blir näste moderatledare så väljer han den förståndiga vägen och bryter med Reinfelds destruktiva politik och öppnar upp för ett samarbete med SD, förhoppningvis så bör hans insikter i ekonomi ge honom en viss förståelse för problemen bakom massinvandringen.
Citera
2011-12-08, 00:45
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om man vill leva i etniskt homogena samhällen så är enda möjligheten att göra så i ett kapitalistiskt samhälle där staten på inget sätt alls lägger sig i någon medborgares ekonomi eller livsstil. Bara då blir det möjligt för nationalister att återskapa de etniskt homogena samhällen som staten har utplånat. men nationalister hatar ju kapitalism, nationalister hatar sin egen frihet, nationalister hatar sig själva. De lever i en drömvärld som won't happen.

Nordkorea är ett av världens mest etniskt homogena samhällen, och antagligen det mest homogena, sa diktatur verkar funka bättre om man nu eftersträvar etnisk homogenitet. Speciellt med tanke pa att USA som är ett av de mest kapitaliska länderna är multietniskt ...

Var tror du att du trivs bäst - i Nordkorea eller USA ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in