2018-09-10, 10:07
Medlem
Då valresultatet mer eller mindre är klart stannar SD på 17-18 % medan sossarna trots de senaste årens bilbränder, våldtäkter, skjutningar och allmänt koas endast tappar ca 2,5 % till ca 28 %. Svenska folket har alltså i stort inte ändrat sin politiska uppfattning särskilt mycket. Samtidigt så ser man hur områden som t.ex Rinkeby har ca 75 % S medan V tar en stor del av de resterande rösterna. Lite frågeställningar att reflekters kring:

1 Hur stor inverkan har de sk utanförskapsområdens på valresultat? Kommer denna grupp bli så stor att det kommer bli svårt nästintill omöjligt att få till politisk ändring på allvar?

2 varför är kvinnor, särskilt unga kvinnor så emot SD/afs och nationalism i allmänhet? Borde inte denna grupp stå på barrikaderna pga utvecklingen i Sverige och kräva förändring? Det händer ju i andra sammanhang tex under "knytblusuppropet" då tusentals kvinnor samlades utanför akademien.

3. Finns det någon händelse eller förändring som radikalt skulle kunna ändra på hur folk väljer att gå och rösta?

4. Finns det någon lösning på det tilltagande problemet utanför den politiska arenan? Jag tänker närmast på nån form av systemkollaps som gör att mönniskor vänder sig till varandra istället för att sätta sin tilltro till politikerna.

Ni får gärna komma med egna funderingar. Ovanstående punkter är mest mina egna tankar. Om du rentav har positiva tankar om den allmänna utvecklingen så får du gärna lufta dem också .
Citera
2018-09-10, 10:30
Medlem
politiker.ljugers avatar
Det finns inget som heter sista chansen när det gäller demokrati. Om fyra år är det ett nytt val och ingen vet hur opinionen ser ut då.

Gällande bilbränder, våldtäkter osv så är det inte sossar som genomför dessa. De kan på sin höjd diskuteras hur sossarnas politik har gynnat dessa person som faktiskt genomför dessa saker.

Systemkollaps är varken önskvärt eller troligt. Spelar ingen roll vem du är, ingen tjänar på en kollaps av det svenska samhället.

Det som kommer att hända nu är att politiken i Sverige kommer att påverkas av hur folket har röstat. Majoriteten av det svenska folket önskar mer hårdare tag mot kriminella gäng, islamismen, och en fungerande integration. Det här har nog de flesta partiledare snappat upp och vi kommer nog att se en förändring inom dessa områden under de närmaste fyra åren, oavsett vilka som sitter i regering.
Citera
2018-09-10, 10:33
Bannlyst
Det är kört, det är 4 år till nästa val och under dessa 4 år så kommer hundratusentals nya blattar och negrer komma till Sverige, samtidigt som de som redan är här förökar sig likt insekter med 5-10 barn i varje familj - och dessa röstar på S. 2022 kommer helt enkelt vara för sent för att försöka göra något åt det.

Svensken hade chansen men tog inte den.
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-09-10 kl. 11:00.
Citera
2018-09-10, 10:36
Medlem
tomyhockeys avatar
jag svarar på punkt 2.

kvinnor och yngre tjejer prasslar runt med kameler och svart. i min ort nästan hela gymnasie tjejer prasslar med araber och somalier. allt är nazism. många kvinnor har gift med utlänningar och är stolta allt annat är rasism.
Citera
2018-09-10, 10:36
Medlem
Rödgröna fick 92% tillsammans i Rinkeby. En av få saker vi kan vara säkra på är att i valet 2022 har utomeuropeiska invandrare ökat enormt som väljargrupp.

Tänk på att de som kommit under rekordmottagningen de senaste fyra åren kommer att få medborgarskap under denna mandatperiod. Vilket innebär att de rödgrönas valboskap kommer ha växt väldigt mycket inför nästa val.

Detta århundrade ser liksom 1900-talet ut att bli ännu ett århundrade av sossestyre.

Alla som är trötta på att betala en av världens högsta skatter för undermålig välfärd bör se över vilka möjligheter man har att emigrera. Dubai vore kanske inte så dumt.
Senast redigerad av StoraHavet 2018-09-10 kl. 10:39.
Citera
2018-09-10, 10:47
Medlem
Tur att jag är inte bor i Sverige så jag kan kolla på kollapsen i lugn o ro
#Åland
Citera
2018-09-10, 10:48
Medlem
Talmannen ger förslag till statsminister där riksdagen sedan röster för eller emot kandidaten. Skulle riksdagen inte godkänna förslaget gör talmannen ett nytt försök. Detta har hittills aldrig inträffat. Talmannen kan föra fram sammanlagt fyra förslag. Godkänns inte något av dem ska extra val anordnas inom tre månader.

Förslag 1. Stefan Löfven - Alliansen och SD röstar emot
Förslag 2. Ulf Kristersson - Rödgröna och SD röstar emot
Förslag 3. ?
Förslag 4. ?

Så länge ingen hand sträcks över till SD eller om ena blocket inte lägger ner sina röster, eller att flera partier hoppar över till ett annat block (utom Alliansen+S). Så blir förmodligen varje förslag nedröstat.
Citera
2018-09-10, 10:54
Medlem
tomyhockeys avatar
jag tror förslag 2 Sd kommer rösta på Ulf
Citera
2018-09-10, 10:59
Medlem
Gizurs avatar
Kan bli problem i framtiden att undvika socialdemokratisk statsminister med allt fler invandrare från arabvärlden, när de till så extrem grad röstar vänster.

Stora problemet är på högersidan som är så uppdelade. Trots att vi har närmare 60% röstandel som inte tillhör de rödgröna, kan de rödgröna komma att abonnera på makten så länge som SD är stora och splittrar borgerligheten.
Citera
2018-09-10, 11:15
Medlem
Mackan52s avatar
Finns det liv finns det hopp.
Citera
2018-09-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoraHavet
Rödgröna fick 92% tillsammans i Rinkeby. En av få saker vi kan vara säkra på är att i valet 2022 har utomeuropeiska invandrare ökat enormt som väljargrupp.

Tänk på att de som kommit under rekordmottagningen de senaste fyra åren kommer att få medborgarskap under denna mandatperiod. Vilket innebär att de rödgrönas valboskap kommer ha växt väldigt mycket inför nästa val.

Detta århundrade ser liksom 1900-talet ut att bli ännu ett århundrade av sossestyre.

Alla som är trötta på att betala en av världens högsta skatter för undermålig välfärd bör se över vilka möjligheter man har att emigrera. Dubai vore kanske inte så dumt.

Enligt Migverkets prognos kommer 411 000 nya medborgarskap beviljas fram till 2021, ser mörkt ut.
Citera
2018-09-10, 11:29
Avslutad
3. Finns det någon händelse eller förändring som radikalt skulle kunna ändra på hur folk väljer att gå och rösta?

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Man måste få personliga kännbara konsekvenser för att ändra på sig.

En ekonomisk kris kommer sannolikt förändra opinionen då man;
1. Får en sämre ekonomisk ställning.
2. Mångkulturens baksidor kommer i ett sådant läge visa sig mer då kriminalitet osv eskalerar.

Vem ska betala bidragsinvandringen när svenska skattebetalare behöver hjälp?

I ett sådant läge kommer välfärdens tillstånd visa sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in