2015-11-20, 18:08
Bannlyst
http://www.sydsvenskan.se/asikter/jag-kommer-att-styra-bilen-mot-den-plats-som-folk-i-panik-flyr-ifran-2/
Citat:
Antalet uppsägningar inom polisen fortsätter att öka och fotfolket skriker sig hesa i ett desperat försök att få en dräglig lön. Jag har själv arbetat ett par år som polis i Malmö och har på senaste tiden funderat på att berätta för allmänheten hur illa det ser ut inom polismyndigheten. Utredningshögarna fortsätter att växa och glöden i de unga drivna polisernas ögon blir svagare och svagare för varje arbetspass. Hur skulle jag och mina svenska kollegor klara av ett terrorattentat? Nästa viktiga fråga var "Finns det tunga skyddsvästar till oss?". Det fanns till vissa, men en hel del av oss fick fortsätta arbeta i de lättare västar som främst är avsedda att skydda mot kniv och stickvapen. Men ut i Malmökvällen åkte vi. Utrustade med lätt skyddsväst och en niomillimeterspistol på höften. En obehaglig men ytterst nödvändig mental förberedelse. Den plats som folk i panik flyr ifrån kommer jag att styra bilen emot. Det kommer med största sannolikhet att stryka med ett par poliser på vägen fram, förmodligen på grund av bristfällig förberedelse och utrustning.

På grund av den muslimska bidragsinvandringen som suger ut mer och mer skattepengar för att de inte vill jobba gör att det inte finns några pengar kvar till polismyndigheten, vilket får polisen att tappa sugen allt mer.

Hur kommer det se ut om ett par år tror ni?
Senast redigerad av musselmuslim 2015-11-20 kl. 18:20.
Citera
2015-11-20, 18:18
Medlem
nedboys avatar
Om ett antal år så kommer det att vara shariapoliser och då kommer inte en jävel att våga säga vare sig bu eller bä, för då ryker halsen i en snabb invand handrörelse. Invand från både getters och otrognas stackars halsar.

Blir den svenska polisen tvungen att göra ett ingripande likt den franska polisen nu senast så vete fan hur det kommer sluta. Det blir väl en stackars dialog-polis som får prova först medans polischefen försöker väcka någon som kan ge tillstånd för att använda insatsstyrka? Avvaktande poliser kommer i väntan på att dialogpolisen dras tillbaka diskutera huruvida det är okej att dra sitt vapen. De kan ju bli anmälda om de drar fast de inte hade behövt dra vapnet.

Allvarligt så har jag faktiskt pratat med poliser som för den diskussionen med vapnen.
Citera
2015-11-20, 18:57
Medlem
olasvenssons avatar
Svenska polisen är ett gäng kärringar.

Om ett par år har vi förhoppningsvis inga poliser kvar. Alla får klara sig själva.
Citera
2015-11-20, 19:06
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Om ett par år har vi förhoppningsvis inga poliser kvar. Alla får klara sig själva.
Detta var väl ändå en dålig utopi ?
Citera
2015-11-20, 19:24
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:

Antar att du hade sprungit fram mot en ak47a utan skyddsväst med ärtpistol. Bara för att man "är polis" så finns människan kvar, om "polisen" dör, så dör människan. Men det verkar du inte ha förstått.
Citera
2015-11-20, 19:34
Medlem
niklas12287s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Antar att du hade sprungit fram mot en ak47a utan skyddsväst med ärtpistol. Bara för att man "är polis" så finns människan kvar, om "polisen" dör, så dör människan. Men det verkar du inte ha förstått.

Har svårt att tro att en enkel skyddsväst räddar en ifrån en ak47a..
Citera
2015-11-20, 19:37
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:

Sån tur har vi tyvärr inte.

Man kan inte vara vidare god människa om man väljer att bli polis. Att utföra arbetsuppgifter/order från staten, då har man fel i huvudet. Sätta dit överförfriskade hederliga människor, jaga folk som röker på för eget bruk, sätta dit folk som kör fort och etc.

Sedan förstår jag inte gnället om högre lön. Varför skall just poliser vara speciella? Tänk alla som sliter inom vården och äldreomsorgen och får uppleva hur illa vi exempelvis behandlar våra äldre dagligen, för en skitlön. Man har ju själv valt att bli polis. Passar det inte, så byt jobb som alla andra får göra.
Citera
2015-11-20, 19:41
Medlem
Citat:

Svenska poliser gör ett hästjobb. De ska ha all cred.

Det är inte polisens fel att svenska feminist- och multikulturs-politiker är vekast i hela västvärlden och att de ger polisen och samhället en omöjlig situation.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-20 kl. 19:43.
Citera
2015-11-20, 19:41
Medlem
Polisen blir spottad på, på alla nivåer, och sedan förväntar vi oss att dom skall rycka ut direkt för att möta nästa terrordåd.

Om det är tio krigstränade syrier med varsin AK-47 så kommer det bli både en och sju piketbussar nedsågade innan insatsstyrkan anländer. Framtidens Europa är snart här, och då kommer det krävas militär-polis ala USA för att ta hand om motståndet. Inte kniv-västar och mp5'or.

Jag skulle inte heller vilja arbeta som polis i dagens Sverige, och det kommer inte direkt röra sig mot tryggare tider.
Citera
2015-11-20, 19:44
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12287

Specialvästarna räddar ju iaf mer än vanliga västarna som är till för knivar, förstår du väl?
Citera
2015-11-20, 19:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12287

Är det många svenska poliser som blivit ihjälskjutna av en AK?

I övrigt är det väl ingen nyhet att polisen vill ha mer resurser. Detsamma gäller på varenda arbetsplats i detta land. En skillnad är att polisen genom sitt mediala blickfång har en större möjlighet att påtala detta än andra arbetsgrupper i samhället. Polisen är precis som vilken annan knegare som helst i detta landet inte dum i huvet. Däremot kan de upplevas aningen gnälligare i och med dessa ständigt återkommande medialt uppförstorade "nyheter". Själv spottar jag i näven och drar mitt lass.
Citera
2015-11-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Sån tur har vi tyvärr inte.

Man kan inte vara vidare god människa om man väljer att bli polis. Att utföra arbetsuppgifter/order från staten, då har man fel i huvudet. Sätta dit överförfriskade hederliga människor, jaga folk som röker på för eget bruk, sätta dit folk som kör fort och etc.

Sedan förstår jag inte gnället om högre lön. Varför skall just poliser vara speciella? Tänk alla som sliter inom vården och äldreomsorgen och får uppleva hur illa vi exempelvis behandlar våra äldre dagligen, för en skitlön. Man har ju själv valt att bli polis. Passar det inte, så byt jobb som alla andra får göra.

Detsamma gäller isåfall även vården?
Duger det inte kan dom söka nya jobb.

Idiotiskt resonemang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in