2019-01-28, 21:09
Medlem
Sverige kommer aldrig att bli etniskt homogent. Den gränsen har passerat för länge sedan och det finns ingenting att göra åt det.
De ungar som nu växer upp, växer upp med invandrare och kommer ju såklart inte rösta bort sina egna vänner om ett par år sedan när de ska rösta.
Svenskar lär känna mer och mer invandrare och lär inte rösta bort sina vänner.

Det är helt kört, men jag tror inte att det är en nyhet för de flesta.
Sveriges befolkning just nu så är cirka 23% invandrare eller båda föräldrarna invandrare

Man kan inte kasta ut barn till invandrare eftersom de är ju födda i Sverige, de har inget land och ta vägen och när föräldrarna dör så kan de aldrig bli återvandrade dit för de är ju svenskar.
kanske inte i blodet men rent tekniskt.

Sorgligt för att etniskt homogena länder i västvärlden brukar prestera bättre än multietniska.
Citera
2019-01-28, 21:15
Medlem
Swe1227s avatar
Om inte flyktingvurmarna pressar situationen för långt så det slår bakut. Etnisk rensning är europas paradgren nr 1 som någon skrev... Nu är ju det också en hemsk sak, men kan endock fortfarande hända igen.
Citera
2019-01-28, 21:19
Medlem
JohnJensens avatar
Svag TS. Menar du nu på allvar att du tycker rasblandning är okej?
Om man ska gör allvar av saken så är det minst en förälder född utomlands som gäller, då är väl siffran 30+% ish

Det här är en halvglesyr, bara käbbel. Kom tillbaka till fb när du är en riktig rasist.
Citera
2019-01-28, 21:20
Medlem
skitpuddings avatar
Jag kommer att konvertera till islam och skaffa mig en marockansk ung fru och skaffa barn med henne. Sverige kommer att bli islams fyr, en Nordisk Kalifat eftersom Sverige underkastar sig först och när Danmark, Norge och Finland ser hur fint det är så väljer dom också islam. Tusentals kvinnor i Finland konverterar redan till islam i rasande takt eftersom dom anar att det är den vägen som gäller. Araberna var stora krigare som spred islam över världen och vikingarna var stora krigare och hade kontakt med araberna, så det är bara korrekt och rätt att vi blandar oss med dem. En svensk-arabisk Fyr i Norden, en islamisk polstjärna som visar vägen för resten av mänskligheten!
Citera
2019-01-28, 21:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Sveriges befolkning just nu så är cirka 23% invandrare eller båda föräldrarna invandrare

Det är riktigt ur ett 100% etniskt svenskt framtida samhälle. Den tiden är förbi. Sverige kommer bli som lilla USA men utan kulturell samhörighet. I USA är Florida känt att ha mest sydamerikaner. Så kommer Malmö bli, känt för att ha mest folk från Mellanöstern. Områden i Sverige kommer befolkas av olika etniciteter. Precis som det är i USA, se kartor över deras städer, som New York med Chinatown där kineser bor och Bronx där svarta bor. Skillnaden är att Sverige är ett helt land, men kom i håg att folkmängden är ungefär samma New York som Sverige.

Delning (balkanisering) eller inbördeskrig, ja det är frågan. Oavsett så är sagan runt det framgångsrika lilla konungariket Sverige förbi. Tyvärr kommer vi om 30 år titta tillbaka till 2019 och se Sverige som en idyll.För Sverige väntar nu väldigt stora påfrestningar, ekonomiska, sociala och kulturella.
Citera
2019-01-28, 21:29
Medlem
Du det var länge sedan Sverige var etniskt homogent. Läste du inte historia i skolan? Har vi tur så finns det en sida av släkten som har enbart svenskar.
Citera
2019-01-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Jag kommer att konvertera till islam och skaffa mig en marockansk ung fru och skaffa barn med henne. Sverige kommer att bli islams fyr, en Nordisk Kalifat eftersom Sverige underkastar sig först och när Danmark, Norge och Finland ser hur fint det är så väljer dom också islam. Tusentals kvinnor i Finland konverterar redan till islam i rasande takt eftersom dom anar att det är den vägen som gäller. Araberna var stora krigare som spred islam över världen och vikingarna var stora krigare och hade kontakt med araberna, så det är bara korrekt och rätt att vi blandar oss med dem. En svensk-arabisk Fyr i Norden, en islamisk polstjärna som visar vägen för resten av mänskligheten!
Bara en (1) fru?
Islam är svenskt, det uppfanns här, spreds ned till araberna från Sverige. Vi har alltid haft islam i Sverige.
Citera
2019-01-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Sverige kommer aldrig att bli etniskt homogent. Den gränsen har passerat för länge sedan och det finns ingenting att göra åt det.
De ungar som nu växer upp, växer upp med invandrare och kommer ju såklart inte rösta bort sina egna vänner om ett par år sedan när de ska rösta.
Svenskar lär känna mer och mer invandrare och lär inte rösta bort sina vänner.

Man kan inte kasta ut barn till invandrare eftersom de är ju födda i Sverige, de har inget land och ta vägen och när föräldrarna dör så kan de aldrig bli återvandrade dit för de är ju svenskar.
kanske inte i blodet men rent tekniskt.

Sorgligt för att etniskt homogena länder i västvärlden brukar prestera bättre än multietniska.

Kollade lite på wikepedias lista på BNP per capita. Jag fann inget stöd för att länder i västvärlden som är etniskt homogena presterar bättre. Högt på listan USA, Nederländerna, Schweiz , Sverige tex.
Högt på listan förvisso också Norge, Island tex. Men långt ifrån klockrent.
Etniskt homogena länder i Östeuropa ligger långt ner på listan. Blandade länder som Storbritannien o Frankrike ligger mycket bättre till.
Citera
2019-01-28, 21:38
Medlem
Tiden får väl utvisda.
Citera
2019-01-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Du det var länge sedan Sverige var etniskt homogent. Läste du inte historia i skolan? Har vi tur så finns det en sida av släkten som har enbart svenskar.
Nu har jag läst historia och varit intresserad av nutidshistoria.
Från slutet av 1700 talet fram till andra världskriget hade vi i princip ingen invandring.
Orsaken var desamma som gjorde att vi hade en stor utvandring under denna tid ingen ville vara här missväxt kallt stora umbäranden.
Så helt klart var vi ett ganska homogent folk då.
Och vi har inte under översådlig tid haft en så stor invandring som vi har haft senaste åren, så att det inte kommer att märkas en förändring kan vi alla glömma.
Citera
2019-01-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Svag TS. Menar du nu på allvar att du tycker rasblandning är okej?
Om man ska gör allvar av saken så är det minst en förälder född utomlands som gäller, då är väl siffran 30+% ish

Det här är en halvglesyr, bara käbbel. Kom tillbaka till fb när du är en riktig rasist.
jo men jag har många invandrarkompisar och bla min farmor som är ifrån österrike så jag blir nog aldrig en helrasist. Men det är ju lite oroväckande tycker jag
Citera
2019-01-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
ja kanske blir så tillslut. vi får se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in