2018-04-22, 23:26
Medlem
När man går ute i Stockholm och åker tunnelbana känns det som att det är fler invandrare än svenskar. Överallt är dom. Till och med i mitt bostadsområde som inte domineras av invandrare går dem överallt på vägar och gångvägar. Enligt statistiken utgör utrikes födda 23% procent av befolkningen, medan andelen med utrikes bakgrund (utrikes född eller två utrikesfödda föräldrar) sannolikhet utgör 35-40% av befolkningen. Samtidigt spår man att befolkningen kommer öka till först 11 och sen 12 miljoner inom de närmaste 20 åren. Vi går snabbt mot en majoritet invandrare.

Vad tror ni invandrare kommer rösta på för partier? Inte invandringskritiska partier i alla fall? Dem kommer rösta på partier som S, C, MP och V som vill släppa in ännu fler invandrare. Det är som i USA där man sa att snart är latinamerikaner i majoritet och då kommer inte Republikanerna ha någon chans, innan Trump vann. Skattekraften kommer att erodera, välfärdsstaten kanske kommer att avskaffas eftersom samhällskontraktet inte följs av människor längre. Hela Sverige kommer att bli som Malmö eller Södertälje. Eller så kommer skatterna att höjas till orimliga nivåer, medan välfärden kommer försämras och ingen kommer vilja arbeta vitt. Hur fan kunde det gå så här snabbt? Jag tyckte inte ens att invandringen var ett problem före 2015.

Har ni förstått att det redan är för sent? Valet i höst kan inte hindra den här utvecklingen. Sverige är redan förlorat.
Citera
2018-04-22, 23:36
Medlem
Men okej du skriver ett inlägg som 1000000000 andra inlägg på flashback.

Ta ett par djupa andetag och acceptera hur det är. Ingen gillar mena invandrarna men det är inte så jävla enkelt att få bort de nu
Citera
2018-04-22, 23:37
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
När man går ute i Stockholm och åker tunnelbana känns det som att det är fler invandrare än svenskar. Överallt är dom. Till och med i mitt bostadsområde som inte domineras av invandrare går dem överallt på vägar och gångvägar. Enligt statistiken utgör utrikes födda 23% procent av befolkningen, medan andelen med utrikes bakgrund (utrikes född eller två utrikesfödda föräldrar) sannolikhet utgör 35-40% av befolkningen. Samtidigt spår man att befolkningen kommer öka till först 11 och sen 12 miljoner inom de närmaste 20 åren. Vi går snabbt mot en majoritet invandrare.

Vad tror ni invandrare kommer rösta på för partier? Inte invandringskritiska partier i alla fall? Dem kommer rösta på partier som S, C, MP och V som vill släppa in ännu fler invandrare. Det är som i USA där man sa att snart är latinamerikaner i majoritet och då kommer inte Republikanerna ha någon chans, innan Trump vann. Skattekraften kommer att erodera, välfärdsstaten kanske kommer att avskaffas eftersom samhällskontraktet inte följs av människor längre. Hela Sverige kommer att bli som Malmö eller Södertälje. Eller så kommer skatterna att höjas till orimliga nivåer, medan välfärden kommer försämras och ingen kommer vilja arbeta vitt. Hur fan kunde det gå så här snabbt? Jag tyckte inte ens att invandringen var ett problem före 2015.

Har ni förstått att det redan är för sent? Valet i höst kan inte hindra den här utvecklingen. Sverige är redan förlorat.

Jag har insett detta för länge sedan. Problemet är att det finns många där ute som inte förstår hur allvarligt det är. Även om alla skulle rösta rätt i det här valet, så kanske det inte kommer att lösa något. Fast då kanske det inte blir värre på ett tag, i alla fall.
Senast redigerad av Ordpistolen 2018-04-22 kl. 23:39.
Citera
2018-04-22, 23:39
Medlem
Insyn5s avatar
Lägg ner med din jävla defaitist.
Citera
2018-04-22, 23:49
Medlem
Det är bra att ni också förstår det. Men jag har inte förstått det förrän nu. Det har liksom varit en process från kaoset 2015 tills att jag inser att allt redan är kört nu.

Dessutom känns det som att invandrarna är överallt när man rör sig utomhus. Dem är fler än oss svenskar. Är det så att alla som kom 2015 nu har kommit ut i samhället eller jag inte tänkt på det innan, kan man fråga sig?
Citera
2018-04-22, 23:55
Medlem
Jeppe du får ta och lugna dig lite. Att samhället ser ut som det gör har stöd hos majoriteten av det svenska folket, och har haft det länge. Trivs du inte så går det bra att flytta.
Citera
2018-04-23, 00:01
Medlem
Res dig, ta dig i kragen och gör din plikt! Du vill väl inte vara en del av problemet?

"If this keeps going the mexicans are going to outnumber the humans." - Daniel Carver
Citera
2018-04-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jeppe du får ta och lugna dig lite. Att samhället ser ut som det gör har stöd hos majoriteten av det svenska folket, och har haft det länge. Trivs du inte så går det bra att flytta.

Stämmer väl visserligen inte då partierna har kört sitt eget race i den här frågan. Och ja, jag funderar på det. Först måste jag bara skaffa en utbildning som går att använda utomlands också.

Sorry, men jag har verkligen inte begripit detta förrän praktiskt taget nu, det är därför jag är så chockad.
Citera
2018-04-23, 00:11
Medlem
Om allt är kört, då kan väl TS med flera ge upp och tänka på något annat. Jag gissar att de flesta här inte har ett övergripande ansvar för Sverige, och inte heller får betalt för att ta ett sådant ansvar.

Alla i Sverige är invandrare. De första kom före inlandsisen. Våra förfäder kom i olika omgångar. Jag har beställt ett DNA-test för att få reda på när mina förfäder kom till Sverige.

Om ni känner stor oro - tala med en läkare eller en psykolog. Det kanske är positivt när ni känner starkt att det är kört. Ge upp då och sköt jobbet bara. Det räcker. Större ansvar än så har du inte.
Citera
2018-04-23, 00:21
Medlem
Du har rätt. Men jag känner verkligen ett enormt ansvar för Sverige. Kanske inte borde göra det.
Citera
2018-04-23, 00:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Vad fan har du levt under för sten?
Citera
2018-04-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil

Så är det. Sveriges enda hopp är någon svart svan-händelse. Extrem finanskris, rysk invasion, naturkatastrof, osv. Finanskris är nära, men frågan är om folk ens kommer bry sig, eller om de bara kommer att gå med på att skära ner på sjukvård, skola, äldrevård, polis, mm. för att finansiera bidragen.
Det finns inget som enskilda personer kan göra. Det föds 100 000 invandrare om året, in kommer 100 000 till, ger 550 om dagen. Det blir i runda slängar ett 9/11 i veckan. Inte ens lönt att försöka alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in