Citat:
Ursprungligen postat av
MohammadEneborg
Jag är medlem på många andra forum, varför jag är medlem här vet jag inte men vill göra en följfråga till dig själv. Varför har ni "anonymitet" för, för att man ska kunna hata utan bli störd? Annars ser jag inte poängen med anonymitet?
Är det kutym med anonymitet? Ska man behöva vara rädd för att diskutera politik, historia? Vad är det som är så viktigt med anonymitet i din värld på ett forum?
Flashback skiljer sig mot andra forum genom att du här även kan diskutera känsliga frågor, som skulle vara svåra och vissa fall helt omöjliga att diskutera om användaren inte kunde vara anonym.
För att förstå varför det är så viktigt att medlemmarna kan vara anonyma, så rekommenderar jag dig att besöka något av följande forum:
(FB) Psykisk hälsa,
(FB) Barn och familj,
(FB) Relationsakuten,
(FB) Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet,
(FB) Drogakuten,
(FB) Drogrehabilitering och
(FB) BDSM, fetischism, parafili och kinky sex. Bara för att nämna några forum där anonymitet ofta kan vara viktig.
Du väljer själv om du vill vara anonym. Detta är frivilligt.
Vad "hat" har med anonymitet att göra vet jag inte. Det går väl alldeles utmärkt att hata utan att vara anonym, om detta är vad som du anser viktigt. I övrigt så är din fråga något OT, då vi diskuterar A12/IFI/SIG i denna tråd, och inte varför det är viktigt att kunna vara anonym på Flashback.
Om du vill veta mer om hur våra regler ser ut, och varför de finns, så rekommenderar jag denna sida:
https://www.flashback.org/regler
admin