2019-06-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det blir så när människor naggar på yttrandefriheten. Du vet aldrig vem du talar med. Du litar inte på någon/ något.
Gäller att våga riskera att bli hängd för alla andras skull.
Och det gäller för alla som inte blir hängda att inte låta den som hängs, hängas ensam.
Jag tycker att det är för jävligt att man skall kalla det fria ordet för " näthat" och
någon " smartskalle" har kommit på att man kan kalla motstånd för " näthat"
Yttrandefriheten skall tillämpas, du får inte låta dig skrämmas till tystnad. Blir du tyst har du accepterat maktövergrepp.
Blir du tyst har du accepterat SIG- gruppen.

Så är det. I Sverige cuckar man dock duktigt och låter sig och sin familj köras över av PK, narcissister och andra sjuka rödvinskommunister. De behöver få mer temperament som blattarna. Det är bara att ladda magasinet och ta ner de som trackar en när de minst annar det efter en kartlägning om deras rörelse mönster.
Citera
2019-06-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det skiljer sig mellan olika annonsörer, men de flesta kan idag se varifrån deras trafik kommer.
De som annonserar får all statistik från Flashback. Vi lämnar inte ut uppgifter till Google Analytics eller motsvarande.

Om du klickar på en länk, oavsett det är en banner eller en länk i någon diskussion, så kan mottagaren troligtvis se din IP-adress. Jag har inga skäl att tro att det funnits några oseriösa företag som annonserar i syfte att kartlägga användare, men teoretiskt är det givetvis möjligt.

admin

Hur är det med avatarer, är de via Flashback servrarna eller externa källor?
Citera
2019-06-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det verkar som den här tråden mest används av folk i SIG-gruppen?
Undrar hur många trollkonton SIG-gruppen har på Flashback. Verkar vara hundratals.
Citera
2019-06-12, 13:16
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Hur är det med avatarer, är de via Flashback servrarna eller externa källor?

Flashbacks servrar.

admin
Citera
2019-06-12, 13:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Så är det. I Sverige cuckar man dock duktigt och låter sig och sin familj köras över av PK, narcissister och andra sjuka rödvinskommunister. De behöver få mer temperament som blattarna. Det är bara att ladda magasinet och ta ner de som trackar en när de minst annar det efter en kartlägning om deras rörelse mönster.

Jag tycker att just näthatsklassificering är ett hot mot yttrandefriheten.
Nej svensken behöver resa sig upp från cucktillverkare, inte bli som det du säger, en temperamentfull blatte, och sedan är det inte alla "blattar" som har temperament och en hel del " blattar" är även de söndercuckade.
För mig får man vara vad man vill så länge jag får säga vad jag vill om den saken.
Även om jag avskyr det SIG- gruppen sysslar med så skulle jag inte hota dem till tystnad.
Däremot vill jag möta dem på lika villkor.
Obs! Jag föredrar att ladda magasinet med ord.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-06-12 kl. 13:31.
Citera
2019-06-12, 13:37
Medlem
Citat:
Det har sedan jag avslöjade denna grupp framförts ett flertal hot mot Flashback. Flera av dem är så allvarliga att de inte ens kan bli återgivna, men jag anser att det samtidigt är viktigt detta uppmärksammas.

Jag kommer därför att göra ett undantag, och posta delar av två inlägg som den numera bannlysta medlemmen Ux postade på forumet tidigare i veckan. Inläggen innehåller hot mot flera fysiska personer, och jag har i mina citat antingen utelämnat namn eller ersatt dessa med N.N. Jag har däremot behållit ordet ordet INTRE i citaten, som är Kents nättidning, och som jag tidigare i dessa trådar kallar för IFI.

2019-06-10, 10:25:

"Synd att N.N. inte träffade dig med ett skott i din panna de åren han hotade dig, hoppas innerligt att någon bombar sönder era servrar i Manhattan, så du får börja jobba på riktigt din fitta!"

"Din 00-tals hemsida kommer vara över, men Du kommer vara över på riktigt."

"N.N. och de andra som sitter på hemliga adresser kommer få sin spruta i rätt tid för de dom som har stöttat er hit och dit, men först ska vi hitta era adresser också, och efter det så är det vi som väljer plats, tid och datum för när ni ska möta er död."

"Fortsätt skratta, men INTRE är närmare än vad du tror. Och vi är många som stöttar, inte för att vi skulle vara emot näthat, men för att vi hatar ditt fula ansikte samt den nepotism som har styrt här."

2019-06-10, 11:17

"Jag stöttar bara INTRE ... slå till när man väl fått reda på alla hemliga adresser som många av dessa töntar gömmer sig bakom. "möta er död" är nog mer deras undergång och hela den här sidans undergång också."

admin

Fy fan rent ut sagt. Det där i kombination med allt Kent Karlsson skrivit i skärmdumparna om vad han kallar självförsvar. Som han skriver INTE framför för att gå fri. Åtalbart. Jag kan se reklam på sidorna här och störs inte alls av det.
Citera
2019-06-12, 13:44
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Undrar hur många trollkonton SIG-gruppen har på Flashback. Verkar vara hundratals.

Det är omöjligt svara på, men jag utgår ifrån att alla konton som angriper Flashback, men samtidigt avstår från att angripa SIG, är direkt eller indirekt kopplade till gruppen.

Det finns goda skäl till att kritisera Flashback, och vi kan givetvis bli bättre på en mängd olika områden. Men när oskyldiga människor hotas och skadas, och det saknas någon som helst självkritik, så undergräver man enligt mig sin egen trovärdighet. Men det är min åsikt, och det finns säkert de som tycker annorlunda.

Att som några användare påstå att Hobbex får skylla sig själva, och försvara hur gruppen angriper företag, är inget som en "normal" kritiker skulle påstå. Eller som när man försöker flytta fokus. Skriva att ägaren är miljoner, så detta är ett ickeproblem. Sådana inlägg är - enligt mig - alla postade av medlemmar i A12/SIG. Något jag givetvis inte kan bevisa, men som enligt mig enbart personer i denna grupp, eller motsvarande, skulle hävda.

Men det har även framförts saklig kritik mot Flashback i trådarna, och jag vill understryka att jag skiljer på saklig och osaklig kritik. Jag tycker därför att det är viktigt att understryka att denna grupp är fundamentalister, och att de flesta som är kritiska mot Flashback är betydligt friskare.

Jag kommer senare att återkomma till den sakliga kritiken som framförts mot Flashback, men anser att det var viktigt att först belysa A12/SIG/IFI innan vi började med självkritik. Även om jag inte har några problem att kommentera sådant i korthet även i denna tråd

Det vore dock högst olyckligt ifall någon ansåg att vi anser att alla som är kritiska till Flashback är korkade. Så är det givetvis inte. Så till er som riktat kritik mot Flashback, och anser att vi även ska vara självkritiska och se vår egen del av problemet, så vill jag säga att vi gör detta, och att jag kommer att belysa detta också. Men inte i denna tråd, då jag anser att er kritik bör lyftas i en mer neutral tråd. Men jag postar detta svår, så ni är medvetna om att jag läst era inlägg.

admin
Citera
2019-06-12, 13:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Det är omöjligt svara på, men jag utgår ifrån att alla konton som angriper Flashback, men samtidigt avstår från att angripa SIG, är direkt eller indirekt kopplade till gruppen.

Det finns goda skäl till att kritisera Flashback, och vi kan givetvis bli bättre på en mängd olika områden. Men när oskyldiga människor hotas och skadas, och det saknas någon som helst självkritik, så undergräver man enligt mig sin egen trovärdighet. Men det är min åsikt, och det finns säkert de som tycker annorlunda.

Att som några användare påstå att Hobbex får skylla sig själva, och försvara hur gruppen angriper företag, är inget som en "normal" kritiker skulle påstå. Eller som när man försöker flytta fokus. Skriva att ägaren är miljoner, så detta är ett ickeproblem. Sådana inlägg är - enligt mig - alla postade av medlemmar i A12/SIG. Något jag givetvis inte kan bevisa, men som enligt mig enbart personer i denna grupp, eller motsvarande, skulle hävda.

Men det har även framförts saklig kritik mot Flashback i trådarna, och jag vill understryka att jag skiljer på saklig och osaklig kritik. Jag tycker därför att det är viktigt att understryka att denna grupp är fundamentalister, och att de flesta som är kritiska mot Flashback är betydligt friskare.

Jag kommer senare att återkomma till den sakliga kritiken som framförts mot Flashback, men anser att det var viktigt att först belysa A12/SIG/IFI innan vi började med självkritik. Även om jag inte har några problem att kommentera sådant i korthet även i denna tråd

Det vore dock högst olyckligt ifall någon ansåg att vi anser att alla som är kritiska till Flashback är korkade. Så är det givetvis inte. Så till er som riktat kritik mot Flashback, och anser att vi även ska vara självkritiska och se vår egen del av problemet, så vill jag säga att vi gör detta, och att jag kommer att belysa detta också. Men inte i denna tråd, då jag anser att er kritik bör lyftas i en mer neutral tråd. Men jag postar detta svår, så ni är medvetna om att jag läst era inlägg.

admin
Jag tänker lite som dig. Att flytta fokus från ämnet till att rikta det mot att ägaren är miljonär är i slutänden ett sätt att säga " håll käften" ännu en gång.
Citera
2019-06-12, 14:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag känner stort obehag både till den här tråden och till den grupp som diskuteras. Anklagelserna haglar i båda riktningarna , personuppgifter läggs ut och hatarna på ömse sidor firar triumfer.

Jag skrev tidigare om min väninna som av den aktuella gruppen felaktigt outades som modd här på Flashback. Det gällde både hennes artistnamn och hennes riktiga namn.

Men även på Flashback har det skrivits mycket om henne. Även här outades hennes riktiga namn. Min väninna verkade då som sexarbetare och har över 150 kommentarer i den tråd som handlar om henne. Omdömen får man kanske tåla i den branschen men att outas och sen sakna möjlighet att få det raderat är för jävligt. Dessutom off topic i den delen av forumet.

Så vad jag ser här är en fight mellan två falanger som i sken av försvar för yttrandefriheten lever ut sin lust att förtala och hota varandra. Lika illa från båda sidor.

Nu ska jag lämna de här vedervärdiga trådarna och istället uppsöka andra platser på Flashback där luften är lite lättare att andas.

Citat:
Vill inte bli indragen i detta men nog har det outats adresser och namn i de här trådarna på samma sätt som det gjorts på motståndarsidans sidor. Självklart upplevs det som hotfullt för alla som blir exponerade.

Ja, det var tråkigt för min väninna det som hände och skulden är lika stor mellan Flashback och den andra gruppen. Hon har fått betala ett högt pris för några aggressiva alfahanars rätt till sin "yttrandefrihet".

Tycker det hela känns väldigt olustigt

Citat:
Min väninna valde att lämns alla sociala medier och börja ett nytt liv. Tyvärr så poppar hennes tråd på Flashback upp tid efter annan, typ, -" någon som vet vad hon gör idag"? Så jävla onödigt och taskigt.

Sen har vi denna SIG-grupp som pekar ut henne som kvinnlig modd här på Flashback. Med artistnamn, FB-nick och verkliga namn
med adress.

Helt galet med tanke på att min väninna avskyr Flashback men ryktena började gå i umgängeskretsen.

Kan också tillägga att hon fortfarande håller sig borta från sociala medier som oförskyllt gjort henne så illa.

Hon har fått betala ett högt pris för det här tjafset.

Du får gärna skicka ett PM till mig och uppdatera mig om de problem Flashback skapat för din väninna.

Jag tror inte att jag behöver kommentera SIG:s agerande, att felaktigt hänga ut din vännina som moderator, då jag är övertygad om att vi tycker ungefär samma sak om detta.

Däremot så är jag intresserad av Flashbacks roll i ditt exempel. Jag är inte säker på vilken tråd du syftar på, och jag ser få skäl till att den postas i den här tråden (då det sannolikt enbart skulle öka skadan). Men om du vill diskutera Flashbacks roll i den aktuella situationen publikt så är det OK för mig. Om inte, så får du gärna skicka mig ett PM så ska jag titta närmare på detta.

admin
Citera
2019-06-12, 15:02
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Dom verkar väldigt aktiva med att hota bla Flashbacks annonsörer och även enskilda mods vilket kan bli problematiskt i längden för Flashbacks överlevnad, det är såklart även olagligt och bör stoppas snarast..

Det andra tramset dom begagnar sig av, den så kallade kartläggningen av medlemmar kan väl främst ses som problematisk när helt fel personer hängs ut. Det problemet finns ju även här på FB men görs av enskilda medlemmar och inte av ”ansvarig utgivare” aka kuk-Kent med stulen identitet Linnar.

Något som förvånar i tråden är att så många säger sig värna yttrandefriheten men klarar inte ens av att stödja den med så enkla medel som att göra sig tillgänglig för annonser utan använder sig av adblock även här på FB.
Så jävla pinsamt.

Ja det är jävligt pinsamt minst sagt att vissa använder Ad-Block och samtidigt säger sig vilja försvara yttrandefriheten och därmed ser till att försvaga Flashbacks inkomstmöjligheter. Men sådana individer är som jag ser det cancersvulster, sådana finns alltid. Människor som vill ta del av möjligheterna men vägrar bidra eller i detta fall direkt förstör för sidan via att hämma dess annonsmöjligheter.

Flashback har haft många mäktiga personer emot sig och Laila Freiwalds fick faktiskt avgå pga ministerstyre. Hon ringde upp polisen, bad dessa stänga ner Flashback. Polisen lydde och detta kom ut till allmän kännedom varpå hon blev av med jobbet och Flashback återställdes

Så vi har lyckats resa oss förut och till och med triumfera. Dessa patetiska figurer som nämns i tråden är ju dock väldigt lätta att besegra. Tänk bara vilken effekt det skulle få om alla i Helenas område visste att hon var nekrofil och dessutom basunerade ut det till alla arbetsgivare, potentiella partners och grannar.

Det är rätt symptomatiskt för sådana individer att själva ha den värsta smutstvätten.

Men de kommer misslyckas grovt såklart. För varje drag de gör så kommer Flashback svara 10-falt
Citera
2019-06-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerobong
Fy fan rent ut sagt. Det där i kombination med allt Kent Karlsson skrivit i skärmdumparna om vad han kallar självförsvar. Som han skriver INTE framför för att gå fri. Åtalbart. Jag kan se reklam på sidorna här och störs inte alls av det.
Håller med och begår man inte bedrägerier och andra brott hamnar folk oftasts inte på flashback. Nu är dom här igen för dom inte kan låta bli den brottsliga banan. Det är konstigt att dom inte bara går vidare i livet och försöker. Är deras namn så dragen i smutsen så kan dom ju byta och kanske tom. helt identitet och hoppas på en bättre nystart som goda medborgare.

Nu är väl inte flashback och dess användare inte världens bästa människor heller, inklusive mig själv och visst skulle större krav på att inte släpa människors namn i smutsen kunna införas men i det stora hela drabbar det mest brottsligar och offentliga skumma figurer. Det är svårt med yttrandefrihet och dess ansvar men jag tycker ändå flashback lyckas bra ändå. Tidningar i detta land har ju inga forum alls där alla människor kan skriva av sig och stöta och blöta åsikter fritt, det här är allt vi har. Orsaken till att MSM inte har det är ju naturligtvis för att det motverkar den propaganda dom vill föra ut, vänster, höger eller vad det nu kan vara.

Jag ser också reklamen här och den är bra upplagd, inte störande som på så många, många andra ställen idag. Fler forum och tidningar skulle ta efter det upplägget och folk även stänga av blockerare för denna sajt då dom troligen tänker på användare och läsbarhet.
Citera
2019-06-12, 15:52
Medlem
Citat:

Uppenbart falskt. Jag är inte medlem i den här hatgruppen.

Jag antar du anmäler dig själv för 1.06?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in