Citat:
Ursprungligen postat av
Staropramen777
Undrar hur många trollkonton SIG-gruppen har på Flashback. Verkar vara hundratals.
Det är omöjligt svara på, men jag utgår ifrån att alla konton som angriper Flashback, men samtidigt avstår från att angripa SIG, är direkt eller indirekt kopplade till gruppen.
Det finns goda skäl till att kritisera Flashback, och vi kan givetvis bli bättre på en mängd olika områden. Men när oskyldiga människor hotas och skadas, och det saknas någon som helst självkritik, så undergräver man enligt mig sin egen trovärdighet. Men det är min åsikt, och det finns säkert de som tycker annorlunda.
Att som några användare påstå att Hobbex får skylla sig själva, och försvara hur gruppen angriper företag, är inget som en "normal" kritiker skulle påstå. Eller som när man försöker flytta fokus. Skriva att ägaren är miljoner, så detta är ett ickeproblem. Sådana inlägg är - enligt mig - alla postade av medlemmar i A12/SIG. Något jag givetvis inte kan bevisa, men som enligt mig enbart personer i denna grupp, eller motsvarande, skulle hävda.
Men det har även framförts saklig kritik mot Flashback i trådarna, och jag vill understryka att jag skiljer på saklig och osaklig kritik. Jag tycker därför att det är viktigt att understryka att denna grupp är fundamentalister, och att de flesta som är kritiska mot Flashback är betydligt friskare.
Jag kommer senare att återkomma till den sakliga kritiken som framförts mot Flashback, men anser att det var viktigt att först belysa A12/SIG/IFI innan vi började med självkritik. Även om jag inte har några problem att kommentera sådant i korthet även i denna tråd
Det vore dock högst olyckligt ifall någon ansåg att vi anser att alla som är kritiska till Flashback är korkade. Så är det givetvis inte. Så till er som riktat kritik mot Flashback, och anser att vi även ska vara självkritiska och se vår egen del av problemet, så vill jag säga att vi gör detta, och att jag kommer att belysa detta också. Men inte i denna tråd, då jag anser att er kritik bör lyftas i en mer neutral tråd. Men jag postar detta svår, så ni är medvetna om att jag läst era inlägg.
admin