2021-06-16, 19:26
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Han är ändå mycket mindre aktiv nu än vad han var förr, till och med jämfört med innan jag började störa honom och lägga upp fakta på min sida förra hösten. Nu har han "gömt" eller raderat alla outningar, skriver knappt något, och har antingen lämnat eller blivit väldigt inaktiv på de forum och sidor jag hittat honom på.

Jag tror att han börjar bli lite för gammal för att orka med.

Personen har bytt fokus. Sitter numera och försöker hålla liv i ett dött forum. Genom att låtsas vara intressered av några ämnen där det trots allt finns någon som skriver. Användaren har ju uppgivit att det skulle vara paus med postandet under sommaren p.g.a. något projekt, så gick det med det. Att sitta och posta på ett forum där de flesta ämnen har noll postningar det här året säger en del. Vissa ämnen har ingen postat i överhuvudtaget. Surfa in på det där eländiga forumet så framgår allt.
Citera
2021-06-16, 20:39
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Personen har bytt fokus. Sitter numera och försöker hålla liv i ett dött forum. Genom att låtsas vara intressered av några ämnen där det trots allt finns någon som skriver. Användaren har ju uppgivit att det skulle vara paus med postandet under sommaren p.g.a. något projekt, så gick det med det. Att sitta och posta på ett forum där de flesta ämnen har noll postningar det här året säger en del. Vissa ämnen har ingen postat i överhuvudtaget. Surfa in på det där eländiga forumet så framgår allt.
Han har försökt att posta med några nya konton där för att han hatar att folk känner till hans konto. Det räcker med att kontakta honom och nämna ett misstänkt konto och då slutar inläggen från det kontot direkt.
Ironiskt med tanke på vad han säger om "fega anonyma Flashbackare".
Citera
2021-06-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Citat:
Han har försökt att posta med några nya konton där för att han hatar att folk känner till hans konto. Det räcker med att kontakta honom och nämna ett misstänkt konto och då slutar inläggen från det kontot direkt.
Ironiskt med tanke på vad han säger om "fega anonyma Flashbackare".

Själv förstår jag inte ens varför de har en massa delforum när det är noll aktivitet. Eller väldigt låg aktivitet. Det skulle just nu räcka med ett enda delforum som täcker alla resefrågor, som exempel. Istället för att dela upp det i världsdelar/kontinenter och en forumdel för övriga resefrågor. Samma sak gäller exempelvis sport. För att senare eventuellt skapa fler delforum om/när det blir mer aktivitet. När det är mycket aktivitet och det finns risk för att det blir "rörigt" att blanda olika samtalsämnen etc, så vore det logiskt att dela upp det i olika delforum. Men inte nu när det knappt är någon aktivitet gällande vissa ämnen. Så som det ser ut nu, så får man knappast ett positivt intryck av forumet och dess aktivitet i alla fall.

Det värsta har väl varit när någon/några har spammat Flashback, särskilt nattetid, och försökt värva medlemmar till det forumet. Det verkar gå lite i perioder, och nu har jag inte sett det på ett tag. Men jag kanske har missat det vid några tillfällen också. Inte så att jag har stenkoll direkt. Även om jag aldrig riktigt har begripit mig på varför. De flesta där tycks vara rätt hatiska till Flashback, och man är inte direkt välkommen om man har något positivt att säga. Eller något som kan tolkas som positivt eller till Flashbacks försvar. Försöker man spamma Flashback på det sättet som de har gjort, så får de vara beredda på att folk får en negativ uppfattning om det forumet. Samtidigt som man tar risken att 'värva' Flashback-positiva/neutrala användare. När de mest verkar vilja ha hatiska motståndare/kritiker. Då deras mest populära/aktiva tråd går ut på att spy galla över Flashback.

Alla som har ett användarkonto där tillhör dock inte Kent eller gänget. Jag har exempelvis ett konto där, och jag har ingenting med dem att göra. Kan finnas fler flashbackare och andra som saknar koppling till det gänget på det forumet.
Citera
2021-06-16, 22:06
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Själv förstår jag inte ens varför de har en massa delforum när det är noll aktivitet. Eller väldigt låg aktivitet. Det skulle just nu räcka med ett enda delforum som täcker alla resefrågor, som exempel. Istället för att dela upp det i världsdelar/kontinenter och en forumdel för övriga resefrågor. Samma sak gäller exempelvis sport. För att senare eventuellt skapa fler delforum om/när det blir mer aktivitet. När det är mycket aktivitet och det finns risk för att det blir "rörigt" att blanda olika samtalsämnen etc, så vore det logiskt att dela upp det i olika delforum. Men inte nu när det knappt är någon aktivitet gällande vissa ämnen. Så som det ser ut nu, så får man knappast ett positivt intryck av forumet och dess aktivitet i alla fall.

Det värsta har väl varit när någon/några har spammat Flashback, särskilt nattetid, och försökt värva medlemmar till det forumet. Det verkar gå lite i perioder, och nu har jag inte sett det på ett tag. Men jag kanske har missat det vid några tillfällen också. Inte så att jag har stenkoll direkt. Även om jag aldrig riktigt har begripit mig på varför. De flesta där tycks vara rätt hatiska till Flashback, och man är inte direkt välkommen om man har något positivt att säga. Eller något som kan tolkas som positivt eller till Flashbacks försvar. Försöker man spamma Flashback på det sättet som de har gjort, så får de vara beredda på att folk får en negativ uppfattning om det forumet. Samtidigt som man tar risken att 'värva' Flashback-positiva/neutrala användare. När de mest verkar vilja ha hatiska motståndare/kritiker. Då deras mest populära/aktiva tråd går ut på att spy galla över Flashback.

Alla som har ett användarkonto där tillhör dock inte Kent eller gänget. Jag har exempelvis ett konto där, och jag har ingenting med dem att göra. Kan finnas fler flashbackare och andra som saknar koppling till det gänget på det forumet.
Administratören och medlemmarna klagar ofta på att deras regelbrytande inlägg med reklam för friaordet tas bort. De tror att det handlar om censur, deras simpla hjärnor verkar inte förstå hur det mycket enkla regelverket funkar.

Nej, självklart är inte alla där Kent. Jag antar att du säger det pga ett särskilt konto som jag felaktigen misstänkte var Kent och som jag erkänt i tråden att jag felbedömde. Den enda anledningen att jag trodde att det var han var att det blev registrerat direkt efter att Kent blev avstängd, samt det överdrivet arga svaret jag fick på att bara säga något i stil med "Hej Kent". Jag borde förstått att Kent inte är den enda psykiskt instabila personen på det forumet.

Man kan se vilka konton som tillhör honom väldigt enkelt tack vare hans unika skrivsätt och ämnena han pratar om, så nu går jag enbart på det. Att han är i 70-års-åldern gör det särskilt lätt att känna igen hans språk.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-06-16 kl. 22:39.
Citera
2021-06-16, 23:24
Medlem
Citat:
Administratören och medlemmarna klagar ofta på att deras regelbrytande inlägg med reklam för friaordet tas bort. De tror att det handlar om censur, deras simpla hjärnor verkar inte förstå hur det mycket enkla regelverket funkar.

Nej, självklart är inte alla där Kent. Jag antar att du säger det pga ett särskilt konto som jag felaktigen misstänkte var Kent och som jag erkänt i tråden att jag felbedömde. Den enda anledningen att jag trodde det var för att det blev registrerat direkt efter att Kent blev avstängd, samt det överdrivet arga svaret jag fick på att bara säga något i stil med "Hej Kent". Jag borde förstått att Kent inte är den enda psykiskt instabila personen på det forumet.

Man kan se vilka konton som tillhör honom väldigt enkelt tack vare hans unika skrivsätt och ämnena han pratar om, så nu går jag enbart på det. Att han är i 70-års-åldern gör det särskilt lätt att känna igen hans språk.

Det är rätt vanligt att man inte får syssla med reklam/annonsering och liknande. Inte bara på Flashback. Det är en vanlig regel på diverse forum, Facebook-grupper och liknande. Jag tror till och med att en av deras ursprungliga regler var om reklam. Nu har de ändrat det. Nu ser jag inte reglerna, men vill minnas att den regeln plockades bort efter ett tag. I samband med att reglerna uppdaterades, vilket har skett några gånger. Tidigare var det också möjligt att rapportera inlägg/trådar specifikt för reklam/annonsering, men nu har rapporteringsfunktionen ändrats också. Nu finns ingen lista med alternativ som man kan välja mellan, utan nu ska man ange orsak till rapporteringen istället. Några alternativ finns inte, utan man ska endast skriva motivering/orsak.

Att man har en regel mot reklam/annonsering är inte samma sak som censur, men de verkar tro det.

Det kontot var inte enda anledningen faktiskt. Har exempelvis sett en annan person skriva i denna tråd att h*n har ett konto på det forumet. Det verkar också vara en 'fristående' filur. Därför skrev jag att det kan finnas fler flashbackare och andra som har konto där, så men saknar koppling till dem. Speciellt med tanke på att deras spammande trots allt kan ha lockat till sig en del nya användare. Och det går att läsa inläggen där och tolka det lite hursomhelst. Jag tror att somliga som skriver där kan sakna koppling till Kent och gänget, men är inte helt säker. Så det är rena spekulationer.
Citera
2021-06-16, 23:55
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Det kontot var inte enda anledningen faktiskt. Har exempelvis sett en annan person skriva i denna tråd att h*n har ett konto på det forumet. Det verkar också vara en 'fristående' filur. Därför skrev jag att det kan finnas fler flashbackare och andra som har konto där, så men saknar koppling till dem. Speciellt med tanke på att deras spammande trots allt kan ha lockat till sig en del nya användare. Och det går att läsa inläggen där och tolka det lite hursomhelst. Jag tror att somliga som skriver där kan sakna koppling till Kent och gänget, men är inte helt säker. Så det är rena spekulationer.
Jag är medveten om att det finns flera personer på det forumet och jag tror att det bara är 2-3 personer som känner Kent och vet vilka konton han använder. Fler än så läser Sigmag dock.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-06-17 kl. 00:14.
Citera
2021-06-20, 18:07
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Det är väldigt allvarligt när man försöker tysta o censurera yttrandefriheten!

Den här hatgruppen verkar vara besatta av att alla ska följa lagen (syftar på bl.a artikel 12). Alla utom de själva naturligtvis! De ägnar sig åt att kartlägga personer bakom alias på Flashback, o bara det är ett brott (man får inte föra register över personer hur som helst) samt att utföra överbelastningsattacker mot Flashback, det är naturligtvis också olagligt.

Allt detta p.g.a att en kvinna inte tålde att hennes nekrofila läggning avslöjades? Jag tycker själv att nekrofili är ganska bisarrt o det är av allmänintresse när sådant avslöjas. Man måste kunna få diskutera kriminalfall. Sånt kan inte få tystas ner!

Vill de att andra ska visa respekt? Är det respekt mot de döda att onanera med skelett?
Senast redigerad av HoboWithAShotgun 2021-06-20 kl. 18:22.
Citera
2021-06-20, 23:07
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoboWithAShotgun
Det är väldigt allvarligt när man försöker tysta o censurera yttrandefriheten!

Den här hatgruppen verkar vara besatta av att alla ska följa lagen (syftar på bl.a artikel 12). Alla utom de själva naturligtvis! De ägnar sig åt att kartlägga personer bakom alias på Flashback, o bara det är ett brott (man får inte föra register över personer hur som helst) samt att utföra överbelastningsattacker mot Flashback, det är naturligtvis också olagligt.

Allt detta p.g.a att en kvinna inte tålde att hennes nekrofila läggning avslöjades? Jag tycker själv att nekrofili är ganska bisarrt o det är av allmänintresse när sådant avslöjas. Man måste kunna få diskutera kriminalfall. Sånt kan inte få tystas ner!

Vill de att andra ska visa respekt? Är det respekt mot de döda att onanera med skelett?

Vad fan snackar såna som du om?
Vem har sagt att FB är yttrandefriheten? FB e nån sajt på internet som påstår en jävla massa saker om man ser admin som representant för FB. I varje diskussion säger denne admin nåt.
Jag har yttrandefrihet på twitter oxå. FB har långt kvar i kukmätningen. En svennesajt som FB har kulturella problem med ruttna svennar.

Hatgruppen har säkert uppstått för att fb gjort nåt dumt mår nån användare.
Citera
2021-06-21, 11:57
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vem har sagt att FB är yttrandefriheten? FB e nån sajt på internet som påstår en jävla massa saker om man ser admin som representant för FB. I varje diskussion säger denne admin nåt.
Jag har yttrandefrihet på twitter oxå. FB har långt kvar i kukmätningen. En svennesajt som FB har kulturella problem med ruttna svennar.

Menar du att det inte finns yttrandefrihet på Flashback? Kan du ge något exempel? Självklart tas allt olagligt bort, om jag t.ex skriver "Hör av dig om du vill köpa kokain!" så måste de ta bort det.

Om jag postar den här på Facebook; https://www.worlddata.info/iq-by-country.php så riskerar jag att bli dömd för hets mot folkgrupp o den tas bort. Men att yttrandefriheten missbrukas finns det gott om exempel på här.

Jag vet vad hatgruppen vill, de vill stänga ner Flashback eftersom det primärt var hatgruppens ledare, Kent, som inte tyckte om att man skrev att hans dotter var nekrofil. Sen tog de kontakt med andra, som också anser sig ha blivit förtalade, som t.ex Linda Persson, en kvinna som missbrukar offentlighetsprincipen. o ville stänga Flashback för att folk skrev att hon var ful...

(FB) Linda Persson - modell? (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)
(FB) Skvaller om Linda Persson - Rättshaveristen som vill stänga Flashback
Citera
2021-06-21, 14:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoboWithAShotgun
Menar du att det inte finns yttrandefrihet på Flashback? Kan du ge något exempel? Självklart tas allt olagligt bort, om jag t.ex skriver "Hör av dig om du vill köpa kokain!" så måste de ta bort det.

Om jag postar den här på Facebook; https://www.worlddata.info/iq-by-country.php så riskerar jag att bli dömd för hets mot folkgrupp o den tas bort. Men att yttrandefriheten missbrukas finns det gott om exempel på här.

Jag vet vad hatgruppen vill, de vill stänga ner Flashback eftersom det primärt var hatgruppens ledare, Kent, som inte tyckte om att man skrev att hans dotter var nekrofil. Sen tog de kontakt med andra, som också anser sig ha blivit förtalade, som t.ex Linda Persson, en kvinna som missbrukar offentlighetsprincipen. o ville stänga Flashback för att folk skrev att hon var ful...

(FB) Linda Persson - modell? (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)
(FB) Skvaller om Linda Persson - Rättshaveristen som vill stänga Flashback
Jag fick tre dagar i Bookface Jail för följande:

Citat:
Fuck the Jews. Fuck the Arabs. Just bomb everything from orbit and be done with it.

Men här kan jag skriva liknande saker bara jag är i rätt tråd. Bara det tyder ju på att det finns i alla fall viss yttrandefrihet här.
Citera
2021-06-22, 17:36
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Citat:
Flashback är det närmaste yttrandefrihet man kan komma. Men givetvis kan vem som helst skapa ett forum, t.ex finns ett forum som tycks vara kopplat till hatgruppen som säger sig vara för det fria ordet, men där du inte ens får diskutera droger...

Citat:
Jag har yttrandefrihet på twitter oxå.
Twitter stängde av Donald Trump på livstid, eftersom det påstods att han uppviglat till kongress-stormningen.

Enligt regel 1.04 här på Flashback får man inte uppmana till brott på Flashback, tror du Trump hade blivit avstängd från Flashback om det var härifrån han påstods ha uppviglat till stormningen?

Om du jämför Twitter vs Flashback, vilket har mest yttrandefrihet? Tror du t.ex att du får komma med egna teorier om coronaviruset på Facebook utan att de säger att det är olämpligt?

Citat:
FB har långt kvar i kukmätningen. En svennesajt som FB har kulturella problem med ruttna svennar.
Är det där skon klämmer, att det förekommer för mycket "svennar" så är du lika välkommen som svensk, jude, somalier, italienare, amerikan eller afghan. Bara du håller dig till reglerna.

Citat:
Hatgruppen uppstod när en nekrofil inte tålde att granskas. Det är inte Flashback som gjort något fel, de tillhandahåller bara plattformen.

Ett ingrepp i yttrandefriheten var, när du enligt lag inte fick diskutera pirat-TV. Flashbacks ägare fick fick flera hundratusen i böter, endast eftersom man tillhandahöll en plattform där sånt diskuterades.

Att ha ett forum utan moderatorer o där du får skriva precis vad som helst, skulle inte funka, det skulle översvämmas av trams;"Bajs, hihihi" o sånt. Det är vanligt att folk som får en tillsägelse eller sitt inlägg borttaget skyller på "censur", men det finns inget som du inte får diskutera på Flashback (utom möjligen pirat-TV då).
Citera
2021-07-08, 10:13
Medlem
Stämmer det här ? Av Kent (inte f d popgruppen)

"På Flashback skriver de att undertecknad är en psykopat ett flertal gånger eller att att jag är en narcissist och mycket annat. Det har legat kvar i åratal. Om jag polisanmäler kommer det inte handla om grovt förtal. Två dagar efter anmälan kommer det hem ett brev som förklarar att utredning inleds ej för det är sannolikt inte påkallat av allmänt intresse. Jag får alltså utreda och driva det själv i rätten. Men å andra sidan har vi letat upp tio av dem och funderar nu på att stämma dem och se om det går att driva i rätten. Någon hjälp av åklagare kommer inte på fråga oavsett hur illa förtalet är för jag tillhör inte det övre samhällsskiktet. Vi är alltså inte lika inför lagen men jag skall ge det en chans och se om någon åklagare åtar sig fallet även om jag är skeptisk."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in