2019-06-04, 12:33
Medlem
Bara prat om pengar här. Tråkigt. Fanns det någon i den bisarra gruppen som inte hade eget byk att dölja? Som drevs av annat än egna viljan att stanna i skuggorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kan inte flashback lägga ner lite med att dreva såhär då, som görs (som den här pappan föreslog, han skrev ju om att tagga ner lite om flashback är öppen för förändring).

De här snaskiga dreven som flashback har sånt fokus på är tamejfan inte yttrandefrihet, det är bara snaskerier och "hänt i veckan"-sliskiga dissekerande av folk (främlingars liv).

Drev har vi tillräckligt ute i media, där radikalfeministerna nu går i täten.

Och det anstår inte en civiliserad nation att ha "folkdomstolar" (sånt har vi tillräckligt med i mer underutvecklade länder). Nu är jag inte helt insatt i det här fallet med pappan och nekrofil-dottern.

Men har man fått sin dom rättsligt, så har man. Även om man så är mördare. Folk ska inte bedriva folkdomstolar genom att fortsätta och jaga och jaga.

Man kan ju dessutom föreställa sig själv, vilken jävla öken det skulle vara om man själv fick ögonen på sig, av någon anledning (ett brott, en olycka, ett myndighetsövergrepp etc, vad det än må vara) och bli fullständigt dissekerad på flashback-forumet.

Forumet har så jävla stort fokus på Aktuella brott och kriminalfall, där folk ältar, ältar och ältar och ger sig in i folks främmande liv. Jag tror fan att de som är inne i de trådarna och aldrig ger sig, inte själva mår bra heller. Det blir destruktivt.

Och detta kallar flashback för yttrandefrihet, att utsätta enskilda individer för sådan ingående förföljelse.

Samtidigt så petitess-modererar man struntsaker. Att petitessmoderera ett forum kan däremot verkligen missbrukas, subtilt kan man göra sig av med användare som inte är bekväma.

Nä, jag tror ändå, att forumet skulle må jävligt bra att vända inriktning.
Flashback bör vara en motsättning till agendasättande drevjournalistik.

Om du menar att det skulle komma en regeländring som ser till att moderatorer stoppar granskning så kommer det aldrig att ske. Så fort det finns en dom eller fup så är detta en en allmän handling som kommer att postas där det finns utrymme. Regelmässigt så har det ju skärpts ordentligt då rasistiska slurs raderas som OT numera.

Annars är det väl regel 1.06 som drivs hårdast
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Märkligt att alla Flashbackkritiska postare har väldigt låg postcount.

Känner mig träffad trots att det inte var mig du citerade. Men jag är långtifrån flashbackkritisk. Tvärtom. Jag älskar flashback och allt som det har stått för.

Däremot är jag väldigt skeptisk mot sättet det här läggs fram. Och man gör det till en följetong istället för att lägga ut alltsammans som en stor informationssida/artikel på en dedikerad sida på t.ex. flashback.se

Blir för mycket internet-drama över alltsammans.
Citera
2019-06-04, 12:36
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Om du menar att det skulle komma en regeländring som ser till att moderatorer stoppar granskning så kommer det aldrig att ske. Så fort det finns en dom eller fup så är detta en en allmän handling som kommer att postas där det finns utrymme. Regelmässigt så har det ju skärpts ordentligt då rasistiska slurs raderas som OT numera.

Annars är det väl regel 1.06 som drivs hårdast

Nej, domar vete sjutton om jag tänker på ska skärpas. Det är väl bra att de kommer ut.

Men dreven på flashback, där det jagas och jagas, när folk fått sin dom är så himla osympatiska.
Citera
2019-06-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Känner mig träffad trots att det inte var mig du citerade. Men jag är långtifrån flashbackkritisk. Tvärtom. Jag älskar flashback och allt som det har stått för.

Däremot är jag väldigt skeptisk mot sättet det här läggs fram. Och man gör det till en följetong istället för att lägga ut alltsammans som en stor informationssida/artikel på en dedikerad sida på t.ex. flashback.se

Blir för mycket internet-drama över alltsammans.

Har man följt med sedan "läckan" samt tumultet kring inblandade individer så förstår man dock varför det postas som det gör i detta nu. En sammanställning kommer på sikt.
Citera
2019-06-04, 12:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enancappatwitter
Vilket jävla whine från Flashback. Med all skit som tillåts här så är det inte konstigt att rätt många blir sura.
Speciellt nekrofiler, mördare & pedofiler verkar bli sura.
Citera
2019-06-04, 12:59
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Speciellt nekrofiler, mördare & pedofiler verkar bli sura.

Onekligen måste det kännas djävligt bittert när deras lyteskomiska konspiration blottläggs som en samling av dysfunktionellt och kriminellt kretin.

Till råga på allt måste det svida extra med medlemmar som står redo att kasta pengar på Flashback.

Bittert, ja ack så bittert.

Citera
2019-06-04, 13:06
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Onekligen måste det kännas djävligt bittert när deras lyteskomiska konspiration blottläggs som en samling av dysfunktionellt och kriminellt kretin.

Till råga på allt måste det svida extra med medlemmar som står redo att kasta pengar på Flashback.

Bittert, ja ack så bittert.

Ack så synd man inte är miljonär, donerat någon miljon till FB. Så tar man en skärmdump och postar det här så banjo gänget kan gråta lite till. Vilken njutning.
Citera
2019-06-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalaciousCrumb
Jajelimänsan. Alla de som härjar där är med i gruppen, de kör alltså en räd där de låtsas att de inte har något samröre utan är olika personer som upprörs över det. Tyvärr har ingen normal människa skrivit så Pensionsmyndigheten är nog snart bortskrämda härifrån.

Inte alla väl? Där verkar det som att den arga Natalie Loreus inte är med i ligan, men gillar deras kampanjande.
Natalie Loreus: SIG gruppen i Folketsintresse ! Vilket fantastiskt arbete ni gör för att hjälpa andra människor. Jag skall faktiskt rekommendera er att bli vald som Sveriges " Hjältar " 2019.
Citera
2019-06-04, 13:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Håller med dig om Emilio och Kleerup, men Runar vetefan. Följt honom på Facebook i perioder och karln verkar stundtals gränspsykotisk.

Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Om Runar Söögard nu sitter och ddosar flashback är det väl bara att polisanmäla honom. Jag fattar inte varför man klistrar en grintråd om det.
Vad har han för koppling till Flashback? Någon extrafånig tråd om honom?
Citera
2019-06-04, 13:29
Medlem
Sandtags avatar
Det var ett jävla gnäll om pengar i tråden... Jag antar att ni pacifister hade vart helt okej om Lena nekrofil, Kent-agent, homoprästen och resten av benknäckargänget helt plötsligt började nalla från era sparpengar "som vedergällning för näthat". Hur jävla dum kan man bli.

Framgångsrika hemsidor tjänar pengar, personerna bakom har all rätt att ta ut dessa pengar. Bygg något själva under ett par decennier så faller polletten ner.
Citera
2019-06-04, 13:33
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om jag förstått rätt bildades A12 som en "stödgrupp för näthatade" dit folk som ansåg sig utsatta för näthat kunde vända sig.

Okey, de mest extrema kanske fick PM därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in