2019-06-14, 17:20
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vänsterstyrd MSM har alltid hatat konkurrens och är ideologiskt driven/agendasättande. Hur svårt är det att spela på den svenska avundsjukan när idioter som dig finns?

Tror du att Aftonbladet är någon form av ideell verksamhet i folkets tjänst?

Det är både kul och bra när drivna människor lyckas, speciellt när det är för en bra sak. Förstår att det rimmar illa med hur du själv fungerar.

Jag har raderar inlägget du citerade som OT, men behåller ditt inlägg där det finns citerat. Så andra besökare kan se vad vi raderat. Läste inlägget tre gånger, och förstår inte vad medlemmen menar.

admin
Citera
2019-06-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohammadEneborg
Jag visste inte först nu att det fanns en grupp som kallar sig för a12, SIG eller IFI. Jag är aktfull mot alla som ska förfölja en, det tillhör inte den civiliserade världen, jag påpassar att skicka en känga till admin också. Om man bara kritiserar Flashback och inte IFI så är man en medlem av den gruppen, det är förtäckt hot det admin skriver. Dock är jag säker på att admin inte tänkte till där när han skrev det men samtidigt i ett annat inlägg skriver admin att man får vara kritisk mot Flashback. Hur ska du ha det?

En del har uppenbarligen svårt att hålla sig till ämnet? Handlar TS om Flashbacks tillkortakommanden öht eller håller du med om att din och några andra nyblivna medlemmar vill dra tråden off-topic?

Vad är det för förtäckta hot admin postat? Kan du citera? Jag har av någon anledning helt missat dessa inlägg.

Anonymiteten har varit väldigt viktig många ggr, du är ju en ”ny” användare så det är förståeligt att du missat detta. Märkligt hur du lyckats komma till dom grundliga slutsatser du gjort kring Flashback på så kort tid dock.
Citera
2019-06-14, 17:26
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Allt handlar ju inte om hat. En garderobsbög kanske vill rådfråga innan han hoppar ut i öppenbögeriet? En knarkare som vill ha hjälp? Självmordskandidater som pratar ut? Din mössa är mycket, mycket trång.

Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Du kan ju börja med att läsa relevanta forumdelar istället för att nysa ut det första som inte fick plats under mössan.

Jag raderade inläggen som du citerade då de var OT.
Det verkar som det finns en liten grupp som är besatta av att flytta den här diskussion till att handla om något helt annat. Denna diskussion är alldeles för viktig för att vi ska låta några troll förstöra den. Så jag kommer i framtiden att radera inlägg som är OT, och ge de som försöker sabotera tråden en tillhörande varning.

admin
Citera
2019-06-14, 17:28
Medlem
salxars avatar
Citat:
Jag är medlem på många andra forum, varför jag är medlem här vet jag inte men vill göra en följfråga till dig själv. Varför har ni "anonymitet" för, för att man ska kunna hata utan bli störd? Annars ser jag inte poängen med anonymitet?

Är det kutym med anonymitet? Ska man behöva vara rädd för att diskutera politik, historia? Vad är det som är så viktigt med anonymitet i din värld på ett forum?
Att du inte kan se poängen med anonymitet säger ju snarare mer om dig än om oss som vill vara anonyma. Vill du dela med dig av varenda sak du skriver i hela ditt liv, till precis alla människor du känner? Grattis, då finns Facebook.

Vissa av oss vill bara i lugn och ro diskutera vad vi har för problem, fetischer eller liknande utan att riskera att dömas av "vänner".
Citera
2019-06-14, 17:34
Medlem
löls avatar
Citat:
Jag är medlem på många andra forum, varför jag är medlem här vet jag inte men vill göra en följfråga till dig själv. Varför har ni "anonymitet" för, för att man ska kunna hata utan bli störd? Annars ser jag inte poängen med anonymitet?

Är det kutym med anonymitet? Ska man behöva vara rädd för att diskutera politik, historia? Vad är det som är så viktigt med anonymitet i din värld på ett forum?

Du kan inte mena allvar?

Och då upplyser jag dig om att det finns de som:

Är på FB för att be om råd.
Är mobbade.
Sjukdomar.
Arbetsplatser.
Relationer.
Vänner som är otrevliga.

Listan är hur lång som helst..

Fast du kanske vill avslöja din identitet medan du beskriver din herpes upplevelse i Thailand?
Citera
2019-06-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mer.underkastelse
Och deras anonymitet tror du att skelettgruppen, eller någon annan rörelse för den delen, är intresserade av att röja?

Dom har väl gjort klart att dom vill röja alla FB-användares identitet? Det är ju inget dom hymlat med direkt, tvärtom skryter dom om hur hårt dom jobbar på det. Det roliga är att dom gärna påskiner att det minsann heller inte är någon match för dom pga Flashbacks usla säkerhet.

Jag väntar dock fortfarande på att bli kontaktad, hur svårt kan det vara liksom, kanske är jag bara inte så viktig som jag vill tro?
Senast redigerad av Som-nam-na 2019-06-14 kl. 17:45.
Citera
2019-06-14, 19:38
Medlem
Citat:
Men det beror inte på att nya elaka användare har tillkommit, utan att Flashback har visat sitt rätta jag, på gott och ont. Alla på Flashback är troll, och det användare här konstant sysslar med är sabotageförsök medan de vackert kallar det för att diskutera. Man går t.o.m. så långt att kalla det för yttrandefrihet.

Så på Flashback behövs verkligen en extra utförlig beskrivning av vad sabotage och trollande är. För att inte tala om trams och off-topic.

Klarsynt och logiskt minsann!

Hur ser du på medlemmarna i A12, SIG och allt vad dom kallar sig? Frihetskämpar likt dom svenskar som deltog i finska vinterkriget? (Sic!)

Det skulle ju kunna vara så att det finns FB-användare som faktiskt känner till enskilda medlemmar i gruppen och kan tänkas konfrontera dom (muntligt såklart), då är det iaf inte näthat eller trollning och definitivt inte anonymiserat, känns det bättre för dig då?
Citera
2019-06-14, 19:45
Medlem
Citat:
Men det beror inte på att nya elaka användare har tillkommit, utan att Flashback har visat sitt rätta jag, på gott och ont. Alla på Flashback är troll, och det användare här konstant sysslar med är sabotageförsök medan de vackert kallar det för att diskutera. Man går t.o.m. så långt att kalla det för yttrandefrihet.

Så på Flashback behövs verkligen en extra utförlig beskrivning av vad sabotage och trollande är. För att inte tala om trams och off-topic.
Och vem vågar öppna munnen efter den salvan?
Citera
2019-06-14, 19:47
Medlem
[quote=admin|67847152]Har du rapporterat inläggen med hot?
Jag frågar eftersom det är förbjudet på Flashback.

1.04. Uppvigling och hot
Grövre hot innebär att man hotar att skada någon eller någons egendom, samt att hotet framstått som allvarligt menat. Hotet ska ha gjorts på sådant sätt eller i sådant sammanhang att det kan antas att den som är föremål för det skulle känna allvarlig fruktan för att hotet ska verkställas.

1.08. Personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

Den som hotar någon på Flashback blir inte sällan bannlyst.
Vi har högt till tak i diskussionerna, men detta innebär inte att man får hota någon.

Jag kanske blandar ihop Flashback med Samhällsnytts Kommentarsfält. Där förekommer brott mot om de skulle vara era regler hela tiden. Samhällsnytts Kommentarsfält är faktiskt 100 gånger värre än här på Flashback. Fast där har de ju tydligen utgivningsbevis som de tjatar om hela tiden. Uppvigling pysslar de med i varje nyhetsupplägg, vinklat för att svansen i kommentarsfälten ska få sitt kräks till middagen.

Förmodligen hade jag druckit för många öl eller nåt.

Ber om ursäkt.
Citera
2019-06-14, 20:01
Medlem
[quote=trackid|67851517]
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har du rapporterat inläggen med hot?
Jag frågar eftersom det är förbjudet på Flashback.

1.04. Uppvigling och hot
Grövre hot innebär att man hotar att skada någon eller någons egendom, samt att hotet framstått som allvarligt menat. Hotet ska ha gjorts på sådant sätt eller i sådant sammanhang att det kan antas att den som är föremål för det skulle känna allvarlig fruktan för att hotet ska verkställas.

1.08. Personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.

Den som hotar någon på Flashback blir inte sällan bannlyst.
Vi har högt till tak i diskussionerna, men detta innebär inte att man får hota någon.

Jag kanske blandar ihop Flashback med Samhällsnytts Kommentarsfält. Där förekommer brott mot om de skulle vara era regler hela tiden. Samhällsnytts Kommentarsfält är faktiskt 100 gånger värre än här på Flashback. Fast där har de ju tydligen utgivningsbevis som de tjatar om hela tiden. Uppvigling pysslar de med i varje nyhetsupplägg, vinklat för att svansen i kommentarsfälten ska få sitt kräks till middagen.

Förmodligen hade jag druckit för många öl eller nåt.

Ber om ursäkt.

Vill du mena på att man under inga omständigheter får ta upp frågan med det antal passiva medlemmar som är del av hatgruppen? Eller att man inte får nämna att det finns människor som kan tänka sig göra just det?

Jag skulle tro att gruppen består av ett antal aktiva, det råkar handla om de riktigt smutsiga människorna här i samhället. Vem kan ens ana vilka vidrigheter som skelett-horan bär på? Rör henne inte ens med en tång är mitt tips, låt äcklet tyna bort i ensamhet istället.
Staten lär bränna hennes och hennes faders hem förr eller senare för att undvika nya utvecklade utbrott av riktigt otrevliga sjukdomar.

En del nämnda medlemmar kan nog däremot kategoriseras som passiva och utan någon större kunskap om sammanhanget, vore det inte bra om dessa fick reda på vad det handlar om?
Senast redigerad av Som-nam-na 2019-06-14 kl. 20:08.
Citera
2019-06-14, 20:22
Medlem
Kan man tänka sig att det finns en koppling här? Att medlemmar av hatgruppen för ensidig och verklighetsfrånvänd kommunikation enbart riktad till admin och i princip aldrig svarar på tilltal från andra?

Det ena efter det andra löjeväckande inlägget får svar från annat håll men bemöts sällan om det inte är admin som svarar. Man kan tolka det som att hatet i mångt och mycket är personligt men även att när verkligen kommer ikapp så försöker man förhandla trots att man har kniven mot strupen i sann nordkoreansk stil.

En sak ni borde ha klart för er är att det ni skriver nu och skrivit genom åren lär bestå och har ni otur så kommer ni aldrig ur denna karusell ni skapat åt er själva.

Som nam na
Citera
2019-06-14, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Hur ser du på medlemmarna i A12, SIG och allt vad dom kallar sig? Frihetskämpar likt dom svenskar som deltog i finska vinterkriget? (Sic!)

Jag är inte särskilt intresserad av medlemmarna. Jag ser möjligheten att de lika gärna kunde ha varit jag, och väljer att utveckla just den tankegången eftersom det behövs för diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in