2019-06-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komintern
Sektledarens dotter verkar inte vara helt frisk.
Här är några exempel av vad Helena skriver på sin blogg:

"avskyr verkligen riktiga monster som terroristen och trångsynhetspronglaren Dalai Lhama (eller lyckokaksfilosofen som jag ibland kallar honom) och sadisten Moder Theresa. Där pratar vi om verkliga svin utan något gott att komma med"

"Revben till salu – Skynda fynda!"

"Låt oss alla svälta Flashback till döds. Ta ifrån dem deras pengar"

"Många låånga och fina revben till salu. Hela 14 st säljes till det finfina priset av endast, 1600 kr!!"

"Kom ihåg jag är en blodhund och har ett riktigt stort antal identiteter på personer från Flashback. Dessa kommer släppas för omvärlden i små stycken men inte via oss. De kommer släppas via andra, media som kommer därmed ta på sig det juridiska publicistiska ansvaret vilket innebär att vi i SIG-Gruppen INTE kommer bli ansvariga för uthängningar eller gatlopp ni kommer få utstå."

"Flashbackgrävarna kommer själva bli grävda och outade för hela världen."

"Vi kommer ta er, ni kanske inte gjort något olagligt men ni skall få smaka på vad ni gett andra. Ni kommer bli uthängda över hela världen och på Flashback, ni kommer tvingas överge era användare som ni i er sjukliga hybris ser som en förlängning av er egna personlighet. Det kommer kännas som att ni får era fingrar avskurna"

"Anybody need a body? Köp mänskliga kvarlevor snarast innan de tar slut!"

"Jag kräver att JK förordnar så att åtal för förtal väcks mot lexbase för att de har spridit uppgifter om mig som typiskt sett är ägnade att väcka andras missaktning för mig."

"Att jag har varit opiatmissbrukare är ingen hemlighet längre det var polisen och åklagaren duktiga på att publicera för hela världspressen och annat. "

"Tro mig dessutom när jag säger detta INGEN aktiv medlem på Flashback kommer sparas hur snäll eller bra du än varit. Har vi eller fixat din identitet kommer vi lägga ut den. Om du är brottsling kommer vi möjligen lämna över det till polisen först såvida jag inte vill göra ditt liv till ett levande helvete."

"Vill du köpa ett kranium är det bara att höra av sig"

"jag ville slakta de jag hatade och hamnade i dåligt sällskap (igen, mycket pga den utanförskap jag led av vid tillfället). Alkoholen kom in i bilden igen och ilskan styrde, jag drevs av hämnden men också vissheten om att jag hade rätt, fullständigt helt jävla rätt."

"Jag gick vid denna tidpunkt hos rättspsyköppenvård samt hade en övervakare."

"Flashback har bara gjort skada, jag kommer ge igen det kan ni alla vara säkra på"

Lank till bloggen tack
Citera
2019-06-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Alltså allvarligt talat, vart tusan ska man vända sig om Flashback stänger ner?

Tråkigt om ditt liv tar slut bara så där. Men det har faktiskt gjort det för andra, just tack vare
FB ...

Lite synd å andra sidan om just andra sidan vinner det s k kriget ...
Citera
2019-06-14, 09:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Vissa har svårt att förstå vad yttrandefrihet är. Den innebär inte att man får skriva och säga precis vad man vill.
Yttrandefrihet är en sak mellan enskild medborgare och STATEN. Inte mellan medborgare och enskilda företag. Samhällsnytt och Fria Tider är i sin fulla rätt att ta bort och inskränka din rätt att yttra dig. Liksom GP,. SVD, Aftonbladet och Expressen har samma rätt.
Privata företag har rätt att tysta din rätt att skriva dina åsikter.
Yttrandefriheten är ganska enkel att förstå.
Det finns redan inskränkningar att rätta sig efter.
Det jag reagerar mest på är att staten håller på att inskränka ytterligare på yttrandefriheten men då utan att behöva använda en grundlagsändring. Det måste vara en grundlagsändring för att göra ännu en inskränkning i yttrandefriheten.
Man kallar denna ickegrundlagsändringen för " näthat" där ord blir förbjudna att uttala.
Den här gruppen med ett gäng psykopater rycker tag i den luddiga ickegrundlagsändringen och hotar människor till tystnad genom att använda ickegrundlagsändringen och inte för att skydda någon utan enbart för att få hata och hota.

Jag gillar verkligen inte det som pågår bakom kulisserna.Börjar man förbjuda ord är det riktigt illa.
Man har börjat styra vad människor får säga, inte får säga genom att kalla det " näthat"
Senast redigerad av gabrielle2 2019-06-14 kl. 09:56.
Citera
2019-06-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det har sedan jag avslöjade denna grupp framförts ett flertal hot mot Flashback. Flera av dem är så allvarliga att de inte ens kan bli återgivna, men jag anser att det samtidigt är viktigt detta uppmärksammas.

Jag kommer därför att göra ett undantag, och posta delar av två inlägg som den numera bannlysta medlemmen Ux postade på forumet tidigare i veckan. Inläggen innehåller hot mot flera fysiska personer, och jag har i mina citat antingen utelämnat namn eller ersatt dessa med N.N. Jag har däremot behållit ordet ordet INTRE i citaten, som är Kents nättidning, och som jag tidigare i dessa trådar kallar för IFI.

2019-06-10, 10:25:

"Synd att N.N. inte träffade dig med ett skott i din panna de åren han hotade dig, hoppas innerligt att någon bombar sönder era servrar i Manhattan, så du får börja jobba på riktigt din fitta!"

"Din 00-tals hemsida kommer vara över, men Du kommer vara över på riktigt."

"N.N. och de andra som sitter på hemliga adresser kommer få sin spruta i rätt tid för de dom som har stöttat er hit och dit, men först ska vi hitta era adresser också, och efter det så är det vi som väljer plats, tid och datum för när ni ska möta er död."

"Fortsätt skratta, men INTRE är närmare än vad du tror. Och vi är många som stöttar, inte för att vi skulle vara emot näthat, men för att vi hatar ditt fula ansikte samt den nepotism som har styrt här."

2019-06-10, 11:17

"Jag stöttar bara INTRE ... slå till när man väl fått reda på alla hemliga adresser som många av dessa töntar gömmer sig bakom. "möta er död" är nog mer deras undergång och hela den här sidans undergång också."

admin

Intressant. Detta måste verkligen vara den värsta sekten Sverige haft någonsin.
Här är några exempel på vad Ux postat på Flashback:

"Jag älskar att se snygga kurivga/mulliga kvinnor/tjejer bajsa. Jag betalar för detta på vissa sidor, då det är svårt att hitta bra vidoes. Att bara se det mjuka bajset komma ut mellan deras vackra skinkor gör mig helt galen."
"Bara slicka henne i anuset kors och tvärs på en kyrkogård under en sommarkväll."
"Jag njuter när någon dör, när någon ung i någon förort dör och hamnar i kistan"

(FB) Hur psykiskt störd parafili har/är jag? toilet fetish/giantess/sadism

"Jag har under en lång tid mått väldigt dåligt och hotat folk på Flashback och så vidare."

(FB) Hur stor chans är det att Polisen kommer igen?

"Jag ångrar ingenting av det jag skrev i mina inlägg om att önskar det här landet en brutal massaker och död."

(FB) Polisen tvingade mig att be om ursäkt

"Jag hatar Sverige och det svenska folket att jag inte vet vart jag ska börja. Jag kommer även skjuta en massa poliser också! Jag skiter fullständigt i era alla! Jag ska döda och ta livet av så många som möjligt! Jag hatar att se svenska tjejer med invandrare och svenska killar med invandrar tjejer!"

"Jag kan inte ens beskriva mitt hat mot svenska tjejer Ni är så fucked up, klagar på att ni blir våldtagna"

"Funderar starkt på att göra detta under kulturkalaset i gbg i år, någonstans runt omkring i avenyn. Skjuta sönder alla vackra kvinnor som går där med sin stora bak och sina nyköpta leggings!"

"Jag kan inte ens beskriva min ilska! Jag har flera stycken vapen som jag köpt från darknet, det räcker gått för att spränga folk i bitar och skuta sönder poliser. Jag vill starta ett inbördeskrig mellan olika grupperingar här!!"

(FB) Planerar dåd/massaker mot unga par och ungdomar - mitt hat mot tjejer

"Jag älskar hur ISIS leverar sönderbombade brudar ner under jorden där de kan ruttna tysta för sig själva. ISIS dåd runt omkring i Europa är en tröst för mig. Det är ganska mycket det enda som gör mig glad just nu."

"Scat behöver inte nödvändigtvis betyda att man bajsar någon i munnen eller smeker sig bajs på kroppen. Det finns olika kategorier inom det."

(FB) Tjejer, vad skulle kunna få er att prova scat?

"Slår man barn så kan man enkelt slippa förbi den första trotsåldern om den nu skulle uppstå. Det är inget man behöver göra ändå bara för att slippa det jobbiga. Man kan uppfostra dem rätt från början. Genom att inte skämma ut dem. Svenska barn är extremt bortskämda."

(FB) Bästa sättet att hota/skrämma trotsig unge.

"Eftersom jag hatar det här landet väldigt mycket och inte bryr mig om dess regler vilket också omfattar trafikreglerna så är jag av automatiken ganska för lat för att sitta och läsa på de svenska trafiklagarna/reglerna. Jag anser att det är till 80 procent onödigt trams som man inte behöver veta för att kunna köra bil."

(FB) Den enda tråden om Körkortsutbildning, Teoriprov och Uppkörning

"Jag hörde att någon bankade flera gånger på dörren. Jag var relativt nyvaken. SEdan efter tre bankningar. Skrek nån från styrkan. Det är Polisen, öppna dörren Sedan skrek alla samtidigt Det är polisen. Sedan öppnade jag, eller jag låste bara upp och stod upp med händerna i luften, och jag var ganska skakig, jag visste att de skulle komma en dag efter allt jag skrev. Sedan grep de mig och jag var häktad i drygt 3 dagar. Sov där i 2 om jag minns rätt. Och sedan släpptes jag ut, men jag fick mina datorer och hårddiskar beslagtaget. Och fick tillbaka alla mina saker efter ungefär 2 månader. Förundersökningen lades ner då de inte kunde bevisa att jag var kopplas till någon organisation. De kunde inte bevisa att jag hade vapen eller innehav på sådant."

"Jag kommer lätt göra ett nytt forum, precis med samma design bara så ni är medvetna om det era fittor. Jag hoppas innerst inne att ni massmördas så brutalt."

"Yttrandefrihet handlar för övrigt om frihet till yttrande mellan stat och individ, inte mellan individ och individ. Flashback är inte en stat. Så håll käft."

(FB) Detta är 'YTTRANDE FRIHET' enligt en av Flashbacks moderatorer

"Jag har en sådan lust att skära halsen av unga tjejer i åldrarna 16-30. Eller bara skjuta sönder dem till döds på grund av allt hat jag har haft i mig i åratal nu. "

(FB) jag är hämndlysten

"Jag njuter varje gång det sker en massaker i USA då unga kvinnors liv tas. Jag hatar alla jävla kvinnor/tjejer. "

(FB) jag är hämndlysten

Är det någon som vet om Kent blivit inlåst ännu?
Jag börjar faktiskt bli rädd när jag läser dessa inlägg. Att dessa personer får vistas fritt i samhället.
Hur kan någon försvara denna grupp?
Citera
2019-06-14, 10:42
Medlem
X-fronts avatar
Citat:

"Jag älskar att se snygga kurivga/mulliga kvinnor/tjejer bajsa. Jag betalar för detta på vissa sidor, då det är svårt att hitta bra vidoes. Att bara se det mjuka bajset komma ut mellan deras vackra skinkor gör mig helt galen."
"Bara slicka henne i anuset kors och tvärs på en kyrkogård under en sommarkväll."
"Jag njuter när någon dör, när någon ung i någon förort dör och hamnar i kistan"

"Jag har under en lång tid mått väldigt dåligt och hotat folk på Flashback och så vidare."

"Jag ångrar ingenting av det jag skrev i mina inlägg om att önskar det här landet en brutal massaker och död."

"Jag hatar Sverige och det svenska folket att jag inte vet vart jag ska börja. Jag kommer även skjuta en massa poliser också! Jag skiter fullständigt i era alla! Jag ska döda och ta livet av så många som möjligt! Jag hatar att se svenska tjejer med invandrare och svenska killar med invandrar tjejer!"

"Jag kan inte ens beskriva mitt hat mot svenska tjejer Ni är så fucked up, klagar på att ni blir våldtagna"

"Funderar starkt på att göra detta under kulturkalaset i gbg i år, någonstans runt omkring i avenyn. Skjuta sönder alla vackra kvinnor som går där med sin stora bak och sina nyköpta leggings!"

"Jag kan inte ens beskriva min ilska! Jag har flera stycken vapen som jag köpt från darknet, det räcker gått för att spränga folk i bitar och skuta sönder poliser. Jag vill starta ett inbördeskrig mellan olika grupperingar här!!"

"Jag älskar hur ISIS leverar sönderbombade brudar ner under jorden där de kan ruttna tysta för sig själva. ISIS dåd runt omkring i Europa är en tröst för mig. Det är ganska mycket det enda som gör mig glad just nu."

"Scat behöver inte nödvändigtvis betyda att man bajsar någon i munnen eller smeker sig bajs på kroppen. Det finns olika kategorier inom det."

"Slår man barn så kan man enkelt slippa förbi den första trotsåldern om den nu skulle uppstå. Det är inget man behöver göra ändå bara för att slippa det jobbiga. Man kan uppfostra dem rätt från början. Genom att inte skämma ut dem. Svenska barn är extremt bortskämda."

"Eftersom jag hatar det här landet väldigt mycket och inte bryr mig om dess regler vilket också omfattar trafikreglerna så är jag av automatiken ganska för lat för att sitta och läsa på de svenska trafiklagarna/reglerna. Jag anser att det är till 80 procent onödigt trams som man inte behöver veta för att kunna köra bil."

"Jag hörde att någon bankade flera gånger på dörren. Jag var relativt nyvaken. SEdan efter tre bankningar. Skrek nån från styrkan. Det är Polisen, öppna dörren Sedan skrek alla samtidigt Det är polisen. Sedan öppnade jag, eller jag låste bara upp och stod upp med händerna i luften, och jag var ganska skakig, jag visste att de skulle komma en dag efter allt jag skrev. Sedan grep de mig och jag var häktad i drygt 3 dagar. Sov där i 2 om jag minns rätt. Och sedan släpptes jag ut, men jag fick mina datorer och hårddiskar beslagtaget. Och fick tillbaka alla mina saker efter ungefär 2 månader. Förundersökningen lades ner då de inte kunde bevisa att jag var kopplas till någon organisation. De kunde inte bevisa att jag hade vapen eller innehav på sådant."

"Jag kommer lätt göra ett nytt forum, precis med samma design bara så ni är medvetna om det era fittor. Jag hoppas innerst inne att ni massmördas så brutalt."

"Yttrandefrihet handlar för övrigt om frihet till yttrande mellan stat och individ, inte mellan individ och individ. Flashback är inte en stat. Så håll käft."

"Jag har en sådan lust att skära halsen av unga tjejer i åldrarna 16-30. Eller bara skjuta sönder dem till döds på grund av allt hat jag har haft i mig i åratal nu. "

(FB) jag är hämndlysten

"Jag njuter varje gång det sker en massaker i USA då unga kvinnors liv tas. Jag hatar alla jävla kvinnor/tjejer. "

(FB) jag är hämndlysten

Jag börjar faktiskt bli rädd när jag läser dessa inlägg. Att dessa personer får vistas fritt i samhället.

Damn, bra summering av denna personen.
Sjuk människa som borde vara inlåst.
Citera
2019-06-14, 10:50
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

(FB) jag är hämndlysten

(FB) jag är hämndlysten

Kan inte dessa personer ha som mål att få Flashback tex att se ut att bestå utav" näthatare" ?
Ändamålet helgar medlet så att säga.
Allt för att kunna på något sätt stänga ner " näthatarflashback"
Få flashback att framstå som det i särklass största näthatarforumet.
Spelar en roll ordentligt överdrivet i klass med perversa dårar. Tycker mig se det ibland.
Eller också är de rakt igenom ruttna, sjuka psykopater.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-06-14 kl. 10:56.
Citera
2019-06-14, 11:18
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
Lank till bloggen tack

Gör en sökning på Google, så hittar du sidan.
Räcker med att skriva in ett av citaten ovan.
Jag vill dock påminna om att SIG kartlägger sina besökare, och hävdar att de inte behöver följa GDPR. Så använd alltid en säker VPN om du planerar att besöka sidan.
Har inte kontrollerat om alla citaten ovan stämmer, men de jag sökte på gav träff direkt. Så de verkar stämma.

admin
Citera
2019-06-14, 11:34
Medlem
Det negativa med internet. Folk som inte mår bra och vill straffa går inte rätt väg för att må bra. Bäst att släppa taget om hatet om hatgruppen läser detta. Man mår så mycket bättre om man lägger sån tid på sig själv eller hjälpa andra.

Men sånt är livet, folk vill att du ska leva och göra som dom säger. Stackarna hoppas dom hitttar inre fred
Citera
2019-06-14, 11:35
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Kan inte dessa personer ha som mål att få Flashback tex att se ut att bestå utav" näthatare" ?
Ändamålet helgar medlet så att säga.
Allt för att kunna på något sätt stänga ner " näthatarflashback"
Få flashback att framstå som det i särklass största näthatarforumet.
Spelar en roll ordentligt överdrivet i klass med perversa dårar. Tycker mig se det ibland.
Eller också är de rakt igenom ruttna, sjuka psykopater.

Ett flertal personer i gruppen A12/SIG/IFI har postat inlägg som bryter mot Flashbacks regler, i syfte att få Flashback att framstå som en oseriös plats. Gruppen hävdar att de har mängder av konton, vars syfte är att sänka kvaliteten på forumet. Eller att skapa trådar som sedan kan uppmärksammas för allmänheten.

Det är dock tveksamt om kontot Ux som uppmärksammades är ett sådant. Inläggen som citerades verkar alla vara från 2016, och följer inte alls samma mönster som SIG:s övriga inlägg.

Jag tror tyvärr att inläggen ovan är seriösa.
Det bör samtidigt också påpekas att ett flertal av dem ligger i Papperskorgen, då många av inläggen bryter mot Flashbacks regler. Vi försöker att flytta inlägg som dessa till Papperskorgen istället för att radera dem när det är möjligt, men det finns även ett flertal inlägg som har raderats helt. I det aktuella fallet är det 38 inlägg som raderats, och inte går att läsa publikt.

admin
Citera
2019-06-14, 11:58
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Har hatgruppen i fråga uppmärksammat den här trådserien där vi uppmärksammar dem?

Har de kommenterat?

Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Ja, de lägger upp artiklar på sina sidor och skriver om detta. Bara att söka, om du vågar.

IFI publicerade i början ett flertal artiklar där de förnekade det mesta som uppmärksammats.
När vi även började publicera skärmdumpar så redigerades artiklarna, och fick nya bortförklaringar.
Sedan stängdes kommentarsfältet av helt, och det senaste jag hörde var att de nu vägrar kommentera saken ytterligare.

Ett flertal medlemmar i A12 lämnade gruppen kort efter de uppmärksammats på Flashback, och det finns även de som har hört av sig till Flashback där de tagit avstånd från gruppen. Någon skriver att de inte insåg vad det var för sorts grupp, och nu önskar att inte längre bli sammankopplad med gruppen.

Det är dock ingen som vågat ta officiellt avstånd från gruppen. Kent har nyligen startat ytterligare en grupp, AFG, som enbart ska angripa Flashback. Näthat är enligt den nya gruppen helt OK, så länge de hatar Flashback. Målet är samma som innan. Förhindra allmänheten från att granska deras egen verksamhet, och att angripa de som inte underkastar sig gruppens krav och hot.

A12, IFI, SIG och AFG är olika namn, men med samma syfte.

admin
Citera
2019-06-14, 12:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ett flertal personer i gruppen A12/SIG/IFI har postat inlägg som bryter mot Flashbacks regler, i syfte att få Flashback att framstå som en oseriös plats. Gruppen hävdar att de har mängder av konton, vars syfte är att sänka kvaliteten på forumet. Eller att skapa trådar som sedan kan uppmärksammas för allmänheten.

Det är dock tveksamt om kontot Ux som uppmärksammades är ett sådant. Inläggen som citerades verkar alla vara från 2016, och följer inte alls samma mönster som SIG:s övriga inlägg.

Jag tror tyvärr att inläggen ovan är seriösa.
Det bör samtidigt också påpekas att ett flertal av dem ligger i Papperskorgen, då många av inläggen bryter mot Flashbacks regler. Vi försöker att flytta inlägg som dessa till Papperskorgen istället för att radera dem när det är möjligt, men det finns även ett flertal inlägg som har raderats helt. I det aktuella fallet är det 38 inlägg som raderats, och inte går att läsa publikt.

admin
Jag brukar se en hel del överdrivna regelbrytare, märks ganska tydligt när de oftast alldeles för mycket ot. De är ju inte vidare smarta kan jag tycka men man kanske drar till sig de ickesmarta.
Oftast blir ju dessa " smartskallar" KFK straffade.
Ska man syssla med sådana saker gäller det att vara smartare än smart, kan jag tycka.
Ja antagligen kan dessa inlägg vara seriösa. Gruppen drar väl till sig psykopater eftersom det är tillåtet att hata och hota men finns säkert någon stackare också som tror sig ha hamnat i en god grupp och de får vara ansiktet utåt.
Jag ser i allafall att flashback har regler som hör ihop med just inskränkningarna i yttrandefriheten.
Ser också att en del medlemmar inte riktigt har kläm på uttrycket yttrandefrihet på riktigt.
Yttrandefrihet på riktigt måste även det vara bundet till inskränkningarna i yttrandefriheten. Så har i allafall jag förstått det hela.
För mig betyder yttrandefrihet på riktigt att det tillåts att diskutera runt det man medvetet valt bort i etablerad media och heller inte tillåts diskutera. Man lyfter endast fram personer som säger det som skall sägas i etablerad media. Inte att man får kringgå inskränkningarna i yttrandefriheten på flashback..
Senast redigerad av gabrielle2 2019-06-14 kl. 12:14.
Citera
2019-06-14, 12:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

(FB) jag är hämndlysten

(FB) jag är hämndlysten

Det är alltså sådana här personer som sitter och klankar ner på forumet. Trots att forumet är en av de få platser de får verka på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in