2019-06-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ååh, judarnas särskilda mission i världen igen... Baksidan av express-evolutionen av intelligensen hos askhenazi - störningen åt det gränslösa, utopiska, psykotiska hållet. Som av en etisk-religiös princip om att judar skall leva mera etiskt än andra i samhällena de lever i, gör en dogm av en historisk nödvändighet för många judar att byta samhälle.

Men judarna som tvingades i exil från Spanien 1492 kände knappast någon glädje i att "tänja på nationens trista gränser". Inte heller har alltid etablerade judar varit så glada åt att "öppna sinnena för det berikande främmande". De etablerade svenska judarna i Sverige runt förra sekelskiftet var inte särskilt glada åt "shtetl"-judarna som kom till Sverige, till exempel. Leif Zern har skrivit en del om det. Judarna i Malmö idag kan hålla sig skratt också inför främmande berikning.

Askhenazis har varit starkt överrepresenterade inom alla utopiska och svartvit-tänkande rörelser i snart 200 år. Jag är övertygad om att de hade varit överrepresenterade inom ledarskiktet i NSDAP också, om de hade tillåtits. Benägenheten till gränslös galenskap parad med övergenomsnittlig intelligens finns där, men trots allt är det en väldigt liten röststark klick. Jackubowski och Wolodarski har nog inget stort stöd bland den tysta majoriteten av svenska judar.

Att det är svårt att gå med traditionell huvudbonad i städer som Malmö kan naturligtvis vara besvärande för vanliga gråjudar. Men i ett större projekt som innebär att skapa ännu bättre levnadsbetingelser för diasporaliv så är det nog en småsak i det större perspektivet. Man måste tänka stort och med vidare perspektiv än att livet hänger på att bära kippa i tid och otid under en begränsad period.

Med större mångfald av etniciteter levandes i skilda diasporor så uppkommer behovet av medlare och mellanmän. Tjänster kan utföras och stöd kan inhämtas när spelet mellan diaspororna och majoritetsbefolkningen tar sin början. Alltid lite mer på minoriteteras sida så att fruktbara allianser kan byggas. Blir det för stökigt så står trots allt hela världen öppen för ett vaket diasporafolk.

Konsten att bli framgångrik är i mångt och mycket konsten att vara mellanman. Finns det inga minoriteter så finns inget behov av mellanmanen som kan mäkla och väga in med inflytande, medialt och politiskt.
Citera
2019-06-12, 18:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Att det är svårt att gå med traditionell huvudbonad i städer som Malmö kan naturligtvis vara besvärande för vanliga gråjudar. Men i ett större projekt som innebär att skapa ännu bättre levnadsbetingelser för diasporaliv så är det nog en småsak i det större perspektivet. Man måste tänka stort och med vidare perspektiv än att livet hänger på att bära kippa i tid och otid under en begränsad period.

Med större mångfald av etniciteter levandes i skilda diasporor så uppkommer behovet av medlare och mellanmän. Tjänster kan utföras och stöd kan inhämtas när spelet mellan diaspororna och majoritetsbefolkningen tar sin början. Alltid lite mer på minoriteteras sida så att fruktbara allianser kan byggas. Blir det för stökigt så står trots allt hela världen öppen för ett vaket diasporafolk.

Konsten att bli framgångrik är i mångt och mycket konsten att vara mellanman. Finns det inga minoriteter så finns inget behov av mellanmanen som kan mäkla och väga in med inflytande, medialt och politiskt.

Humanekologiskt och historiskt har du förstås mycket rätt. Men i så fall lever nog dessa lättpsykos-askhenazi i ett mystiskt förflutet, när det krävdes judar för att översätta från arabiska till latin, eller två bröder Warburg förhandlade för var sin sida i Versaille efter första världskriget. Mellanhandsnischen för judar känns ganska överspelad när det är östasien som är det nya svarta.

"Man måste tänka stort", ja det är nog vad Jackubowski och Wolodarski gör och det säger mig att de inte är riktigt friska när de med berått mod släpper en "berikande" Golem lös, för ett "större goda".
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-06-12 kl. 18:39.
Citera
2019-06-12, 19:26
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Det stötande ligger i särbehandlingen.
Varför skulle rätten att bevara sin särart vara exklusivt förbehållen en minoritet?
Det är istället så att varje folk har rätten att bevara sin särart.

Svenskar, ett folk som alla andra. Dessutom ett minoritetsfolk i en värld utan gränser.
För att de är ett utvalt folk, riktiga människor till skillnad från oss "goyim" som deras religiösa urkunder förklarar vara djur i mänsklig skepnad och skapade för att vara deras slavboskap. Sådan är bevekelsegrunden.

Med det sagt finns inget som hindrar oss svenskar från att hävda vår särart som väsensskild judar och andra främmande folkslag som i likhet med dem har en destruktiv inverkan på vårt samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ååh, judarnas särskilda mission i världen igen... Baksidan av express-evolutionen av intelligensen hos askhenazi - störningen åt det gränslösa, utopiska, psykotiska hållet. Som av en etisk-religiös princip om att judar skall leva mera etiskt än andra i samhällena de lever i, gör en dogm av en historisk nödvändighet för många judar att byta nation.

Men judarna som tvingades i exil från Spanien 1492 kände knappast någon glädje i att "tänja på nationens trista gränser". Inte heller har alltid etablerade judar varit så glada åt att "öppna sinnena för det berikande främmande".
Nej det är bara att se till hur de agerar i Israel. Där är det inga öppna sinnen för berikning av främmande utan samma dubbla måttstockar som gäller. Rimligen bör judar som predikar att "tänja på nationens gränser" och "öppna sinnena för det berikande främmande" hänvisas att göra det i sitt "förlovade land".
Citera
2019-06-12, 20:26
Medlem
fasligts avatar
Ovanligt frispråkigt i dagens Studio Ett angående den multikriminella multikulturella staden Malmös utveckling. En Johanna Bäckström Lerneby som granskar gängkriminalitet berättar om livsstilen i den utomlegala multikulturalismens eget svenska Mekka, ett Mekka som snart inte utmärker sig i Det Nya Sverige.
- Igår i Studio Ett beskrevs situationen i Malmö som en fullt utvecklad maffiakultur. Är det en rimlig beskrivning skulle du säga?

- Ja jag har ingen anledning att misstro dem som beskrev det så, som kan Malmö det låter väl helt rimligt att det är på samma sätt som det är i Göteborg och Stockholm.

- Jaa. vad betyder det här med maffiakultur?

- (djup suck) Det är svårt att säga, om jag ska säga som i Göteborg som jag kan bäst som stad, där det finns, det finns vissa starka familjer på olika ställen i stan som har en stor makt och inflytande över lokalsamhället där och det betyder att de som bor där som kanske inte alls är kriminella eller gör, har nån gång gjort nåt olagligt, de är ändå tvungna att förhålla sig till de här familjerna och som, ganska ofta i Göteborg i alla fall besitter ganska stort våldskapital det vill säga att de har mördat, de har misshandlat, att många av dem har domar för grova brott. Det är klart att det vet ju folk som bor där, att, alltså så ser man till att man inte stöter sig med dem, att man ser till att, man ser också till att om man ser nån som begår ett brott så tittar man hellre bort och på det sättet så, så blir det liksom som en maffiastruktur.

- Mm. Alltså är det välorganiserat kriminella som slår mot samhället eller är det mer hämndaktioner mellan olika grupper där vanliga människor kommer emellan så att säga?

- Ja vanliga människor kommer emellan, det har vi ju sett flera gånger. I Göteborg, bara i Göteborg är det ju två små barn som har sprängts till döds de senaste åren, en fyraårig flicka som sprängdes i en bil och en åttaårig pojke som sprängdes när en handgranat kastades in när han låg och sov i sitt sovrum, så att det är ju inte om det händer utan det händer ju. Sen så är det ju såklart, om det är välorganiserat eller inte, om det är slag mot samhället alltså så här jobbar de här tungt kriminella, det är inte så att de bara slår mot varandra utan oftast är de ju, de är ju kriminella i hela sin livsstil, hela sitt sätt att tänka, sitt sätt att leva hela sin tillvaro, det, det liksom är bidragsbrott, det är sken skilsmässor vilket gör att mammor kanske kan hämta ut socialbidrag fast de kanske bara egentligen är skilda på pappret och egentligen lever de ihop som en familj, alltså det, det är, hur ska jag förklara, det, alltså hela deras sätt att leva och vara är liksom, är kriminellt på ett sätt som, som är svårt att förstå, som, när vi förfasar oss över liksom, jag hörde att i Malmö här att det är ju en förskola som ligger här bredvid, hur kan de inte bry sig om det. De kriminella de bryr sig inte, har inte konsekvenstänkande på samma sätt som vi vanliga människor som jag brukar kalla oss, om man nu får kalla oss vi och dom

- Är det nätverk med egen rättsskipning?

- Absolut, de har definitivt en egen rättsskipning och det visar också, just det här att de tycker att det är onödigt att polisen och rättssamhället blandar sig i därför att det blir bara stökigt och folk mår bara dåligt av det. Så har de beskrivit det för mig när jag pratat med dem om den här parallella , ehh, de här parallella rättegångarna som de håller på med.

- Men vad är din uppfattning, vad tror du ska till för att stoppa den här utvecklingen?

- Jag tror att man måste göra, ungefär som polisen i Angered eller i Nordostgöteborg där de håller på nu att, det är inte bara polisen utan det är alla myndigheter som samverkar, att om, slår, att de har bestämt sig att det här ska vi bekämpa, de här individerna i vårat lokalsamhälle dem ska vi bekämpa, det vill säga att de har namn på dem som de punktmarkerar och då gör man det inte bara från polisen, inte bara från åklagaren utan man gör det från, skatten till exempel om polisen åker ut till en lägenhet där det bor kriminella och så ser de att det finns, herregud här är ju en pappa som verk, som verkligen bor här fastän han säger att han bor nån annanstans okej då anmäler man det till bostadsbolaget, till försäkringskassan, till socialtjänsten så alla de får sätta in det dom kan för att liksom beivra den här kriminaliteten.

- Punktmarkering och eh och god samverkan mellan olika myndigheter

- Ja, och det gör också att de här individerna de känner sig förföljda så klart och det är de ju på nåt sätt också så det är inte bara en känsla utan det är ett faktum. Omhändertar barn gör socialtjänsten också i ganska stor utsträckning nu i Göteborg också

- Tack för att du var med i Studio Ett Johanna Bäckström Lerneby
https://sverigesradio.se/sida/progra...lchannelid=701

Börjar det mångkulturella måttet bli rågat nu när vi står här med skäppan överfull av kulturfrämmande klankriminalitet?
Citera
2019-06-12, 20:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ovanligt frispråkigt i dagens Studio Ett angående den multikriminella multikulturella staden Malmös utveckling. En Johanna Bäckström Lerneby som granskar gängkriminalitet berättar om livsstilen i den utomlegala multikulturalismens eget svenska Mekka, ett Mekka som snart inte utmärker sig i Det Nya Sverige.
- Igår i Studio Ett beskrevs situationen i Malmö som en fullt utvecklad maffiakultur. Är det en rimlig beskrivning skulle du säga?

- Ja jag har ingen anledning att misstro dem som beskrev det så, som kan Malmö det låter väl helt rimligt att det är på samma sätt som det är i Göteborg och Stockholm.

- Jaa. vad betyder det här med maffiakultur?

- (djup suck) Det är svårt att säga, om jag ska säga som i Göteborg som jag kan bäst som stad, där det finns, det finns vissa starka familjer på olika ställen i stan som har en stor makt och inflytande över lokalsamhället där och det betyder att de som bor där som kanske inte alls är kriminella eller gör, har nån gång gjort nåt olagligt, de är ändå tvungna att förhålla sig till de här familjerna och som, ganska ofta i Göteborg i alla fall besitter ganska stort våldskapital det vill säga att de har mördat, de har misshandlat, att många av dem har domar för grova brott.
https://sverigesradio.se/sida/progra...lchannelid=701

Börjar det mångkulturella måttet bli rågat nu när vi står här med skäppan överfull av kulturfrämmande klankriminalitet?

Uppenbart är en attitydförändring från det officiella Sverige på gång:
Hashem Ali Khan, 62, har häktats misstänkt för grovt vapenbrott.

Han har tidigare pekats ut som ledare och överhuvud över det kriminella släktnätverket kring delar av släkten Ali Khan i Göteborg.
https://www.expressen.se/gt/familjel...vt-vapenbrott/
Barn i Göteborg har larmat skolpersonal om att de blir slagna av en koranlärare. Ärendet har polisanmälts av en grundskola som också har kontaktat sociala myndigheter.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...org-1.15564511
Minst två av de sex personer som Säkerhetspolisen bedömer som radikala islamister, och som tagits i förvar av myndigheten under våren, ska utvisas från Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...ar-ska-utvisas

Varför tog det så lång tid?
Citera
2019-06-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Svensk start-up hub etableras i Rwanda

Nu inleder en av Klarnas grundare verksamhet i Rwanda. Veckans Affärer rapporterar om den fantastiska etableringen.

https://www.va.se/nyheter/2019/06/12...tarna-i-rwanda

Jag känner inte till Norrsken närmare, men jag hoppas att det inte bara är ännu ett nykolonialt projekt. Det finns många från Rwanda i Sverige som kan följa med och skapa de optimala förutsättningarna för etableringen. Människor som kan gifta samman afrikansk kultur och kunnande med högteknologi.

Kanske blir Puntland föremål för nästa etablering?

Det kanske har att göra med att banker och växlingskontor i princip strypt överföringarna ala Hawala, pga terroristfinanseringsmisstankar,och Hawala-kurirer stoppas på svenska flygplatser med fickorna fulla av dollar.
Klarnas finanseringsmodell är ju redan halal, inga räntor bara avgifter,och det kan nog bli väldigt lukrativt att bli den legala länken för transferingar av svenska bidrag . Det finns väl 2 miljoner "svenskar" med ett behov av att skicka våra gemensamma skatteintäkter till släktingar i långtbortistan,klart att ett svenskt företag ska vara med och kapitalisera på detta.
Citera
2019-06-12, 22:38
Medlem
fasligts avatar
Arpigate. Det är svenskt att gilla ordning och reda, att ha det rent och snyggt.
Per Svensson är inget undantag. Han vill också hålla rent. Emellertid, som en lojal undersåte till den näpne patriarken, är hans horisont något annorlunda än den vi andra ser. När Arpi påpekar att motståndet mot invandring beror på demografi argumenterar Per Svensson att Arpi inte är ”anständig”.

Demografi är ett brett begrepp. Det rymmer etnicitet, ålder, yrke, utbildning och allt annat som gör oss till dem vi är. Att tiggeri tidigare var något gemene svensk mötte på resor i andra länder till att i dag möta det utanför ICA-butiken är i sig ett bevis på att något har hänt med demografin.

Man kan tycka det är oanständigt att tiggare från andra länder skramlar med koppen på gator och torg i Sverige. Eller så kan man tycka det är oanständigt att påpeka det oanständiga.

Samtidigt finns det något mer besvärande med Svenssons resonemang. Han läser in att Arpis argument i grunden bygger på ”avvikande hår- eller hudfärg”. Men något sådant argument har jag aldrig sett från Arpis sida.

Per Svensson tycks mena att aversioner mot tiggeri handlar om aversioner mot hårfärger, hudfärger och ”utländsk bakgrund”. Han kopplar alltså ihop ett beteende som tiggeri med sådant som styrs av gener.

Det finns ett ord för Svenssons tankefigur och det är inte ”anständighet”.
https://nyheteridag.se/tror-per-sven...ter-i-generna/

Fniss
Citera
2019-06-12, 22:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Swebbtv har "radikaliserats" lite och kör två avsnitt Ole Dammegård....

https://www.youtube.com/watch?v=6zHIUnA71Vk

https://www.youtube.com/watch?v=hfmrzlV40uY

Angående terrordåd, falseflags och annat. Väckarklockan ringer.
Citera
2019-06-12, 23:20
Medlem
fasligts avatar
En efter en slår honungsfällorna igen om de alternativlegala muhammedanerna.
Nu åtalas Ebtisam Aldebe för grovt bedrägeri i samband med hennes arbete som nämndeman vid Solna tingsrätt, rapporterar Mitt i.

Enligt åtalet vilseledde Aldebe Solna tingsrätt genom att vid 138 tillfällen mellan november 2015 och mars 2018 kräva ersättning för inkomstförlust med drygt 150 000 kronor sammanlagt. Detta trots att Aldebe inte har haft någon inkomstförlust för sitt uppdrag i domstolen.
Inlägg redigerat i enlighet med regel 1.02 Upphovsrätt.
Varning utdelad.
/Mod.

https://nyheteridag.se/fore-detta-c-...ovt-bedrageri/

För den som anser att Nyheter Idag är en nazifierad avloppspublikation utan trovärdighet finns samma upplysningar i Mitt i, som vad jag förstår ska vara värdegrundskosher.
https://mitti.se/nyheter/ebtisam-ald...solna&view=app
Senast redigerad av Siegfrid 2019-06-13 kl. 09:23.
Citera
2019-06-12, 23:53
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

För den som anser att Nyheter Idag är en nazifierad avloppspublikation utan trovärdighet finns samma upplysningar i Mitt i, som vad jag förstår ska vara värdegrundskosher.
https://mitti.se/nyheter/ebtisam-ald...solna&view=app
Nyheter Idag

Koshercertifierad islamhetsande avloppspublikation med tydlig uttalad agenda är så klart en helt riktig etikettering men knappast nazifierad va?

Chefredaktör: en judisk zigenare vid namn Chang Frick - Huvudägare: Ilan Sadé, en jude - utvandrad från Israel till Sverige 1980.

Edit rättelse:
NI AB (Nyheter idag) ägs av den danske juden Jeppe Juhl.
Nyheter idag är heljudiskt.

Tack för PM.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-06-13 kl. 00:52.
Citera
2019-06-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Det kanske har att göra med att banker och växlingskontor i princip strypt överföringarna ala Hawala, pga terroristfinanseringsmisstankar,och Hawala-kurirer stoppas på svenska flygplatser med fickorna fulla av dollar.
Klarnas finanseringsmodell är ju redan halal, inga räntor bara avgifter,och det kan nog bli väldigt lukrativt att bli den legala länken för transferingar av svenska bidrag . Det finns väl 2 miljoner "svenskar" med ett behov av att skicka våra gemensamma skatteintäkter till släktingar i långtbortistan,klart att ett svenskt företag ska vara med och kapitalisera på detta.

Det kan så vara att en del av intresset kan röra möjligheterna med betalningslösningar för utvecklingsländer. Men jag tror att det är någon form att kapitalistisk satsning och ett försök att hitta nya marknader. Låt vara med en god del offentliga pengar i ryggen. Måste dock undersöka vad bolaget är egentligen.
Citera
2019-06-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Nyheter Idag

Koshercertifierad islamhetsande avloppspublikation med tydlig uttalad agenda är så klart en helt riktig etikettering men knappast nazifierad va?

Chefredaktör: en judisk zigenare vid namn Chang Frick - Huvudägare: Ilan Sadé, en jude - utvandrad från Israel till Sverige 1980.

Edit rättelse:
NI AB (Nyheter idag) ägs av den danske juden Jeppe Juhl.
Nyheter idag är heljudiskt.

Tack för PM.

Man får väl säga att det är trevligt att även egendomsfolket kan jobba med alternativmedia. Mer oroväckande är att det verkar som om ett nytt etniskt monopol byggs upp även inom det segmentet. Det är väl bara Fria Tider och Nya Dagbladet som inte verkar ha någon ekonomisk eller ägarmässig koppling till folket med skojiga hattar? Korrigera mig gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in