2019-06-09, 17:22
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Önsketänkande, för det är redan förutsagt hur det slutar. Vi kommer att förstöra jorden så den blir obeboelig. Gud kommer att ingripa innan det händer.
Inte om Satan besegrat vår Gud och skickat honom till Helvetet.
Citera
2019-06-09, 17:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hehe, jo det är ju en kärlekens religion.
Du kanske är för evig ondska och evigt förtryck? Jag är för att de kärleksfulla och rättfärdiga inte längre ska behöva leva som nu utan ha det liv de förtjänar. Att de hatiska och orättfärdiga döms till evig död är en nåd. Alternativet vore väl att de avskilda från de andra fick terrorisera varandra i eviga tider?
Citera
2019-06-09, 17:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du kanske är för evig ondska och evigt förtryck? Jag är för att de kärleksfulla och rättfärdiga inte längre ska behöva leva som nu utan ha det liv de förtjänar. Att de hatiska och orättfärdiga döms till evig död är en nåd. Alternativet vore väl att de avskilda från de andra fick terrorisera varandra i eviga tider?

He,he jo,men behöver ni verkligen grilla dom? Skulle det vara nödvendigt liksom? Och sen till evig tid också, låter som ren sadism i mina öron. Passade vel bra när ni sprang runt som sinnessjuka IS soldater och härjade er fram i Europa.
Citera
2019-06-09, 17:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he jo,men behöver ni verkligen grilla dom? Skulle det vara nödvendigt liksom? Och sen till evig tid också, låter som ren sadism i mina öron. Passade vel bra när ni sprang runt som sinnessjuka IS soldater och härjade er fram i Europa.
Elden är en symbol för förintelse inte för tortyr.

10:28 Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i Gehenna. (Matteus)
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2019-06-09 kl. 18:04.
Citera
2019-06-09, 18:08
Medlem
Polispotatiss avatar
Men alltså om Satan styr Jorden betyder det då att vi redan är i helvetet?
Citera
2019-06-09, 18:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Men alltså om Satan styr Jorden betyder det då att vi redan är i helvetet?
Nej! Att livet kan vara ett helvete är ett talesätt, men i helvetet försvinner de livsodugliga, de som måste parasitera på andra.
Citera
2019-06-09, 18:16
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Nej! Att livet kan vara ett helvete är ett talesätt, men i helvetet försvinner de livsodugliga, de som måste parasitera på andra.

Okej, men vart går gränsen för att vara värdig himmelen då? Är det att man har goda avsikter och inte följer frestelserna? Vad avgör om en person är ond eller inte, jag har funderat mycket i dessa banor på senaste tiden och därav ställs många frågor.

Jag kan tex känna mig som en dålig människa ibland då jag plågas av tvångstankar, tankar som jag inte alls vill ha. Är det då Satan som ger mig dessa tankar för att testa mig, eller är jag besatt av en "demon"?
Citera
2019-06-09, 18:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Okej, men vart går gränsen för att vara värdig himmelen då? Är det att man har goda avsikter och inte följer frestelserna? Vad avgör om en person är ond eller inte, jag har funderat mycket i dessa banor på senaste tiden och därav ställs många frågor.

Jag kan tex känna mig som en dålig människa ibland då jag plågas av tvångstankar, tankar som jag inte alls vill ha. Är det då Satan som ger mig dessa tankar för att testa mig, eller är jag besatt av en "demon"?
Den som kan leva för alltid utan att ställa till det för andra är värdig.
Citera
2019-06-09, 18:26
Avstängd
serblovinhimselfs avatar

Satan som kristna kallar det, mina rötter är muslimer och även där tror man på en sorts ondska, Shejtan (osäker på stavningen) kallar jag denna ondska.
Psykologi, psyket. Jag tror det sitter där inne, är inte troende så kan vara så att det avviker från normen enligt Islam.
Men jag tror vi har både ondskan (satan) och det goda (Jesus/Allah/Gud), dessa två dyker upp undermedvetet när vi ska ta beslut, dilemma, val av livsstil etc. Inget visuellt eller något man kan känna/märka, så kommer aldrig vad jag tror kunna bevisas att människan har någon sådan psykologisk ''dragningskraft''.
Jag är i 20 års åldern, men av allt jag genomlevt, både positiva och negativa grejer så är det denna filosofi/tro jag fast står fast vid.

Våra hjärnor/psyken är fortfarande outforskade och mycket kan man inte förklara idag med vetenskapliga bevis.
Varför väljer någon att fortsätta ta droger, man blir inte beroende på första cigg blosset. Men det är något som drar, samtidigt som man tänker men shit detta kan jag bli torsk på.
Hoppas jag lyckades förklara min tanke utan att den missförstås, baksmällan ställer till det en del.
Citera
2019-06-09, 18:36
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Den som kan leva för alltid utan att ställa till det för andra är värdig.

Förlåt om jag ställer fråga på fråga..

Jag har ställt till det för folk, dock inte med avsikt utan för att jag har haft problem med att finna ro i mig själv. Tex så fick mitt ex uppleva mina värsta sidor och har även svikit folk som har litat på mig, dock kanske just dom människorna inte varit änglar själva men ändå.

Har även haft drömmar där Satan drar ner mig under Jorden, men precis innan jag kommer ner så plockar två änglar upp mig och det uppstår en form av dragkamp mellan änglarna och Satan.. Mycket märkligt..
Har haft en vision av något som såg ut som ett "helvete" där människor var undernärda, flintskalliga och dom stod inpå varandra. Det fanns inget utrymme för människorna att röra sig överhuvudtaget.
Har även haft en dröm där jag en kraft lyfte mig i luften och jag började rotera. När jag då vaknade av adrenalinkicken så såg jag Jesus i mina ögonlock.
Antingen så är jag lite störd i huvudet och har någon form av psykos eller så är det något annat som jag inte kan förstå mig på.

Är inte troende och religion har aldrig ens intresserat mig, men nu börjar ju självfallet funderingar uppstå efter dessa händelser.

Frågan är alltså, är det då kört för mig?
Senast redigerad av Polispotatis 2019-06-09 kl. 18:43.
Citera
2019-06-09, 18:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Förlåt om jag ställer fråga på fråga..

Jag har ställt till det för folk, dock inte med avsikt utan för att jag har haft problem med att finna ro i mig själv. Tex så fick mitt ex uppleva mina värsta sidor och har även svikit folk som har litat på mig, dock kanske just dom människorna inte varit änglar själva men ändå.

Har även haft drömmar där Satan drar ner mig under Jorden, men precis innan jag kommer ner så plockar två änglar upp mig och det uppstår en form av dragkamp mellan änglarna och Satan.. Mycket märkligt..
Har haft en vision av något som såg ut som ett "helvete" där människor var undernärda, flintskalliga och dom stod inpå varandra. Det fanns inget utrymme för människorna att röra sig överhuvudtaget.
Har även haft en dröm där jag en kraft lyfte mig i luften och jag började rotera. När jag då vaknade av adrenalinkicken så såg jag Jesus i mina ögonlock.
Antingen så är jag lite störd i huvudet och har någon form av psykos eller så är det något annat som jag inte kan förstå mig på.

Är inte troende, men sådana saker får mig att fundera.

Frågan är alltså, är det då kört för mig?
Vad jag kanske borde ha skrivit istället är nog att de som inte kan leva utan trampa på andra är ovärdiga ett evigt liv. Det är aldrig försent att börja gå åt rätt håll eller att ångra sig.

25:31 Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron.
25:32 Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna.
25:33 Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra.
25:34 Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse.
25:35 Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge,
25:36 naken, och I klädden mig; jag var sjuk, och I besökten mig; jag var i fängelse, och I kommen till mig.'
25:37 Då skola de rättfärdiga svara honom och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig och gåvo dig mat, eller törstig och gåvo dig att dricka?
25:38 Och när sågo vi dig husvill och gåvo dig härbärge, eller naken och klädde dig?
25:39 Och när sågo vi dig sjuk eller i fängelse och kommo till dig?'
25:40 Då skall Konungen svara och säga till dem: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I haven gjort mot en av dessa mina minsta bröder, det haven I gjort mot mig.'
25:41 Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: 'Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar.
25:42 Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka;
25:43 jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.'
25:44 Då skola också de svara och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig eller törstig eller husvill eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig icke?'
25:45 Då skall han svara dem och säga: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I icke haven gjort mot en av dessa minsta, det haven I ej heller gjort mot mig.'
25:46 Och dessa skola då då bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv.» (Matteus)
Citera
2019-06-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Inte om Satan besegrat vår Gud och skickat honom till Helvetet.
Seriöst? Din lille fjant till gud satan har redan blivit besegrad en gång.

Upp 12
7Och det blev en strid i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred, 8men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen. 9Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in