Citat:
Ursprungligen postat av
Tamerlan87
Ursäkta och med all respekt till dig men dina argument är verkligen gamla och irrelevanta.
Argumenten kan inte vara irrelevanta när de ifrågasätter hela den grund som din frågeställning är grundad i.
Självklart är jag inte först med att ifrågasätta uppenbara brister i de "världsbilder" som inte är observerade, utan som man bara fantiserat ihop. Den talande Frasen "sköldpaddor hela vägen ner" tex är ju i alla fall runt 500 år gammal. Men det har nog funnits människor, tusentals år tillbaka, med intellekt nog för att stå emot masshysterin .
Citat:
Ursprungligen postat av
Tamerlan87
Kom igen. Låt oss vara mer pragmatiska. En så komplex planet med så komplexa varelser har bara uppstått sådär? Nej.
Kom igen. Låt oss vara mer pragmatiska. En så komplex varelse att denne kan skapa en så här komplex planet har bara uppstått sådär? Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tamerlan87
Jag vill fortfarande förstå om det kan vara något annat än djävulen som gör att du fortfarande vill tro på detta.
Eftersom det inte finns något som talar för att det finns några fabler på riktigt så är svaret ja. Det handlar om andra mekanismer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tamerlan87
Alltså jag tänker att om vi matar in så mycket information i någons hjärna få kanske hen köper den informationen och börjar tro att det är fakta.
Ja. Man kan genom ihärdig hjärntvätt få folk att tro på både spöken och tomtar.
Men eftersom det inte finns något som talar för att djävulen finns, så är det knappast han/hon/hen/hin som ligger bakom spridningen och acceptansen av evolutionsläran.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tamerlan87
Men just i skapelsefrågan så köper jag ju inte det argumentet och ser ingen annan förklaring än djävulen.
Jag vet. Jag engagerar mig inte för din skull, utan skriver mest för de som eventuellt står och väger mellan strunt och förnuft, och som råkar läsa. Dig har jag redan bedömt som förtappad.