2019-06-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Sök själv. Säg en sak du vill veta så ska jag visa hur man gör.
Jag gjorde en sökning på dina egna ord innan jag postade min första fråga, och fick fram nada. Därmed konstaterar jag att du bara hittat på något negativt om islam.
Citera
2019-06-04, 23:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag tycker att de två figurerna samarbetar på ett underligt sätt.
Jag säger båda två.
Citera
2019-06-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag säger båda två.
Du träffar ett korn då och då!
Citera
2019-06-05, 03:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Enligt Paulus är det Gud. Romarbrevet 13:1-5:
Var och en vare underdånig den överhet som han har över sig. Ty ingen överhet finnes, som icke är av Gud; all överhet som finnes är förordnad av Gud.

Därför, den som sätter sig upp mot överheten, han står emot vad Gud har förordnat;
men de som stå emot detta, de skola få sin dom.

Ty de som hava väldet äro till skräck, icke för dem som göra vad gott är, utan för dem som göra vad ont är. Vill du vara utan fruktan för överheten, så gör vad gott är; du skall då bliva prisad av den,

ty överheten är en Guds tjänare, dig till fromma. Men gör du vad ont är, då må du frukta; ty överheten bär icke svärdet förgäves, utan är en Guds tjänare, en hämnare, till att utföra vredesdomen över den som gör vad ont är.

Därför måste man vara den underdånig, icke allenast för vredesdomens skull, utan ock för samvetets skull.
Under Jesus tid på jorden var det Satan, enligt Lukasbrevet 4:5-8. Paulus hävdar att Jesus tog över Satans makt efter korsfästelsen. Kolosserbrevet 2:14-15:
Han har nämligen utplånat den handskrift som genom sina stadgar anklagade oss och låg oss i vägen; den har han skaffat undan genom att nagla den fast vid korset.

Han har avväpnat andevärldens furstar och väldigheter och låtit dem bliva till skam inför alla, i det att han i honom har triumferat över dem.
Enligt Uppenbarelseboken 20:1-3 så styr Satan fram till att Jesus återvänder och kastar honom i avgrunden. I 12:9-10 läser vi:
Och den store draken, den gamle ormen, blev nedkastad, han som kallas Djävul och Satan, och som förvillar hela världen; han blev nedkastad till jorden, och hans änglar kastades ned jämte honom.

Och jag hörde en stark röst i himmelen säga: »Nu har frälsningen och makten och riket blivit vår Guds, och väldet hans Smordes; ty våra bröders åklagare är nedkastad, han som dag och natt anklagade dem inför vår Gud.
Hjälp mig med läsförståelsen, tack.

Du presenterar en falsk dikotomi.

Så enkelt utttryckt: Ask a stupid question and you get a stupid answer.
Citera
2019-06-05, 08:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du presenterar en falsk dikotomi.

Så enkelt utttryckt: Ask a stupid question and you get a stupid answer.

Vad är det som är så dumt i att posta om en (förment) motsägelse från Paulus sida? Många kliar sig i huvudet över honom.
Citera
2019-06-05, 11:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Vad är det som är så dumt i att posta om en (förment) motsägelse från Paulus sida? Många kliar sig i huvudet över honom.

Överens. Jag är själv ingen Paulus-fan.
Citera
2019-06-05, 13:26
Medlem
EasyClapss avatar
Paulus var ingen apostel så det kanske inte är så konstigt. Sanningen gör dig fri brukar övertygade kristna hävda, då bör de även undersöka vem Paulus egentligen var och vem som är den tolfte aposteln.
Citera
2019-06-08, 20:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag säger båda två.
Satan är världens furste och människornas anklagare. Han utverkar från Gud att få pröva människor. Men han är lögnens fader och en dråpare från begynnelsen. En eld är iordningställd för Satan och hans änglar och dit måste också de orättfärdiga gå, de som är olämpliga för ett evigt liv.

Jag tror samexistens och kommunikation snarare än samarbete och samverkan.
Det säregna med Gud är att för Gud är allt möjligt.
Citera
2019-06-08, 21:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Satan är världens furste och människornas anklagare. Han utverkar från Gud att få pröva människor. Men han är lögnens fader och en dråpare från begynnelsen. En eld är iordningställd för Satan och hans änglar och dit måste också de orättfärdiga gå, de som är olämpliga för ett evigt liv.

Jag tror samexistens och kommunikation snarare än samarbete och samverkan.
Det säregna med Gud är att för Gud är allt möjligt.

Hehe, jo det är ju en kärlekens religion.
Citera
2019-06-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Förundrar mig över troendes bristande läsförståelse av Bibeln!

Det står ju klart och tydligt att 'Satan' styr världen och att ni skall underkasta er honom tills ni hör rösten från himlen som förkunnar att Jesus har återvänt!
Först då kan er fest börja!
Då skall ju han ta hand om er och ta livet av resten.
Nej, vi behöver inte underkasta oss satan. Tvärtom så har Herren gett oss makt över de onda andarna. De måste lyda OSS och fara ut ur dig, mannen! Guds rike står över alla välden, makter och riken i världen, inklusive satan. Vi behöver inte vänta till en viss dag, Gud svarar direkt. Men då gäller det att lyssna på vad Anden (Fadern) säger till församlingarna som det står i Upp.
Citera
2019-06-09, 08:35
Medlem
Mogrens avatar
Det kommer att sluta med att Satan tar över helt och hållet och skickar Gud till helvetet en gång för alla. Sedan blir det en mycket bättre värld att leva i för oss andra.
Citera
2019-06-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det kommer att sluta med att Satan tar över helt och hållet och skickar Gud till helvetet en gång för alla. Sedan blir det en mycket bättre värld att leva i för oss andra.
Önsketänkande, för det är redan förutsagt hur det slutar. Vi kommer att förstöra jorden så den blir obeboelig. Gud kommer att ingripa innan det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in