2016-06-08, 20:44
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Helvete.

Vi skjuter för att döda vi goda.

Ta den tjejen till mig så att någon annan kan ta över henne då.

Tolka fler saker fel. Snälla.
Citera
2016-06-09, 00:20
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Han kan lyfta det mesta om han blir tillräckligt förbannad. Det jag skräms av är att han har sådan respekt bland folk.. det är som att hans blotta uppenbarelse får folk att böja sig av vördnad.

EDIT: Och detta är en av anledningarna till att jag blev gudstroende. Att jag blev rädd för vad de mörka krafterna kan åstadkomma.

Som respekt och vördnad? Ja det skulle ju vara hemskt att drabbas av…
Citera
2016-06-09, 00:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Observera dock att jag inte hävdar något i min TS. Jag ställer en fråga. Det är skillnad.

Visst. Insinuera du bara med hjälp av dumfrågor.
Citera
2016-06-09, 01:27
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Som respekt och vördnad? Ja det skulle ju vara hemskt att drabbas av…

Skulle du själv gilla att någon person åtnjöt detta på bekostnad av ditt lidande och mående? Vi snackar även om en mobbartyp här..
Citera
2016-06-09, 01:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jag har en gammal skolkamrat som var satanist i unga år. Han hävdade själv att han hade ingått ett förbund med Satan och därmed fått övermänsklig styrka och övermänskliga krafter. Personen ifråga är över 2 meter lång, stor och muskulös och alla är livrädda för att bråka med honom. De som har försökt har inte sällan fått åka ambulans med ibland livshotande skador. Alla försöker hålla sig väl med honom och han är av många dyrkad nästan som en Gud. Han är väldigt lugn och resonabel till sin personlighet, men retar man honom för mycket brakar helvetet löst! Han är dock inte satanist idag utan har blivit mer som en vanlig svensson. Men jag vänder mig här till alla de som minns början av 90-talet när satanistvågen sköljde över skandinavien med utgångspunkt från Norge och den s.k. Svarta cirkeln med Count Grishnack och Eyronymous i spetsen. Har ni, som växte upp då, några bekanta som ingått liknande förbund med djävulen och därmed fått omänskliga krafter?
Yes.

Många känner skam idag. Vissa vill bara glömma..

Hur tänkte du dig att diskussion skulle ta fart? Att lägga ut sina anekdoter och utdrag ur personliga händelseförlopp med smarriga episoder?

Elelr har du någon el ett par specifika liksom hållpunkter du önskar diskutera?

Teologiska värdet inom "satanism" ? Den retoriska host.. evolverande förklaring de vill försvara sig med, dem som hänger mentalt kvar i sin försvarsfilosfi? Dvs dem som är lite stolta.. eller hur ska diskuteras?

Satanism, är ju ett flummigt begrepp.. taget direkt ur något religionspaket som , vad jag förstått mer fundamental antiteism, med avsikt att skada.. via allmänt trots.. via upprättandet av egensinnig slags moralism, som kan förlaras väl i målet att göra sig av med all moral, och då börjas med den universellt underförstådda moralen, att knäckas.

Dvs.. satanism, börjar med att försöka knäcka sans och logik. EMÅ
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-09 kl. 01:53.
Citera
2016-06-09, 11:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Observera dock att jag inte hävdar något i min TS. Jag ställer en fråga.

Japp, en dumfråga.
Citera
2016-06-09, 15:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Skulle du själv gilla att någon person åtnjöt detta på bekostnad av ditt lidande och mående? Vi snackar även om en mobbartyp här..

Jag skulle definitivt ingå ett förbund med Satan om det gav mig superkrafter till ett ok pris.
Citera
2016-06-09, 16:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Jag hade en satanist i min klass, ingen tog henne seriöst.. Hon blev oftast ifrågasatt pga sin tro. Dessvärre blev inte de andra religiösa spökena behandlad på samma sätt.
Nej det är lätt att välja ut en religion som fel eller hur?

Islan t.ex.
Hehehehe

Citera
2016-06-09, 16:49
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Jag skulle definitivt ingå ett förbund med Satan om det gav mig superkrafter till ett ok pris.

Vägen till helvetet är kantad med goda föresatser. Det är den breda och framkomliga vägen som leder till fördärvet och det är många som går på den. Den trånga och besvärliga vägen som leder till livet är det få som finner..
Citera
2016-06-09, 20:19
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vägen till helvetet är kantad med goda föresatser. Det är den breda och framkomliga vägen som leder till fördärvet och det är många som går på den. Den trånga och besvärliga vägen som leder till livet är det få som finner..

Ser ingen koppling mellan dina klyschor och det jag sa.
Men du ska ha cred för att du lyckas samla så många klyschor på så litet utrymme…
Citera
2016-06-09, 23:54
Medlem
senhackarens avatar
Det kan de nog, men man får nog inte missbruka det allt för mycket. Såna krafter ska nog användas när man känner sig trängd, hotad, eller behöver slå tillbaks.
Citera
2016-06-10, 06:33
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ser ingen koppling mellan dina klyschor och det jag sa.
Men du ska ha cred för att du lyckas samla så många klyschor på så litet utrymme…

Om klyschor har någonting viktigt att säga/tillföra så nyttjar jag dem gärna. De flesta klyschor grundar sig i någon form av universell sanning, inte alla dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in