2018-09-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlotta90
För att man i Sverige är oskyldig tills motsatsen bevisats ja. Men man kan inte hävda att Gud INTE finns för att hans existens inte bevisats, lika lite som man kan hävda att han finns bara för att det inte finns bevis för att han inte finns.
Man behöver inte hävda att Gud inte finns. Det räcker med att påpeka att inga bra belögg finns för att tro på Gud. Om du påstår något utan att ge bra belägg, då kan jag misstro dig utan belägg.
Citera
2018-09-05, 15:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Enligt bevisen så är människans kropp designad som en växtätares kropp som alltid har platta tänder, käke som kan röras i sidled för att mala växter bättre, och extra lång tarm för att smälta grödor vilket tar längre tid än kött därför har alltid köttätare och allätare korta tarmar.. människan är dock ingen allätare som har vassa tänder och stora munnar.. men visst florerar det en sån teori bland de troende ateisterna som tror sig vara allätande intelligenta apor trots att dom inte ens noterat att det är en skillnad mellan allätare som vargar och björnar.. och växtätare som hästar och människor.. skillnaden syns mest i munnen och på kroppen och om den kroppen har vapen för att mörda eller för att förvara sig med.

Bevisen säger alltså att mänskligheten levde inom gudarnas önskningar för sina barn genom att ha kärlek för varandra, djur och natur.. men sen kom religionerna och lurade människor att äta upp djuren och kriga mot dom som inte vela bli kristna, och tro på att det inte finns någon karmalag, gudar eller kommande liv efter detta.. och då började fler och fler människor leva utanför naturens lagar , med livsstilar som förstörde naturen och gick emot gudarnas önskningar som en gång i tid gjorde att hela mänskligheten hade gratis elektrisitet tillgängligt för alla genom pyramider som byggdes på specifika punkter på Jorden..
men nu när människorna levde utanför vad gudarna har designat in i vårat DNA dvs att vi är växtätare.. så förstördes Jordens ekosystem eftersom bodskapsuppfödningen förstörde naturen mycket mer än vad bensinförbränning gjorde eftersom bodskap skapar mycket avföring som sen spolas ut i haven som då förgiftas och sen dör allt på Jorden.

Klart att det bevisar ett syfte.. en livsmening som gudarna har skapat så att det finns i skillnad i design mellan växtätare, allätare och köttätande levande varelser på Jorden.

Jag kan förstå att det kan komma som en överaskning för er ateister när jag säger att människans kropp är bevis för gudars existens .. men också att den samtidigt bevisar hur ni går tvärt emot vad eran kroppskontruktion säger att ni ska äta.. eftersom ni har platta tänder för växter, och har inga likheter med allätare som vargar och björnar eftersom dom har vapen på kroppen och stora tänder för att kunna mörda och dela kött eftersom det är en del av deras natur...

men är det verkligen en del av mänsklighetens natur att delta i djurplågeri genom att köpa en hamburgare?

Det är bara bevis för att ateisterna går emot vad gudarna har skrivit i deras DNA, genom att äta kött.. och att även religiösa som äter djur är syndare som går emot vad gudarna har skrivit i deras DNA också..

det bevisar både gudars existens och att det inte finns så mycket gudlikt i ateister och religioösa som äter djur trots att deras kroppar inte är gjorda för att hantera kött.. och att deras hjärtan inte egentligen var gjorda för att delta i djurplågeri, men så länge dom slapp se på djurplågeriet eller tänka på eventuella gudar som kan ha skrivit karmalagar som kan göra att ateister blir återfödda som bodskapsdjur eftersom dom tog ett medvetet val.. det vill inte ateister eller religiösa prata om.. trots att det står i bibeln att man ska behandla andra som man vill bli behandlad av andra.. och ateisten vet att djurplågeri är fel MEN ateisten ser inga eventuella konsekvenser av att gå emot bevisen för gudarna i sin egen kropp.

Har du öht brytt dig om att titta på den hänvisning jag gav dig ang. köttätandets etik?
Citera
2018-09-05, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Inte inom vetenskapen. En vetenskaplig teori är en modell som är bevisad. I vardagligt tal kan en teori vara en gissning/antagande det kallas för en hypotes inom vetenskapen.

då tackar jag för upplysningen
Citera
2018-09-05, 15:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det finns många bevis mot många olika gudar.
En Gud som inte märks eller gör någonting är nog omöjlig att motbevisa.
Allt beror på hur den gudstroende framställer sin gud.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att det finns många olika teorier att falsifiera har aldrig varit ett problem i sig inom vetenskap och borde inte vara det här heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du presenterar en svag analogi mellan vetenskap och teologi; vetenskapens teori och epistemiska verktyg skiljar sig avsevärd från teologins.
Rappakalja. Det är ingen analogi alls.

Citat:
Det är ingen analogi alls.

Vad var det då, och vad var syftet, när du skrev: "har aldrig varit ett problem i sig inom vetenskap och borde inte vara det här heller."

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är endast när ett teologisk (o.dyl.) system blir kosmos-relaterande eller antropomorficerad att falsifiering kan vara möjlig.

Citat:
Gör en sån spec då på något "teologiskt system" som du kan falsifiera

Specifikation: GT och koranen (men som sagt finns det speciella tråder för det).
Citera
2018-09-05, 15:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Inget hindrar dig eller någon annan från att ställa upp hypoteser och kanske rent av formulera en teori, för att sedan skjuta den i sank. Varför skulle det inte gå om just Gud? Tror du inte på den vetenskapliga metoden?

Sen är det sant att man inte en gång för alla kan motbevisa alla tänkbara idéer om Gud. Men sånt kan man ju inte i vetenskap heller.

Du har precis talat om att du inte analogiserar teologi och vetenskap. Så vad är det du gör nu?
Citera
2018-09-05, 15:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlotta90
Men man kan inte hävda att Gud INTE finns för att hans existens inte bevisats, lika lite som man kan hävda att han finns bara för att det inte finns bevis för att han inte finns.

Naturligvis inte; sånt skulle vara bevisbörda-jonglering.
Citera
2018-09-05, 16:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Skojar du? En portabel smältugn är barnlek att göra. Du kan själv skapa en induktionssmältare stor som ett cigarettpaket om du vill. Du är ju helt utan koll på någonting. När ska du börja förstå hur lite du vet?

En vis man vet att han inte vet nånting.. det är idioterna som tror att dom vet allt.

Jag tycker pyramiderna antagligen bevisar övernaturliga krafter eftersom dom är så perfekt designade att du inte får in ett nål mellan stenarna pga perfekt passform.

Ja okej då våra förfäder hade portabla smältugnar när dom byggde pyramiderna och andra monument som har metallförbindningar mellan stenarna.
Citera
2018-09-05, 16:25
Medlem
Citat:
En vis man vet att han inte vet nånting.. det är idioterna som tror att dom vet allt.

Jag tycker pyramiderna antagligen bevisar övernaturliga krafter eftersom dom är så perfekt designade att du inte får in ett nål mellan stenarna pga perfekt passform.

Ja okej då våra förfäder hade portabla smältugnar när dom byggde pyramiderna och andra monument som har metallförbindningar mellan stenarna.
Du påstår dig veta mer än mig och många andra. Är det bevis för att du är en idiot?
Citera
2018-09-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Teologi har inga teorier, bara påståenden. Inget av påståendena har belagts med något som helst evidens. Presentera något så får du säkert någon frivillig att motbevisa det.

Annars kan vi lika en lek där du får motbevisa min gud, Uglubuk.
Uglubuk existerar utanför tiden och den fysikaliska världen och när helst någit i Universum händer så är det han som orsakat det indirekt genom sin existens. Man kan be till Uglubuk och han svarar alltid på bön genom att låta hända det som bör hända, men kanske inte det du vill ska hända.
Om Uglubuk inte dyrkas så som han önskar dyrkas kommer du straffas i all evighet i efterlivet.
Du vet naturligt vad denna dyrkan innebär och påstår du att du inte gör det är det bara för att du undermedvetet önskar synda istället.
Lycka till, om du önskar att deltaga.

Hell Uglubuk, må hans allseende ögon brinna med svavel för alltid.

En annan egenskap som jag tror mig ha observerat hos Uglubuk, är att han sällan styr upp samhället genom att belöna eller bestraffa någon lagom mycket när den gör rätt respektive fel. Men hans frånvaro i denna viktiga fråga kan lätt förklaras med hans respekt för fri vilja (vill man vara ond så ska man såklart få vara ond), att han vill ge människor tid att omvända sig och att belöningen kommer i nästa liv eftersom han inte är av den här världen.
Citera
2018-09-05, 23:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du påstår dig veta mer än mig och många andra. Är det bevis för att du är en idiot?

Jag erkänner att jag inte vet nånting.. det är nånting som du aldrig kan göra eftersom du är djupt troende ateist som tror att din tro är en sanning TROTS att du själv aldrig har observerat ett system skapas utan en medveten skapare.

Det enda jag säger är att bevisen säger att en medveten skapare måste ha designat systemen i universum, naturen och våra kroppar.. för jag vet inget annat som kan designa datorsystem eller andra system som alltid satts ihop av medvetna människor.. enligt vad jag vet.. och jag kan därför räkna ut att universums system också har designats av medvetna.

Bevisen säger dessutom att människan är en växtätare medans ateisterna tror att dom är intelligenta allätare.

Bara en av oss kan se bevisen.. och det är tyvär inte du eftersom din tro på teorier går långt före din vilja att kolla på bevisen som vi alla kan se.

Du är ju som ett barn som har bestämmt dig för att tro att ett datorsystem kan designa sig själv om vi bara ger den några miljarder år för att sätta ihop sig själv efter tester och utredningar av sig själv för att genom gradvis ökande komplexitet skapa ett grafikkort och en processor trots att det bara vara ett moderkort som vi lämnade där för några miljarder år sen för att den skulle komplexa till sig lite under långa tidsperioder.

Faktum är att det är ju ATT du säger att du med all sannolighet VET sanningen.. som gör att man vet att du inte vet ett skit eftersom alla idioter tror att dom vet allting redan , och det var så dom slutade lära sig nya saker.. genom att tro att dom vet saker redan, och ska lära ut dom.
Citera
2018-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Jag erkänner att jag inte vet nånting.. det är nånting som du aldrig kan göra eftersom du är djupt troende ateist som tror att din tro är en sanning TROTS att du själv aldrig har observerat ett system skapas utan en medveten skapare.

Det enda jag säger är att bevisen säger att en medveten skapare måste ha designat systemen i universum, naturen och våra kroppar.. för jag vet inget annat som kan designa datorsystem eller andra system som alltid satts ihop av medvetna människor.. enligt vad jag vet.. och jag kan därför räkna ut att universums system också har designats av medvetna.

Bevisen säger dessutom att människan är en växtätare medans ateisterna tror att dom är intelligenta allätare.

Bara en av oss kan se bevisen.. och det är tyvär inte du eftersom din tro på teorier går långt före din vilja att kolla på bevisen som vi alla kan se.

Du är ju som ett barn som har bestämmt dig för att tro att ett datorsystem kan designa sig själv om vi bara ger den några miljarder år för att sätta ihop sig själv efter tester och utredningar av sig själv för att genom gradvis ökande komplexitet skapa ett grafikkort och en processor trots att det bara vara ett moderkort som vi lämnade där för några miljarder år sen för att den skulle komplexa till sig lite under långa tidsperioder.

Faktum är att det är ju ATT du säger att du med all sannolighet VET sanningen.. som gör att man vet att du inte vet ett skit eftersom alla idioter tror att dom vet allting redan , och det var så dom slutade lära sig nya saker.. genom att tro att dom vet saker redan, och ska lära ut dom.
Då vill jag att du citerar mig när jag påstår att jag VET sanningen.
Du kan även citera där jag säger att ett datorsystem kan designa sig självt.
Innan detta har hänt så tar jag dig för en lögnare. A big one.
Lycka till.
Citera
2018-09-06, 00:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Då vill jag att du citerar mig när jag påstår att jag VET sanningen.
Du kan även citera där jag säger att ett datorsystem kan designa sig självt.
Innan detta har hänt så tar jag dig för en lögnare. A big one.
Lycka till.

Du tror att mer avancerade biologiska system som cellen och DNA, kan sätta ihop sig själv utan en medveten skapares hjälp.

Det är värre än att tro att en dator kan bygga sig själv.. det är rent utsagt uppåt väggarna fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in