Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Jag erkänner att jag inte vet nånting..
Det enda du gör på det här forumet är ju påstå att du vet en massa saker som ingen annan vet.
Citat:
det är nånting som du aldrig kan göra eftersom du är djupt troende ateist som tror att din tro är en sanning
Ateistens tro är att man inte tror på en gud. Självklart vet man att det är sant att man inte tror på en gud. Duh.
Citat:
TROTS att du själv aldrig har observerat ett system skapas utan en medveten skapare.
Har någon observerat ett system skapas AV en medveten skapare då?
Citat:
Det enda jag säger är att bevisen säger att en medveten skapare måste ha designat systemen i universum, naturen och våra kroppar..
Vilka BEVIS är det då?
Citat:
för jag vet inget annat som kan designa datorsystem eller andra system som alltid satts ihop av medvetna människor..
Det är inte ett bevis för något. Det är bara ett konstaterande om din egen kapacitet.
Citat:
enligt vad jag vet.. och jag kan därför räkna ut att universums system också har designats av medvetna.
Du räknar inte ut något, du antar att så är fallet för du kan inte föreställa dig något annat. Detta utgör EJ ett bevis. Ta reda på vad bevis är. Om du hade sagt att det är din åsikt eller ditt antagande hade ingen haft invändningar mot det du skriver.
Citat:
Bevisen säger dessutom att människan är en växtätare medans ateisterna tror att dom är intelligenta allätare.
Nix. Dessutom har kosthållning ingenting med ateism att göra. Jag lovar att det finns gott om ateister som är veganer, vegetarianer, fruktarianer och annat påhitt också.
Citat:
Bara en av oss kan se bevisen..
Du har inte demonstrerat några bevis, så uppenbarligen är det inte du.
Citat:
och det är tyvär inte du eftersom din tro på teorier går långt före din vilja att kolla på bevisen som vi alla kan se.
Jag påstår att din övertygelse om dina egna antaganden går före din vilja att försöka vara objektiv eller självkritisk.
Citat:
Du är ju som ett barn som har bestämmt dig för att tro att ett datorsystem kan designa sig själv om vi bara ger den några miljarder år för att sätta ihop sig själv efter tester och utredningar av sig själv för att genom gradvis ökande komplexitet skapa ett grafikkort och en processor trots att det bara vara ett moderkort som vi lämnade där för några miljarder år sen för att den skulle komplexa till sig lite under långa tidsperioder.
Om du inte var oärlig och använde människoskapade saker som exempel skulle du se andra saker som genom generationer eller lång tid faktiskt utvecklas och förändras.
Citat:
Faktum är att det är ju ATT du säger att du med all sannolighet VET sanningen.. som gör att man vet att du inte vet ett skit eftersom alla idioter tror att dom vet allting redan , och det var så dom slutade lära sig nya saker.. genom att tro att dom vet saker redan, och ska lära ut dom.
Vem påstår sig veta sanningen? Har du något citat? Det enda folk skrivit här är för att dementera felaktiga påståenden DU gjort.
Min filosofi är att bara för att jag inte förstår något så betyder det inte att jag ska hoppa till slutsatser.
Din filosofi verkar vara att hoppa till slutsatser så fort du inte förstår en sak.