2018-08-22, 20:37
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag antar att du är ironisk. Nu har man hört olika historier hundra gånger med folk som är säkra och som sedan överbevisats.

Jag kräktes lite, så ironisk var jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Låt mig spå i framtiden. VHS-kassetten har på något märkligt vis kommit bort. Den coola farsan kanske nyligen har städat garaget.

Ja, något åt det hållet låter troligt. Komma tretusen inlägg in och tro att VM-krönikan inte är kollad...
Citera
2018-08-27, 13:12
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Var hemma hos farsan nu i helgen, tog fram den gamla kassetten och snabbspolade fram till Kamerun-Ryssland när Salenko gör 5 mål och döm om min förvåning när det inte ens är Hegerfors som kommenterar! Vet inte om jag minns fel eller om det är i någon annan krönika eller klipp som jag har hört det. Orkade inte se hela krönikan, men om ni menar att det verkligen inte är i 94-krönikan så tror jag er.

Nu hävdar farsan att det nog är i samband med att Lineker gör mål på Kamerun 1990, är detta kollat in i minsta detalj?

Farsan har i alla fall parafraserat det otaliga gånger under min uppväxt och det kan ingen ta ifrån mig.
Citera
2018-08-27, 14:01
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Vet inte om jag minns fel

Det gör du.
Citera
2018-08-27, 14:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Var hemma hos farsan nu i helgen, tog fram den gamla kassetten och snabbspolade fram till Kamerun-Ryssland när Salenko gör 5 mål och döm om min förvåning när det inte ens är Hegerfors som kommenterar!
Oj, vad oväntat!
Citat:
Nu hävdar farsan att det nog är i samband med att Lineker gör mål på Kamerun 1990, är detta kollat in i minsta detalj?
Vad tror du?
Citat:
Farsan har i alla fall parafraserat det otaliga gånger under min uppväxt och det kan ingen ta ifrån mig.
Det har inte heller någon försökt göra.
Citera
2018-08-27, 14:38
Medlem
Celticos avatar
Citat:

Jag prata med en vän som påstår att han hörde detta under 90 VM under samma match, och att han skratta. Han har bra minne och skulle inte bara hitta på, jag tror på han, det finns så många som har sagt samma sak. SVT har tagit bort kommentaren, så är det bara.
Citera
2018-08-27, 14:41
Medlem
Citat:
Var hemma hos farsan nu i helgen, tog fram den gamla kassetten och snabbspolade fram till Kamerun-Ryssland när Salenko gör 5 mål och döm om min förvåning när det inte ens är Hegerfors som kommenterar! Vet inte om jag minns fel eller om det är i någon annan krönika eller klipp som jag har hört det. Orkade inte se hela krönikan, men om ni menar att det verkligen inte är i 94-krönikan så tror jag er.

Ja det är från VM 1990. Jag var 14 år då och minns det som igår.
Citera
2018-08-27, 14:43
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Jag prata med en vän som påstår att han hörde detta under 90 VM under samma match, och att han skratta. Han har bra minne och skulle inte bara hitta på, jag tror på han, det finns så många som har sagt samma sak. SVT har tagit bort kommentaren, så är det bara.
Skulle inte förvåna mig.

Är det någon som har originalsändingen hemma någonstans? SVT:s arkivklipp kan man nog inte lita på.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Det bekräftar farsans teori i alla fall.
Citera
2018-08-27, 14:45
Medlem
Citat:
Kan nämna att vi ungar var ute och spelade fotboll nästan dygnet runt den sommaren och jag brukade leka kommentator samtidigt som jag spelade och när vi låg under så körde jag med den där kommentaren ibland och det var flera år innan detta togs upp av Anrell. Falska minnen kanske? Iranska idioter som leker smarta här i tråden.
Citera
2018-08-27, 21:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Är det inte mer sannolikt att ni minns fel..?
Citera
2018-08-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det inte mer sannolikt att ni minns fel..?

Varför skulle så många minnas nåt som inte har hänt menar du? Skrev inte Anrell om detta på floskeltoppen först 1995? Så att ha påverkats av vad Anrell skrev fem år senare verkar långsökt. Jag och mina kompisar spelade som sagt fotboll och låtsades vara kommentatorer. Jag drog då och då till med detta citat som vi hade kul åt. Möjligheten finns ju att vi alla minns fel men jag tror inte att det är så den mänskliga hjärnan fungerar. Har inte pratat med alla som var med på den tiden såklart men skrev till två av dom idag angående detta och dom var båda förvånade att denna tråd ens fanns.
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2018-08-27 kl. 22:19.
Citera
2018-08-27, 22:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Hur kan den här tråden fortfarande leva?
Citera
2018-08-27, 22:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Varför skulle så många minnas nåt som inte har hänt menar du? Skrev inte Anrell om detta på floskeltoppen först 1995?
https://www.youtube.com/watch?v=vB7Xv6gG5_0&t=1s

Tycker hela denna grej är ett utmärkt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in