2015-12-11, 02:51
Medlem
Skummade lite tidningsartiklar med anledning av Nigeria utan att hitta något relevant. Mycket prat om skadade Limpar som missade träningsmatchen och spekulation om han kan acceptera att vara reserv under VM. Patrik Andersson fördes till sjukhus med troligt knäckt näsben och Nigeria var nöjda trots förlusten då man hade sju spelare skadade.

TT ger en tillbakablick över hur domarsituationen såg ut efter gruppspelet i VM -94.

Citat:
BO KARLSSON, den svenske domaren i den tuffa matchen mellan Argentina och Nigeria, får fortsatt förtroende i VM. Det Internationella Fotbollsförbundet Fifa beslutade på måndagen att ingen domare kommer att sändas hem efter gruppspelet.

I VM-slutspelet i Frankrike 1998 hoppas Fifa att man för första gången kan använda sig av professionella domare. Fifa kommer nämligen att rekommendera länder med proffsliga att även tillåta domarna att döma på heltid.

Slår ett slag för att vi kallar Peter Lundgren / Lundberg som vittne.
Citera
2015-12-11, 02:54
Medlem
Man far val kora en efterlysning pa vhs inspelade band sa man ka se halvleks kommentarerna med det maste ju finnas nan fan som har det inspelat
Citera
2015-12-11, 02:59
Medlem
ua571cs avatar
Glöm Lasse Anrell, Aftonhoran och Peter Lund****. Anrell och Aftonhoran tjuvade skamlöst från följande hemsida:

http://expdvl.com/internet/SPORT/WWW...C/COLEMA~1.HTM (cachad).

Så om Lasse Anrell inte minns hur han fick tag på citatet... Mmmm... Well....

(Det finns osorterade credits till "Kincharna". Om tråddeltagarna önskar nya utmaningar efter att tittat igenom Afrikanska mästerskapens alla matcher...)

Den här tråden har varit en morot för oss alla, men nu har den släckts.
Citera
2015-12-11, 03:20
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Nigeria var nöjda trots förlusten då man hade sju spelare skadade
Inte konstigt om det såg mörkt ut på avbytarbänken.
Citera
2015-12-11, 11:05
Medlem
Jag var själv med när det hände i tv. Det fanns en tid när Hegerfors var rapp och humoristisk. Men det var länge sen. Nu har jag inte hört honom på många år.
Citera
2015-12-11, 11:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Jag var själv med när det hände i tv. Det fanns en tid när Hegerfors var rapp och humoristisk. Men det var länge sen. Nu har jag inte hört honom på många år.
Vilken match såg det du i?

Inte så konstigt att du inte hört honom på många år med tanke på att han gått i pension.

Edit:

Man skulle kunna ringa Anrell igen och fråga om denna Peter Lundgren vem han är.
Citera
2015-12-11, 11:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet

Minns du inte vilken match det handlar om måste du förstå att minnet inte är så bra som du tror.
Citera
2015-12-11, 11:57
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Glöm Lasse Anrell, Aftonhoran och Peter Lund****. Anrell och Aftonhoran tjuvade skamlöst från följande hemsida:

http://expdvl.com/internet/SPORT/WWW...C/COLEMA~1.HTM (cachad).

Så om Lasse Anrell inte minns hur han fick tag på citatet... Mmmm... Well....

(Det finns osorterade credits till "Kincharna". Om tråddeltagarna önskar nya utmaningar efter att tittat igenom Afrikanska mästerskapens alla matcher...)

Den här tråden har varit en morot för oss alla, men nu har den släckts.

I en tråd där tvärsäkra gissningar på obefintligt faktaunderlag är legio får du faktiskt ta i lite bättre för att övertyga om att din källa stämmer. Hur vet du att citatet inte är tillagt där efter att Anrell & c : o lyft det?
Senast redigerad av jerkus 2015-12-11 kl. 12:21.
Citera
2015-12-11, 12:10
Medlem
Gdanzigsks avatar
Är Bosse Hansson för gammal och sjuk för att minnas om någon försökte kontakta honom och fråga om han kan ha sagt det?
Citera
2015-12-11, 13:05
Medlem
jerkuss avatar
Någon som kan berätta för mig när citatet är tidigast belagt? Alltså belagt som i "här, kolla på den här daterade sidan där just denna ordföljd förekommer"-belagt.
Citera
2015-12-11, 13:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Någon som kan berätta för mig när citatet är tidigast belagt? Alltså belagt som i "här, kolla på den här daterade sidan där just denna ordföljd förekommer"-belagt.

Enligt Ducedo i detta inlägget förekommer det första gången 941217. Det har även förkommit uppgift att det nämnts i september samma år.
Citera
2015-12-11, 13:16
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt Ducedo i detta inlägget förekommer det första gången 941217. Det har även förkommit uppgift att det nämnts i september samma år.

Tack. Allt innan december 1994 är alltså ännu okända, tidigare belagda förekomster. Återkommer förhoppningsvis efter helgen i detta ärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in