Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag har hört det när det sändes och jag behöver inte bevisa något. Det är för övrigt en skitsak som blivit överdrivet till något annat än vad det var. Avbytarbänken panoreras in efter Englands ledningsmål i förlängningen med tomma blickar från de sittande och Hegerfors säger: Nu ser det mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.
Fanns inte en tanke på att associera det till något annat än att det såg uppgivet ut. Tidsandan har i efterskott fått det till något riktigt allvarligt som inte upplevdes då.
Jag vet vad jag har sett/hört och skulle inte förvåna mig om någon varit in och klippt bort sekvensen från eventuella kopior i efterskott med tanke på det samhälle vi numera lever i.
Men det är ju ingen som 'fått det till något riktigt allvarligt'. Ingen menar att det är rasism eller liknande. Då är det ju extra konstigt att någon ska ta sig in på samtliga bibliotek där pliktkopiorna sparas och på nåt sätt radera de sekunderna.
Ännu märkligare är ju att de tagit sig in hos alla privatpersoner, som har vhs-kassetter med matchen i bokhyllor, vindsförråd, garage och källare. För hittills har inte en enda människa lyckats hitta en upptagning där repliken sägs.
Och hur är det med alla som menar att citatet sagts i andra matcher, minns de fel?