Citat:
Ursprungligen postat av
Nyasalladsbladet
Här har vi alltså bevis på att jag och många med mig har fel. Jag skäms och känner mig så dum som trodde på mina falska minnen.
Men herreguf vill du ha ett matchreferat eller. Här är allt jag antecknade (skrev ned några större händelser då ingen matchklocka visades så jag iaf kunde referera till citatet ifall det yttrades.
1-0 england
4 kamerunspelare avstängda (Arne)
Halvlek
Studio
"Det ser mörkt ut för england" - (någon Hans)
Milla in
Fler kamerunreserver på gång (Arne)
1-1 kamerun
2-1 kamerun
Milla ser skadad ut (Arne)
2-2 england
Milla kvar mitt på plan (Arne)
Slutsignal
Studio
3-2 england
Arne kommenterar att det kunde stått 3-1 kamerun men snabbt efter drar han någon analogi mha något talesätt som innehöll ordet "svärmor".
Slut på matchen.
Om han hade yttrat sig citatet eller något i närheten hade jag hört det... Satt och stirrade på mitt anteckningsblock i forskarsalen (storbildstv, seriösa grejer) medan jag hörde på sändningen och tittade på skärmen när något märkvärdigt hände/yttrades.
Du är ironisk antar jag. Samtidigt är det tröttsamt att återigen konstatera hävdare av citatet som kommer in i tråden utan ens indicier och är tvärsäkra på sin sak.
Glorkas har skrivit utförlig beskrivning av sitt besök och har dessutom postat foto inifrån. Även Careless har postat foto och givit en så detaljrik beskrivning av matchen att hans vittnesmål väldigt enkelt kan kontrolleras om man själv har tillgång till matchen. Lägg därtill alla som letat men aldrig hittat något citat.
Någonstans blir det fånigt att hävda att citatet skulle ha sagts när alla tillgängliga fakta talar däremot.
Om du nu ändå är säker på att FBs två användare missat/ljuger så kan du åtminstone fixa konto, besöka biblioteket och kolla igenom matchen själv. Då gör du dessutom granskningen bättre eftersom det då finns tre vittnen på att det inte sagts i den matchen, istället för två.
P.S. Finns gott om appar för att spela in video även om skärmen på mobilen är av.
Citat:
Ursprungligen postat av
lindemann
Ja, det vet jag. Varför inte läsa på lite istället för att vara spydig?
De är skyldiga att spara materialet oklippt i 6 månader enligt lag (Radio- och TV-lagen) för att Granskningsnämnden ska kunna göra sina granskningar. Samma material levereras sen till Kungliga Biblioteket (pliktleverans).
Länk, klicka på TV och sen Riks- och regional-tv.
Tack för info!
Ska ta med det i nästa sammanfattning.
---------------------
Här är senaste sammanfattningen av tråden förövrigt:
"
SAMMANFATTNING AV TRÅDEN
I denna tråd har Flashback granskat Arne Hegerfors citat "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk". Granskningen visar att citatet är en myt!"
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"