2018-08-10, 15:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Har inte tid att kolla nu, men om du menar att det inte finns med där så tror jag dig. SVT Play har säkert varit och pillat och plockat bort "olämpligheter". Har VHS-versionen av krönikan hemma hos farsan och där sägs det definitivt.

Nästa gång jag är hemma hos farsan ska jag plocka fram bandet och leta fram det.

Du får nog skynda dig lite. Alla andras VHS-band har SVT redan varit och raderat och klippt i. Ja, jag pratar om inbrott i skydd av natten.
Ring och varna farsan.
Citera
2018-08-10, 17:09
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Vad fan yrar ni om?

Det är ingen myt och jag har hört honom säga det flera gånger, och har varit en snackis i min familj länge. Min pappa och jag hade länge en tradition att se krönikan till VM 94 innan mästerskapen. Nu har vi inte sett den på ett par somrar (2012 var kanske senast) men vi har många gånger skrattat högt åt Arnes groda i krönikan. Om jag minns rätt så säger han det i samband med att Salenko sätter något av sina fem mål i 6-0-krossen mot Kamerun i gruppspelet.

Vi brukar citera det ofta i samband med att Kamerun lirar VM. Ta av er foliehattarna för i helvete.

Ja, att ni skrattade åt citatet varje gång ni såg VM-krönikan tror jag säkert. Det relevanta är ju om det sägs i krönikan.

Kan du inte bara ringa farsan & be honom kolla krönikan? Om han säger att citatet finns där så åker du dit & bekräftar det.
Citera
2018-08-10, 17:12
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Vad fan yrar ni om?

Det är ingen myt och jag har hört honom säga det flera gånger, och har varit en snackis i min familj länge. Min pappa och jag hade länge en tradition att se krönikan till VM 94 innan mästerskapen. Nu har vi inte sett den på ett par somrar (2012 var kanske senast) men vi har många gånger skrattat högt åt Arnes groda i krönikan. Om jag minns rätt så säger han det i samband med att Salenko sätter något av sina fem mål i 6-0-krossen mot Kamerun i gruppspelet.

Vi brukar citera det ofta i samband med att Kamerun lirar VM. Ta av er foliehattarna för i helvete.

Det blev 6-1.
Citera
2018-08-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Flashbacks mest långlivade tråd. Kommer komma personer om 10 år som inte ens levde när citatet ska ha yttrats och bestämt hävda att de sett film på när det skedde.

Snarare så är det helt tvärtom att folk som inte ens var födda som uttalar sig tvärsäkert om att detta är en myt och om falska minnen med mera. Min känsla av vilka som leker smarta här i tråden är välintegrerad iranier runt 20-25 år.
Citera
2018-08-10, 17:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Snarare så är det helt tvärtom att folk som inte ens var födda som uttalar sig tvärsäkert om att detta är en myt och om falska minnen med mera. Min känsla av vilka som leker smarta här i tråden är välintegrerad iranier runt 20-25 år.

Vad har iranier med saken att göra?
Citera
2018-08-10, 17:25
Medlem
Tråden bevisar snarare hur interaktivitet påverkar.
Totalt meningslöst tidsfördriv.
Citera
2018-08-10, 17:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet

Påstår du att Hegerfors har sagt citatet?
Citera
2018-08-10, 20:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Har inte tid att kolla nu, men om du menar att det inte finns med där så tror jag dig. SVT Play har säkert varit och pillat och plockat bort "olämpligheter". Har VHS-versionen av krönikan hemma hos farsan och där sägs det definitivt.

Nästa gång jag är hemma hos farsan ska jag plocka fram bandet och leta fram det.

Fixar du upp ett bevis på Youtube har du ett superscoop. Ingen lyckas hitta det.
Citera
2018-08-22, 16:51
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Som sagt, jag och farsan har garvat åt det här många gånger. Ska leta fram bandet så fort jag har möjlighet.

Hur går det? Jag tror inte att jag är ensam om att vänta med spänning.
Citera
2018-08-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller

Jag antar att du är ironisk. Nu har man hört olika historier hundra gånger med folk som är säkra och som sedan överbevisats.
Citera
2018-08-22, 19:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller

Låt mig spå i framtiden. VHS-kassetten har på något märkligt vis kommit bort. Den coola farsan kanske nyligen har städat garaget.
Citera
2018-08-22, 20:17
Medlem
framtands avatar
Citat:

Som sagt, jag och farsan har garvat åt det här många gånger. Ska leta fram bandet så fort jag har möjlighet.

Borde vara en bättre son och besöka din far oftare! 2 veckor nu snart är inte acceptabelt.

Sen tror jag att du 1. inte hittar bandet, 2. det va fel band men du vet att det är på ett annat band du ska leta på (och sen aldrig återkomma, eller 3. du bara skämtar lite skojigt här i tråden och vill röra runt lite i grytan i jakt på lite härlig uppmärksamhet.

Blir spännande att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in