2018-06-02, 11:02
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Provade att göra ett inlägg för att se om du skulle leva upp till ditt namn och betrakta detta som "din" tråd. Läste du det första jag skrev eller föredrog du helt enkelt att tänka bort det?
Se där. En person som finner mig, mest irriterande i forumet, Flashback.
Men du har rätt. Jag använder detta diskussionsforum för att diskutera. Gör man inte det så blir det en listtråd som måste åka i papperskorgen.
Så, ska vi återgå till din blinkersfobi nu?
Citera
2018-06-02, 21:42
Medlem
JustZlatans avatar
Idag såg jag två idioter köra mot rött. Olika tider och händelser men bägge ägde rum på Birger Jarlsgatan. Första rödkörningen var korsningen Frejgatan, andra rödkörningen var Surbrunnsgatan, alltså bara 100 meter ifrån varandra. De stod still vid rött sen bara körde de trots att de fortfarande hade rött. Den på Surbrunnsgatan hade jag grönt på Birger Jarlsgatan och då tutade jag på idioten när jag kom körande förbi. Skraj tönten blev.
Citera
2018-06-02, 23:02
Medlem
Köra på motorvägspåfarten bakom någon som håller konstant 50, allra roligast i rusningstrafik i 130km/h
Citera
2018-06-03, 10:25
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Eeehhh nej. Visa ett enda fall då detta givit böter och kom tillbaka här. Det är enbart på motorväg då minsta tillåtna hastighet är 80km/h.

För att hindra trafik måste du typ stå still. Och då på en skymd plats. Och vad menar du med överdrivet låg hastighet? 80 på 90? 10km/h på 90?

https://www.metro.se/artikel/fick-böter-för-att-han-körde-för-långsamt-xr

https://www.fplus.se/raggare-atalas-for-krypkorning-vi-raggar-ju/a/0E4oOA
Citera
2018-06-03, 19:05
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
https://www.metro.se/artikel/fick-böter-för-att-han-körde-för-långsamt-xr

https://www.fplus.se/raggare-atalas-for-krypkorning-vi-raggar-ju/a/0E4oOA
Men det var ju glidarjänkare och jag tror polisen tröttnat på dom och vill få bort raggarrundan med lite lagliga trakasserier.
Citera
2018-06-05, 16:50
Medlem
Sainsburyss avatar
Det är inte mycket som stör mig i Stockholmstrafiken, men vissa saker stör jag mig på...

När jag står i en korsning eller rondell och jag ser en bil på min vänstra sida tex, så blinkar den den inte och svänger höger. Hade denna bil blinkat så hade jag inte behövs bromsa in till ett stopp.

Sedan stör jag mig på folk som glömmer slå av blinkers i rondellen eller byta från att blinka vänster till att blinka höger när denne ska ut.

Och som någon annan sa, dom som kör alldeles för långsamt på motorvägspåfarten, speciellt när det är tänkt att vi ska ligga i 110 när vi väl är framme.
Citera
2018-06-06, 19:28
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Se där. En person som finner mig, mest irriterande i forumet, Flashback.
Men du har rätt. Jag använder detta diskussionsforum för att diskutera. Gör man inte det så blir det en listtråd som måste åka i papperskorgen.
Så, ska vi återgå till din blinkersfobi nu?
Nej. Vi kan återgå till rondellfrågan. Även om du tycker att blinkers är onödiga.
Citera
2018-06-06, 19:42
Medlem
Var med om något irriterande idag. Fick stanna vid möte av en klunga cyklister. De skulle absolut ligga 3 i bredd och jag fick helt stanna. Det på en väg där jag inte har problem med att möta en annan personbil.
Citera
2018-06-06, 23:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Nej. Vi kan återgå till rondellfrågan. Även om du tycker att blinkers är onödiga.
Näe. Jag tänker inte argumentera emot något jag håller med om.
Då får du skriva något i politikforat. Där är jag schizofren bara för att få argumentera.
Det var dina åsikter om blinkers jag fann intressant.
Citera
2018-06-13, 14:42
Medlem
TheKhurgans avatar
Mötande trafikanter som kör om när de egentligen inte hinner, vilket resulterar i att jag får sakta ner för att undvika frontalkrock.
Folk som kör i typ 10 km/h lägre än hastighetsgränsen.
Cyklister såklart.
När folk kör om för att sedan lägga sig framför och köra långsammare än en själv.
När någon väntar i tio sekunder innan de börjar köra i en korsning/rondell/utfart fast det är grönt/fritt från trafik.
Idioter som ligger i röven på en.

Jag får fan road rage varje gång jag kör bil typ.
Citera
2018-06-15, 15:56
Medlem
poxers avatar
Fittor som ska svänga vänster oavsett trafiksituation.

Lastbilar på landsväg med dålig sikt, inget att göra åt egentligen men lik förbannat irriterande att pendla mellan 90 och 40 i kuperad terräng där man knappt kan köra om. Samma vid rondeller och korsningar så tar det evigheter innan man kommer upp i hastighet.

Kärringar som är livrädda att svänga ut vid korsningar för att det kommer en bil i 50, 1 kilometer bort.

Bönder som prompt ska ut och köra traktor i rusningstid.

Folk som gör alla manövrar i snigeltempo, svänga, köra i rondell, accelerera etc.

Folk i allmänhet.
Citera
2018-06-29, 11:24
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Näe. Jag tänker inte argumentera emot något jag håller med om.
Då får du skriva något i politikforat. Där är jag schizofren bara för att få argumentera.
Det var dina åsikter om blinkers jag fann intressant.
Att man ska använda dem menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in