2021-02-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Håller med det är jevvligt irriterande även dom som blinkar vänster och svänger höger, och dom utan bakljus när det börjar bli mörkt borde bli tvångs mulade med fiskbullar.
Oftast någon jävla tjänstebils-v90. Ni som kör tjänstebilar, lär er blinka!
Citera
2021-02-18, 21:47
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen
Ja det stämmer faktiskt.
Citera
2021-02-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja det stämmer faktiskt.
Förr var det alltid bmw eller audi som inte blinka, men nu är det alltid volvo v-90, xc-90 eller den där jävla leksaksbilen polestar ( i gbg). Teslaägare är även välkända rövhål.
Citera
2021-03-05, 00:37
Medlem
Fortsätt alla tradar åkare som inte kan respektera fartgränser på 80 km genomgartsleder. Håller alltid 100 km/h. Dags för Polisen att sätta dem hårt som fan snart!!!
Citera
2021-03-05, 00:50
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag körde i stadscentrum i går kväll. Framförvarande bil stannar vid korsning. Det är rätt smala gator och tättbebyggt. Ingen verkar komma så jag blir lätt irriterad. Vad väntar han på? Efter en stund masar han sig iväg och jag följer efter. Precis när jag kommer till övergångsstället dyker det upp två fotgängare. De hamnar att stanna upp då jag fortsätter rakt fram. Det är inte speciellt nära att jag kör på dem men jag borde ha väntat på dem.
Denna situation inträffar för att framförvarande i princip väntar in dem för att gasa på strax innan de kommer till korsningen. Som bakomvarande har jag tappat fokus i irritationen över att framförvarande står och väntar på ingenting.
Tafatthet och obeslutsamhet skpar onödig irritation med påföljande ouppmärksamhet hos medtrafikanter. Hela ens koncentration upptas av vad jäveln framför sysslar med.
Citera
2021-03-05, 08:52
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Fortsätt alla tradar åkare som inte kan respektera fartgränser på 80 km genomgartsleder. Håller alltid 100 km/h. Dags för Polisen att sätta dem hårt som fan snart!!!
Låter märkligt, lastbilar har en elektronisk fartspärr som gör att de inte kan köra fortare än 90km/h.
Citera
2021-03-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Låter märkligt, lastbilar har en elektronisk fartspärr som gör att de inte kan köra fortare än 90km/h.
Alltså inga problem för dem att köra 20 km för fort på en 70 väg eller lägga sig i vänster filen och köra om alla som håller 80 på 80 sträckor. Satans oansvariga är många av dem!!!
Citera
2021-03-06, 01:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen

Jag stör mig på folk som inte blinkar öht i rondeller. Det är så jävla arrogant. Jag har lite mer överseende med "felblink". Och de där jävla leksaksbilarna irriterar mig.

Sen kör jag en stor van, och jag stör mig på folk som känner att de bara MÅSTE köra om sekunden de kan när man kör ur en rondell, sen gasar de som fan, men ändå har man kommit ifatt dem i nästa, eller vid kommande trafikljus.
Senast redigerad av carminaburana 2021-03-06 kl. 01:59.
Citera
2021-03-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag körde i stadscentrum i går kväll. Framförvarande bil stannar vid korsning. Det är rätt smala gator och tättbebyggt. Ingen verkar komma så jag blir lätt irriterad. Vad väntar han på? Efter en stund masar han sig iväg och jag följer efter. Precis när jag kommer till övergångsstället dyker det upp två fotgängare. De hamnar att stanna upp då jag fortsätter rakt fram. Det är inte speciellt nära att jag kör på dem men jag borde ha väntat på dem.
Denna situation inträffar för att framförvarande i princip väntar in dem för att gasa på strax innan de kommer till korsningen. Som bakomvarande har jag tappat fokus i irritationen över att framförvarande står och väntar på ingenting.
Tafatthet och obeslutsamhet skpar onödig irritation med påföljande ouppmärksamhet hos medtrafikanter. Hela ens koncentration upptas av vad jäveln framför sysslar med.

Är det din ursäkt till polisen om de skulle stoppa dig? Lär dig köra bil så slipper du köra ihjäl någon.
Citera
2021-03-06, 15:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGalliano
Är det din ursäkt till polisen om de skulle stoppa dig? Lär dig köra bil så slipper du köra ihjäl någon.
Som jag skrev. Det var inte speciellt nära att jag kör på dem.
Citera
2021-03-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enternor
Enkelt, folk som inte vet vad en blinkers är för något vilket är många.
Jag håller med dig fullständigt
Citera
2021-03-07, 09:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip

Kommer nog att bli ändring på det när alla polisbilar får den nya radartekniken med 360 graders täckning, som gör att dom kan mäta mötande trafik tex. Svårt att komma undan när man möter en civil polisbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in